Sari la conținut

Dublu schimb ulei, engine flush, dura lube


opuin
 Share

Postări Recomandate

Dupa mine tot ceea ce faci peste spusele producatorului in termeni de operatiuni de intretinere e o cheltuiala inutila de bani.

 

Schimb de ulei la 6.000 km cu actualele uleiuri sintetice mi se pare ca e mai mult decat suficient.

Alta chestie, schimbul filtrului de ulei odata cu uleiul desi producatorul zice odata la 3 schimburi de ulei. Unii zic ca se merita pentru ca vei avea numai ulei proaspat - aiurea, in motor ramane destul ulei vechi care sa se amestece cu cel nou. Poti sa scapi de tot uleiul vechi din motor doar daca il desfaci si-i iei toate maruntaiele la sters cu carpa.

Alta, stabilizatorul in benzina - pus mobra la iernare cu rezervorul plin cu benzina normala, pornit primavara la prima cheie fara probleme, mers cu benzina - care spun unii trebuie inlocuita ca si-a pierdut din calitati - iarasi fara probleme.

Bujii la 12.000 km - le-am inlocuit desi zici ca sunt noi. Toate operatiunile sunt pentru Vstromul de 650 ca tot il dadea cineva ca exemplu.

 

In concluzie producatorul motocicletei da intodeauna niste intervale foarte conservatoare de service, nu vad de ce ar trebui sa fim si mai precauti de atat.

Mesaj completat

Atentie insa la substantele astea minune care se adauga in ulei sau benzina - cineva spunea ca n-ai ce rau sa-i faci, in cel mai rau o sa-ti mearga ca inainte - nimic mai fals.

Ganditi-va ce inseamna un injector infundat sau vreo duza de ungere (sunt alea care improasca ulei in fundu pistoanelor care au diametrul foarte mic si se pot infunda foarte usor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tot ce spui este adevarat, dar tocmai dorinta de a incepe fiecare schimb de ulei cu tot uleiul nou m-a facut pe mine sa folosesc 1 L de ulei in plus, pt a elimina cele minim 300-400 ml de ulei vechi, care ramane invariabil raspandit in motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ce spui este adevarat, dar tocmai dorinta de a incepe fiecare schimb de ulei cu tot uleiul nou m-a facut pe mine sa folosesc 1 L de ulei in plus, pt a elimina cele minim 300-400 ml de ulei vechi, care ramane invariabil raspandit in motor.

 

Bogdan hai sa-ti explic um gandesc eu logic treaba asta:

La V-Strom bagi 2,3L daca schimbi doar uleiul, 2,7 daca schimbi ulei+filtru si 3,1L daca desfaci motorul si-l reasamblezi.

Luam primul caz, scoti tot uleiul vechi si bagi inca 1L de ulei de calitate inferioara (consideran costul direct proportional cu calitatea).

In momentul asta ai 0.8L ulei vechi ramas in motor + 1L ulei calitate indoielnica. Pornesti motorul, lasi amestecul asta sa circule prin motor, opresti si scoti amestecul asta + filtrul. Bun. In cazul asta ramai cu 0.4L de ulei prin motor din care 180ml ulei vechi si 220ml uleiul de calitate indoielnica. Peste cantitatea asta pui cei 2.7L de ulei nou corespunzator schimbului de ulei cu inlocuire de filtru

 

Toata situatia asta mi se pare dejavantajoasa pentru motor pentru ca vei avea 3 tipuri diferite de ulei: 180ml de ulei vechi, 220ml de ulei de calitate inferioara si 2,7L de ulei nou. Situatia arata bine daca litrul de ulei pus pentru cele 5 minute este acelasi cu cel pus la final, asa vei avea 180ml de ulei vechi si 2.92L de ulei nou insa cred ca multi prefera ca pentru schimbul asta intemediar sa puna ulei ramas prin cine stie ce bidoane de ani de zile.

 

Concluzionand (din nou) daca chiar vrei sa fiti impacati ca in motor a ramas cat mai putin ulei vechi puteti aplica metoda asta doar ca folositi la schimbul intermediar exact acelai ulei ca cel care urmeaza sa fie adaugat la schimbul final dar ulei vechi tot va mai ramane in motor, insa intr-o cantitate mai mica (180ml fata de 400ml la V-Strom).

