Sari la conținut

URAL


mas oyama
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sa crape in cativa km!!?? Foarte probabil a fost o lipsa de ulei in motor! Nu ai verificat uleiul nici inainte, nici dupa... Nivel prea mic, 80 km/h... restul o stim din propie experienta(am trecut si noi prin ele la inceputuri...).

Sa ne spui ce gasesti la demontare(pe bune)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa crape in cativa km!!?? Foarte probabil a fost o lipsa de ulei in motor! Nu ai verificat uleiul nici inainte, nici dupa... Nivel prea mic, 80 km/h... restul o stim din propie experienta(am trecut si noi prin ele la inceputuri...).

Sa ne spui ce gasesti la demontare(pe bune)...

 

 

.....carburatoru dreapta o innecat cilindrul, carburatorul stanga avea desurubat/defiletat sistemu ala de prindere al cablului de acceleratie in cilindrul ala al lui. Deci clar cat suceam io de acceleratie, carburatoru innecat nu pornea nici sa-l impusc, iar celalalt saracu tot in relanteu statea, d'aia raspundea la jigleru de relanteu sucit dar nu vroia la cablu. Taiat in doua o cheie de 13 sa am loc unde sa o rotesc sa desfac cele doua carburatoare; cumparat decarburor 2 sticle, desfacut cele 2 carburatoare, stantat cu minifreza care surub vine in stanga, care in dreapta, facut bucati ambele carburatoare, bagat pe fiecare carburator cu bucatile lui in cate un bidon cu decarburor, lasat peste wkend + peste zilele cat sunt tirat in deplasare pe coclaurile patriei, curios ce-o iesi cand ma intorc - o sa suflu toate cotloanele lor la 8 bari. Acuma stiu care-i jigleru de aer si de relanteu la K68.

 

Ulei... io tot pun ulei in motor dar am joja (="sonda de nivel" de-o desurubez si are limba aia lunga in jos) rupta, asa ca completez "dupa ureche" folosind o bucata de sarma ca sonda de adancime si nivelul 3 sferturi din totalul cat intra sarma aia cu totul in locul jojei (reflexu tu-i mama ei de dacie). Probabil uleiul ala din cilindrul "innecat" mi l-a scuipat pe afara cat o stat la relanteu in bujia din cilindru alalalt. Una bucata joja cu limba completa pe comanda la nenea Gaspar.

- Cat ulei tre sa intre? io am bagat 2 kile de M20W50.

- Roata spate motocicleta - are joc pe ax. La fel cum e jocul la roata la dacie cand sunt bucsele si pivotii de directie terciuiti. La viteze mici cam da din poponeata si "tremuriciul" se propaga in tremuratul coarnelor. Va trebui sa o dau jos sa vad ce-i acolo si sa completez lista cu comanda. Roata spate sta pe rulmenti? Mi-e teama sa nu fie ceva din sistemul cardanului. Fara atas mi-e frica sa ma sui pe ea si in curand va trebui sa duc atasu la infrumusetare si sa-l las acolo.

Editat de skaarj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Roata spate motocicleta - are joc pe ax. La fel cum e jocul la roata la dacie cand sunt bucsele si pivotii de directie terciuiti. La viteze mici cam da din poponeata si "tremuriciul" se propaga in tremuratul coarnelor. [...] Roata spate sta pe rulmenti? Mi-e teama sa nu fie ceva din sistemul cardanului. Fara atas mi-e frica sa ma sui pe ea si in curand va trebui sa duc atasu la infrumusetare si sa-l las acolo.

 

Referitor la frica de mers pe ea fără ataş cu joc în roata spate, de reţinut e că mersul cu ataş amplifică orice bătaie / joc al roţilor. Ghici de unde ştiu :). Roţile de Nipru / Ural au rulmenţi pe role, conici, gândiţi tocmai ca să reziste şi la solicitările pe orizontală pe care le creează ataşul. Dacă au joc, îi poţi strânge - pe partea stângă a roţii există o piuliţă contrată pe rulment. Decontreaz-o, strânge rulmentul până elimini jocul şi apoi contreaz-o la loc.

 

Dar până la rulment vezi mai întâi dacă e strânsă piuliţa pe axul roţii. Scosul roţii e treabă simplă: desfaci în dreapta piuliţa axului cu 22, slăbeşti pe partea stângă cu cheia de 10 piuliţa de pe şurubul de asigurare al axului şi apoi "smulgi" axul afară. Roata rămâne convenabil pe grup, o tragi înspre stânga motocicletei şi apoi o dai afară prin spate.

