Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

1 oră în urmă, cinezicealae a spus:

LN= 220v (de la priză)

UVW= la motor in orice ordine...

Dacă nu se învârte în direcția corectă, schimbi oricare două fire între ele. Nu e nevoie de electroniști. E schema desenată in manual, cu poze.

Mai greu e cu programarea la VFD.

Astea mai noi au funcția de auto tune. Chiar și așa, e greu să te bucuri de tot ce știe să facă, dacă nu știi să-l programezi.

Cat despre DRO la strung de banc... orz pe gâște.

Nu are ce sa faca cu functia auto-tune la asa ceva. Care functie exista de cel putin 20 de ani pe convertizoare de frecventa. 

Programarea este simpla si nu necesita mai mult decat sa intelegi ce scrie in manual.

Ii setezi o frecventa maxima, una minima (daca doresti sa nu cobori sub ea si sa arzi motorul), ii pui un potentiometru la convertizor (iti da mura in gura in manual cum se monteaza si cum se setaza parametri ca sa lucreze cu turatie variabila din potentiometru) si eventual mai dai timpul de accelerare si cel de franare.

De aceea i-am spus ca daca doreste poate sa o faca singur si il ajut. Ii ia 5 minute sa priceapa cum se programeaza.

Ceea ce conteaza este sa aleaga unul corect, mai precis care sa mearga cu control vectorial (aici este valabila treaba cu "majoritatea astora mai noi" care au ambele moduri de lucru - V/f sau vectorial), ca sa aiba cuplu la turatii mici.

Treaba cu mersul in sensul gresit: nu trebuie sa inverseze doua faze. Oricum el are nevoie de ambele sensuri de rotire (poate mai da omul un filet ceva...) iar sensul de rotire se comanda din intrarile de comanda ale convertizorului. O sa aiba un buton cu 3 pozitii: inainte/stop/inapoi sau cum o vrea sa scrie el.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 4 ore, Silver Arrow a spus:

Nu are ce sa faca cu functia auto-tune la asa ceva. Care functie exista de cel putin 20 de ani pe convertizoare de frecventa. 

Programarea este simpla si nu necesita mai mult decat sa intelegi ce scrie in manual.

Ii setezi o frecventa maxima, una minima (daca doresti sa nu cobori sub ea si sa arzi motorul), ii pui un potentiometru la convertizor (iti da mura in gura in manual cum se monteaza si cum se setaza parametri ca sa lucreze cu turatie variabila din potentiometru) si eventual mai dai timpul de accelerare si cel de franare.

De aceea i-am spus ca daca doreste poate sa o faca singur si il ajut. Ii ia 5 minute sa priceapa cum se programeaza.

Ceea ce conteaza este sa aleaga unul corect, mai precis care sa mearga cu control vectorial (aici este valabila treaba cu "majoritatea astora mai noi" care au ambele moduri de lucru - V/f sau vectorial), ca sa aiba cuplu la turatii mici.

Treaba cu mersul in sensul gresit: nu trebuie sa inverseze doua faze. Oricum el are nevoie de ambele sensuri de rotire (poate mai da omul un filet ceva...) iar sensul de rotire se comanda din intrarile de comanda ale convertizorului. O sa aiba un buton cu 3 pozitii: inainte/stop/inapoi sau cum o vrea sa scrie el.

 

N-am înțeles cu frecvența minima și cum se arde motorul.

La strungurile pe care le am și le-am avut, motorul se învârte permanent în același sens.

Avansurile și filetele se selectează din cutia de avans, respectiv filete.

Avansurile, filetele și direcția de rotație a universalului se selectează individual, in funcție de necesități.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, cinezicealae a spus:

N-am înțeles cu frecvența minima și cum se arde motorul.

La strungurile pe care le am și le-am avut, motorul se învârte permanent în același sens.

Avansurile și filetele se selectează din cutia de avans, respectiv filete.

Avansurile, filetele și direcția de rotație a universalului se selectează individual, in funcție de necesități.

Un motor electric se raceste prin curentul de aer facut de elicea montata pe arborele motor.

Scaderea turatiei duce la scaderea fluxului de aer si automat la supraincalzirea motorului.

