Sari la conținut

Honda Crosstourer


Postări Recomandate

1334762236[/url]' post='3106940']

Ma indoiesc ca Honda o sa ia vreodata lectii cardanice de la vreun alt model. Cardanul de pe ST nu e cu nimic diferit de cel pe care l-am avut pe VF65, yep, o Honda.

 

Cand am zis ST m-am referit la Supertenere, nu la Paneuropean care parca mai este numit si el ST.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 538
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cand am zis ST m-am referit la Supertenere, nu la Paneuropean care parca mai este numit si el ST.

Chiar daca ar fi Supertenere, nu vad unde-i marea diferenta ;) Tot cardan sustinut la celalalt capat avea si VF65 :D Vrei,nu vrei, Honda a cam fost pionier in multe domenii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pt paralela cardan vs lant :bigstar:

Referitor la schimbat vitezele la buton, e ca si o masina de formula 1. Peste 10 ani probabil ca toate vor fi asa, nu te poti impotrivi progresului. :grinbandit:

 

In formula 1 se schimba vitezele oarecum similar de cand eram eu mic si ma uitam la asa ceva. La masinile cu care mergem toti pe strada se schimba vitezele la fel cum se schimbau si cand eram eu mic si te asigur ca au trecut mai mult de 10 ani de atunci. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cardan Yamaha a facut o miscare magistrala, prin simplitatea ei, rezolvand toate problemele traditionale ale celorlalti fabricanti, care au mers pe ideea BMW cu supendarea rotii pe o parte si mai multe articulatii intercalate. Ei s-au concentrat pe angrenaj si decalarea lui.

 

.

Chiar daca ar fi Supertenere, nu vad unde-i marea diferenta ;) Tot cardan sustinut la celalalt capat avea si VF65 :D Vrei,nu vrei, Honda a cam fost pionier in multe domenii.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cardan Yamaha a facut o miscare magistrala, prin simplitatea ei, rezolvand toate problemele traditionale ale celorlalti fabricanti, care au mers pe ideea BMW cu supendarea rotii pe o parte si mai multe articulatii intercalate. Ei s-au concentrat pe angrenaj si decalarea lui.

 

Sau n-au fost in stare sa puna articulatiile alea care sa ia din socurile si vibratiile generate de micile denivelari de pe drum.

 

Suspendarea sau prinderea rotii pe o singura parte mie mi se pare o chestie elementara nici macar nu e geniala si nici macar nu e ideea BMW . La toate masinile rotile sunt prinse pe o singura parte si nu exista nici un fel de problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspendarea rotii la motocicleta pe o parte este o idee olteneasca, te scarpini in stanga cu dreapta, fara nici-o justificare practica. A aplicat-o in masa BMW, inspirandu-se clar din zona auto, in care erau implicati. Ideea nu putea pleca decat de la o firma care facea si masini si motociclete. A devenit o caracteristica de marca la care nu mai pot renunta, iar ceilalti au copiat-o. Aici ii apreciez pe cei de la Yamaha, ca au plecat pe o cale diferita rezovand integral si elegant problemele. Daca nu esti fanul unei marci si incerci sa judeci cu propriul cap, mergand 10 minute pe GS si tot atat pe ST te lamuresti.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cardan Yamaha a facut o miscare magistrala, prin simplitatea ei, rezolvand toate problemele traditionale ale celorlalti fabricanti, care au mers pe ideea BMW cu supendarea rotii pe o parte si mai multe articulatii intercalate. Ei s-au concentrat pe angrenaj si decalarea lui.

Gresit! Ti-am mai spus, VF1100 a mea nu are cardan in consola. E prins la ambele capete ;) Nu e nimic magistral la ce a facut Yamaha, stai chillax :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspendarea rotii la motocicleta pe o parte este o idee olteneasca, te scarpini in stanga cu dreapta, fara nici-o justificare practica. A aplicat-o in masa BMW, inspirandu-se clar din zona auto, in care erau implicati. Ideea nu putea pleca decat de la o firma care facea si masini si motociclete. A devenit o caracteristica de marca la care nu mai pot renunta, iar ceilalti au copiat-o. Aici ii apreciez pe cei de la Yamaha, ca au plecat pe o cale diferita rezovand integral si elegant problemele. Daca nu esti fanul unei marci si incerci sa judeci cu propriul cap, mergand 10 minute pe GS si tot atat pe ST te lamuresti.