Personal cred ca metoda asta merita pusa in aplicare la schimbarea tipului de ulei din mineral in sintetic si invers, cand chiar vrei sa nu ramana mai deloc ulei vechi.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce se poate intampla daca aplici urmatoarea schema:

 

1. incalzesti mobra sa fie uleiul subtire (doh!! :cheers: )

2. desfaci busonul si-l lasi la scurs

3. dupa vreo cateva minute, dai o cheie scurta -> mai curg cateva sute de ml de ulei. cheie scurta inseamna 10-20 sec.

 

metoda e vazuta de mine la un mecanic priceput (evident ca toti sunt priceputi).

ce credeti, e motorul afectat cumva? pentru ca niste ulei uzat se stoarce in plus, asta-i clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce se poate intampla daca aplici urmatoarea schema:

 

3. dupa vreo cateva minute, dai o cheie scurta -> mai curg cateva sute de ml de ulei. cheie scurta inseamna 10-20 sec.

 

metoda e vazuta de mine la un mecanic priceput (evident ca toti sunt priceputi).

ce credeti, e motorul afectat cumva? pentru ca niste ulei uzat se stoarce in plus, asta-i clar.

 

Da, asa se face - scrie si in manual - mai dai o cheie sa scoti tot si din pompa de ulei.

 

 

@bogdan_harea - eu n-am inteles bine din procedura descrisa de spalare a motorului - dar lasi motorul sa mearga vreo 10min cu 1L de ulei in el??? Nu mi se pare prea OK procedura asta, sa-mi fie cu iertare.. :cheers:

 

Legat de topic - au mai fost N la puterea N discutii despre uleiuri si aditivi si concluzia este:

- SE POT AMESTECA ULEIURILE indiferent de marca, tip, auto, moto, culoare, natie, sex, ce mai vreti voi.

E un topic mai vechi unde am dat PDF-ul luat direct de pe site-ul API (american petroleum institute) care defineste standardele SE, SF, SG, SH.. etc.. si una dintre conditii din standard e MISCIBILITATEA cu alte uleiuri. Deci prin standard un ulei trebuie sa fie facut sa poata fi amestecat cu alt ulei. Standardele SE-SF au fost "inventate" prin anii 1980.. deci in secolul 21 nici macar nu mai poti avea vreun dubiu si sa crezi aberatii precum ca amestecarea tipurilor de ulei va dauna motorului sau ca va face spuma sau precipita sau mai stiu eu ce legenda de 2 lei inventata de.. mai stiu eu ce mecanici "meseriasi" sau useri internauti zelosi.

 

Aditivi nu se folosesc - daca cei care scriu macar ar citi pe bidonul de ulei ar vedea ca scrie la majoritatea marcilor: "a nu se folosiaditivi ".

 

Numai bine si controverse placute pe tema asta - inca N la M topicuri! :laugh:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- SE POT AMESTECA ULEIURILE indiferent de marca, tip, auto, moto, culoare, natie, sex, ce mai vreti voi.

 

 

Eu am pe cineva care este inginer petrochimist la castrol. Mi-a zis ca NU SE AMESTECA toate uleiurile. Unele se pot amesteca, unele nu. Depinde de cum a fost conceput ..., el stie mai bine.

 

Il cred pentru ca este in masura sa imi dea un sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru engine flush se poate folosi motorina (nu am incercat si nici nu am de gand).

Asta e tot asa de la niste mecanici "priceputi", in loc sa dai o cheie care sa scoata si ultimele resturi pui motorina si lasi sa mearga 1-2 minute.

Dupa asta se pune ulei, se merge o tura de cativa km, apoi se schimba din nou uleiul.

 

Personal cred in respectarea indicatiilor producatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu sunt de accord nici cu dat la automat fara ulei si nici cu mers cu un litru de ulei in el! Nu se face asa ceva!

 

 

Pentru engine flush se poate folosi motorina (nu am incercat si nici nu am de gand).

