Sari la conținut

PROIECTOARE / LUMINI SUPLIMENTARE - Totul Despre


bandi
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 606
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

vezi ca in unele tari e posibil sa ai probleme (Germania si sigur mai sunt si altele) pentru ca nu sunt omologate - stiu din caz concret, nu din auzite

daca le montezi cat mergi pe strada cu ele e bine sa ai o masca sau husa pe ele pentru a nu primi un "bilet" cu ceva euro pe el :D

inafara drumului public pot fi folosite fara probleme ;)

 

Nici in romania nu ai voie sa circuli pe drumuri publice cu alte mijloace de iluminat, in afara de cele din fabrica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu o sa-mi pun un far LED "spot" legat pe high beam (faza lunga) si un far "wide" legat pe tail light, care se aprinde cand ai faza scurta pusa.

 

Vezi aici pentru far wide (suna a ce-ai dori tu ca ajutor pentru faza scurta): http://www.agmpartscomponents.co.uk/product_info.php?products_id=692 Au si varianta "spot" si par foarte ok, desi putin cam scumpe. Nu la fel de scumpe ca VisionX (doua de-astea fac cat un VisionX Solstice), dar cred ca-s la fel de bune, cel putin din specificatii.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa mentionez ca eu am reglat proiectoarele sa bata usor evazat, nu paralel cu faza lunga, pentru a acoperi zona aceea intunecata cand inclin motocicleta. :)

Degeaba le-ai pus asa, atunci cand sunt ambele aprinse cel din exteriorul curbei o sa bata in balarii, sus de tot ( eventual sa deranjeze si mai tare soferii din contrasens, in cazul virajului la dreapta ), iar cel din interiorul curbei va fi la fel de aproape de pamant si va batea chiar mai putin in directia rotii.

O tactica mult mai buna, dar care va functiona strict in cazul folosirii proiectoarelor in curbe, este aceea ce a monta proiectorul ( se presupune ca este de faza scurta ) intr-un unghi de 30°-45° fata de axa orizontala, astfel incat fasciculul de lumina sa lumineze suprafata maxima din carosabil atunci cand motocicleta este inclinata in interiorul curbei. Pentru ca este mult mai folositoare aceasta functionare la viteza ridicata, fata de plimbarea prin parcare, unde o oprire sau evitare brusca poate fi realizata fara prea multe riscuri.

 

 

O bila metalica intr-un tub, care inchide un contact cand ajunge in capete :D

Vad ca s-a discutat mult despre aceasta metoda, personal sunt de parere ca bila va sta incremenita in acelasi loc, dat fiind actiunea fortei centrifuge.

of topic : @ warlock : olimex in afara de conrad au alta reprezentanta in ro?

Robofun, Protehno.

 

 

bobbyshomeru : daca trebuie 4, trebuie 4. Dar doua sa fie neaparat de protectie, ca asta le este numele in magazinul de piese auto. Protejeaza circuitele de curent mic. Si le separa de cele de curent mare. Deci este un releu protecto-izolator.

 

Foarte putine piese si montaje manufacturate in regim amator ies in avantaj ca si cost total ( informare, alergatura, piese, manopera ) fata de cele ce se fabrica in cantitati mari. Dar suntem de multe ori absorbiti de anumite costuri partiale, astfel nu vedem intreaga valoare pe ca o investim intr-o astfel de aplicatie. Personal m-am lasat de mesterit multe porcarii, dat fiind ca mi-e mult mai important timpul liber fata de castigarea a 50-100 lei. Basca nu iese din totdeauna din prima, nu iese totdeauna la fel de bun ca si cel cumparat, dar ies aproape totdeauna melci, scoici, raci, craci. Si draci.

 

Si alta treaba : cauta si alti furnizori de piese, personal mi se par mari preturile pe care le-ai aproximat.