 

Yamaha nu a plecat pe o cale diferita ci a continuat sa mearga [cu turma] pe aceeasi cale pe care merg toti de la biciclete incoace iar rezolvarea lor nu e nici integrala nici eleganta ..pur si simplu au ignorat progresul tehnologic. Si ca sa nu zici ca sunt fan BMW impotriva Yamaha uite iti spun ca si BMW ignora progresul tehnologic cu boxerul ala racit cu aer. Mi-ar place sa am roata prinsa pe o singura parte mai ales cand fac o pana.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha nu a plecat pe o cale diferita ci a continuat sa mearga [cu turma] pe aceeasi cale pe care merg toti de la biciclete incoace iar rezolvarea lor nu e nici integrala nici eleganta ..pur si simplu au ignorat progresul tehnologic. Si ca sa nu zici ca sunt fan BMW impotriva Yamaha uite iti spun ca si BMW ignora progresul tehnologic cu boxerul ala racit cu aer. Mi-ar place sa am roata prinsa pe o singura parte mai ales cand fac o pana.

 

Calea Yamaha se bazeaza pe un angrenaj hipoid in care axele celor doua roti dintate nu sunt in acelasi plan (noutate absoluta in domeniu). Greu de proiectat, si mai greu de realizat,necesitand materiale si tratamente scumpe, dar cu avantaje certe. Mai compact, mai usor si cu o capacitate de incarcare la efort mai mare, deoarece in permanenta sunt angrenati 3 dinti, spre deosebire de celelalte cu dinti drepti sau inclinati, care au un singur dinte angrenat. Trecerea efortului de pe un dinte pe celaallt se face treptat si continuu, fara jocuri sau hopuri. In plus prin proiectarea motorului foarte in fata, pe langa incarcare egala pe roata 50%fata, 50% spate, s-a creat si cea mai lunga bascula din clasa, care minimizeaza eforturile din angrenaj la mersul pe teren acidentat.

http://www.google.ro...r:20,s:185,i:49

 

Turma este alcatuita de BMW si MotoGuzzi, urmata de Crosstourer si Explorer toate cu roata suspendata pe o parte.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calea Yamaha se bazeaza pe un angrenaj hipoid in care axele celor doua roti dintate nu sunt in acelasi plan (noutate absoluta in domeniu). Greu de proiectat, si mai greu de realizat,necesitand materiale si tratamente scumpe, dar cu avantaje certe. Mai compact, mai usor si cu o capacitate de incarcare la efort mai mare, deoarece in permanenta sunt angrenati 3 dinti, spre deosebire de celelalte cu dinti drepti sau inclinati, care au un singur dinte angrenat. Trecerea efortului de pe un dinte pe celaallt se face treptat si continuu, fara jocuri sau hopuri. In plus prin proiectarea motorului foarte in fata, pe langa incarcare egala pe roata 50%fata, 50% spate, s-a creat si cea mai lunga bascula din clasa, care minimizeaza eforturile din angrenaj la mersul pe teren acidentat.

http://www.google.ro...r:20,s:185,i:49

 

Turma este alcatuita de BMW si MotoGuzzi, urmata de Crosstourer si Explorer toate cu roata suspendata pe o parte.

 

Ma uit la motocicletele de pe strada si vad ca marea majoritate adica peste 90% [inclusiv aia pe care o calaresc eu] au roata spate prinsa pe ambele parti. Asta e turma. Ca au fost unii mai destepti si si-au dat seama ca ceea ce se face la masini de ani de zile poate fi implementat si la moto...bravo lor si dupa cum vezi o idee buna prinde asa ca au inceput si altii sa se trezeasca.

In general la moto inertia este mai mare decat la auto. Inca sunt motociclisti care sustin ca ABS-ul e o aberatie. Marea majoritate a noutatilor moto provin din auto si au fost intr-un final introduse si pe mobre.

 

 

Ce povestesti tu cu 2 dinti 3 dinti sunt chestii pe care nu le vede nimeni si foarte probabil nici nu-ti dai seama de ele insa o roata prinsa pe o singura parte e vizibila cu ochiul liber de catre oricine.

 

In legatura cu pozele alea cu roti dintate melcate si despre care presupun ca sunt din angrenajul ala proiectat super inginerii de la Yamaha iti pot spune ca seamana pana la identificare cu sistemul de transmisie a fortei la 90 de grade din orice polizor unghiular si primul pe care l-am desfacut era vechi de peste 20 de ani . Deci n-am ce zice noutate tata .

