Sari la conținut

Honda Crosstourer


Postări Recomandate

Era gata-gata sa cred ca am gresit topicul... Ce pana mea e cearta asta cu masini pe topic de moto? Un singur regret am la capitolul moto, ca inca nu s-a inventat ceva asemanator transmisiei Quatro pentru motociclete. Au tot incercat variante cu transmisie pe ulei la roata fata, cu lant, dar degeaba.

Reveniti la subiectul in cauza. Mie mi-ar placea sa vad o comparatie intre Crosstourer si Tenere. Pentru ca el mi se pare "adversarul" direct. Din punctul meu de vedere, cred ca Yamaha are mai multe calitati de off-road decat Crosstourer-ul. Asa cum spunea cineva mai sus, Cross-ul din nume nu vine de la off-road. Poate ne lamureste un posesor de Yamaha, care sunt partile bune si rele la noul Tenere, sa putem compara cele 2 modele.

 

@boieru ...sigur o sa iti placa asta :)

 

http://www.christini.com/awd-technology.php

 

Exista ... :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=gAabTha53fM&feature=player_embedded

 

A si topicul asta ... o sa iti curga putin balele :crack:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=635152&highlight=Cristiani

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 537
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

1. Locuiesc in zona de munte si tractiunea integrala face toti banii; 2. Garda la sol mare; 3. Un plus de vizibilitate; 4. Protectie sporita, in caz de impact, atat pt sofer cat si pt pasageri; 5. Capacitate de tractare mare fata de un turism. Cam astea ar fi cele obiective . Si subiectiv, placerea de a il conduce, mai ales pe trasee virajate si in modul sport.

 

@zigzag Pt mine Cayenne-ul are din toate cate un pic. De asta imi place.

Felicitari, in cazul tau ai facut alegerea buna. Noi locuind mai la oras si mai la campie si suntem inconjurati de SUV-uri care sa fataie de acasa pan-la mol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu ca ma ... pe mine, dar nu cred ca era problema pentru un ktm sa urce pe conducta aceea... In motociclism, 90% depinde de cine se tine de coarne, si doar 10% de motocicleta. Stiam de sistemul acesta, au fost multe incercari, inclusiv cu transmisii pe lant si cardan la roata fatza, si daca nu ma insel au fost si la Dakar inscrise 2 motoare cu astfel de transmisie. Dar inca nu e nimik specatculos, nimik care sa impresioneze. Practic, cuplul trimis la roata fata e destul de mic. Totusi ajuta, si e un pas bun inainte. Probabil BMW-ul o sa il incerce pe elefantii urmatori, dar ma tem ca abia peste multi ani o sa apara ceva fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai exista user-ul bogdan harea care de un an si ceva ne tot spune de punctele forte ale noului Tenere. Acum asteptam un posesor sa ne spuna si de punctele slabe ale noului Tenere. Mie teama insa ca asteptam degeaba din doua motive: 1. nu exista puncte slabe ale noului Tenere si 2. nu exista alt posesor de noul Tenere. :D

Gasesti pareri pertinente ale posesorilor de ST, multi fosti posesori de GS/GSA, pe ADVrider. Deocmdata, din sute de postari, nici eu nu am gasit lucruri negative semnalate pt Yamaha. Mai caut! :D Ceilalti posesori de ST din Romania nu intra pe Motociclism.ro. Ii gasesti tot pe ADV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) Si eu care ma gandeam ca toti posesorii de yamaha nu intra pe motociclism, pentru ca sunt la plimbare, ei neavand probleme... Poate o sa prind si eu un posesor de Tenere care nu e grabit atunci cand se intoarce pe Cheia, sa il scot putin pe dealurile de langa Valeni. Am vazut unul singur, nu stiu cum il cheama ca nu am apucat sa discut, dar dupa cat noroi avea pe motor, ala ori cazuse intr-o betoniera, ori se daduse serios pe off-road. Eram cu masina, si nu am reusit sa opresc sa vb, dar il urmaresc si il prind data viitoare. Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) Si eu care ma gandeam ca toti posesorii de yamaha nu intra pe motociclism, pentru ca sunt la plimbare, ei neavand probleme... Poate o sa prind si eu un posesor de Tenere care nu e grabit atunci cand se intoarce pe Cheia, sa il scot putin pe dealurile de langa Valeni. Am vazut unul singur, nu stiu cum il cheama ca nu am apucat sa discut, dar dupa cat noroi avea pe motor, ala ori cazuse intr-o betoniera, ori se daduse serios pe off-road. Eram cu masina, si nu am reusit sa opresc sa vb, dar il urmaresc si il prind data viitoare.