In mod normal se evita coborarea frecventei sub 5-10 Hz mai ales pe durata indelungata.

Ca sa eviti problema pui frecventa minima 10 Hz si nu mai ajungi accidental sub acea frecventa.

Uzual la motoarele cu convertizor care functioneaza in regim continuu la turatii mici,  elicea ventilatorului este actionata de un motor separat.

Cand proiectezi instalatii cu motoare actionate cu convertizor, la care ai nevoie de plaja mare de variatie, folosesti motoare cu 2 poli care merg la 3000 rot/min si atunci ai zona de reglaj mai mare.

@Ruginel spunea  ca are un strung de banc. Nu stiu daca are toate optiunile tale, de aceea ma gandeam la reverse electronic.

Evident ca cel mai bine este ca motorul sa se invarta cu turatie constanta si sa aranjezi restul mecanic. Doar ca iese mare si greu (si bun).

Acum 2 ore, pinnochio a spus:

S-a fript rotoru la flexu Yato cu acumulator.Și nu l-am abuzat.Urmatoru va fi Makita,sau Devalt

Fa si tu o comparatie "la kil". Fara acumulator.

Yato are un kil juma, AEG sau Makita au 2 kile..... Banuiesc ca si Ryobi (frate cu AEG) are tot vreo 2 kile.

Da ce a crapat? Ceva mecanic sau electric - perii, chestii socoteli?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Noile achiziții, am furat startul. Impactul și flexul sunt peste așteptări, filetanta e mai mare și un pic mai grea decât varianta anterioară. Acum gama e destul de completă, mai trebuie orbitalul X12.

Flexul de la Panzer e blană, fumează Einhell la orice oră (mno, e și brushless).

Dacă e nevoie de detalii, vă stau la dispoziție.

IMG_20241008_183639.jpg

IMG_20241008_183508.jpg

IMG_20241008_183502.jpg

IMG_20241008_183448.jpg

IMG_20241008_183429.jpg

IMG_20241008_183400.jpg

IMG_20241008_183352.jpg

IMG_20241008_183200.jpg

IMG_20241008_183209.jpg

IMG_20241008_183237.jpg

IMG_20241008_183652.jpg

Screenshot_2024-10-06-22-44-19-969_com.facebook.lite-edit.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, vis-a-vis a spus:

Varianta anterioară n-are percuție, d-aia...

Cunoaștem, de aia am și luat-o.

Acum 10 minute, ENEOS a spus:

Ăla cu pătrat de la Parkside cum e față de Panzer?

Testez mâine cu două tubulare identice, și eu sunt curios. Deocamdată am desfăcut fără emoții piulița axului spate de la FJR 1300, cu cheie Cr-V, nu Cr-Mo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Lucian_M a spus:

Cunoaștem, de aia am și luat-o.

Testez mâine cu două tubulare identice, și eu sunt curios. Deocamdată am desfăcut fără emoții piulița axului spate de la FJR 1300, cu cheie Cr-V, nu Cr-Mo.

cati NM au cele 2?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Având sistem pe firmă respectivă, e mai simplu. Am testat varianta de 400 Nm strângere și 600 desfacere, efectiv n-am ce să reproșez. Totuși nu aș avea ce face cu atâta putere, chiar nu-mi este necesară. Însă da, desface piulițe la roți de tractor. Pentru auto nu trebuie mai mult, iar pentru moto e overkill.

Totuși cine vrea să desfacă aproape orice, inclusiv la tir, își ia modelul de 1 țol de la Milwaukee (varianta cu inel) + acumulator Forge M12 și a terminat orice negocieri cu șuruburile. Omul are și stubby M12, onekey m18 1/2, dar lucrând la utilaje agricole, a luat și varianta de 1 țol. A zis că nu a prins vreodată vreo situație unde să se enerveze. Adică ori se desface, ori se rupe ceva. Cu al tău poți rupe prezoane auto cu ușurință, pe testate (a pățit-o un prieten, a rupt prezon la Duster).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Lucian_M a spus:

Având sistem pe firmă respectivă, e mai simplu. Am testat varianta de 400 Nm strângere și 600 desfacere, efectiv n-am ce să reproșez. Totuși nu aș avea ce face cu atâta putere, chiar nu-mi este necesară. Însă da, desface piulițe la roți de tractor. Pentru auto nu trebuie mai mult, iar pentru moto e overkill.