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

O tactica mult mai buna, dar care va functiona strict in cazul folosirii proiectoarelor in curbe, este aceea ce a monta proiectorul ( se presupune ca este de faza scurta ) intr-un unghi de 30°-45° fata de axa orizontala, astfel incat fasciculul de lumina sa lumineze suprafata maxima din carosabil atunci cand motocicleta este inclinata in interiorul curbei.

 

 

Bun punctul de vedere. Pana acum am incercat cateva reglaje, dar inca nu l-am gasit pe cel optim, ca m-a prins iarna si am parcat. M-am gandit inca de la inceput la ceea ce ai spus tu; farurile sunt pentru faza scurta si sunt inclinate fata de orizontala cu aproximativ 15-20 de grade. Voi mai experimenta in viitorul apropiat.

 

Si alta treaba : cauta si alti furnizori de piese, personal mi se par mari preturile pe care le-ai aproximat.

 

Ai dreptate, piesele au fost cam scumpe, preturi de magazin in oras, dar pentru ca nu fac afaceri cu asa ceva, le-am cumparat o singura data si aleluia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era o idee pentru cei care merg si in alte tari "civilizate" unde legea e lege si e pacat sa-ti strice concediu o amenda de 200-300euro.

 

pentru far H4 sau H7 ar fi de la philips X-TREME VISION +100%Lumina

 

cat despre cei care merg cu xenoane neomologate si cu ceata aprinsa deampixu e alta discutie interminabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cazul. Vor fi orientate in asa fel incat sa nu deranjeze, dar sa fie vazute. Desi cateodata as vrea un sistem de reflectoare puternice comandate prin joystick, ca sa le pot lumina fata celor cu xenoane AM pe tot felul de masini tunate si fulgerate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai terminati-o bre cu faza voastra lunga! Aveam masina pe contrasens (ziua), eu cu faza lunga si nu m-a vazut. Venea masina din sens invers cu farurile stinse (noaptea), ii dadeam in continuu faza lunga si nu percuta nimic. Toti soferii pe care i-am intrebat daca ii deranjeaza ziua faza lunga de la moto, au raspunc ca nu, ca si asa "nu prea va vedem".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pe motocicleta un set de proiectoare halogen 2X 35 W. Ce trebuie sa modific sa pun in loc de halogen led? Prinderea e H3 deci acolo se potrivesc.

Tre sa pun ceva driver din ce am citit pe acest topic? Ma ajutati va rog cu mai multe informatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pe motocicleta un set de proiectoare halogen 2X 35 W. Ce trebuie sa modific sa pun in loc de halogen led? Prinderea e H3 deci acolo se potrivesc.

Tre sa pun ceva driver din ce am citit pe acest topic? Ma ajutati va rog cu mai multe informatii.

Eu, la fostul meu Dragstar am inlocuit pur si simplu H3-urile cu leduri SMD cu soclu de H3 si au functionat fara probleme.

Ideea e sa vezi ce lungime au SMD-urile, sa incapa in carcasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, la fostul meu Dragstar am inlocuit pur si simplu H3-urile cu leduri SMD cu soclu de H3 si au functionat fara probleme.

Ideea e sa vezi ce lungime au SMD-urile, sa incapa in carcasa.

Daca ai avut H3 SMD, imi poti zice cat de bine lumineaza? Toti au zis ca sunt destul de slabe si nu merita sa pun asa ceva.....

Editat de Endlessdays
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai avut H3 SMD, imi poti zice cat de bine lumineaza? Toti au zis ca sunt destul de slabe si nu merita sa pun asa ceva.....

Slabe, mai mult decorative, te fac mai vizibil decat fara ele/in lipsa lor, dar cam atat. In schimb pe V Strom am Durite :

 

http://www.ebay.com/itm/DURITE-Super-Bright-Compact-LED-Spot-Lamp-Driving-Light-12-24-volt-0-420-51-/121105372908?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c327156ec

 

Astea bat fiecare cat o faza lunga si consuma 2 x 10W/buc = 20W in total.

