Sari la conținut

Ulei de motocicleta speciall?


Postări Recomandate

tu ar trebui sa nu mai dai sfaturi pe aici ca numai ineptii spui. si nu ma refer doar la postul asta.

 

Demostreaza ce spui si o sa te cred.

Nu am dat niciun sfat, am spus ce o sa se intample...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 196
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pacat de ambreiajul ala care o sa patineze de o sa-i sara arcurile...

 

 

Ai vazut tu vreodata, concret pe cineva care a bagat ulei de masina in mobra cu ambreiaj umed si a inceput sa ii patineze, si inainte nu ii patina? Concret, nu ce o scris careva pe forum.

Raspunde la intrebare te rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunde la intrebare te rog.

 

Nu am intlanit oameni atata de dementi care sa-si bage ulei de masina in motocicleta in conditiile in care gasesti ulei pentru motociclete pe toate gardurile.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...La majoritatea motocicletelor uleiul este unul de compromis fiindca trebuie sa serveasca peste tot. De multe ori cutia pica prima...
Acesta-i un motiv de care nimeni nu tine seama!
Probabil, adică sigur 10 000 de ingineri recomanda degeaba sa foloseÂşti ulei moto in moto Âşi ulei auto la auto degeaba... de fapt nu, ESTE O CONSPIRAĂIE...
In realitate este o diferenta intre cele racite cu aer sau cu apa, intre uleiul de motor si cel de transmisie. Ce faci cand ai nevoie de amandoua? De aici apare diferenta intre moto si auto, in plus motoarele moto statistic, sunt supuse la regimuri de lucru mult mai vitrege in comparatie cu auto, temperaturi mai mari, turatii marite, etc. Trebuie stiut de posesori ca uleiurile ce contin aditivi antifrictiune gen molibden, etc nu sunt recomandate ambreajelor umede. Un ulei de calitate nu are nevoie de acesti aditivi. Ori un motor, racit cu aer, care lucreaza cu demaraje(regim specific moto) este evident ca are nevoie de un ulei de calitate.

 

Pentru cei cu "merge si asa"... Ce puneti voi in motoare este alegerea voastra, dar nu mai faceti afirmatii gratuite, una este sa mergi cateva sute de km cu un ulei oarecare si alta sa faci sute de mii de km.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Âşi ulei auto la auto degeaba... de fapt nu, ESTE O CONSPIRAĂIE...

Nu este nici o conspiratie, este prosteala pe fata.

 

hai să inchidem departamentele de ulei moto de la Motorex, Motul, Repsol etc.... SUNT REDUNDANTE!

 

Pe principiul asta ar trebui sa inchidem CocaCola ca doar exista Pepsi, sa inchidem Castrol ca exista Valvoline, sa inchidem Samsung pt ca exista Panasonic... s.a.m.d.

 

Unde exista loc de facut bani o sa existe si producatori care sa profite.

 

Pe principiul inceput de la uleiuri au aparut: lichid de frana pt moto, ulei special de uns lantul moto, antigel special moto, degresant de jante special moto.. s.a.m.d.

 

Daca nu se vede clar ca exista o intreaga industrie in spatele acestui hobby denumit moto.. ce sa mai zic.

 

Pun pariu ca daca s-ar face o benzina speciala moto cu aditivul alfa-omega-23-beta vanduta special la pompe moto si mai scumpa cu 10-20% decat benzina.. auto, tot s-ar gasit mii de motociclisti care sa o foloseasca si sa fie fani benzina .. moto. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu alte cuvinte ai presupus ca nu e bine sa bagi ulei de masina ca asa ai auzit, ca nu e bine.

 

Nu am presupus nimic. Daca citesti indicatiile din cartea tehnica a oricarei motociclete o sa gasesti exact care este uleiul recomandat pentru motocicleta respectiva. Un ulei auto nu poate sa indeplineasca standardele de performanta ale unui ulei moto, care este creat special pentru moto si are aditivii necesari ambreiajului umed.

Daca dai un sarci pe gugal gasesti o gramda de patiti cu uleiuri auto, carora le-a patinat ambreiajul. Este drept ca sunt si exceptii, care nu au nici pe dracu, dar de la o exceptie pana la a spune ca nu are importanta ce ulei bagi in motor e cale lunga...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul meu scrie asa:

Ulei SAE 10W40 mineral API SE SF... Nu scrie auto, nu scrie moto, nu scrie nimic.

