Sari la conținut

Benzina in ulei


Postări Recomandate

Salutare,

Speram sa nu mai postez vreodata pe sectiune asta dar dupa cum stiti de ti-e frica de aia nu scapi... :crack:

Este vorba de un gsxf de 600 (2001) cu care a facut s-a facut la inceput de sezon (frati-miu) o tura de vreo 300 de km fara pb insa dupa vreo luna de stat am zis sa o mai pornesc un pic sa o dezmortesc si-am observat ca pornea insa nu mai tinea relantiul si murea in max 10 sec. Am incercat in diverse feluri sa o pornesc cu soc/fara soc cu robinetu de la rezervor pe FULL-ON/NORMAL/RES, impinsa cu 1-a, a 2-a, a 3-a... pana a murit si bateria apoi in paralel cu bateria de la masina, pauze de 15 min intre incercari in final pornea saraca dar murea relantiu dupa 15 sec, timp in care scotea un fum albastru si arunca ulei pe teava de esapament.

Insa am observat cand am umblat la robinetul de la rezervor ca cei 300 de km facuti initial s-a mers pe pozitia de inundat carburatoarele. (FULL-ON parca) Trist!

Am zis sa schimb ulei/bujii si cand am scos surubul de la carter au au iesit vreo 6 litrii (in carter intra maxim 4) de ulei apos cu miros de benzina. Si mai trist!

Ce sa fie ce sa fie?

Mai are vreo speranta? :huh:

Multam!

Editat de knox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut o problema asemanatoare la al meu Gpz 500, a intrat benzina in ulei deoarece a foat dat jos de vant si a stat asa vreo 3 ore, plus ca eu am mers intr-un cilindru vreo 15 km.Crescuse nivelul uleiului si imi arunga pe la imbinarea galeriei cu blocul motor, insa doar pe la un cilindru.Probabil uleiul alterat cu benzina, fiind subtiat, era aspirat pe la vreun simering de supapa.Probabil...Oricum am scos uleiul (10w40) si am bagat un 15w40 mineral, cifrele nu conteaza, iti spun doar ce am facut eu, putin mai vascos, cu care o sa merg pana se mai ard si se colecteaza urmele de benzina, apoi il scot, schimb filtrul si bag alt ulei.Am scos si bujia din cilindrul respectiv, repet, asta la mine, si era plina pe electrod de ulei cu benzina.Cam asta a fost la mine, numai ca eu tre sa umblu si la un carburator, deoarece imi dadea pe la preaplin, asta din cauza unui deranj la camera de nivel/cui pontou.Sper sa te fi ajutat cumva si sfatul meu, si nu dispera ca se rezolva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

numai belele de genu in ultimul timp pe forum...1-plutitorul vreunui carburator nu isi mai fce treaba si lasa benzina sa curga pana se intampla ce ai patit tu...posibil sa fie din cauza jegului sa se fi blocat cuiul si sa nu mai inchida sau sa fie uzat. 2 verifica robinetul sa curga benzina numai pe pozitia PRI adica segeata robinetului inspre dreapta. 3 nu mai porni motorul, dai uleiul jos cu motorul rece,lasi cateva ore sas e scurga tot, bagi un ulei semisintetic mai ieftin, dai o tura mai lunga si apoi il schimbi din nou cu unul bun impreuna cu filtrul de ulei. si sa verific daca ai ulei in airbox(cutia filtrului de aer) ca de obicei iti baga si pe acolo cand ai prea mult!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa cred ca scap asa usor cu 2 schimburi de ulei si curatat carburatorul. Daca a ajuns benzina in carter nu inseamna ca e dus segmentul la vreun piston sau ca supapele nu inchid bine? Am verificat si filtrul de aer si e plin de benzina/ulei. Din cate am inteles ar cam trebui schimbate cam multe la nu numai uleiul...

Mai e buna de ceva o segmentare la motor sau e buna de dezmembrat?

Multumesc pt sfaturi!

