Sari la conținut

Lant


RaveBoy
 Share

Postări Recomandate

1. NU STIU daca e corect sau nu :peace:

 

Nu conteaza ca e lantul nou sau nu, el trebuie intins periodic - pentru o buna functionare a motocicletei si prentru ca durata de viata a "agregatulu" si de ce nu si a pilotului (un lant incorect reglat poate da nastere unor accidente care pot sa-ti puna viata in pericol), sa fie maxime.

 

Ar trebui sa ai un abtzibild pe bascula, care iti arata schematic si are datele exacte.

Daca nu, ar trebui sa ai in carte.

 

Depinde de motocicleta, fiecare are alta cursa la bascula. La Enduro e de exemplu muuult mai larg. Dar alea au parca si un intinzator de lant.

Depinde si de setarile pe care la ai la amortizor - daca e mai tare, POATE ca nu ai nevie de 2 cm.

Depinde si daca mergi cu pasager pe motor - in cazul asta lantul sa fie mai "larg".

 

Ideea este ca in momentul cand amorizorul este comprimat, lantul sa nu se intinda la maxim, adica cursa basculei sa nu fie oprita de lant. Si sa nu fie nici prea larg.

Motivele sunt probabil cunoscute, repercursiunile unui lant prea intins constituie o lista foarte lunga.

 

Cel mai bine iei un prieten mai greu (sau doi mai usori), care se suie pe motor - sa fie motocicleta "incarcata" ca in conditiile de exploatare normale. Atunci ai o comprimare a amortizorului de compromis (se poate, daca dai in gropi sa se comprime mai mult, dar in mod normal, cu pasager in spate nu vei trece de intiderea respectiva).

Deci intinzi lantul cu "sarcina" - dar nu prea tare - lasi dupa regula bunului simt o toleranta.

 

Daca nu ai prieteni, poti s-o faci si fara, lantul ar trebui sa se poata ridica pana atinge bascula. Dar metoda asta nu o prea recomand, am eu impresia ca e cam "relativa".

 

Eu am peste 1 cm, aproape 2. (daca-l ridici de jos pana sus), in conditiile in care nu incarc niciodata mai mult de 120 kg pe motor. (rider+sozia+bagaje).

URA

Editat de SRY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este lantul intins bine sau nu ? Asta este intrebarea mea ... lantul de la motocicleta mea are un ,,joc" sus - jos de cam 1 cm este corect sau nu ?

P.S. Kitul de lant este nou!!!

 

E mult prea strans si forteaza in transmisie. Ar trebui sa aiba cam 3.5 - 4.5 cm.

Fiind now, va trebui sa-l verifici mai des, nu sa-l pui prea strans de la inceput si sa astepti sa se intinda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deobicei fiecare motocicleta(difera de la caz la caz) are pe bascula undeva limitele de intindere ale lantului, insa majoritatea tre sa abia un joc de 20-30mm depinde cat de mult mergi cu pasager...vezi sa fie bien echilibrata roata din intinzatoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deobicei fiecare motocicleta(difera de la caz la caz) are pe bascula undeva limitele de intindere ale lantului, insa majoritatea tre sa abia un joc de 20-30mm depinde cat de mult mergi cu pasager...vezi sa fie bien echilibrata roata din intinzatoare

cum centrezi roata? ...te ghidezi doar dupa semnele de pe furca (spate)????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot se vorbeste pe aici de lant... De unde stiu cand trebuie schimbat lantul?

Când se văd semne de uzură. Acesta pot fi:

- lanţul e slab chiar întins la maxim - unele motociclete au pe basculă un marcaj, când ajungi acolo şi lanţul începe să fie slab trebuie schimbat, chiar dacă mai e loc de întins

- când pinioanele au uzură vizibilă la dinţi - erau nişte poze clare într-un alt topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul este uzat atunci cand ajunge la ultimul semn si nu mai corespunde limitelor de intindere.

Pinioanele trebuie schimbate atunci cand au acel aspect de dinti de rechin sau cand atunci cand tragi pe lant in partea dreapta a pinionului spate lantul se poate misca mai mult de cativa mm.

 

Este un articol in UniversMoto despre lant si pinioane si semnele de uzura ale acestora.

 

ATENTIE ca un lant mult prea intins poate produce alte probleme in transmisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind nu mai poti sa-l intinzi (a ajuns axul ffffff in spate)

 

Nu-i intru totul adevarat. Atunci cand intinzi lantul trebuie sa-l controlezi in mai multe pozitii. Invarti de roata si masori in vreo 3 -4 pozitii. Am avut un lant care dupa vreo 30000km inca mai puteam sa-l intind, dar fiindca era uzat neuniform in unele parti era larg si in altele prea strans. Era foarte suparator la viteza mica.

In plus fiind pe duca, trebuia re-ajustat foarte des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...