bavareze Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 Desi am incheiat expeditia prim America de Sud cu numai 2 luni in urma, tot la meleaguri indepartate, jungle si mocirle imi sta capul. Urmatoarea etapa pe care o pregatesc se va desfasura in Africa, pe ruta Spania - Maroc - Afica de Sud - Egipt - Siria - Romania. Singura problema pana acum era cine se va ocupa de treburile mele cat voi fi plecat, dar cu bucurie am aflat ca am un inlocuitor pentru cca 6 luni incepand cu lunia iulie 2010. Sper sa imi ajunga 6 luni pentru aceasta tura. Asa ca m-am apucat de planuri. Ca si data trecuta, voi incepe sa lucrez la lista "destinatii/obiective obligatorii" si apoi voi aranja traseul in asa fel incat sa prind cat mai multe din ele. Dar la fel cum iarna nu e ca vara, nici Africa nu e ca America de Sud. Din cate am inteles oamenii nu sunt tocmai pasnici peste tot si sunt multe zone destul de periculoase. Asadar, voi deschide o a doua lista "locuri de evitat". Astept sugestii pentru cele doua liste. Cred ca voi renunta la echipamentul incalzit, deoarece ar trebui sa fie ceva mai cald. Mi-am propus sa scap de 5kg din bagaje, comparat cu ce am avut in America de Sud. Motocicleta va ramanea ceeasi, BMW F650GS. Nu prea am ce modificari sa ii aduc si nici reparatii dupa primii 41.000km nu prea cere: in afara de rulmenti, ceva garnituri, un ventilator si filtre nu am ce sa ii fac. Poate cel mult sa pun un amortizor de Dakar, sa am garda la sol mai buna. Si niste proiectoare Touratech. O mare enigma e cu vizele. A mai fost cineva prin zona? Ceva sugestii? Prin America de Sud a fost mult prea simplu, m-as bucura sa aud ca e la fel si in Africa. Sunt 50 de tari si chiar nu am chef sa trebuiasca sa fac rost de 50 de vize... Astept idei/sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 ia-ti dupa tine si cabluri de la acceleratie si ambreiaj. n-ar strica sa ai si o pompa de apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 (editat) Salut! Uite o tura a unui om care a fost in Africa, the (sa zicem) safe way: http://www.africanenduro.com/adventure/about_route.aspx Mult succes si sper sa-mi duc si eu Melcul candva pe acolo Later Edit: Nu uita si de Carnet de Passage en Douane (CPD). Citez de pe wikipedia: Africa:Burundi, Egypt, Kenya, Libya, Senegal (for vehicles older than 5 years), Southern African Customs Union (BW/NA/LS/SZ/ZA), Sudan, Uganda. Other countries have a mechanism for temporarily importing a vehicle. This document is often referred as Passavant, Laissez-Passer or Salvo Conducto. A small fee is often charged to obtain it, and it allows the vehicle to be imported and driven for up to 1 month. It replaces the Carnet in that country, and should be returned to the customs office upon leaving the country. From 2006 Senegal is easing the requirement for a Carnet de Passage. It is only required at the North Border, and drivers usually get through without a Carnet by paying a variable amount between 80-100 Euros.[citation needed] Also from 2006, Egypt now has its own Carnet, available for those without a valid Carnet de Passage at the borders. It still requires a cash deposit (up to 2000 Euros) which is returned upon exit.[citation needed] Editat Septembrie 28, 2010 de BlackDirt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spirit Honda Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 Frumos! De cata mai harta vei avea nevoie! Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mumushummus Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 succes la negri !!! si sa ne scrii des... @ tactil: tanti virusu tau e cam dubas .... numa viruxi vede..... are mania persecutiei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Septembrie 28, 2010 Autor Share Postat Septembrie 28, 2010 ia-ti dupa tine si cabluri de la acceleratie si ambreiaj. n-ar strica sa ai si o pompa de apa. le-am avut dintotdeauna, chiar rutate de-a lungul celor aflate in functiune. Cand s-a rupt, prin Columbia, ambreiajul, mi-a luat fix 3 minute sa remediez problema Pompa de apa am, plus cateva garnituri (de obicei alea cedeaza, nu axul) info: cand intru pe site la tine http://www.b66ama.com/ , antivirusul imi da alerta de virus si il blocheaza (nod 32) aud din cand in cand de problema asta. daca ai putea sa imi zici ce portiune de cod generaza problema asta mi-ar fi de folos. ma gandesc ca poate ceva de prin blogroll??