Editat de knox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Segmentele au o fanta intre capete din proiectare/fabricatie pt a permite dilatarea la compresie, nu mare, dar prin ea se puteau prelinge 2-3 litri de benzina fara probleme timp de o luna. Supapele deasemenea, la oprirea motorului sunt supape de admisie care raman deschise, un lucru absolut normal.

Parerea mea este sa fii optimist in primul rand, sa faci un schimb intermediar de ulei, sa iti cureti carburatoarele cum trebuie, sa arzi si apoi cureti bujiile, eventual schimbate daca trebuie (recomand cu caldura Denso, mai ieftine decat NGK si cu sanse mult mai mici sa cumperi facaturi), sa schimbi filtrele de aer/ulei. Dupa pasii astia pornesti motorul, dai o tura cu turatii pana prin 3500 sa zicem. Dupa verifici daca nu sunt pierderi de ulei pe la garniturile de cauciuc(desi ma indoiesc ca benzina amestecata cu ulei ar putea manca garnitri/semeringuri care rezista la ulei). Dupa c faci toate astea pentru linistea ta sufleteasca (in leg cu segmenti, supape, etc) faci o verificare a compresiei pe toti cilindrii, dar la un meserias bun. Gasesti pasii exacti in manualul de reparatie. Dupa rezultatele testului vezi daca are rost sa incerci segmentari, rectificari supape si alte nebunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa cred ca scap asa usor cu 2 schimburi de ulei si curatat carburatorul. Daca a ajuns benzina in carter nu inseamna ca e dus segmentul la vreun piston sau ca supapele nu inchid bine? Am verificat si filtrul de aer si e plin de benzina/ulei. Din cate am inteles ar cam trebui schimbate cam multe la nu numai uleiul...

Mai e buna de ceva o segmentare la motor sau e buna de dezmembrat?

Multumesc pt sfaturi!

 

sincer... da-ti foc! adica plm, schimbi uleiul! daca suna motorul la fel si merge la fel e ok! daca nu la mecanic! si el o sa-ti spuna ce si cum! dar eu cred ca nu are nimic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Segmentii de compresie nu realizeaza etanseitatea tot timpul, prin elasticitatea proprie, ci sunt "ajutati" de aerul comprimat pe perioada de compresie, care se strecoara pe langa capul pistonului si fanta de sustinere in spatele lor si'i impinge spre peretii cilindrilor. Daca, dintr'un motiv sau altul, cum ar fi un plutitor blocat, benzina ajunge sa curga la propriu in cilindri nu este nimic anormal sa ajunga imediat in carter (cu motorul oprit). Parerea mea este ca, asa cum ai fost deja sfatuit anterior, merita sa incerci cu un schimb nou de ulei insa nu inainte de a verifica/curata/remedia eventualele probleme ale carburatoarelor.

 

Ride SAfe!

 

P.S. Fanta segmentilor nu are rolul de a prelua efectele dilatarii ci de a permite tocmai fenomenul amintit anterior.

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ajunge aer intre piston si segment si ramine fix in dreptul segmentului, nu trce mai departe, ba mai mult impinge segmentul catre cilindru :lol: :haha: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am impresia ca multi nici nu au idee cum arata un segment sau cum functioneaza un motor....de asta e bine ptr noi astia care am pornit pe comuniste. si cu motorul nou tot trece benzina si ajunge in baie. faci ce am zis si apoi vezi daca merge motorul bine sau daca au aparut tacaneli, bocaneli, etc...

 

si inca ceva...nu ajunge benzina daca supapele de admisie pe cilindrul respectiv sunt inchise...atunci nu trece, am patit-o si admisia era plina de benzina dar nu a ajuns in cilindru. bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam razi de pomana...