Sa nu te gandesti ca sunt multi. Ii numeri pe degetele de la o mana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-ar placea sa vad o comparatie intre Crosstourer si Tenere.

 

N-am niciun dubiu ca in curand toate revistele moto vor fi pline de teste cu ST, CT, Tiger, GS, fie cu toate, fie cu 2 sau 3 dintre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu ca ma ... pe mine, dar nu cred ca era problema pentru un ktm sa urce pe conducta aceea... In motociclism, 90% depinde de cine se tine de coarne, si doar 10% de motocicleta. Stiam de sistemul acesta, au fost multe incercari, inclusiv cu transmisii pe lant si cardan la roata fatza, si daca nu ma insel au fost si la Dakar inscrise 2 motoare cu astfel de transmisie. Dar inca nu e nimik specatculos, nimik care sa impresioneze. Practic, cuplul trimis la roata fata e destul de mic. Totusi ajuta, si e un pas bun inainte. Probabil BMW-ul o sa il incerce pe elefantii urmatori, dar ma tem ca abia peste multi ani o sa apara ceva fiabil.

E normal ca pe fata sa fie transmis un cuplu mai mic ca pe spate din cauza legilor fizicii. Daca ar trage 50/50% motocicleta ar avea o tendinta supraviratoare, roata fata ar patina in majoritatea timpului. Nu e ca la masini, unde motorul si transmisia apasa prepondrerent pe fata. Raportul fata/spate ar trebui sa fie invers proportional cu cel de franare cam 30/70%. Rotii fata ii trebuie tractiune doar cat sa puna motocicleta pe traiectorie. Ce vezi in film e doar o demonstratie a avantajului tractiunii integrale. Se poate bine merci si doar cu tractiune pe spate, dar cu tractiune pe ambele e mult mai lejer. In campionatele americane de motocros e intalnit din ce in ce mai des sistemul AWD de la Christini, culmea, pe motociclete usoare. E mult mai usor sa urci trepte naturale din pamant, pietre si ce se mai gaseste pe traseu daca roata fata e trasa peste ele si nu impinsa. Eu cred ca nu se complica niciun producator mare la a scoate un astfel de sistem pt ca in touring, fie el si cat se poate de enduro, ar fi utlizat in foarte putina masura. E la fel cu SUV-urile. Multe au tractiune doar pe o punte si a inceput sa se generalizeze pe puntea fata pentru a reduce consumul.

Sincer sa fiu, mi-ar placea enorm sa pot adapta un astfel de sistem de tractiune integrala. L-as vedea foarte folositor in noroi, pe macadam, pe asfalt ud si in multe alte ipostaze. Chiar si la condus sportiv pe drumuri virajate ar fi o reala placere sa traga si fata un pic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e normal, dar eu inca nu imi dau seama cum au reusit sa faca raportul de tranmisie sa se pupe, din cauza diferentelor intre pinioane. Ceva nu se leaga. Adica rotile ar trebui sa se invarta cu viteze diferite, la ce rapoarte au ei acolo. Si daca rapoartele sunt egale, atunci puterea e 50%-50%, si e aiurea pe viraje. De aceea ma gandesc ca e un sistem folosit mai mult pentru iesirea din noroi, nisip... si nu pentru mersul de zi cu zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotile se invart la viteze diferite corect !

 

DAR raportul in timpul mersului normal adica cand roata spate NU patineaza e "SUBUNITAR" daca accepti exprimarea asta :) ...Adica roata SPATE va trebui sa se invarta mai repede decat roata fata ca sistemul sa fie activ...dar cu cat mai repede?Cu cat ai prestabilit TU prin raportul FIX dintre pinione ( adica acel pinion dublu de jos si cel de sus de unde incepe cardanul). 1 rotatie SPATE = 0.6 pana la 0,9 rotatii FATA ...prin sistemul pe cardan.

