bogdan_harea Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 1334762236[/url]' post='3106940']Ma indoiesc ca Honda o sa ia vreodata lectii cardanice de la vreun alt model. Cardanul de pe ST nu e cu nimic diferit de cel pe care l-am avut pe VF65, yep, o Honda. Cand am zis ST m-am referit la Supertenere, nu la Paneuropean care parca mai este numit si el ST. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Va multumesc tuturor pt paralela cardan vs lant Referitor la schimbat vitezele la buton, e ca si o masina de formula 1. Peste 10 ani probabil ca toate vor fi asa, nu te poti impotrivi progresului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Cand am zis ST m-am referit la Supertenere, nu la Paneuropean care parca mai este numit si el ST. Chiar daca ar fi Supertenere, nu vad unde-i marea diferenta Tot cardan sustinut la celalalt capat avea si VF65 Vrei,nu vrei, Honda a cam fost pionier in multe domenii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 19, 2012 Autor Share Postat Aprilie 19, 2012 Va multumesc tuturor pt paralela cardan vs lant Referitor la schimbat vitezele la buton, e ca si o masina de formula 1. Peste 10 ani probabil ca toate vor fi asa, nu te poti impotrivi progresului. In formula 1 se schimba vitezele oarecum similar de cand eram eu mic si ma uitam la asa ceva. La masinile cu care mergem toti pe strada se schimba vitezele la fel cum se schimbau si cand eram eu mic si te asigur ca au trecut mai mult de 10 ani de atunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 (editat) La cardan Yamaha a facut o miscare magistrala, prin simplitatea ei, rezolvand toate problemele traditionale ale celorlalti fabricanti, care au mers pe ideea BMW cu supendarea rotii pe o parte si mai multe articulatii intercalate. Ei s-au concentrat pe angrenaj si decalarea lui. .Chiar daca ar fi Supertenere, nu vad unde-i marea diferenta Tot cardan sustinut la celalalt capat avea si VF65 Vrei,nu vrei, Honda a cam fost pionier in multe domenii. Editat Aprilie 19, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 N-am priceput ideea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 19, 2012 Autor Share Postat Aprilie 19, 2012 La cardan Yamaha a facut o miscare magistrala, prin simplitatea ei, rezolvand toate problemele traditionale ale celorlalti fabricanti, care au mers pe ideea BMW cu supendarea rotii pe o parte si mai multe articulatii intercalate. Ei s-au concentrat pe angrenaj si decalarea lui. Sau n-au fost in stare sa puna articulatiile alea care sa ia din socurile si vibratiile generate de micile denivelari de pe drum. Suspendarea sau prinderea rotii pe o singura parte mie mi se pare o chestie elementara nici macar nu e geniala si nici macar nu e ideea BMW . La toate masinile rotile sunt prinse pe o singura parte si nu exista nici un fel de problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 (editat) Suspendarea rotii la motocicleta pe o parte este o idee olteneasca, te scarpini in stanga cu dreapta, fara nici-o justificare practica. A aplicat-o in masa BMW, inspirandu-se clar din zona auto, in care erau implicati. Ideea nu putea pleca decat de la o firma care facea si masini si motociclete. A devenit o caracteristica de marca la care nu mai pot renunta, iar ceilalti au copiat-o. Aici ii apreciez pe cei de la Yamaha, ca au plecat pe o cale diferita rezovand integral si elegant problemele. Daca nu esti fanul unei marci si incerci sa judeci cu propriul cap, mergand 10 minute pe GS si tot atat pe ST te lamuresti. Editat Aprilie 19, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 La cardan Yamaha a facut o miscare magistrala, prin simplitatea ei, rezolvand toate problemele traditionale ale celorlalti fabricanti, care au mers pe ideea BMW cu supendarea rotii pe o parte si mai multe articulatii intercalate. Ei s-au concentrat pe angrenaj si decalarea lui. Gresit! Ti-am mai spus, VF1100 a mea nu are cardan in consola. E prins la ambele capete Nu e nimic magistral la ce a facut Yamaha, stai chillax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 19, 2012 Autor Share Postat Aprilie 19, 2012 (editat) Suspendarea rotii la motocicleta pe o parte este o idee olteneasca, te scarpini in stanga cu dreapta, fara nici-o justificare practica. A aplicat-o in masa BMW, inspirandu-se clar din zona auto, in care erau implicati. Ideea nu putea pleca decat