 

Din punctul meu de vedere nici nu conteaza cum se face transferul de forta . de fapt ma doare in basca ce solutie tehnica adopta un producator daca are avantaje pt mine. Daca e mai usor de facut pana perfect. Daca iese mai usoara mobra perfect. Daca e mai rezistenta in timp iar e super ce imi pasa ca o face cu tehnologie extraterestra sau cu aburi.

 

 

Credeam ca aici se discuta despre Crosstourer si nu despre YAMAHA si evidentele rabufniri anti BMW despre care iti mai spun o data direct ca nu ma afecteaza. Nu am actiuni la BMW. Poate la anul o sa am KTM. Poate Yamaha daca o sa scoata o mobra pe gustul meu. Honda a dat-o in balarii din punctul meu de vedere. As vrea sa vad de la ei o varianta noua de Africa Twin dar ...asta e .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uit la motocicletele de pe strada si vad ca marea majoritate adica peste 90% [inclusiv aia pe care o calaresc eu] au roata spate prinsa pe ambele parti. Asta e turma. Ca au fost unii mai destepti si si-au dat seama ca ceea ce se face la masini de ani de zile poate fi implementat si la moto...bravo lor si dupa cum vezi o idee buna prinde asa ca au inceput si altii sa se trezeasca.

In general la moto inertia este mai mare decat la auto. Inca sunt motociclisti care sustin ca ABS-ul e o aberatie. Marea majoritate a noutatilor moto provin din auto si au fost intr-un final introduse si pe mobre.

 

 

Ce povestesti tu cu 2 dinti 3 dinti sunt chestii pe care nu le vede nimeni si foarte probabil nici nu-ti dai seama de ele insa o roata prinsa pe o singura parte e vizibila cu ochiul liber de catre oricine.

 

In legatura cu pozele alea cu roti dintate melcate si despre care presupun ca sunt din angrenajul ala proiectat super inginerii de la Yamaha iti pot spune ca seamana pana la identificare cu sistemul de transmisie a fortei la 90 de grade din orice polizor unghiular si primul pe care l-am desfacut era vechi de peste 20 de ani . Deci n-am ce zice noutate tata .

 

Din punctul meu de vedere nici nu conteaza cum se face transferul de forta . de fapt ma doare in basca ce solutie tehnica adopta un producator daca are avantaje pt mine. Daca e mai usor de facut pana perfect. Daca iese mai usoara mobra perfect. Daca e mai rezistenta in timp iar e super ce imi pasa ca o face cu tehnologie extraterestra sau cu aburi.

 

 

Credeam ca aici se discuta despre Crosstourer si nu despre YAMAHA si evidentele rabufniri anti BMW despre care iti mai spun o data direct ca nu ma afecteaza. Nu am actiuni la BMW. Poate la anul o sa am KTM. Poate Yamaha daca o sa scoata o mobra pe gustul meu. Honda a dat-o in balarii din punctul meu de vedere. As vrea sa vad de la ei o varianta noua de Africa Twin dar ...asta e .

ERU-le las-o mai moale. Unde nu te pricepi nu-ti da cu parerea. Angrenajele hipoidale au aplicatii in aviatie si foarte rar, cel putin pana acum, in zona terestra. Nici pe mine nu ma intereseaza deosebit ce si cum au proiectat ST-ul, dar daca-l incalici este imposibil sa nu simti evolutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ERU-le las-o mai moale. Unde nu te pricepi nu-ti da cu parerea. Angrenajele hipoidale au aplicatii in aviatie si foarte rar, cel putin pana acum, in zona terestra. Nici pe mine nu ma intereseaza deosebit ce si cum au proiectat ST-ul, dar daca-l incalici este imposibil sa nu simti evolutia.

 

 

post-47250-0-97357200-1334867746_thumb.gif

 

Reper 826. Recunosc nu prea ma pricep.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la Crosstourer imi plac caracteristicile si as lua una pe loc dar ca si look nu ma inspira deloc,fada, arata fara sare si piper. Sper sa-mi schim parerea dupa ce o sa merg s-o vad in realitate.

GS am avut si mi-a placut(foarte mult) dar cand pornea, si a mea(si nu numai) se oprea si nu mai vroia porni,asa am prins o frica sa mai plec la drum cu ea si am vandut-o.