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stiff Rider Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 foarte captivanta tura din america, noroc bun in continuare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 (editat) pentru a afla unde ai nevoie de vize click aici , daca esti si cetatean SUA, probabil e si mai simplu Editat Septembrie 28, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdfghjk Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 ia-ti frate si tu o aprilia daca vrei sa faci ceva pt eternitate - hahaha. esti printre fericitii acestui forum, felicitari si sa ne tii la curent. unii nu vor, unii nu pot. tu esti cu + la ambele, mai rar asa ceva. drum bun si ai grija de tine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 @ Radu Georgescu Bai tata, tin pumnii si pentru noua aventura. Ti-am urmarit cat de des am putu blogul si vreau sa spun ca e o mare treaba sa treci de la 300 pe-o roata pe Magheru, accidente incredibile, etc. la asa ture. Toata stima, inca o dovada ca oamenii se pot schimba (in bine) Daca ai nevoie de ceva, anunta si se vor gasi oameni sa te ajute, asa cum au gasit toti cei care merita Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 tu ori ai castigat la loto, ori esti popa. altfel nu-mi explic succes, dar tot nu-mi explic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 Drum bun si numai reusite.....Sa ne tii si pe noi la curent cu amanunte picante ......Succes!! PS:SI MULTE MULTE POZE!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cria_p Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 * foarte tare! cand citesc topicuri ca asta, incep sa-i sticleasca ochii ca la soricei cand vad cascaval ...d-ala pus in capcana(!) tin pumnii sa iasa bine pregatirile si stau la panda p-aici sa prind din mers... tura asta am in cap s-o fac si eu, nu stiu daca la anu', dar in zona aia sigur trebuie sa ajung. bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Septembrie 28, 2010 Autor Share Postat Septembrie 28, 2010 (editat) pentru a afla unde ai nevoie de vize click aici , daca esti si cetatean SUA, probabil e si mai simplu culmea, dar ca roman mi-a fost mai usor in america de sud. in primul rand viza de bolivia am luat-o gratis (vs $130 pentru cetateni sua). apoi au mai fost vreo 2-3 tari (brazilia si nu mai stiu care) care cer viza pentru americani dar nu si pentru romani. tu ori ai castigat la loto, ori esti popa. altfel nu-mi explicsucces, dar tot nu-mi explic nu-i chiar asa. uite, sa iti dau un exemplu: am un prieten care a muncit, a pus ban peste ban, si-a luat un x5 de prin 2004 si se plange ca ar vrea si el sa plece cu mine, ca isi doreste de mult timp, dar nu are bani. i-am zis "frate, vinde x5'u si hai", el "eeeee, masina e masina, frate, nu e chiar asa" (eu merg cu un passat din '99, si nici nu mi-am pus termopane la fereastra). concluzia este: conteaza ce prioritati ai. dar cum sunt convins ca pe la 65 de ani (daca ii apuc ) ) o sa imi aduc cu mai multa placere aminte de bolivia si nicaragua decat de x5 si termopane... aleg sa raman fara termopane Mesaj completat Bai tata, tin pumnii si pentru noua aventura. Ti-am urmarit cat de des am putu blogul si vreau sa spun ca e o mare treaba sa treci de la 300 pe-o roata pe Magheru, accidente incredibile, etc. la asa ture. Toata stima, inca o dovada ca oamenii se pot schimba (in bine) Daca ai nevoie de ceva, anunta si se vor gasi oameni sa te ajute, asa cum au gasit toti cei care merita cand mergeam cu 300 eram pe doua roti, nu iti mai aduci tu bine aminte. Editat Septembrie 28, 2010 de bavareze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Septembrie 28, 2010 Share Postat Septembrie 28, 2010 culmea, dar ca roman mi-a fost mai usor in america de sud. in primul rand viza de bolivia am luat-o gratis (vs $130 pentru cetateni sua). apoi au mai fost vreo 2-3 tari (brazilia si nu mai stiu care) care cer viza pentru americani dar nu si pentru romani. agree nu-i chiar asa. uite, sa iti dau un exemplu: am un prieten care a muncit, a pus ban peste ban, si-a luat un x5 de prin 2004 si se plange ca ar vrea si el sa plece cu mine, ca isi doreste de mult timp, dar nu are bani. i-am zis "frate, vinde x5'u si hai", el "eeeee, masina e masina, frate, nu e chiar asa" (eu merg cu un passat din '99, si nici nu mi-am pus termopane la fereastra). concluzia este: conteaza ce prioritati ai. dar