Asta e tot asa de la niste mecanici "priceputi", in loc sa dai o cheie care sa scoata si ultimele resturi pui motorina si lasi sa mearga 1-2 minute.

Dupa asta se pune ulei, se merge o tura de cativa km, apoi se schimba din nou uleiul.

 

Personal cred in respectarea indicatiilor producatorului.

Si nici cu motorina, singura sau amestecata cu ulei de spalat! Desi stiu pe cineva care facea asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din carti scoasa (si nu din carti romanesti): Impartim capacitatea unui motor de ulei in 5 parti distincte; din cele 5 parti se pune ulei in motor (un ulei ieftin) de 4,5 parti iar 0,5 kerosen (produsele gen flush sunt pe baza de kerosen). Se porneste motorul la relanti si se lasa 5-10 min. Se elimina mixtura si se pune ulei nou si filtru.

Caz concret efectuat de mine la o Dacia 1300 din "1900 toamna" pe post de cobai: la 4 parti ulei ieftin, o parte motorina. Lasat la relanti 10 minute si golit amestecul. Am lasat sa se scurga foarte bine respectivul amestec, schimbat cu un ulei bun + filtru nou. Nu stiu daca a fost autosugestie sau nu dar motorasul ala chiar mergea mai frumos.

Am mai auzit o duma: Omul scoate uleiul, punea motorina si lasa motorul sa mearga pana ajungea temperatura la 80 de grade. N-as avea curaj sa incerc asa ceva nici pe cel mai necajit motor. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pe cineva care este inginer petrochimist la castrol. Mi-a zis ca NU SE AMESTECA toate uleiurile. Unele se pot amesteca, unele nu. Depinde de cum a fost conceput ..., el stie mai bine.

 

Il cred pentru ca este in masura sa imi dea un sfat.

Eu tind sa cred ce scrie intr-un document care defineste un STANDARD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Taranii americani au o vorba, cica: "Don't fix it if it ain't broken"

Buna vorba, zic eu.

Respectati ce zice japonezu' in manual, japonezu' ala care a conceput motorul, ca el stie mai bine decat toti producatorii de aditivi si engini flushi facuti pe vapor.

NU FOLOSITI ADITIVI DE CURATARE IN BENZINA, mai ales la mobre pe carburatie ca va FUTETI MEMBRANELE!

plm, parca-ti fi babe ce cred toate razatoarele minune si aparatele de fitness de te fac super-model in 14 zile de la teleshopping.

 

 

Am facut asta si a pornit, dar cand am accelerat (ca sa vad dc urca in turatii ,si dc se opreste la 2000 de rpm) s-a oprit motorul la 1800-2000 rpm.apoi , cred ca dupa ce a consumat benzina in plus nu a murit la 2000 dar facea "macar" ca inainte.Normal ca dupa 10 min a inceput sa merga normal(fara pierderi de putere la accelerari puternice).

Parca are prea multa benzina in primele 5 minute cand este motorul rece.

 

oi avea tu mobra pe injectie, dar asta nu inseamna ca dimineata ii dai cheie si o urci in 10.000 rpm. las-o si tu macar 1 minut -2 sa se incalzeasca inainte s-o urci in ture, ture care n-ar trebui sa depasesca IN NICIUN CAZ 5-6000 rpm in primele alea 10 min.

iti merge mobra normal dupa 10 min pt ca dupa alea 10 min intra si motorul in temperatura optima de fucntionare :cheers:

asa va fuuteti mobrele si dup-aia le vindeti in "stare ireprosabila".

 

parca bagasera astia mecanica de baza la permisul auto/moto?

nu se vede....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

/index.php?...t&p=2324471

 

din PDF extras

 

post-7046-1285061381_thumb.jpg

 

 

Uite ce zic astia:

 

Myth: You can't mix brands of motor oil.

 

FACT: Mixing brands is not the best practice because the additive systems in each may be different and when mixed may not function as efficiently as desired. However, no serious problems will occur if you must add a different brand of equivalent quality between oil changes. It is very important to maintain proper oil level.

 

Practic nu se face maioneza dar nici nu stii ce combinatii apar intre aditivii diferiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marcone , ce zici tu , e teoria lu nea chibritu'.