 

Două filmuleţe pe tema rulmenţilor de roată la Ural, în al doilea se vede mai bine ce te interesează pe tine:

 

 

 

 

Eu am păţit să-mi joace rulmentul cu totul în lagărul roţii. De fapt, îşi făcuse vreo şapte lagăre din pricina izbiturilor suferite în felurite unghiuri. Asta s-a-ntâmplat fie din cauză că rulmentul a fost băgat ciobăneşte de cineva în trecut, ori fiindcă s-a blocat în mers (piuliţă de contrare slăbită, atenţie la ea!) şi a-nceput să se răsucească cu totul în lagăr. E mai puţin plauzibil, dar nu de neconceput. Din cauza jocurilor enorme mi-a fost imposibil să mai folosesc roata, probabil trebuie frezat întregul lagăr şi băgaţi rulmenţi de cotă exterioară mai mare.

 

După ce / dacă scoţi roata, vei vedea pe grup saboţii şi arborele cu dinţi care antrenează roata. Apucă-l cu degetele şi vezi dacă are joc radial, e posibil să aibă role lipsă sau uzuri mari. Dacă are joc considerabil, trebuie să scoţi grupul de pe basculă (scoţi piuliţele care îl ţin de prezoane pe basculă şi ai grijă să desfaci legătura la tija de acţionare a frânei) şi să-i desfaci capacul (cinci piuliţe cu cap hexagonal de 13 şi un şurub cu cap mecanic, înecat). Atenţie, cel mai probabil îţi vor cădea cele 45 de role de pe arbore când vei scoate capacul de pe grup. La montaj, le pui înapoi cu vaselină ca să stea lipite. Ca să scoţi arborele din capac (în caz că vrei să inspectezi rulmentul de acolo) poţi băga pur şi simplu (dar cu grijă) o şurubelniţă / două între pinionul-coroană şi capac, făcând pârghie.

 

Dacă tot eşti aici, verifică şi saboţii. La Ural, saboţii de pe spate au fiecare - pe câte una din cele două tălpi ale lor - reglaj pe înălţime sub forma unui şurub cu cap hexagonal de 19 (sau pe-acolo) şi cu piuliţă de contrare. Dacă-s dereglaţi sau nu-ţi place cum acţionează, vezi să-i reglezi egal (bagi roata cât să intre pe dinţii arborelui de antrenare, dar nu de tot ca să poţi vedea încă saboţii şi să vezi cum calcă) ca să atingă amândoi oala roţii cam în acelaşi moment.

 

post-7792-0-58692700-1370777437_thumb.jpg

Ar fi bine să le şi speli ferodourile cu ceva degresant (diluant, benzină etc.) şi să le pui vaselină pe călcâie. Merită unse oleacă şi pârghiile în mişcare de-acolo.

 

Bonus: s-ar putea să găseşti ulei din grup pe saboţi. Între carcasa grupului şi capătul arborelui există o etanşare printr-un simering (în cazul ăsta uzat) pe care îl poţi înlocui fără să desfaci grupul. Găseşti la Gaşpar aşa ceva cu 5 lei, însă simeringurile astea de cooperativă au buza exterioară dinspre arcul simeringului cam mică şi-ţi cam sare arcul când vrei să pui simeringul pe arbore. M-am canonit cu un asemenea simering azi-noapte, aşa că sfatul meu este să nu îi pui vaselină / ulei între arc şi cauciuc (oricum îl va fleoşcăi uleiul din grup), ca să fie "uscat" când îl montezi şi să nu alunece arcul aşa uşor. Simeringul este prins pe grup cu un capac din aluminiu cu şapte şuruburi M5, cap mecanic. Dacă vrei să le înlocuieşti (fiindcă au adesea şliţurile ciobănite) şi să pui şi şaibe grower, lungimea ideală a şuruburilor este de 12 - 13 mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Alo!!! Domnul campion mondial pe tara, in mecanica nu exista PIULITA DE CONTRARE. Exista CONTRA-PIULITA. Uite asa se duce dracului limba noastra cea de toate zilele. Ia uluieste-ma acuma si zii in engleza contrapiulita. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kontermutter für alle, Herr Viktor von Valu!

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Ia intreaba-l pe Ivan pedala daca stie de contramutelca. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Alo!!! Domnul campion mondial pe tara, in mecanica nu exista PIULITA DE CONTRARE. Exista CONTRA-PIULITA. Uite asa se duce dracului limba noastra cea de toate zilele.

Limba noastră aur poartă,

Noi, cerșim din poartă'n poartă.

 

 

CONTRA PIULITA e una, CONTRA PIULIȚĂ e alta. Și vă atrage atenția asupra acestui aspect în care sunt implicate nenorocitele de diacritice, , un amărât de absolvent de liceu industrial de petrol (secția Foraj-Extracție) parvenit între timp ca mulți alții în cadru didactic universitar, corigent în toamnă la limba română trei ani consecutivi (1972, 73 și 74).

 

Mea culpa!

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i nevoie sa ma intrebe el...m-am autosesizat...

 

Pe noi ăștia, care avem rolul de ''the missing link' între generații, trebuia ori să ne aresteze de pe atunci, ori să ne dea părinții la canal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...