Standardul SE e inventat prin anii '80.. :D

 

Mai copil, nu mai scrie aberatii ca te mai si crede lumea, fugi pe sectiunea ta de Cluj sau unde mai scrii tu de obicei, nu esti bun de dat sfaturi tehnice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa nu va mai certati aiurea aici ma refer la habarnisti va propun sa va ginditi si sa dati raspuns la urmatoarele intrebari :

oare ce uleiuri foloseau romanii la motociclete atunci cind nu erau pe piata de la noi uleiurile Motul, Repsol, Motorex ?

mergeau motocicletele lor , aveau probleme tehnice cu ele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum mi-am cumparat eu ulei pentru schimb.

 

 

Am intrat pe Louise.de la baza de date a motoarelor , mi-am gasit motorul in lista si am citit specificatile

 

Ăl ohne Filter: 2,0L.10W40 / 20W50

Ăl mit Filter: 2,5L.10W40 / 20W50

 

Am fost la magazin de piese auto de unde am comandat 3 litri de 10W40 si mi sa dat Castrol 10W40 iar doamna respectiva chiar mi-a spus ca se foloseste pentru motoarele in 4 timpi.

 

Voi ce credeti , trebuia ulei special de motocicleta in 4 timpi 10 W 40 ?

 

 

 

stai linistit ca si eu la prima mobra, o Viroanga de 535 am pus tot castrol de masina si am mai bagat si un aditiv de ala de se baga in ulei cu cica nu stiu ce proprietati, bla bla bla si nu s-a intamplat nimic si pe care l-am schimbat la 6500 de km.

 

Acum in Transalp am pus Procycle 10w40 semisintetic comandat de pe Louis prin Kronaumoto, totusi tind sa cred ca uleiurile pentru motociclete au ceva aditivi in ele care fac bine cutiei si ambreiajului, fata de cele de masina gen Castrol Magnatec.

 

... parerea mea ! hic ! :D bag si io ceva aditivi sae 90w55 :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da' la cagiva mea scrie sa-i bag ulei 15w50 la cutia de viteza , dar nu gasesc nicaieri asa ceva ..

este manualul aiurea scris ? erau alte uleiuri atunci ? (cagiva frescia din 91 )

pot sa-i pun d-asta de masina gen 80w90 ? (ma gandesc ca nu , ca astea de la masina nu s gandite pt 8-9000 rpm ..dar intreb macar)

what to do ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

luati aminte la ce a spus Rados si Belbody, in manualul transalpului chiar asa scrie, eu bag doar ulei moto pentru ca n-am nici un motiv sa n-o fac, dar daca prin absurd raman pe undeva fara ulei in motor si gasesc auto il bag fara nici o grija si nici nu l-as da afara pana la schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai un motor cu +200Hp cu ambreiaj umed in ulei,atunci sa te intrebi cum se "pupa" aditivi antifrictiune sau anumite tratamente dintr-un ulei auto cu el!

Cine stie cum arata un asemenea ambreiaj cunoaste aspectul "frictiune" care este luat foarte tare in serios, si din aceasta cauza sunt anumite chestii pe acolo mai "speciale"cum ar fi placi cu diferite compozitii,discuri de metal cu diferite grosimi,o ordine bine stabilita de montare,anumite arcuri,anumite dispozitive de marirea fortei de strangere a placilor etc. :D

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este nici o conspiratie, este prosteala pe fata.

 

diferenta de preț nu justifică utilizarea unui alt produs....

 

 

 

Pe principiul asta ar trebui sa inchidem CocaCola ca doar exista Pepsi, sa inchidem Castrol ca exista Valvoline, sa inchidem Samsung pt ca exista Panasonic... s.a.m.d.

 

era o glumă din partea mea... Âşi ce e rău în faptul că anumite firme au creeat un produs mai bun special pentru mobre?

 

Unde exista loc de facut bani o sa existe si producatori care sa profite.

 

cu ce profită? profită clientul prin accesul la un produs special pentru nevoile lui....

 

Pe principiul inceput de la uleiuri au aparut: lichid de frana pt moto, ulei special de uns lantul moto, antigel special moto, degresant de jante special moto.. s.a.m.d.