XT1200 imi place dar n-am mers si nici nu am unde face ride test dar cu ce motor 2 in linie am mers nu mi-a placut.

 

constructorii parca sau vorbit si le fac cu un minus major(ptr mine).

o sa caut sa testez un XT si poi ma decid...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine ca pana la urma ti-ai dat seama si recunosti.

Nenea Harea esti fara speranta...nu te mai faci bine.

 

Nu imi e clar ce vrei sa zici cu angrenajele alea de hipoidale de flex aerospatial de ultima generatie dar daca te referi doar la faptul ca dintii de pe roata sunt curbati (melcati cum spun mecanicii) aceasta mare inovatie se poate gasi in orice cutie de viteze inclusiv de Dacie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai vorbim ca angrenajul hipoidal e pe grupul spate la orice BMW din 1900 toamna. Bine, BMWs cu cardan desi la cat de inovatori sunt BMW parca vad ca au si pe lant astfel de angrenaje.

PS: domnu' Harea, glumesc cu ultima remarca :D Va vad incordat si mi-am spus sa va fac sa va destindeti oleaca, sa va relaxati.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1334902959[/url]' post='3108367']

Nenea Harea esti fara speranta...nu te mai faci bine.

 

Nu imi e clar ce vrei sa zici cu angrenajele alea de hipoidale de flex aerospatial de ultima generatie dar daca te referi doar la faptul ca dintii de pe roata sunt curbati (melcati cum spun mecanicii) aceasta mare inovatie se poate gasi in orice cutie de viteze inclusiv de Dacie.

 

ERU-le nu te mai afunda. Ne-om intalni noi pe la Arc sau o benzinarie si-ti explic ce si cum. Flexul nu are nici o legatura cu angrenajul in discutie si nici Dacia sau alte masinarii. Sunt diferente mici la prima vedere, dar imense pt cineva care cat de cat se pricepe. Curbati, melcati, hipoid sunt notiuni complet diferite.

 

1334921625[/url]' post='3108713']

Ca sa nu mai vorbim ca angrenajul hipoidal e pe grupul spate la orice BMW din 1900 toamna. Bine, BMWs cu cardan desi la cat de inovatori sunt BMW parca vad ca au si pe lant astfel de angrenaje.

PS: domnu' Harea, glumesc cu ultima remarca :D Va vad incordat si mi-am spus sa va fac sa va destindeti oleaca, sa va relaxati.

 

Sunt maxim de relaxat, ce ma intristeaza prognoza meteo pt weekend.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ERU-le nu te mai afunda. Ne-om intalni noi pe la Arc sau o benzinarie si-ti explic ce si cum. Flexul nu are nici o legatura cu angrenajul in discutie si nici Dacia sau alte masinarii. Sunt diferente mici la prima vedere, dar imense pt cineva care cat de cat se pricepe. Curbati, melcati, hipoid sunt notiuni complet diferite.

 

 

 

Sunt maxim de relaxat, ce ma intristeaza prognoza meteo pt weekend.

 

 

Nu prea am prins sensul cuvantului "afunda" in expresia de mai sus .... oricum nu prea conteaza...cum eu nu vin la Arc si cum acest topic e facut varza deja poti sa-mi explici aici.

 

Pana atunci ca unul ce si-a marturisit nepriceperea ma mai interesez. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-ar placea una din asta. E inalta(merge de un forestier incet asa),frumoasa,fiabila HONDA,cardan are, consumul.........sunt curios care o fi?

 

Estetic in opinia mea e singurul SUV moto care arata FRUMOS la ora actuala.

Gusturile nu se discuta. Mie unuia cel mai mult imi place SUV-ul de la Ducati. E in alta liga. Apoi in ordine BMW (GS normal), Yamaha (ST12), Triumph, BMW (GS ADV) si abia la coada Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am prins sensul cuvantului "afunda" in expresia de mai sus .... oricum nu prea conteaza...cum eu nu vin la Arc si cum acest topic e facut varza deja poti sa-mi explici aici.

 

Pana atunci ca unul ce si-a marturisit nepriceperea ma mai interesez. ;)

 

Material de studiu la rubrica dedicata GS/GS Adv 1200. Invata ca te scot la tabla si mai urmeaza pana treci clasa.:ok:

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...