 

Adica mai simplu ROATA SPATE face 1 TURA ...prin sistemul cardanic echivalentul acestei ture ajunge la roata fata ca echivalentul a 0.6 ture pana la 0.9 ture...adica acele cardane de pe telescoapele fata se invart destul(si in sens invers ca sa anuleze reciproc cuplu de cardan si sa nu afecteze stabilitatea...foarte ingenios) ca sa intoarca roata fata de 0.6 ori pana la 0.9 ori fata de spate...DAR daca tu vrei sa invarti roata fata cu o viteza MAI MICA decat cea cu care ea se invarte deja...ce naiba faci :) ... nu prea poti ca ceva trebe sa se rupa...si partea frumoasa e in butucul fata la acest sistem ...are DOUA ambreaje de SENS ...ceva similar cu ce ai in motor cand il pornesti la demaror ...CARDANELE IN BUTUC NU SUNT LEGATE MECANIC PRINTRUN ANGRENAJ FIX...aici cred ca e partea mai dificil de inteles.

 

Adica pornesti motorul acesta se invarte la 400 rot/min...si il tot invarte...are loc combustia motorul creste in ture...la 1100 rot /min sa zicem...ce se intampla cu demarorul?se distruge NU...chiar daca tu inca ti apasat butonul...el tot la 400 rot/min se invarte dar nu mai poate imprima motorul nici o miscare...amreajul de sens la decuplat in momentul cand viteza de rotatie a axului unde e legat a depasit viteza maxima a demarorului...sper sa intelegi ce vreau sa zic.

 

Daca poti sa transferi printrun exercitiu de imaginatie ce face ambreajul de sens la decuplarea demarorului de motor cand acesta depaseste o anumita turatie ... EXACT acelas lucru se intampla si cand miscare care vine PRIN RAPORT PRIN CARDAN la roata fata...atat timp cat viteza ce o poate imprima roti e mai MICA decat cea cu care acesta se depalseaza NIMIC NU SE INTAMPLA e ca si la un moto NORMALA...nu te afecteaza pe curbe cu absolut NIMIC...raportul e SUBUNITAR DIN START 0.6~0.9 :) ...

 

Bun ACUMA ...DESCHIDE GAZUL suficient ca aderenta spate sa fie rupta...roata SPATE se va roti mai repede decat normal adica ar avea o viteza unghiulara mai mare raportat la viteza unghiulara cand nu rupe aderenta aceea care e direct proportionala cu vit cu care se deplaseaza motorul . DAR ROATA FATA ce face?...Viteza ei unghiulara tot raportat la viteza de deplasarea motorului ca ansamblu se va raporta...corect ...dar PANA CAND?...Pana raportul prestabilit de tine devine SUPRAUNITAR :) ...ADICA roata spate FACE 1,1 la 1,4 ture( patineaza/sapa) fata decat ar fi necesar sa se deplaseze cu o anumita viteza sau cat ai ales tu ... cardanele din fata incep sa invarta roata FATA MAI REPEDE decat se invartea EA initial raportat la viteza care o are motorul ca ansamblu...ambreajele fata cupleza roata...pana cand pana cand rapotul devine din nou subunitar...cand se intampal acest lucru?...cand roata spate NU mai patineaza in gol..si trece pesete raportul care l-ai prestabilit...

 

La naiba sper sa intelegi ceva...ma plictisesc si am inceput sa turui aiurea ..scuze de offtopic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

A fost si un articol preluat intr-o revista de moto de pe la noi acum 6/7 ani despre asa ceva, parca despre Yamaha era vorba, dar in cazul ala nu era niciun cardan pt.fata, ci un sistem care antrena fata prin presiunea uleiului din carter.

Se mentiona totusi ca tot angrenajul ala ingreuna fata si la sarituri in teren accidentat fata atingea prima solul, ceea ce este nerecomandat la enduro.

Se mai spunea ca sistemul era predispus la avarii, avand in vedere ca toate conductele alea treceau la vedere, pe linga jambe.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa razi, dar sistemul celor de la Michellin mi se pare tare interesant.