de la o firma care facea si masini si motociclete. A devenit o caracteristica de marca la care nu mai pot renunta, iar ceilalti au copiat-o. Aici ii apreciez pe cei de la Yamaha, ca au plecat pe o cale diferita rezovand integral si elegant problemele. Daca nu esti fanul unei marci si incerci sa judeci cu propriul cap, mergand 10 minute pe GS si tot atat pe ST te lamuresti. Yamaha nu a plecat pe o cale diferita ci a continuat sa mearga [cu turma] pe aceeasi cale pe care merg toti de la biciclete incoace iar rezolvarea lor nu e nici integrala nici eleganta ..pur si simplu au ignorat progresul tehnologic. Si ca sa nu zici ca sunt fan BMW impotriva Yamaha uite iti spun ca si BMW ignora progresul tehnologic cu boxerul ala racit cu aer. Mi-ar place sa am roata prinsa pe o singura parte mai ales cand fac o pana. Editat Aprilie 19, 2012 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Chiar ma gandesc ca o roata din tabla ambutisata s-ar preta foarte bine la tavaleala Mult mai ieftina si mai simpla... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 (editat) Yamaha nu a plecat pe o cale diferita ci a continuat sa mearga [cu turma] pe aceeasi cale pe care merg toti de la biciclete incoace iar rezolvarea lor nu e nici integrala nici eleganta ..pur si simplu au ignorat progresul tehnologic. Si ca sa nu zici ca sunt fan BMW impotriva Yamaha uite iti spun ca si BMW ignora progresul tehnologic cu boxerul ala racit cu aer. Mi-ar place sa am roata prinsa pe o singura parte mai ales cand fac o pana. Calea Yamaha se bazeaza pe un angrenaj hipoid in care axele celor doua roti dintate nu sunt in acelasi plan (noutate absoluta in domeniu). Greu de proiectat, si mai greu de realizat,necesitand materiale si tratamente scumpe, dar cu avantaje certe. Mai compact, mai usor si cu o capacitate de incarcare la efort mai mare, deoarece in permanenta sunt angrenati 3 dinti, spre deosebire de celelalte cu dinti drepti sau inclinati, care au un singur dinte angrenat. Trecerea efortului de pe un dinte pe celaallt se face treptat si continuu, fara jocuri sau hopuri. In plus prin proiectarea motorului foarte in fata, pe langa incarcare egala pe roata 50%fata, 50% spate, s-a creat si cea mai lunga bascula din clasa, care minimizeaza eforturile din angrenaj la mersul pe teren acidentat. http://www.google.ro...r:20,s:185,i:49 Turma este alcatuita de BMW si MotoGuzzi, urmata de Crosstourer si Explorer toate cu roata suspendata pe o parte. Editat Aprilie 19, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 19, 2012 Autor Share Postat Aprilie 19, 2012 Calea Yamaha se bazeaza pe un angrenaj hipoid in care axele celor doua roti dintate nu sunt in acelasi plan (noutate absoluta in domeniu). Greu de proiectat, si mai greu de realizat,necesitand materiale si tratamente scumpe, dar cu avantaje certe. Mai compact, mai usor si cu o capacitate de incarcare la efort mai mare, deoarece in permanenta sunt angrenati 3 dinti, spre deosebire de celelalte cu dinti drepti sau inclinati, care au un singur dinte angrenat. Trecerea efortului de pe un dinte pe celaallt se face treptat si continuu, fara jocuri sau hopuri. In plus prin proiectarea motorului foarte in fata, pe langa incarcare egala pe roata 50%fata, 50% spate, s-a creat si cea mai lunga bascula din clasa, care minimizeaza eforturile din angrenaj la mersul pe teren acidentat. http://www.google.ro...r:20,s:185,i:49 Turma este alcatuita de BMW si MotoGuzzi, urmata de Crosstourer si Explorer toate cu roata suspendata pe o parte. Ma uit la motocicletele de pe strada si vad ca marea majoritate adica peste 90% [inclusiv aia pe care o calaresc eu] au roata spate prinsa pe ambele parti. Asta e turma. Ca au fost unii mai destepti si si-au dat seama ca ceea ce se face la masini de ani de zile poate fi implementat si la moto...bravo lor si dupa cum vezi o idee buna prinde asa ca au inceput si altii sa se trezeasca. In general la moto inertia este mai mare decat la auto. Inca sunt motociclisti care sustin ca ABS-ul e o aberatie. Marea majoritate a noutatilor moto provin din auto si au fost intr-un final introduse si pe mobre. Ce povestesti tu cu 2 dinti 3 dinti sunt chestii pe care nu le vede nimeni si foarte probabil nici nu-ti dai seama de ele insa o roata prinsa pe o singura parte e vizibila cu ochiul liber de catre oricine. In legatura cu pozele alea cu roti dintate