Dan Cata Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 in manual scrie ca sincronizarea se face dupa reglarea supapelor si rezolvarea problemelor sau reglaje de aprindere. e foarte logic. restul sint povesti. Perfect de acord. Am uitat sa mentionez, dar da, asta e ordinea corecta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 eu nu te-am contrazis, doar am confirmat ce-ai zis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Are cineva carbtune? As vrea sa cumpar unul dar mai intai as vrea sa aud parerea cuiva care foloseste asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator SEKTU Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Am gasit pe internet ceva oferte pentru manometre vacumatice.Vreau sa imi construiesc singur un dispozitiv de sincronizare a carburatoarelor format din patru manometre. Ce nu stiu acum este ce tip sau marca de manometru sa cumpar,am gasit unele pe baza de glicerina. Nu stiu si nici nu am de unde sa aflu ce model sunt cele folosite in atelierele de reparatii moto. ma poate ajuta cineva cu experienta? Am gasit un model de manometru vacumatic pe baza de glicerina care masoara de la -1,0 bar pana la 0 bar la un pret de 70 ron bucata x 4 bucati = 280 ron as da banii acestia daca stiu ca sunt eficiente pentru sincronizarea carburatoarelor Si cum insurubezi manometrele alea in gaurile pt. sincronizare ? Tot iti trebuie niste stuturi. Si unde le faci ? Pina la urma , chiar nu cred ca se merita , mai bine unu' gata fabricat. Tin sa mentionez , referitor la uleiul folosit de mine la aparat , e un ulei f. subtire , pt. drujbe ( motor in 2 timpi) , e ulei de amestec. Si e colorat , adica verde. Poate ca nu ramine pe peretii furtunului , eu stiu ? Oricum , experimentul nu a mai fost facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doctorucuducati Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Are cineva carbtune?As vrea sa cumpar unul dar mai intai as vrea sa aud parerea cuiva care foloseste asa ceva E foarte bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Si cum insurubezi manometrele alea in gaurile pt. sincronizare ? Tot iti trebuie niste stuturi. Si unde le faci ? Pina la urma , chiar nu cred ca se merita , mai bine unu' gata fabricat.Tin sa mentionez , referitor la uleiul folosit de mine la aparat , e un ulei f. subtire , pt. drujbe ( motor in 2 timpi) , e ulei de amestec. Si e colorat , adica verde. Poate ca nu ramine pe peretii furtunului , eu stiu ? Oricum , experimentul nu a mai fost facut. cu dispozitive de mufare si furtune,suntem in 2010 nu in 1910 sa va chinuiti cu furtunase cu uleiuri si alte rahaturi home made Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 (editat) cu dispozitive de mufare si furtune,suntem in 2010 nu in 1910 sa va chinuiti cu furtunase cu uleiuri si alte rahaturi home made bravo maestre, pai fuguta si ia-ti si matale o trusa Snap-On de vreo 5000 de coco. da' rapid. conceptia asta ca improvizatia este ceva specific romanesc e o iluzie. am vazut si pe forumuri din afara improvizatii la greu. o diferenta ar fi ca in general sint mult mai ingenioase si per ansablu strainezilor le merge capul mult mai mult grow up. Editat Iunie 21, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Un carbtune costa undeva la 130 de dolari,vi se pare scump? Cu o cheta intre cativa prieteni nici nu simti financiar invesitia dar sigur vei simti banii economisiti anual pe reglajul carburatoarelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninel60 Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 ninel60, eu imi dau cu parerea, iar tu cintaresti argumentele si tragi ce concluzie vrei.pe unii ii ingrijoreaza elasticitatea aerului (cu toate ca pe ambele ramuri, atit timp cit lungiminle lor sint egale, influenta dumneaei v-a fii aceeasi) dar nu ii ingrijoreaza ca un tub de perfuzie, subtire si foarte moale se va deforma inegal sub influenta vacuumului. Multumesc pt sfat Calin D.Am mai pus o intrebare daca nu e cu suparare si anume,unde se leaga furtunele la motor? Asfalt uscat tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator SEKTU Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Neutral , am inteles. Ai gasit si tu pe net niste vacumetre si cind te intreb cu ce le combini la gaurile de la carbelitoare , ma faci . Ceva de genu' timpitel , care se prinde mai greu. Da' eu tocmai ziceam ca o sa ai nevoie , poate , de stuturile care intra in