Ce fain e sa nu faci deloc pana cand esti pe coclauri... Totusi, s-a deviat mult de la subiectul initial. De aceea propun ca un admin sa mute discutiile despre tractiunea integrala pe un topic nou, sau sa le stearga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aberați aberații neaberate cu tracțiunea față

 

"Aberatii":

 

http://www.hybrid-vehicle.org/hybrid-vehicle-yamaha.html

 

Cautand "Yamaha 2x2" pe "goagle" se mai poate "abera" interesant pe tema...

 

 

Noutati HONDA de la salon:

 

http://www.moto.it/EICMA/nuove-honda-nc700s-nc700x.html

 

:peace:

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masini, Audi in speta, cu sistemul lor Quatro diferentialul central e de tip torsen. Prin folosirea unor sateliti (roti melcate) de dimensiuni diferite, se schimba raportul de cuplu fata/spate. E un sistem pur mecanic si eficient. Ce s-a realizat pana acum in domeniul moto este fara diferential central. Teoretic tot cuplul se duce la roata spate si cand aceasta pierde aderenta, se antreneaza si roata fata. La sistemul hidraulic vitezele unghiulare diferite ale celor doua roti nu-s o mare problema, se compenseaza din presiune cat de cat. La Christini se foloseste probabil un soi de clichet, asa cum a descris mai sus un antevorbitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Aberatii":

Cautand "Yamaha 2x2" pe "goagle" se mai poate "abera" interesant pe tema...

 

Noutati HONDA de la salon:

 

 

Domnule Nastase, toata stima, dar pana sa se puna in practica si sa fie produse de larg consum e cale luuuunga

Lunga rau

ma refer la tractiunea fata

Ambreiajul dublu e deja prezent si pe Honda Crosstourer, deci sunteti on topic

Respect :ok:

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de transmisie...

Vitezana cu "diferential" central! :laugh:

 

post-882-0-67728600-1322143070_thumb.jpg

 

...eu raman cu Africana mea cu lampi

Iar eu cu amintirea unui tot-teren Honda clasic cu cardan best-ever!

Honda XLV750R

 

post-882-0-58296800-1322144443_thumb.jpg

 

:wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de transmisie...

Vitezana cu "diferential" central! :laugh:

 

post-882-0-67728600-1322143070_thumb.jpg

 

 

Iar eu cu amintirea unui tot-teren Honda clasic cu cardan best-ever!

Honda XLV750R

 

post-882-0-58296800-1322144443_thumb.jpg

 

:wave:

E bine de stiut, Crosstourer-ul nu a aparut la Honda din neant si ca a avut inaintasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

iaca ceva detalii ale montrului : http://www.moto.it/E...rosstourer.html

si poze de vazut , "click" pe imaginea din articol si incepe galeria

 

Articolul e in italiana, ersiunea in engleza :

 