 

ulei special de uns lanțul chiar e ff ok... Âşi va fi pe categorii stradă, cross/enduro, race... de exemplu un ulei de uns lanțul tree să facă priză dar să nu adune toată mizeria de pe stradă, la un cross/enduro să faca o priză mai slabă ca la unul de strada ca să nu se transforme în mod exagerat în polizor pe pinioane... nu am văzut încă degresant de jante... us spray de poponeataățat lanțul care nu atacă oringurile iar este un lucru bun....

 

Daca nu se vede clar ca exista o intreaga industrie in spatele acestui hobby denumit moto.. ce sa mai zic.

 

FOARTE bine. Mobristul profită! prețurile la aceste produse nu sunt exorbitante...

Editat de jerry_mcrie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da' la cagiva mea scrie sa-i bag ulei 15w50 la cutia de viteza , dar nu gasesc nicaieri asa ceva ..

este manualul aiurea scris ? erau alte uleiuri atunci ? (cagiva frescia din 91 )

pot sa-i pun d-asta de masina gen 80w90 ? (ma gandesc ca nu , ca astea de la masina nu s gandite pt 8-9000 rpm ..dar intreb macar)

what to do ?

Pui ulei de motor 15w50 în cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FOARTE bine. Mobristul profită! prețurile la aceste produse nu sunt exorbitante...

 

cum dracu nu sunt exorbitante ? dai pe un lichid de frana moto minim 30 de lei pe 300-400 de ml si cu 10 lei cumperi juma de kil de lichid nemoto din orice benzinarie, poate vrei sa zici ca sumele sunt mici, dar diferentele sunt mari, cine nu vede ca preturile sunt cel putin duble in domeniu moto la absolut orice, are probleme grave, plm, antigelul este iar un subiect bun, un litru de antigel motorex este 50 de lei si in benzinarii cumperi un butoi la banii astia.

Mesaj completat

da am uitat, masinile nu au bloc din aluminiu :P sunt din fonta ca dacia lu bunicu si caloriferu lu bunica :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am antigel motorex la 42 roni... cauta-ma si faci economie.... ca nu fac reclama....

 

acuma serios... putem folosi ceva mai bun decat no name din benzinarii.. de ce nu?

Editat de jerry_mcrie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles .

tx !

 

LE : 4T sau 2T ? banuiesc ca si 2T au indicativ .. :-/

2T n-are indicativ. E ulei pentru motociclete 15w50, deÂşi se găseÂşte de la motorex ulei special :D pentru cutia de viteze a drujbelor.

 

Eu la nsr am băgat în cutie t90, 80w90 Âşi 10w40. A mers lafel cu toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am antigel motorex la 42 roni... cauta-ma si faci economie.... ca nu fac reclama....

 

acuma serios... putem folosi ceva mai bun decat no name din benzinarii.. de ce nu?

Decat noname...pai e aia cu racire pe aer si ar mai fi motorul de pe masa din debara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am antigel motorex la 42 roni... cauta-ma si faci economie.... ca nu fac reclama....

 

acuma serios... putem folosi ceva mai bun decat no name din benzinarii.. de ce nu?

 

man am antigel motorex in mobra chiar acum, iti spun sincer ca nu e nici o diferenta fata de ala noname de l-am avut inainte si garantez ca nu se f00te nici pompa de apa cum abereaza unii pe aici, in ceea ce priveste produsele din benzinarie, nu toate is noname, am luat lichid de frana mobil 1 cu vre 13 lei juma de litru, arata-mi UN lichid de frana moto, sa scrie pe el ca e dedicat de moto, sub 30 de lei la cantitatea asta, sa fim seriosi, nu scrie pe el: a nu fi folosit la mobre, asa cum nici pe cel de mobre nu scrie ca e dedicat de mobre si a nu fi folosit la auto, e valabil si pt. uleiuri intrebarea asta, in afara de o motoreta mica aparuta pe bidon nu scrie nicaieri nimic, de multe ori ambalajele sunt identice doar ca la moto e o moto pe cutie.

Chiar nu lucreaza nimeni intr-un laborator ceva sa facem si noi o analiza a uleiurilor? ca deja m-am saturat.