cum sunt convins ca pe la 65 de ani (daca ii apuc ) ) o sa imi aduc cu mai multa placere aminte de bolivia si nicaragua decat de x5 si termopane... aleg sa raman fara termopane nu ma refeream la bani ci la timp. adica as da si eu x5-u daca vanzarea ar veni la pachet cu vo 7-8 luni de hoinareala. nu pot fi atat de ipocrit incat sa nu recunosc ca-s invidios bafta si ai grija de tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Septembrie 28, 2010 Autor Share Postat Septembrie 28, 2010 (editat) removed post Mesaj completat info: cand intru pe site la tine http://www.b66ama.com/ , antivirusul imi da alerta de virus si il blocheaza (nod 32) am reparat problema. Editat Septembrie 28, 2010 de bavareze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja_skija Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 cand mergeam cu 300 eram pe doua roti, nu iti mai aduci tu bine aminte. Sunteti prajiti amandoi, era cu 250 pe splai fara casca. @ AMA spor la organizat, fa loc in bagaje pt multe poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Felicitari @bavareze pentru noua turnura a vietii tale moto si asta o spune unul care, daca-mi amintesc bine, chiar te-a cam bestelit cand te dadeai cu 300km/ora/Magheru. Drum uscat! (nu stiu cat e asfalt din el). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Octombrie 1, 2010 Autor Share Postat Octombrie 1, 2010 am o intrebare: ce fel de lanturi folosesc cei care pleaca la drumuri super lungi? eu cat m-am invartit prin romania nu am avut probleme cu lantul cu siguranta. dar pe drumul din america de sud, siguranta se desfacea mereu, am pus lant nou, siguranta noua, totul ca la carte... dupa un timp se dezmembra. oriignal, motocicleta vine cu lant fara siguranta, dar e foarte greu de montat (trebuie scoasa bascula). idei/sugestii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Octombrie 2, 2010 Share Postat Octombrie 2, 2010 Lant deschis cu siguranta care se nituieste ulterior . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Octombrie 3, 2010 Autor Share Postat Octombrie 3, 2010 eu aveam siguranta cu arc. nu e buna? in 5 ani de motociclism nu am avut niciodata probleme cu asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Octombrie 3, 2010 Share Postat Octombrie 3, 2010 Ba e buna . Si eu am folosit asa ceva si nu am avut probleme decat odata . De ce ti-a sarit tie siguranta in calatoria precedenta pot fi mai multe motive : - lantul si implicit si zaua cu siguranta freca de aparatoarea de plastic care este montata in partea de jos a basculei , daca ai asa ceva .Plasticul ala este foarte rezistent la uzura . In timp capetele picioruselor zalei se uzeaza , daca zona aia freaca de aparatoare , apoi la anumite shocuri sau pur si simplu in regim normal siguranta poate sa sara din cauza subtierii capetelor picioruselor . Am patit asa ceva . Am montat niste distantiere ca sa nu mai frece laterala lantului de aparatoare - ai folosit za si siguranta vechi sau de la alt lant mai uzat - defecte de fabricatie , sau o calitate necorespunzatoare a materialului sigurantei (chiar si marile firme in ziua de azi au inceput sa nu mai isi respecte renumele ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 Lantul cu siguranta nu este recomandat pt motoare de 50 CP, ci pt cele mai mici. Lantul vechi il tai cu flexul si montezi, cum s-a mai zis, unul nou cu siguranta nituita. Nu trebuie decat 2 ciocane nu foarte mari si un dorn, care la o adica se pot si improviza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Octombrie 6, 2010 Autor Share Postat Octombrie 6, 2010 Lantul cu siguranta nu este recomandat pt motoare de 50 CP, ci pt cele mai mici. Lantul vechi il tai cu flexul si montezi, cum s-a mai zis, unul nou cu siguranta nituita. Nu trebuie decat 2 ciocane nu foarte mari si un dorn, care la o adica se pot si improviza. uite asta nu inteleg. am avut honda vtr 1000 F cu lant cu siguranta si in 4 ani nu am avut nici o problema. 110CP, V2, mers cu ea cat se putea de tare, inclusiv pe circuit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Octombrie 6, 2010 Share Postat Octombrie 6, 2010 Sunt cazuri si cazuri......Dar cele mai bune lanturi sunt alea nituite.....Majoritatea folosesc acest gen de lant.....Dar fiecare e liber sa isi puna ce doreste la motorul lui....Doar e a lui nu???? STIMA SI RESPECT!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.