gaurile alea si poate tre' sa le faci la strungar. Asta ziceam , nu-s' ce-ai inteles tu. Adica , ai de munca. Referitor la furtune , uleiuri si alte mismasuri , eu consider ca daca atitia le-au construit si le-au folosit , nu-s chiar niste prostii. In fine , cam asta am avut de spus , ce-mi doresti tu mie , iti doresc si eu tie. In rest , succesuri. (nu sint sigur) Mesaj completat Pina la urma , cum faci , iti iei Carbtune , sau te tine sa te pui pe mesterit ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Neutral , am inteles. Ai gasit si tu pe net niste vacumetre si cind te intreb cu ce le combini la gaurile de la carbelitoare , ma faci . Ceva de genu' timpitel , care se prinde mai greu. Da' eu tocmai ziceam ca o sa ai nevoie , poate , de stuturile care intra in gaurile alea si poate tre' sa le faci la strungar. Asta ziceam , nu-s' ce-ai inteles tu. Adica , ai de munca.Referitor la furtune , uleiuri si alte mismasuri , eu consider ca daca atitia le-au construit si le-au folosit , nu-s chiar niste prostii. In fine , cam asta am avut de spus , ce-mi doresti tu mie , iti doresc si eu tie. In rest , succesuri. (nu sint sigur) Mesaj completat Pina la urma , cum faci , iti iei Carbtune , sau te tine sa te pui pe mesterit ? Eu prefer sa imi iau un carbtune avand in vedere ca am doua mobre(a mea si a sotiei) decat sa dau care 100 de euro pe an pentru sincronizare la carburatoare mai bine imi iau acest dispozitiv si mi le reglez singur.Nu ar fi o pierdere de bani,mai ales daca ma mai apuc sa le mai sincronizez si prietenilor sigur imi amortizez investitia foarte repede si la un pret decent pentru ei. Preturile pentru manopera sincronizarii mi se pare enorm de mult la noi,chiar nesimtit de mult. De ce sa platesti 200 de ron pentru o sincronizare anuala cand poti cu 100 de euro sa iti iei dispozitivul si sa iti faci treaba singur cu minime cunostinte de mecanica. nu vreau sa umflu buzunarele altor nesimtiti profitori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator SEKTU Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Corect , asta vroiam si eu cu aparatul facut de moa. Cred ca esti un om mort , dupa cele afirmate mai sus. Atentie , mecanicii au pus niste bani pe capul tau . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 (editat) De ce sa platesti 200 de ron pentru o sincronizare anuala cand poti cu 100 de euro sa iti iei dispozitivul si sa iti faci treaba singur cu minime cunostinte de mecanica. Eu nu le-am sincronizat de 3 ani si merge mobra perfect, are acelasi mers. Nu vad de ce trebuiesc sincronizate anual. Editat Iunie 21, 2010 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Punem pariu ca merge mai bine si consuma mai putin daca sincronizezi CORECT? Te-ai obisnuit cu ea asa, desincronizarea e un proces care se intampla in timp, si nu brusc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Neutral , am inteles. Ai gasit si tu pe net niste vacumetre si cind te intreb cu ce le combini la gaurile de la carbelitoare , ma faci . Ceva de genu' timpitel , care se prinde mai greu. Da' eu tocmai ziceam ca o sa ai nevoie , poate , de stuturile care intra in gaurile alea si poate tre' sa le faci la strungar. Asta ziceam , nu-s' ce-ai inteles tu. Adica , ai de munca.Referitor la furtune , uleiuri si alte mismasuri , eu consider ca daca atitia le-au construit si le-au folosit , nu-s chiar niste prostii. In fine , cam asta am avut de spus , ce-mi doresti tu mie , iti doresc si eu tie. In rest , succesuri. (nu sint sigur) Mesaj completat Pina la urma , cum faci , iti iei Carbtune , sau te tine sa te pui pe mesterit ? Cand iti cumperi set de vacuumetre pentru sincronizat carbelitoare de moto, setul ăla vine complet, cu tot cu stuțurile pentru fiecare model de motoriscă. Ăsta e avantajul, dai un ban dar ai ce-ți trebuie.. Daca îți faci divais cu ulei tre să-ți faci Âşi stuțuri (dacă mobra ta a fost inventată fără) Âşi atunci asta e ză tricky part.. ÂŞi eu la Transalp m-am izbit de exact problema asta, n-am decât un Âştuț.. hai că furtune, ulei Âşi alte prostii mai găsesc.. dar Âştuț de-ăla n-au la ferometal deÂşi am tot căutat.. Eu prefer să cumpăr Âşi cel mai jalnic set de la Louis.. (BTW, vedeți că Âşi la Louis sunt smecheri, au modelul ieftin si modelul scump.. Âşi diferența de preț nu e chiar neglijabilă..). Am înțeles de la alti transalpiÂşti că si cu cel de 2 lei de la Louis se poate face o sincronizare cât de