Mesaj completat

si mai am o intrebare:

de ce un ulei castrol il schimbi la masina la 10k de km, chiar mai bine si acelasi ulei chipurile de moto la 5000 de km e funingine ? daca erau mai speciale, pt regimul de mers al motoretei nu se presupune ca se si degradeaza mai greu si am fi avut si noi schimburi de ulei ca conservele la peste 10k de km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man am antigel motorex in mobra chiar acum, iti spun sincer ca nu e nici o diferenta fata de ala noname de l-am avut inainte si garantez ca nu se f00te nici pompa de apa cum abereaza unii pe aici, in ceea ce priveste produsele din benzinarie, nu toate is noname, am luat lichid de frana mobil 1 cu vre 13 lei juma de litru, arata-mi UN lichid de frana moto, sa scrie pe el ca e dedicat de moto, sub 30 de lei la cantitatea asta, sa fim seriosi, nu scrie pe el: a nu fi folosit la mobre, asa cum nici pe cel de mobre nu scrie ca e dedicat de mobre si a nu fi folosit la auto, e valabil si pt. uleiuri intrebarea asta, in afara de o motoreta mica aparuta pe bidon nu scrie nicaieri nimic, de multe ori ambalajele sunt identice doar ca la moto e o moto pe cutie.

Chiar nu lucreaza nimeni intr-un laborator ceva sa facem si noi o analiza a uleiurilor? ca deja m-am saturat.

Mesaj completat

si mai am o intrebare:

de ce un ulei castrol il schimbi la masina la 10k de km, chiar mai bine si acelasi ulei chipurile de moto la 5000 de km e funingine ? daca erau mai speciale, pt regimul de mers al motoretei nu se presupune ca se si degradeaza mai greu si am fi avut si noi schimburi de ulei ca conservele la peste 10k de km?

 

 

Amu` fratica` tu vrei sa faca cineva o analiza de laborator ? si sa ce ? sa darame mitul asta fwtut auto vs moto si sa se ieftineasca produsele moto ?

si io` as vrea dar asta nu se va intampla niciodata se vor comercializa in continuare produse auto cu eticheta moto la preturi mai mari, iar daca se v-a intampla asta vreodata tot se va gasi un tembel sa zica ca lichidul de frana dot 4 pentru masina difera de cel moto s.a.m.d.

 

asculta aci : what a shame !

:D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Justificarea celor cu produse moto este ca motocicleta este ceva mai solicitata, si asta este "scuza" producatorilor.

Cu lichidul de frana explicatia (lor) este ca vezi dom-le are o temperatura de evaporare mult mai ridicata si in regim "racing" cu franari foarte dese si puternice, la un lichid obisnuit de frana exista riscul sa mai formeze miiiiiici bule de vapori, si se f00te sistemul hidraulic si pana se face condens la loc nu ai frane.

Nu pot sa zic ca nu e asa, dar eu de exemplu am discuri de 296mm, tehnologia anilor '90, si nu merg racing...

Daca as fi avut un supersport de 1000 cu care sa ma dau pe circuit, cu siguranta i-as fi pus "lichid special", doar ca sa fiu sigur.

Faptul ca este DOT-4 inseamna ca depaseste standardul DOT-4 si are componenetele de baza dintr-o anumita categorie, nu inseamna ca toate DOT-4 sunt la fel!

 

La ulei este aceiasi poveste, eu am motorul+cutia+ambreiajul la motocicleta proiectate la inceputul anilor '90, cand inca nu erau atat de specializate aceste uleiuri, si la mine, banuiesc ca pot sa torn lejer si ulei de masina, insa de ce sa iau ulei de masina la 30-40 lei, daca pot sa iau ulei moto la aceiasi bani, si macar am satisfactia ca e desenata o motocicleta pe bidon :D (chiar daca inauntru e acelasi ulei, as long as e la acelasi pret...) .

Pe de alta parte mototciletele produse in ultimii ani, care din aceiasi cilindree pe care o am eu scot cu 15-20 kW mai mult, s-ar putea sa le placa mai mult, uleiul cu aditivi specifici moto.

 

De antigel chiar nu se pune problema, pentru ca daca in cazul franelor si a uleilui cerintele pentru moto sunt un pic mai mari, la lichid de racire chiar mi se pare o aberatie "specializarea" pe moto.

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...