melcate si despre care presupun ca sunt din angrenajul ala proiectat super inginerii de la Yamaha iti pot spune ca seamana pana la identificare cu sistemul de transmisie a fortei la 90 de grade din orice polizor unghiular si primul pe care l-am desfacut era vechi de peste 20 de ani . Deci n-am ce zice noutate tata . Din punctul meu de vedere nici nu conteaza cum se face transferul de forta . de fapt ma doare in basca ce solutie tehnica adopta un producator daca are avantaje pt mine. Daca e mai usor de facut pana perfect. Daca iese mai usoara mobra perfect. Daca e mai rezistenta in timp iar e super ce imi pasa ca o face cu tehnologie extraterestra sau cu aburi. Credeam ca aici se discuta despre Crosstourer si nu despre YAMAHA si evidentele rabufniri anti BMW despre care iti mai spun o data direct ca nu ma afecteaza. Nu am actiuni la BMW. Poate la anul o sa am KTM. Poate Yamaha daca o sa scoata o mobra pe gustul meu. Honda a dat-o in balarii din punctul meu de vedere. As vrea sa vad de la ei o varianta noua de Africa Twin dar ...asta e . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Ma uit la motocicletele de pe strada si vad ca marea majoritate adica peste 90% [inclusiv aia pe care o calaresc eu] au roata spate prinsa pe ambele parti. Asta e turma. Ca au fost unii mai destepti si si-au dat seama ca ceea ce se face la masini de ani de zile poate fi implementat si la moto...bravo lor si dupa cum vezi o idee buna prinde asa ca au inceput si altii sa se trezeasca. In general la moto inertia este mai mare decat la auto. Inca sunt motociclisti care sustin ca ABS-ul e o aberatie. Marea majoritate a noutatilor moto provin din auto si au fost intr-un final introduse si pe mobre. Ce povestesti tu cu 2 dinti 3 dinti sunt chestii pe care nu le vede nimeni si foarte probabil nici nu-ti dai seama de ele insa o roata prinsa pe o singura parte e vizibila cu ochiul liber de catre oricine. In legatura cu pozele alea cu roti dintate melcate si despre care presupun ca sunt din angrenajul ala proiectat super inginerii de la Yamaha iti pot spune ca seamana pana la identificare cu sistemul de transmisie a fortei la 90 de grade din orice polizor unghiular si primul pe care l-am desfacut era vechi de peste 20 de ani . Deci n-am ce zice noutate tata . Din punctul meu de vedere nici nu conteaza cum se face transferul de forta . de fapt ma doare in basca ce solutie tehnica adopta un producator daca are avantaje pt mine. Daca e mai usor de facut pana perfect. Daca iese mai usoara mobra perfect. Daca e mai rezistenta in timp iar e super ce imi pasa ca o face cu tehnologie extraterestra sau cu aburi. Credeam ca aici se discuta despre Crosstourer si nu despre YAMAHA si evidentele rabufniri anti BMW despre care iti mai spun o data direct ca nu ma afecteaza. Nu am actiuni la BMW. Poate la anul o sa am KTM. Poate Yamaha daca o sa scoata o mobra pe gustul meu. Honda a dat-o in balarii din punctul meu de vedere. As vrea sa vad de la ei o varianta noua de Africa Twin dar ...asta e . ERU-le las-o mai moale. Unde nu te pricepi nu-ti da cu parerea. Angrenajele hipoidale au aplicatii in aviatie si foarte rar, cel putin pana acum, in zona terestra. Nici pe mine nu ma intereseaza deosebit ce si cum au proiectat ST-ul, dar daca-l incalici este imposibil sa nu simti evolutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 19, 2012 Autor Share Postat Aprilie 19, 2012 ERU-le las-o mai moale. Unde nu te pricepi nu-ti da cu parerea. Angrenajele hipoidale au aplicatii in aviatie si foarte rar, cel putin pana acum, in zona terestra. Nici pe mine nu ma intereseaza deosebit ce si cum au proiectat ST-ul, dar daca-l incalici este imposibil sa nu simti evolutia. Reper 826. Recunosc nu prea ma pricep. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Reper 826. Recunosc nu prea ma pricep. E bine ca pana la urma ti-ai dat seama si recunosti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 Angrenajele hipoidale au aplicatii in aviatie si foarte rar, cel putin pana acum, in zona terestra. Rotoflex aviatic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 la Crosstourer imi plac caracteristicile si as lua una pe loc dar ca si look nu ma inspira deloc,fada, arata fara sare si piper. Sper sa-mi schim parerea dupa ce o sa merg s-o vad in realitate. GS am avut si mi-a placut(foarte mult) dar cand pornea, si a mea(si nu numai) se oprea si nu mai vroia porni,asa am prins o frica sa mai plec la drum cu ea si am vandut-o. XT1200 imi place dar n-am mers si nici nu am unde face ride test dar cu ce motor 2 in linie am mers nu mi-a placut. constructorii parca sau vorbit si le fac cu un minus major(ptr mine). o sa caut sa testez un XT si poi ma decid... