circel Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 Vreau sa obtin omologare rar pentru un far!(productie serie). Daca egzista o informatie cat de mica, cadru legal (oricare ar fi sau nu ar fi), numere de telefon, persoane de contact etc! Orice... Multumesc! da' de ce ai nevoie pentru far? cine se uita ca nu e faru' original? sau arata a ozn? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robog Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 Legea legata de constructia de vehicule custom (cu 2 sau 4 roti) de la zero va putea fi discutata abia dupa reorganizarea R.A.R.-ului la nivel national dupa model occidental,adica investirea cu putere decizionala a statiilor ITP vis a vis de orice modificare adusa vehiculului ceea ce dupa cum puteti sa va dati si voi seama ,acum e o utopie avand in vedere ca la noi ,statiile ITP functioneaza pe principiul "cat dai sa-ti dau inspectia".Bineinteles ca acesta situatie s-ar putea rezolva daca 'ciolaneii' de la Bucale ar renunta de buna voie si nesiliti de nimeni la os ceea ce iarasi e o utopie! oricum situatia prezenta se va schimba la un moment dat si la noi ,bineinteles ca nu inainte de a pune UE presiuni pe guvern sa o faca,dar acum UE are cu totul alte probleme mult mai mari de rezolvat in romania asa ca aceasta "mica" eroare de sistem mai are de asteptat la rand.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Octombrie 30, 2007 Share Postat Octombrie 30, 2007 Nu merge sa-l plimbi cu caruta pe post de fier vechi, sa-l omologhezi undeva in UE de exemplu in Ungaria sau Austria, sa-l importi dupa aia si sa obtii omologare individuala pe baza celei de afara? Ca pana re-organizeaza astia RAR-ul n-o sa ma mai pot da eu pe motor din motive de varsta (deja am 46).... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 @Circel... pai am nevoie ptr far ca arata cam a ozn! (SERIOS!!!!) Se pare ca nu e cine stie ce mare lucru sa obtii omologarea asta, dar deocamdata nu stiu cum! O sa ma duc sa-i intreb!! Nu plec fara un raspuns! @Pmoldovan: Merge si asta dar la fel, nu am destule informatii! Se poate face pe republica Moldova de exemplu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roadkill_Himself Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 Legea legata de constructia de vehicule custom (cu 2 sau 4 roti) de la zero va putea fi discutata abia dupa reorganizarea R.A.R.-ului la nivel national dupa model occidental,adica investirea cu putere decizionala a statiilor ITP vis a vis de orice modificare adusa vehiculului ceea ce dupa cum puteti sa va dati si voi seama ,acum e o utopie avand in vedere ca la noi ,statiile ITP functioneaza pe principiul "cat dai sa-ti dau inspectia".Bineinteles ca acesta situatie s-ar putea rezolva daca 'ciolaneii' de la Bucale ar renunta de buna voie si nesiliti de nimeni la os ceea ce iarasi e o utopie! oricum situatia prezenta se va schimba la un moment dat si la noi ,bineinteles ca nu inainte de a pune UE presiuni pe guvern sa o faca,dar acum UE are cu totul alte probleme mult mai mari de rezolvat in romania asa ca aceasta "mica" eroare de sistem mai are de asteptat la rand.... Si, cind se va introduce acea lege, vis-a-vis de customs, asa dupa model european, sper sa nu fie dupa model german, ca am belit-o si, atunci, inlocuim doar unele probleme cu altele. Sper sa fie dupa model englez... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yknot Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 stiu ca de ceva timp, RAR-ul a inceput sa puna in aplicare modelul olandez in domeniul itp-urilor, nu cunosc cum se pune problema omologarilor in olanda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roadkill_Himself Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 (editat) stiu ca de ceva timp, RAR-ul a inceput sa puna in aplicare modelul olandez in domeniul itp-urilor, nu cunosc cum se pune problema omologarilor in olanda. Modelul olandez? No, atunci i binie...olandezii sint foarte "relaxati", cind e vorba de customs, sau modificari. Editat Octombrie 31, 2007 de roadkill Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robog Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 Si, cind se va introduce acea lege, vis-a-vis de customs, asa dupa model european, sper sa nu fie dupa model german, ca am belit-o si, atunci, inlocuim doar unele probleme cu altele. Sper sa fie dupa model englez... probabil ca va fi cea mai nefericita varianta pt. noi,asa cum ne-au obisnuit guvernantii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat Octombrie 31, 2007 Share Postat Octombrie 31, 2007 @Circel... pai am nevoie ptr far ca arata cam a ozn! Excelent! te intreb eu cand te mai prind la arc cum ne combinam sa imi faci si mie unul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Noiembrie 1, 2007 Share Postat Noiembrie 1, 2007 Excelent! te intreb eu cand te mai prind la arc cum ne combinam sa imi faci si mie unul bine dar cu omologarea??? cum ramane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat Noiembrie 5, 2007 Share Postat Noiembrie 5, 2007 bine dar cu omologarea??? cum ramane? pai nu stiu bre stilul clasic, inainte de itp le dai jos si pui gioarsa de la producatorul original.