 

De ce'i strici omului distractia?... Mai trist este ca am intalnit aceeasi reactie si la mai multi mecanici cu pretentii.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aerul ar trece de segmentul de compresie nu ai mai avea compresie... sau daca trece, atunci cine mai face compresia? Chiar nu vreau sa intru in polemici, poate aveti dreptate dar mi se pare ilogic asa ca tot imi vine sa rid :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aerul ar trece de segmentul de compresie nu ai mai avea compresie... sau daca trece, atunci cine mai face compresia? Chiar nu vreau sa intru in polemici, poate aveti dreptate dar mi se pare ilogic asa ca tot imi vine sa rid :bounce:

 

Si unii in nemernicia lor mai dau si gauri sa favorizeze efectul ...ce tembeli... :rolleyes:

 

Cauta "Piston gas port"...piston ring gas porting...pe goagal gasesti destule info ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aerul ar trece de segmentul de compresie nu ai mai avea compresie... sau daca trece, atunci cine mai face compresia? Chiar nu vreau sa intru in polemici, poate aveti dreptate dar mi se pare ilogic asa ca tot imi vine sa rid :bounce:

 

 

razi in continuare ca si noi radem :))

 

http://www.hotrod.com/techarticles/engine/hrdp_0910_piston_ring_tech/photo_06.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, in poza aia apare un element care face diferenta, "rail", fara ala aerul comprimat nu ar avea cum sa ajunga in canal intre piston si segment.

Oricum, tre' sa recunosc ca ati avut ceva la baza desi nu cred ca in motorul de GSXF segmentii au acel "rail" ci sunt mai de graba niste segmenti "normali" cre trebuie sa se inchida atunci cind intra in cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu in primul rand as verifica robinetul de benzina, e posibil sa aiba membrana sparta.

In mod normal daca un plutitor nu inchide, benzina ar trebui sa curga pe orificiul/furtunasul de prea plin al carburatorului nu sa ajunga in cilindru....

Nici macar nu trebuie sa-l desfaci e suficient sa scoti furtunasul de vacuum de la galerie si sa faci vacuum cu gura, daca-ti vine benzina pe acolo ai descoperit problema :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, habar nu aveam de asta... ati avut dreptate, scuze!

 

http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_technology/photo_11.html

 

The ultimate in ring seal is drilling the pistons for gas ports. Compression rings normally need about 0.002-0.004-inch (vertical) ring-to-groove side clearance to allow cylinder pressure to get behind the ring and force it to seal against the groove and cylinder wall. Gas ports apply combustion pressure directly to the back of the ring, allowing the virtual elimination of side clearance. Since the ring is restrained by the groove itself, thereâs less opportunity for high-rpm ring flutter. Very thin, narrow, and lightweight 0.043-inchâthick rings are needed to reap gas-portingâs full benefits. Gas ports work best with short piston-compression heights (under 1.200 inches) on engines running 7,000 rpm or higher. The major drawback is that all this positive pressure greatly shortens ring life, so itâs not recommended for street use.