The development team led by Yosuke Hasegawa sought to create a bike that the rider all the way to convey the challenge and adventure. Whether it's a long drive on roads and highways, or an adventure in the mountains, the development team Crosstourer objective was the creation of a bike suitable for any purpose, a perfect travel companion, who could offer the same time a unique design, high class, combined with cutting-edge technologies. The Crosstourer combines the characteristics of the sports tourer, with its V4 engine derived VFR1200F, the characteristics of the motorcycle off-road suspension and long travel upright riding position for maximum maneuverability and control of the bike. Engine The engine 1,237 cc V4, derived from the engine installed on the VFR1200F has been developed to emphasize the qualities of power and torque at low and mid range, continuing. To get this character was re-profile camshaft, the valve timing and power mappings. The result is an exceptional driving flexibility even at low revs for smooth driving unparalleled. The engine has a maximum power of 95kW (129.2 hp) at 7,750 rpm and a torque of 126 Nm at 6,500 rpm. Change The version equipped with Honda's dual-clutch gearbox, which was further developed for this machine ensures the smoothest shifts. With two coaxial clutch operated electronically, you can choose between two automatic modes, one for tourism and urban speeds (Drive), one for the conduct of sports (Sports), and a manual mode that allows to exploit the range of the engine changing gears at will through the pallets to the handlebars. Cycling The twin spar frame of aluminum Crosstourer, chosen for its balance between weight and stiffness, is associated with long-travel suspension. It 'a hollow-cast aluminum Hollow-section. The construction technique allows for precise control over the balance between weight and stiffness of each part of the frame. Electronics Honda TCS Traction control, Traction Control System, and combined with anti-lock braking system Honda C-ABS, acceleration and provide safe deceleration on any path, even when the weather is prohibitive. Wheels Developed specifically for this model, the spoked wheels of the tangential Crosstourer are designed to absorb shock in both off-road. The measures have 110/80-R19 tires front and rear 150/70-R17. Suspension of Driving quality Crosstourer are also determined by long-travel suspension: telescopic fork with inverted 43 mm front and shock absorber with progressive architecture combines Pro-Link rear. Adjustable in spring preload and rebound damping, the fork is that the shock allows the rider to set a framework tailored to your driving style and conditions of use. Transmission Shaft drive Designed for long-distance roads and the dirt, like a motorcycle Crosstourer could not adopt a final drive transmission, which offers the advantage of requiring no maintenance, even after the heaviest use. antilock braking combined with C-ABSbraking system of the discs with Crosstourer large diameter and 3-piston front calipers as standard equipment includes the C-ABS Honda. This is an advanced system that combines the braking action on the rear brake pedal activation of the front part of the plant, to make stable and safe braking at any speed.All'antibloccaggio Kingdom, which detects wheel spin and reduces the hydraulic pressure to prevent the dangerous blockages, the braking system of Crosstourer aims among the safest in its class. Colors The new Crosstourer will be available in four colors: Digital Silver Metallic , Pearl Sunbeam White, Pearl Cosmic Black, Candy Red Prominence. Crosstourer costs 14,200 Euros and 15,200 Euros in the basic version with DCT.<br style="color: rgb(75, 75, 75); font-family: Georgia, 'Times New Roman', Times, serif; font-size: 14px; line-height: 20px; text-align: left; ">

Editat de dhamzea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mie chiar imi place bordul. Simplu si practic, fara zeci de beculetze colorate, cadrane mari care sa te incurce in cazul in care vrei sa pui un gps, o camera video sau un derulator de roadbook. Si mie mi se pare micutza, oricum, si tipul de pe ea e destul de maricel. Dar sa nu uitam ca e bine ca e micutza, ca se strecoara mai usor prin spatii inguste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Transalp cu coada de TDM 850 primele editii (din profil) si un cioc urat cu spume (chestie de gusturi personale) de parca e facut de un designer de scutere (care daca nu era acolo era mult mai misto, dar aducea prea tare cu farul de Versys, din profil).

Sunt sigur ca mi-ar placea sa o inchiriez si sa o ard peÂşteÂşte asa, cu ea, la 25 de grade plus, prin Copenhaga si alte zone preponderent urbane de prin tari nordice, Benelux, etc... but, would i buy one? Hmm...

 

Iar eu cu amintirea unui tot-teren Honda clasic cu cardan best-ever!

Honda XLV750R

post-882-0-58296800-1322144443_thumb.jpg

 

:wave:

Best ever nu a fost niciodata. Daca era ceva de capul ei, intra in productie de serie. A fost doar un model experimental, pe care au vrut sa o faca concurenta pentru GS-ul 80. Au renuntat fiindca pe vremea aceea piata era mult mai neocupata si au preferat sa fie diferiti si sa ocupe jumatatea sau treimea cealalta din ea.

Numai cand vad frana pe tambur, cand ma gandesc cat de veche si experimentala este motocicleta asta si cate piese as gasi pentru ea, ce inaltime are garda si etc, etc, stiu instant ca nu mi-as arunca banii pe fier vechi. No offence, nici un interes de a jigni sau ceva de genul. Doar parerea mea. Btw, daca piesa aceea cilindrica este un filtru de ulei, atunci avem de-a face cu un fail major. Nu pui acolo piesa in cauza. Si stiu sigur ca as mai gasi motive sa nu dau mai mult de 1000 de euro pe un exemplar decent.

 

@ bogdanharea:

Inainte de XRV-ul de 750 erau multe cardane care chiar au facut legenda la Honda. Vezi CX-ul.

Iar eu zic ca stramosul acestei motociclete este cat se poate de pe fata Deauville-ul. Care este de fapt NTV.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...