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorangel Postat Ianuarie 12, 2008 Share Postat Ianuarie 12, 2008 Am si io o nelamurire, in cazul in care cumpar un cadru moto cu acte si numere inmatriculat in Romania, il modific si i pun alt motor ( care stiam ca e piesa schimb acuma) n-ar trebui sa am nici o problema decat daca ma opreste brigada RAR cu Politia.Corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yknot Postat Ianuarie 12, 2008 Share Postat Ianuarie 12, 2008 Am si io o nelamurire, in cazul in care cumpar un cadru moto cu acte si numere inmatriculat in Romania, il modific si i pun alt motor ( care stiam ca e piesa schimb acuma) n-ar trebui sa am nici o problema decat daca ma opreste brigada RAR cu Politia.Corect? Asta cu piesa de schimb este legenda urbana deja, care nu este adevarata si induce lumea in eroare. Ideea de "piesa de schimb" este sa pui exact acelasi tip de motor ca sa faci o schimbare obisnuita de motor si sa nu ai probleme suplimentare. In cazul in care pui alt tip de motor, iti trebuie omologare artizanala, si de aici incep problemele... In cazul in care o sa mergi cu motorul schimbat in virtutea actelor vechi, trebuie sa te "descurci cu itp-ul la doi ani si sa eviti sa dai pe la RAR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Ianuarie 13, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2008 Modelul Olandez de omologare a belea , e ideal , e de-a dreptul divin. Am cunoscut un tip , motociclist cioparist , 1% , i-si modifica singur motorul , un Harley , ca-n filme. Chiar si arata a motociclist , zici ca-i facut dupa tipar. Tipul e olandez si cind l-am intrebat cum merg ei cu motoare modificate a zis ca tipii de la RAR si-au dat seama ca daca se iau de ei , cel putin juma' din motoarele de pe strada dispar. Asa ca au o lege pt. motoare home made si toata lumea e fericita. Eu nu cred ca ala care modifica un cadru are tupeu sa nu-i arda o sudura de calitate si niste intarituri beton acolo unde-i necesar. Ideea e ca daca nu stii sa modifici nu prea iese , iar daca stii , inseamna ca stii exact ce faci , adica esti constient si e greu sa gresesti.Sa testezi un cadru din alte puncte de vedere decit al sudurii si al guseurilor e o timpenie , nici nu ai cum. Testarea sudurilor dureaza maximum juma' de ora si e o chestie simpla , am vazut cum se face. Problema e ca la noi NU SE VREA. Cei de la RAR nici nu au ce face , daca nu se da legea. Doar noi putem sa schimbam ceva , dar noi dam spagi , ducem cadrul cu caruta la dracu-n praznic , sa-l omologheze altii , etc , numai prostii. Si pina la urma ne dam motociclisti , vezi doamne,noi sintem aia rebelii. Sintem pe dracu' , sintem tot romani , cetateni f....i de politicieni , doar ca ne deplasam pe 2 roti. Poate ca m-am enervat , dar asta-i adevarul , nu avem bilute , asa cum credem noi. Daca la cit de organizati sintem (cluburi ,asociatii...) si la cit de Hellrider na credem , nu putem sa fortam o lege super simlpa , inseamna ca ne agitam degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Ianuarie 13, 2008 Share Postat Ianuarie 13, 2008 referitor la ''motorul piesa de schimb''... ati vazut ca un motor adus de afara nu are serie de motor in acte?asta inseamna piesa de schimb,in schimb la RAR-ul nostru se scrie imediat seria in acte Asa ca treaba cu motorul de schimb cade... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorangel Postat Ianuarie 13, 2008 Share Postat Ianuarie 13, 2008 referitor la ''motorul piesa de schimb''... ati vazut ca un motor adus de afara nu are serie de motor in acte?asta inseamna piesa de schimb,in schimb la RAR-ul nostru se scrie imediat seria in acte Asa ca treaba cu motorul de schimb cade... naspa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Ianuarie 14, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2008 Pai cum sa pui motor de 1000 pe o motocicleta de 250 , sa zicem ? Te mai tin frinele , te mai tine cadrul ? Dar am vazut mai demult , aici , pe forum , un Ij cu motor de japoneza , 2 cilindrii , 400 cc , omologat. Am inteles ca era legal , cica pe Ij poti pune alt motor , de maxim 400 cc , fara probleme. Adica , ca sa te mai tina frinele lui originale. Si intra si la fix pe cadru , fara sa tai nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 14, 2008 Share Postat Ianuarie 14, 2008 referitor la ''motorul piesa de schimb''... ati vazut ca un motor adus de afara nu are serie de motor in acte?asta inseamna piesa de schimb,in schimb la RAR-ul nostru se scrie imediat seria in acte Asa ca treaba cu motorul de schimb cade... Nu cade decat daca a crepat carterul la vechiul motor ; pur si simplu desfaci carterul pe care scrie seria si il pui pe noul motor si gata, e piesa de schimb cu manufactura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Ianuarie 14, 2008 Share