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 20, 2012 Autor Share Postat Aprilie 20, 2012 E bine ca pana la urma ti-ai dat seama si recunosti. Nenea Harea esti fara speranta...nu te mai faci bine. Nu imi e clar ce vrei sa zici cu angrenajele alea de hipoidale de flex aerospatial de ultima generatie dar daca te referi doar la faptul ca dintii de pe roata sunt curbati (melcati cum spun mecanicii) aceasta mare inovatie se poate gasi in orice cutie de viteze inclusiv de Dacie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 (editat) Ca sa nu mai vorbim ca angrenajul hipoidal e pe grupul spate la orice BMW din 1900 toamna. Bine, BMWs cu cardan desi la cat de inovatori sunt BMW parca vad ca au si pe lant astfel de angrenaje. PS: domnu' Harea, glumesc cu ultima remarca Va vad incordat si mi-am spus sa va fac sa va destindeti oleaca, sa va relaxati. Editat Aprilie 20, 2012 de Budd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 1334902959[/url]' post='3108367'] Nenea Harea esti fara speranta...nu te mai faci bine. Nu imi e clar ce vrei sa zici cu angrenajele alea de hipoidale de flex aerospatial de ultima generatie dar daca te referi doar la faptul ca dintii de pe roata sunt curbati (melcati cum spun mecanicii) aceasta mare inovatie se poate gasi in orice cutie de viteze inclusiv de Dacie. ERU-le nu te mai afunda. Ne-om intalni noi pe la Arc sau o benzinarie si-ti explic ce si cum. Flexul nu are nici o legatura cu angrenajul in discutie si nici Dacia sau alte masinarii. Sunt diferente mici la prima vedere, dar imense pt cineva care cat de cat se pricepe. Curbati, melcati, hipoid sunt notiuni complet diferite. 1334921625[/url]' post='3108713']Ca sa nu mai vorbim ca angrenajul hipoidal e pe grupul spate la orice BMW din 1900 toamna. Bine, BMWs cu cardan desi la cat de inovatori sunt BMW parca vad ca au si pe lant astfel de angrenaje. PS: domnu' Harea, glumesc cu ultima remarca Va vad incordat si mi-am spus sa va fac sa va destindeti oleaca, sa va relaxati. Sunt maxim de relaxat, ce ma intristeaza prognoza meteo pt weekend. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 20, 2012 Autor Share Postat Aprilie 20, 2012 ERU-le nu te mai afunda. Ne-om intalni noi pe la Arc sau o benzinarie si-ti explic ce si cum. Flexul nu are nici o legatura cu angrenajul in discutie si nici Dacia sau alte masinarii. Sunt diferente mici la prima vedere, dar imense pt cineva care cat de cat se pricepe. Curbati, melcati, hipoid sunt notiuni complet diferite. Sunt maxim de relaxat, ce ma intristeaza prognoza meteo pt weekend. Nu prea am prins sensul cuvantului "afunda" in expresia de mai sus .... oricum nu prea conteaza...cum eu nu vin la Arc si cum acest topic e facut varza deja poti sa-mi explici aici. Pana atunci ca unul ce si-a marturisit nepriceperea ma mai interesez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 Mi-ar placea una din asta. E inalta(merge de un forestier incet asa),frumoasa,fiabila HONDA,cardan are, consumul.........sunt curios care o fi? Estetic in opinia mea e singurul SUV moto care arata FRUMOS la ora actuala. Gusturile nu se discuta. Mie unuia cel mai mult imi place SUV-ul de la Ducati. E in alta liga. Apoi in ordine BMW (GS normal), Yamaha (ST12), Triumph, BMW (GS ADV) si abia la coada Honda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 (editat) Nu prea am prins sensul cuvantului "afunda" in expresia de mai sus .... oricum nu prea conteaza...cum eu nu vin la Arc si cum acest topic e facut varza deja poti sa-mi explici aici. Pana atunci ca unul ce si-a marturisit nepriceperea ma mai interesez. Material de studiu la rubrica dedicata GS/GS Adv 1200. Invata ca te scot la tabla si mai urmeaza pana treci clasa. Editat Aprilie 20, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 ERU-le, daca vii la BMW Camp ai sa-l cunosti pe Bogdan. Chiar daca nu-i place lui boxerul de la benve nici sa-l pici cu ceara, ai sa vezi ca e om cumsecade si va veti intelege de minune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.