 

Slabe, mai mult decorative, te fac mai vizibil decat fara ele/in lipsa lor, dar cam atat. In schimb pe V Strom am Durite :

 

http://www.ebay.com/itm/DURITE-Super-Bright-Compact-LED-Spot-Lamp-Driving-Light-12-24-volt-0-420-51-/121105372908?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c327156ec

 

Astea bat fiecare cat o faza lunga si consuma 2 x 10W/buc = 20W in total.

Le am de rezerva si pe astea :

 

http://www.ebay.com/itm/10W-CREE-LED-Work-Light-Spot-beam-Lamp-Car-JEEP-Motorcycle-Boat-ATV-Truck-SUV-/140980732541?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20d31b427d&vxp=mtr

 

Le-am probat pe stand. "Bat" excelent si consuma tot 2 x 10W/buc = 20W in total.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea doua relee si cateva fire inseamna, de fapt, doua relee de protectie, doua relee de comanda, doi tranzistori, patru diode, doi rezistori, doi condensatori, circuitul pe placa perforata, doua sigurante, comutator, o multime de mufe (papuci) si cablurile aferente, documentarea prealabila executiei, Daca voi faceti toate astea in 20 de minute, bravo voua!

doo relee, inca doo relee doi tranzistori patru diode ... bla bla

 

 

 

 

 

/index.php?/topic/703487-honda-nt700va-deauville/?p=3644740

 

1546047_10202607367563038_425503554_n.jp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, pana la urma am inteles, modulul de cornering vine pus pe firele alea doua de la butonul de semnalizare si are doua relee care comanda doua relee care comanda becurile.

 

intrerupatorul de pozitie este inutil din moment de butonul celalat are 3 pozitii ON/OFF/ON . iar doua sigurante de 10A este prea mult, una era suficienta sau doua de 5A (un bec de 55W consuma 4.5A la 12V)

Editat de bobbyshomerul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, pana la urma am inteles, modulul de cornering vine pus pe firele alea doua de la butonul de semnalizare si are doua relee care comanda doua relee care comanda becurile.

 

intrerupatorul de pozitie este inutil din moment de butonul celalat are 3 pozitii ON/OFF/ON . iar doua sigurante de 10A este prea mult, una era suficienta sau doua de 5A (un bec de 55W consuma 4.5A la 12V)

???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ tiranspider cred ca te referi ca se poate face si fara tranzistori si alte relee legand comanda releului direct la butonul de semanlizare - ok, dar plusul acela comun din butonul de semnalizare nu trece prin releul de semnalizare? nu este intermitent ? la masini asa este (cel putin la unele din ele)

 

aici intervin tranzistorii colegului George care impreuna cu un condensator si vreo 2 rezistente au rol de intarziere ca sa nu blinkane si proiectorul odata cu semnalizarea... deci modulul lui se baga pe cele doua fire de la semnalizare.

 

oricum una peste alta doo relee in plus (paraerea mea) :)) tranzistorii pot comanda direct cele doo relee "de protectie" sau cele doo relee de pe modul pot comanda direct becurile, oricum tot aia e :))

 

sau ca sa fie si mai hotz in loc de cele 4 relee pui 2 mosfeturi si ai si fade la stingere ;)

Editat de bobbyshomerul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit, Bobby, te-ai prins. Tie chiar nu am vrut sa-ti spun totul, din moment ce tu ai deja o solutie si am pretentia sa o intuiesti si pe a mea plecand de la cele cateva date pe care le-am oferit, asa imi place. :)

Electronica si electrotehnica nu reprezinta specialitatea mea, asta este doar o mica pasiune, eu fiind TCM-ist. Asa ca am ales varianta cea mai facila mie, atat cat ma pricep. Fade out nu mi-a trebuit.

 

Si da, plusul din butonul de semnalizare este intermitent, lucru pe care nu l-am stiut decat atunci cand am legat proiectoarele direct la semnalizare si luminau intermitent. Atunci a trebuit sa gasesc o solutie de a le mentine aprinse in mod continuu. Si asa au mai aparut inca doo relee, plus alte piese si un cablaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...