Postat Ianuarie 14, 2008 Nu cade decat daca a crepat carterul la vechiul motor ; pur si simplu desfaci carterul pe care scrie seria si il pui pe noul motor si gata, e piesa de schimb cu manufactura... cade ,cade, ma refeream la tipul motorului,la schimbarea lui cu alt motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian_Constantin Postat Februarie 3, 2008 Share Postat Februarie 3, 2008 salut....in ultimul timp ma inebunesc cei de la American Chopper by Disovery....si am stat ultimele luni sa ma interesez..care este treaba cu acest tip de constructie..adica Home Made....se poate...adica o poti omologa...care are vreun raspuns....va rog frumos...am nevoie de putin ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Februarie 4, 2008 Share Postat Februarie 4, 2008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad Codreanu Postat Februarie 4, 2008 Share Postat Februarie 4, 2008 (editat) Teoretic se poate, evident. Cu conditia sa se respecte toate normele de safety din tara in care vrei sa o inmatriculezi. Dintre cele pe care le vezi pe Discovery nici macar un sfert nu depasesc conditia de motocicleta de show, cu inmatriculare speciala, in conditii speciale. Si asta se intampla in SUA, unde in majoritatea statelor se aplica pt moto principiul "mergi pe propria raspundere" Nu stiu daca ai remarcat, dar la Biker Build-Off eu personal nu prea am vazut la acele motociclete numere de inmatriculare... Sunt de show doar. In Ro au fost cateva incercari, din cate stiu eu: Dan Nastase a inmatriculat o combinatie motor Wartburg cu cadru BMW si a mers cu ea...asta acum ani buni. Mai este cineva in Timisoara care se chinuie sa inmatriculeze un trike...si din cate stiu se chinuie de ceva vreme. Vezi ca are topic pe undeva pe site. La RAR gasesti conditiile de indeplinit si taxele - care in prezent nu sunt chiar mici pt asa ceva - pentru inmatriculare constructii artizanale. Te poti inspira si din creatiile mecanice ale lui Iustin Capra, el a inmatriculat destul de multe "ciudatenii", inclusiv un trike cu caroserie din cockpitul unui planor. Nu stiu cum poti da de el, eventual cauta pe net. Uite o mostra: http://www.libertatea.ro/index.php?section...&sid=168880 Editat Februarie 4, 2008 de classic_vld Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mjollnir Postat Februarie 4, 2008 Share Postat Februarie 4, 2008 ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Februarie 4, 2008 Share Postat Februarie 4, 2008 Iti iei o comunista inmatriculata, pastrezi de la ea doar bucata de cadru pe care e stantata seria cadrului si construiesti in jurul ei ce chopper vrei - dupa care dai spaga cand iti faci verificarea, daca dai de oameni mai vigilenti, evident... Riscant, dar e singura solutie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicioc Postat Februarie 13, 2008 Share Postat Februarie 13, 2008 Pai cum sa pui motor de 1000 pe o motocicleta de 250 , sa zicem ? Te mai tin frinele , te mai tine cadrul ? Dar am vazut mai demult , aici , pe forum , un Ij cu motor de japoneza , 2 cilindrii , 400 cc , omologat. Am inteles ca era legal , cica pe Ij poti pune alt motor , de maxim 400 cc , fara probleme. Adica , ca sa te mai tina frinele lui originale. Si intra si la fix pe cadru , fara sa tai nimic. eu am pus pe un cadru de ij ( modificat ) u motor de honda cb 250 ,33cp. inainte sa pun motorul de honda am umblat bine mersi cu motorul de ij pe el cu toate actele la zi si avea modificat - cadru , taiat spatele lasat mult mai jos si un pic in fatza - comanzile le-am dus toate in fatza - furca fatza , telescoape de cross , juguri late roata pe 21 -furca spete ( bascula de honda (mai ushoara si prelungita 10 cm) -rezervor mai lat ( din 13l original acum era 17l) -telescoape spate de honda mai mici , in alt unghi si mai bune decat cele de ij doin cauza caruia am facut criza de rinichi de la cum m-a zguduit deci toate astea au fost ok fara sa trebuiasca sa fac omologare pt ca idiotzi nu isi dadeau seama ca a fost modificat cica dar dupa ce am pus motorul de honda a trebuit omologare am intrebat la rar dac pot face omologarea si mi-a spus ca da( spaga ) si au mai spus ca pe un cadru in care original e un motor in 2t(350cc) se poate pune unul in 4 t dar max 480 cc ( caii pt ei nu contau ) nu am facut omologarea si am dat motorul celui caruia am vandut motorul a vrut sa il inmatriculeze in suceava iar cei de la rar de acolo l-au trimis la buc pt test de aerodinamicitate care la buc nu este . deci cum sa faci un test dac nu ai cum? dar la buc tot trebuia sa mergi nu stiu de ce va mai miratzi ? suntem in ro si aici totul e normal. cumparatzi un motor modificat de dincolo cu acte , il aduci aici in inmatriculezi fara probleme iar dupa faci tu restul de modificari care le doreshti si nu o sa stie mimeni iar faza cu poozele ce se fac acum la rar , si daca o sa se lege de tine le spui ca ai pus accesori pt acel motor , nu o sa verifice nici draku bafta multa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.