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa cum au zis baietii mai sus - verifica carburatoarele sa inchida bine cuiele, verifica robinetul sa curga DOAR pe pozitia PRI si nu si pe ON / RES (acolo curge doar cand trage vacuumul), apoi scoate ce ai in ea si mergi cu un ulei semi-sintetic ieftin si bun gen Agip TEC 15W50 vreo 1000 de km dupa care schimba-l cu ce ulei vrei tu. Nu are probleme stai linistit. Am avut pe mana vreo trei motoare pe care le-am scapat de problema asta (Kawasaki GPz 600, Kawasaki GPZ 500, Yamaha Virago 535 asa for the record) tratate cu metoda asta (cu GPz 600-le s-a si mers vreo 100 - 200 de km cu benzina in ulei) si merg si in ziua de azi bine merci.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am avut benzina in ulei din cauza unor bujii proaste. Benzina nearsa ajungea pe acolo dupa uyn timp, am facut un schimb de bujii si de ulei. A scos fum vreun kilometru dupa ce am facut asta si acum merge brici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am mai postat problema, si am auzit cateva pareri: Astazi 14.mai 2011, eu su suzi a mea fzr 600R 1994, am iesit la o tura( in mintea mea, ii dau prima oara sa vad cat poate pe drept... mentalitate de meltean stiu...) ajung pe A1, trag de ea, am ajuns pe la 200-210, am mentinuto 10-20 de secunde, dupa aceea am lasato pe la 130, cand o las, realizez ca motorul se cam opintea, si se auzea unpic ciudat mai gros, mai ciudat, se auzea a "mers in 3", cand trag de acceleratie, numai avea nici putere, avea ceva dar foarte slab, si zgomotul accentuat. Ajung la km 23, urc pe pod, la giratoriu trag pe dreapta, ma dau jos... o las sa mearga ... mergea ciudat, o opresc, astept 2-3 minute, cand ma uit jos sub ea facuse o mica balta de ulei, care curgea pe un epurator, cel care venea de la filtrul de aer. Imediam m-am gandit ca mi-a bagat ulei in filtru( ma gandesc ca e de rau .... cum sa fac ce sa fac??????/). Incerc sa o pornesc, dau la automat, porneste, perfect, acelasi zgomot, dar pe langa zgomot, FUM, si ce fum... o opresc. ma gandesc cum sa fac sa ajung la filtrul de aer( aveam 1 patent 1 cheie de 10, o surubelnita .... si o cheie de 14-17). Reusesc sa ajung la el intr-un final, il scot, plin de ulei, in airbox, era ceva ulei pe fund, strat de 3-4 mm, bag o carpa il sterg cat de cat, si pun o alta provizoriu pe fost de filtru sa nu traga vreo prostie in admisie, ii pun capacul, cu gandul sa ajung acasa. zis si facut, le pun de forma, rezervorul il frind doar din fata, o pornesc, fum parca mai putin dar zgomotul lafel, plec dupa loc, lafel lipsita total de vlaga, ies pe autostrada iar, treapta a-1-a ....2.3.4.5.6, dar nu ma lasa sa o turez mai mult de 3000, si asta progresiv, cand ciupeam acceleratia mai mult, tonalitatea se ingrosa si mergea ca un motor inecat, care nu reuseste sa se tureze. buuun, merg cei 10-20 km de autostrada pe banda de urgenta, cu a 6-a la 3000, la micile pante, ii dadeam a 5-4-3-a ca nu avea putere, intru in oras, ajung pe timisoara, lafel ma chinuiam sa nu incurc circulatia, motorul nu se tura, fum parca nu scotea atat de rau... si la semafor la Afi, cand sa plec ... motorul si-a revenitcomplet, parca il schimbasem, se tura exact ca inainte, acelasi mers statea la relanti.