Dupe ce ai dat jos uleiul (cald), apleaca mobra in ambele parti cite 1 min, si da la automat fara scantei de 3-4 ori, la interval de 2 min, si sa vezi daca mai iese ulei.

 

@Baiazide, are dreptate @Belbody, nicaieri nu scrie ca se completeaza numai cu aceasi marca de ulei, si nu ma refer la Brand, nu uitati ca tehnologia de fabricare a uleiului este la fel peste tot in lume , noi platim doar marca.

Sa-mi zica cineva de ce Prista bulgaresc , e mai ieftin ca Motul.

 

 

Mesaj completat

Din carti scoasa (si nu din carti romanesti): Impartim capacitatea unui motor de ulei in 5 parti distincte; din cele 5 parti se pune ulei in motor (un ulei ieftin) de 4,5 parti iar 0,5 kerosen (produsele gen flush sunt pe baza de kerosen). Se porneste motorul la relanti si se lasa 5-10 min. Se elimina mixtura si se pune ulei nou si filtru.

Caz concret efectuat de mine la o Dacia 1300 din "1900 toamna" pe post de cobai: la 4 parti ulei ieftin, o parte motorina. Lasat la relanti 10 minute si golit amestecul. Am lasat sa se scurga foarte bine respectivul amestec, schimbat cu un ulei bun + filtru nou. Nu stiu daca a fost autosugestie sau nu dar motorasul ala chiar mergea mai frumos.

Am mai auzit o duma: Omul scoate uleiul, punea motorina si lasa motorul sa mearga pana ajungea temperatura la 80 de grade. N-as avea curaj sa incerc asa ceva nici pe cel mai necajit motor. :cheers:

Toti facem asa, dar ne e frica s-o zicem, si asta ptr ca daca vreau sa vind mobra , imi dai peste nas cu asta.

Tot romanul ii las.

Paca ca nu recunoastem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Baiazide, are dreptate @Belbody, nicaieri nu scrie ca se completeaza numai cu aceasi marca de ulei, si nu ma refer la Brand, nu uitati ca tehnologia de fabricare a uleiului este la fel peste tot in lume , noi platim doar marca.

Sa-mi zica cineva de ce Prista bulgaresc , e mai ieftin ca Motul.

 

Din ce stiu eu este cam asa:

 

1. se completeaza cu ulei acelasi SAE, -> asta daca vrei sa mentii vascozitatea

2. acelasi model pentru diferenta de aditivi

 

Sunt multi producatori de ulei, dar cativa principali. Ei folosesc aditivi diferiti din cat stiu (produsi "in the house").

 

Personal nu sunt afectat pentru ca pun acelasi ulei la completat cu cel de la schimb (aceeasi marca, acelasi model, aceeasi vascozitate).

Practic cand schimb uleiul, cumpar ceva in plus sa am de completat intre schimburi.

Si iau la mine intr-o sticluta cand merg la drumuri lungi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu asa fac si eu.. si imi ramane dupa schimb si de completat.

Dar nu raman fidel unui brand.. de dragul brand-ului, cand vine vremea schimbului cumpar ce gasesc la un raport calitate/pret bun, daca am avut inainte Motorex nu pun neaparat Motorex ca vezi Doamne sa se pupe uleiurile.

Ca exemplu in motocicleta mea am folosit Denicol, apoi Motorecs, acum am bagat Repsol (ca am gasit bidon de 4L la oferta).. etc. Si urmatorul cred ca o sa fie Valvoline... sau ce gasesc.