cât apropiată de adevăr, mai ales la o moto cu 2 cilindri unde nu e nevoie chiar asa de precizia lu peÂşte.. Legat de sincronitzarea cu furtune de ulei... am niÂşte amici care au făcut mai demult sincronizarea cu furtune făcute de ei cu ulei.. iar apoi în câteva zile au măsurat cu vacuumetre de calitate si au descoperit că erau sincronizate perfect.. In fine, principiul fizic folosit este identic, nu e nevoie nici de NASA dar nici de epoca de piatra, tot ce e necesar este de ETANSEITATE si măcar 1 ochi care vede bine.. Mesaj completat Punem pariu ca merge mai bine si consuma mai putin daca sincronizezi CORECT? Te-ai obisnuit cu ea asa, desincronizarea e un proces care se intampla in timp, si nu brusc Nu e neaparat sa se desincronizeze in timp, nu e o regula, manualul spune ca periodic se face VERIFICAREA sincronizarii si nu sincronizarea in sine, sincronizarea o faci numai DACA e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Unele mobre nu au stuturile. Dar banuiesc ca au ceva gaura cu filet, nu? (mobrele mele au din fabrica). Pai atunci iti faci stuturi si cand nu sincronizezi pui capacele de cauciuc peste, ca sa nu traga aer nefiltrat in motor, sau... cum am facut eu, am legat stuturile intre ele cu un furtunas, a.i. chiar daca exista o mica diferenta de depresiune in admisie, dupa ce le-am legat impreuna ar trebui sa dispara, cel putin teoretic. Oricum, sincronizat cu furtun cu ulei, motorul meu merge CA CEASU. Si are 2 cilindri, nu patru Mesaj completat Nu e neaparat sa se desincronizeze in timp, nu e o regula, manualul spune ca periodic se face VERIFICAREA sincronizarii si nu sincronizarea in sine, sincronizarea o faci numai DACA e cazul. Nici supapele nu le reglezi daca nu e nevoie, nu? Insa zic eu ca dupa un reglaj de supape musai o sincronizare. La fel dupa schimbarea cablului de acceleratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Da, gaura cu filet o au, si by default este astupata cu surub la Transalp. Asa e si la NTV-ul lu' SEKTU cred.. Zici asa usor de "facut" acele stuturi.. de parca le faci din plastilina.. Nu toti avem acces la strungarie sau mai stiu eu ce trebuie sa fabrici acele chestii, iar de improvizatii sunt satul. Si culmea e ca pentru a face sincronizarea CUM TREBUIE trebuie ca tot circuitul sa fie etans... si cu improvizatii nu ai cum sa-l faci etans. Mesaj completat Dupa reglajul jocului la supape, da, daca se face.. ca si la ala se face verificare nu neaparat reglare, dar.. Ce are de a face cablul de acceleratie? Man, sincronizarea se face pentru a compensa uzura inegala a cilindrilor in timp, nu uzura clapetelor de acceleratie. Ce are de a face faptul ca schimb cablul cu sincronizatul carburatoarelor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Acu imi dau seama ca ce am zis eu nu e universal adevarat La mine, cablu de acceleratie are contact direct cu clapetele. La voi e altfel, acu imi dau seama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 eu m-am hotarat....dupa ce m-am chinuit o saptamana intreaga(sau mai mult) sa sincronizez carburatoarele alea nenorocite si nu am reusit, am zis ca cumpar carbtune....acum sa imi zica care a cumparat cum comand, platesc si altele.....vreau sa cumpar de aicicartune si eventual o surubelnita la 100 de grade ptr surubul de aer.....deci putin ajutor va rog! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 GSXF-ul are practic motor de Bandit deci cam stiu cum is pozitionate carburile. eu zic ca ajungi si cu o surubelnita normala acolo, cu ceva efort. roag-o si tu pe pretena ca are miinile mai mici (hopefully ) 42 de lire pe o surubelnita... wtf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 (editat) este surubelnita la 16 lire......nu asta e pricipala problema ci sincronizarea.....si eu sunt f slab deci ajung la suruburile de aer cu putin efort....dar ramane sincronizarea.....m-am enervat si am lasat-o asa inca 2-3 sapt pana imi cumpar carbtune.....merge motorul bine si asa, dar vreau eu sa fie perfect, plus ca imi consuma f mult.....uploadez o poza cu 'furtunele' mele ptr sincronizat. si astept in continuare sa imi zica careva care a cumparat carbtune mai multe detalii privind livrarea si plata.... Editat Iulie 5, 2010 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 (editat) Si eu, dupa ce am comparat motocicleta am incercat sa fac un astfel de aparatel, si am reusit:) Insa nu am avut ce sa reglez pentru ca imi arata