Ajung acasa caut pe net: "Ulei in filtru de aer" , pareri , necesita segmentare,, ... mii si mii de pareri ( dar pe un forum de masini) , nu am gasit nimik de moto. caut cateva numere de service-uri, sun un baiat, imi zice ca sigur e de la carburatoare ca a tras ceva din benzina, si s-a blocat cuiul ponto.... si ca trebuiesc curatate si sincronizate dupa carb si o sa fie ok, si un filtru de benzina pe furtun. mmmda, deja aveam o parere, cu toate ca nu inteleg dc a bagat ulei in filtru. il mai sun pe ink unu, asta o ia pe parte a de compresie, de bujii de ....mmda nimik concret. ma apuc sa ii spal filtrul de aer, desfac bujiile toate negre si uzate din cale afara, mai aveau foarte putin electrod dinala din centru, le curat, si el pun laloc, o pornesc mergea brici...

 

Mentionez ca ... am mai facut drumuri cu ea, ce-i drept mai lungi dar nu i-am dat cum i-am dat azi, decat o singura data, tot pe A1, si am patit lafel doar ca atunci si-a revenit mult mai rpd, si nu m-a interesat sa aflu ce are...

 

VREAU PARERI, astept sfaturi, carburatoarele sunt sincronizate de 1 luna, merg brici, consuma putin, trage ca nebuna.... NU STIU CE SA FAC????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru inceput schimba neaparat filtrul de aer (asta in cazul in care nu ai un filtru cu intretinere), si bujiile.Curata bine airboxul. Furtunul epurator(cel de la carter pana la airbox) trebuie scos din airbox si lasat liber ca sa nu iti mai bage mizerie in carburatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am mai postat problema, si am auzit cateva pareri: Astazi 14.mai 2011, eu su suzi a mea fzr 600R 1994, am iesit la o tura( in mintea mea, ii dau prima oara sa vad cat poate pe drept... mentalitate de meltean stiu...) ajung pe A1, trag de ea, am ajuns pe la 200-210, am mentinuto 10-20 de secunde, dupa aceea am lasato pe la 130, cand o las, realizez ca motorul se cam opintea, si se auzea unpic ciudat mai gros, mai ciudat, se auzea a "mers in 3", cand trag de acceleratie, numai avea nici putere, avea ceva dar foarte slab, si zgomotul accentuat. Ajung la km 23, urc pe pod, la giratoriu trag pe dreapta, ma dau jos... o las sa mearga ... mergea ciudat, o opresc, astept 2-3 minute, cand ma uit jos sub ea facuse o mica balta de ulei, care curgea pe un epurator, cel care venea de la filtrul de aer. Imediam m-am gandit ca mi-a bagat ulei in filtru( ma gandesc ca e de rau .... cum sa fac ce sa fac??????/). Incerc sa o pornesc, dau la automat, porneste, perfect, acelasi zgomot, dar pe langa zgomot, FUM, si ce fum... o opresc. ma gandesc cum sa fac sa ajung la filtrul de aer( aveam 1 patent 1 cheie de 10, o surubelnita .... si o cheie de 14-17). Reusesc sa ajung la el intr-un final, il scot, plin de ulei, in airbox, era ceva ulei pe fund, strat de 3-4 mm, bag o carpa il sterg cat de cat, si pun o alta provizoriu pe fost de filtru sa nu traga vreo prostie in admisie, ii pun capacul, cu gandul sa ajung acasa. zis si facut, le pun de forma, rezervorul il frind doar din fata, o pornesc, fum parca mai putin dar zgomotul lafel, plec dupa loc, lafel lipsita total de vlaga, ies pe autostrada iar, treapta a-1-a ....2.3.4.5.6, dar nu ma lasa sa o turez mai mult de 3000, si asta progresiv, cand ciupeam acceleratia mai mult, tonalitatea se ingrosa si mergea ca un motor inecat, care nu reuseste sa se tureze. buuun, merg cei 10-20 km de autostrada pe banda de urgenta, cu a 6-a la 3000, la micile pante, ii dadeam a 5-4-3-a ca nu avea putere, intru in oras, ajung pe timisoara, lafel ma chinuiam sa nu incurc circulatia, motorul nu se tura, fum parca nu scotea atat de rau... si la semafor la Afi, cand sa plec ... motorul si-a revenitcomplet, parca il schimbasem, se tura exact ca inainte, acelasi mers statea la relanti.

Ajung acasa caut pe net: "Ulei in filtru de aer" , pareri , necesita segmentare,, ... mii si mii de pareri ( dar pe un forum de masini) , nu am gasit nimik de moto. caut cateva numere de service-uri, sun un baiat, imi zice ca sigur e de la carburatoare ca a tras ceva din benzina, si s-a blocat cuiul ponto.... si ca trebuiesc curatate si sincronizate dupa carb si o sa fie ok, si un filtru de benzina pe furtun. mmmda, deja aveam o parere, cu toate ca nu inteleg dc a bagat ulei in filtru. il mai sun pe ink unu, asta o ia pe parte a de compresie, de bujii de ....mmda nimik concret. ma apuc sa ii spal filtrul de aer, desfac bujiile toate negre si uzate din cale afara, mai aveau foarte putin electrod dinala din centru, le curat, si el pun laloc, o pornesc mergea brici...

 

Mentionez ca ... am mai facut drumuri cu ea, ce-i drept mai lungi dar nu i-am dat cum i-am dat azi, decat o singura data, tot pe A1, si am patit lafel doar ca atunci si-a revenit mult mai rpd, si nu m-a interesat sa aflu ce are...

 

VREAU PARERI, astept sfaturi, carburatoarele sunt sincronizate de 1 luna, merg brici, consuma putin, trage ca nebuna.... NU STIU CE SA FAC????

 

 

Vezi ca mai e unu cu problema FIX ca a ta aici: /index.php?/topic/661905-ulei-in-airboxfiltru-aer/page__view__findpost__p__2850625

 

Crezi ca daca scrii in 2 locuri o sa primesti mai multe / alte sfaturi? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...