Totuși cine vrea să desfacă aproape orice, inclusiv la tir, își ia modelul de 1 țol de la Milwaukee (varianta cu inel) + acumulator Forge M12 și a terminat orice negocieri cu șuruburile. Omul are și stubby M12, onekey m18 1/2, dar lucrând la utilaje agricole, a luat și varianta de 1 țol. A zis că nu a prins vreodată vreo situație unde să se enerveze. Adică ori se desface, ori se rupe ceva. Cu al tău poți rupe prezoane auto cu ușurință, pe testate (a pățit-o un prieten, a rupt prezon la Duster).

 

am tot stat si ma gandeam intre 

https://zivtool.ro/masini-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-dewalt/dewalt-dcf921n-xj-masina-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-18-v-406-nm-12-inch-fara-perii-fara-acumulator-si-incarcator-in-cutie-de-carton-original-p101007459?aku=d2fae7e586851f07e35104911e47f1b7

 

si modelul un pic superior

https://zivtool.ro/masini-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-dewalt/dewalt-dcf892n-xj-masina-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-18-v-812-nm-12-inch-fara-perii-fara-acumulator-si-incarcator-in-cutie-de-carton-original-p101605629

 

 

Dar cum am renuntat la duba si urmeaza sa schimb si masina cu una nou, nu prea o sa am situatii in care sa am nevoie de atata forta si probabil ca o sa ma opresc la asta de 406nm.

 

voi ce ziceti?

PS cred ca o iau pe asta: https://zivtool.ro/masini-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-dewalt/dewalt-dcf921nt-xj-masina-de-insurubat-cu-impact-cu-acumulator-18-v-406-nm-12-inch-fara-perii-fara-acumulator-si-incarcator-in-tstak-p101604503 

 

mai e si in cutie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca utilizator de autofiletante DeWalt pot sa spun ca nu va dezamagi.

P.S.: dupa aproape 4 ani a crapat un DCF 809, a cedat butonul... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probe la un tractoraș mai bătrân ca mine.

În poză e o piulița de 32 de la un U650, strânsă bine cu un impact deWalt mare, variantă foarte recentă, cu acumulator powerstack. În vreo 7-8 secunde a desfăcut-o și pe aia.

IMG_20241010_140425.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, DKW a spus:

Ca utilizator de autofiletante DeWalt pot sa spun ca nu va dezamagi.

P.S.: dupa aproape 4 ani a crapat un DCF 809, a cedat butonul... 

 

vezi ca-l poti curata, mai fac faze d-astea cand nu mai merge potentiometru. se desface butonul si se curata:  vezi canalul lu nenea asta ca omu cu asta se ocupa 

 

 

sau aici minuta 1.26 

 

 

 

@Lucian_M se misca bine scula

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.10.2024 la 8:47, Cavaleru a spus:

E diferenta de gabarit si de greutate intre cele 2 ....asa ca eu cred ca ai facut alegerea corecta , in 95 % din cazuri , se va descurca cu brio.

Ca utilizator de DeWalt , evident ca te felicit pntru achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Aurex a spus:

E diferenta de gabarit si de greutate intre cele 2 ....asa ca eu cred ca ai facut alegerea corecta , in 95 % din cazuri , se va descurca cu brio.

Ca utilizator de DeWalt , evident ca te felicit pntru achizitie.

 

Multumesc! 

Am mai multe scule de la Dewalt iar la munca tot ce am luat tot Dewalt am luat.

cand am nevoie pt acasa/atlier de acumulatori suplimentari si incarcatoare le iau de la munca

 

De exemplu vecinu s-a apucat sa refaca gardul curtii blocului. pt ca aveam mult scanduri ramase de la renovarea acoperisului le-am transformat in uluci pt gard. Si uite asa am taiat zeci de metri in lung scanduri ca sa le transformam in uluci de gard

gard 1.jpg

gard 2.jpg

gard 3.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...