diferenta de de referinta [1]-1cm [2]-0,5cm [3-referinta] 0cm [4]+1cm. Si am zis sa nu invart totusi aiurea de suruburi, desi difernta intre [1] si [4] era de 2 cm. Am folosit tuburi de acvariu, care cel putin la lungimea folosita de mine nu pierdeau vid, sticlute de cerneala de imprimanta (sunt dure si nu se deformeaza ca cele de apa minerala) si niste stechere modificate de antele(1 ron/buc) pentru a gatui furtunul in vederea scaderii fluctuatiilor. Totusi motocicleta consuma cam mult, si esapamentul mirosea a benzina, asa ca am luat 4 bujii noi si m-am dus la mecanic. Acesta a CURATAT carburatoarele (era si putintica apa in rezervorasele alea mici), a scos toate jiglerele, le-a suflat cu aer coprimat, a curatat cu decarbusolv totul, apoi a infiletat la loc jiglerele, si cand a cuplat aparatele aratau cam ce imi arata si mie, nu era desincronizate tare, insa la mine problema era din reglajul de amestec care la 2/4 cilindri era sarac, si de aici probabil era si probelam de consum si flutuatiile de pe la 3000-4000rpm. Dupa motorul mergea foarte bine, desi dupa cate v-am zis la sincronizare s-a umblat foarte putin. Precizez ca si eu am vrut sa imi iau carbtune, insa mecanicul pentru toate operatiunile de mai sus (plus curatat filtrul de aer cu aer comprimat, ca nu am avut bani de altu ) mi-a luat 150 de roni (si, da, am 4 cilindri), si am zis ca o data pe an merita, si nu atat pentru sincronizare cat pentru curatat, reglat jiglere/amestec, operatiiune, care la 4 cilindri, cel putin in momentul de fata mi se pare complicatica si as risca sa stau o zi intreaga cu capul in moto, ca la urma sa mearga mai prost (desi sunt si eu proaspat inginer...). daca era 300 de roni, la anul cu siguranta faceam singur In schimb daca aveam 2 cilindri in paralel sigur imi faceam toate reglajele singur, poate chiar si la V2 Spor la mesterit, repectati principiul "sa nu faci mai rau decat era" PS: penru conectarea tuburilor la la gaurile din cilinru am folosit mina de pix cu gel goala, este dura, dar motorul fiind cald, cu putin efort se infileteaza (se alege mina cu diametru apropiat de cel al gaurii, un pic mai mare), si pe bucatica aia de mina se taier is filetul, astfel incat data viitoare, rece sau cald se infileteaza de zici ca e de la mama ei. Lichidul folosit a fost apa cu un strop de vopsea de imprimanta pentru a da culoare pss:sticluta de nestea, este cu benzina si la fel cu ajutorul unui pix adaptat cu ficul del a o bricheta:) am facut inrefatarea:D Editat Iulie 5, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 (editat) eu prefer sa dau 300 ron pe un carbtune si sa i-au si o surubelnita ptr surubul de aer, sa fac chestiile astea singur......de curatat nu e chiar atat de greu, am pierdut sa zic aproape o zi ptr ca sunt multe de demontat si montat la loc, decat sa dau 150 ron pe an mai bine dau 300 acum si le fac eu..... Editat Iulie 5, 2010 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 eu prefer sa dau 300 ron pe un carbtune si sa i-au si o surubelnita ptr surubul de aer, sa fac chestiile astea singur......de curatat nu e chiar atat de greu, am pierdut sa zic aproape o zi ptr ca sunt multe de demontat si montat la loc, decat sa dau 150 ron pe an mai bine dau 300 acum si le fac eu..... Probabil, in timp, dupa ce imi voi spori cunostintele si experientele mecanice, o sa ajung si eu la aceeasi concluzie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 eu prefer sa dau 300 ron pe un carbtune si sa i-au si o surubelnita ptr surubul de aer, sa fac chestiile astea singur......de curatat nu e chiar atat de greu, am pierdut sa zic aproape o zi ptr ca sunt multe de demontat si montat la loc, decat sa dau 150 ron pe an mai bine dau 300 acum si le fac eu..... Am incercat si eu mai multe versiuni de sincronizatoare home made. Numai probleme, furtune care se sugeau de la vaccum, pierderi de vaccum cu toate garniturile si silicoanele puse pe la borcanase si nimic stabil. Am luat carbtune si gata. L-am platit prin paypal dupa ce le-am trimis un mail si mi-au dat adresa unde sa il pot plati si suma totala (am luat mai multe unelte de la ei). A venit acasa in 7 zile. Mesaj completat Eu am sincronizat carburatoarele de vreo 4 ori pana acum anul asta. Ca m-am tot jucat cu ele si la supape. Daca iti place sa iti bagi mainile prin motor sigur nu se merita sa tot dai 1-1.5mil la fiecare modificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.