 

Se mai intampla cazuri in care motoristi nu au ulei de completat la ei si descopera la sute de km de casa ca sunt level-low la ulei si cauta in disperare aceeasi marca sau indicativ cu ce ulei au in motor. In astfel de cazuri nu conteaza, pui ce ulei gasesti.. nu stai sa te uiti la marca. E mai bine orice ulei decat nici un ulei, de 1000 ori mai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite ca am si eu o intrebare:daca lasi motorul o perioada destul de lunga (ani de zile) pe dreapta cu cativa l de benzina in rezervor si ulei exact cat o avut cand mergea cat de mare este problema?pt ca eu din pacate asa a trebuit s-o las pe a mea cand am plecat din tara in graba si oricum e accidentata dar problema e ca eu vreau sa ma apuc de ea ori iarna asta ori iarna viitoare insa are deja un an jumate de cand sta si asteapta saraca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce se poate intampla daca aplici urmatoarea schema:

 

1. incalzesti mobra sa fie uleiul subtire (doh!! :cheers: )

2. desfaci busonul si-l lasi la scurs

3. dupa vreo cateva minute, dai o cheie scurta -> mai curg cateva sute de ml de ulei. cheie scurta inseamna 10-20 sec.

 

metoda e vazuta de mine la un mecanic priceput (evident ca toti sunt priceputi).

ce credeti, e motorul afectat cumva? pentru ca niste ulei uzat se stoarce in plus, asta-i clar.

 

Pff... ce ursarie! Cuzineti de cuzineti de... de de toate :laugh:

 

Mesaj completat

tocmai dorinta de a incepe fiecare schimb de ulei cu tot uleiul nou m-a facut pe mine sa folosesc 1 L de ulei in plus, pt a elimina cele minim 300-400 ml de ulei vechi, care ramane invariabil raspandit in motor.

 

Motocicleta spre deosebire de masina are avantajul ca poate fi inclinata pe o parte si pe alta, pe cric, urcata cu roata spate pe un bolovan/ladita/bordura, sau cu fata si astfel curge cam tot tot ce este prin motor, fara panici, fara chinuri.

Mesaj completat

uite ca am si eu o intrebare:daca lasi motorul o perioada destul de lunga (ani de zile) pe dreapta cu cativa l de benzina in rezervor si ulei exact cat o avut cand mergea cat de mare este problema?pt ca eu din pacate asa a trebuit s-o las pe a mea cand am plecat din tara in graba si oricum e accidentata dar problema e ca eu vreau sa ma apuc de ea ori iarna asta ori iarna viitoare insa are deja un an jumate de cand sta si asteapta saraca.

 

Venit la mine Yama Diversion stata in convalescenta doi ani. Benzina dinauntru - naspa plus plus. Uleiul l-am schimbat imediat ce a ajuns la mine. In 3-6 luni benzina mai pierde din proprietati dar intr-un an, doi deja trebuie pusa benzina proaspata :P

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Broblema sta cam asa: anul asta am dat afara zeci de litri de ulei din diverse motorete. Toate aveau in continuare ulei vascos - Yumm Yumm. Calitatea se pare ca nu este o problema pentru uleiurile moto dar mai ales felul in care motociclta degradeaza uleiul. Nu este precum la diesel. Nu nu. Schimb uleiul la masina nevestei, schimb uleiul la masina mea. Este pipi. Foarte foarte varza ce se schimba la masina diesel in comparatie cu motocicletele. Desigur, aici intervine si faptul ca motociclistii sunt infectati de virusul care le spune ca trebuie sa schimbe la 5000, altii au un virus mai naspa care ii pune sa faca schimbul la 3000. Pff.... si doar le zic de atatea ori: "uite cum arunci tu banii bogatule!" Uleiul asta pe care unii il schimba la 5000 se duce lejer pana in 10.000 km.

Acum o sa spuna cineva asa: esti om de stiinta? Da (culmea!) dar nu fac analiza la uleiul pe care il schimb din motocicletele care calca pe la mine. Fac simpla comparatie cu alt ulei din alte motoare cu aceleasi cifre de vascozitate si nu pot sa nu remarc ca pe unii, problematica uleiului ii panicheaza inutil. Pe altii nu. Iar altii au venit cu ulei de TDI. Distractie :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la kymco se schimba la 2000 km. am folosit motorex 4t 15w50 semisintetic. am urmarit evolutia :

-la 1800 km are culoarea lui, maronie,deci mai merge

-la 2000 km e cam negru, dar mai merge

-la 2300 km e negru, nu am chef sa continui sa-l folosesc,il schimb ...

nu am bani sa cumpar alt motor daca asta crapa,asa ca merg frumos cu el si sunt cu ochii pe kilometraj cat cepele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...