Sari la conținut

Sincronizator Carburatoare


mihaip
 Share

Postări Recomandate

Doar daca-l desincronizezi de sa nu mai stie ce-i cu el ajungi sa nu-l mai poti porni, dar daca se intimpla asta iti dai seama in alte feluri, adica motorul e dat complet peste cap, nu mai revine din ture, suna ca un 2V etc. Zic din experienta, nu din carti. Nu cumva l-ai supraincalzit? Ai marit turatia din surubul de ralanti? Sau poate ai uitat sa pui capacelele de la racordurile pt. sincronizare dupa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 934
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa zic povestea mai in amanunt:acum fix un an au fost desfacute curatate si sincronizate carburatoarele la mecanic,mergea struna motorul iarna asta i.am schimbat gaturile de admisie carburator-motor si i.am reglat supapele si m.am gandit ca ar trebui o sincronizare.

De desincronizat sigur l.am zapacit rau,suna si vibreaza ca tractorul,initial si eu am crezut ca l.am supraincalzit dar nu e asta.

De pornit porneste doar cu socul la maxim si cum pun mana pe acceleratie se opreste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergea struna motorul iarna asta i.am schimbat gaturile de admisie carburator-motor si i.am reglat supapele si m.am gandit ca ar trebui o sincronizare.

cine a facut operatiile astea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da carburile jos si aliniaza clapetele la ochi, macar sa poti merge cu el pana la un mecanic, dureaza 10 min maxim o sincronizare, nu stiu ce ti-au spus aia de la servisurile respective am mari dubii ca ar avea ei flow bench-uri si oricum sincronizarea se face pe motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un km pn la service o imping:)).

Cred ca au cv aparatura pt ca au zis ca regleaza amestecul si alte aere… pn la urma e singurul service yamaha

ca sa sincronizezi carburile trebuie sa incalzesti motorul, daca o impingi cum se mai incalzeste,

 

fa cum ti-am spus, o sa mearga suficient de bine motorul (daca n-ai facut ceva gresit)

 

daca ai un subler poti sa masori deschiderea clapetelor cu el (dai surubul de relanti la minim inainte)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am 2 motorete pe carburatie, deci cam am nevoie de sincronizator. Si decat sa tot dau bani la mecanici sau sa-mi fac o chestie d-aia cu tuburi cu lichid, am preferat sa iau Carbtune Pro si sa scap de durerile de cap. Isi face treaba foarte bine, e compact si usor de folosit. A nu se crede ca fac reclama :)) gn77b o sa rada de mine ca am dat bani, dar eu zic ca merita.

 

Peace to you ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am "sincronizat" carburatoarele.

Cand am pus furtunele erau toate aiurea…le.am reglat cat de cat dupa care am oprit.o am pornit.o iar naspa iar reglat…am facut de cateva ori asa pana nu a mai pornit acum trb la mecanic.

Concluzia: daca nu aveti aparatura nu va apucati.

O parere foarte corecta!

Trebuie sa intelegem ca pentru anumite lucrari de precizie in mecanica trebuie sa ai scula potrivita.

Daca trebuie de ex. sa masori sutimi de milimetru ,nu poti face asta cu metrul de tamplarie,cu toate ca fiecare dintre cele doua scule sunt pentru masurat..

Parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am 2 motorete pe carburatie, deci cam am nevoie de sincronizator. Si decat sa tot dau bani la mecanici sau sa-mi fac o chestie d-aia cu tuburi cu lichid, am preferat sa iau Carbtune Pro si sa scap de durerile de cap. Isi face treaba foarte bine, e compact si usor de folosit. A nu se crede ca fac reclama :)) gn77b o sa rada de mine ca am dat bani, dar eu zic ca merita.

 

Peace to you ;)

Iaca na, ca oi fi Dumnezeul sincronizatoarelor si nu mi-am dat seama :)) Carbtune-ul mi se pare foarte tare prin simplitate, portabilitate (de ex la asta cu furtum, daca il transporti si se duce uleiul inspre capat tre' lasat la verticala sa se scurga), faptul ca le sincronizezi pe toate 4 simultan.

 

O parere foarte corecta!

Trebuie sa intelegem ca pentru anumite lucrari de precizie in mecanica trebuie sa ai scula potrivita.

Daca trebuie de ex. sa masori sutimi de milimetru ,nu poti face asta cu metrul de tamplarie,cu toate ca fiecare dintre cele doua scule sunt pentru masurat..

Parerea mea!

Eu sint de-acord, dar pariez ca la motorul ala problema e alta. Eu mi-am adus motorul intr-o stare in care nu se putea porni (am umblat ca ghiolbanul la surub si cind mi-am dat seama a fost prea tirziu) si l-am adus la starea normala cu sistemul asta cu furtun.

El are Bandit racit pe ulei si probabil ai vazut si reparat la din astea, Katane, GSXR-uri vechi. Nu prea vezi unul cu ralanti-ul care sa stea "lemn". Si cum sint motoare vechi (a se citi cu multi km) contribuie si asta la problema. Eu jur pe sistemul asta la orice ora dar clar ca pt. usurinta in utilizare Carbtune-ul e tata lor.

Daca te uiti pe forumurile din afara o sa vezi ca de fapt nu noi romanii sintem cu adevarat ingeniosi, strainii sint de fapt cei care incearca variante mai DIY, de multe ori chiar cei cu bani. Pt. ce poate face varianta cu furtun e perfecta, pt. utilizarea in regim de service evident ca nu.

 

PS: am vazut pe YouTube carbtune pus chiar pe Bandit si perfect nu-l faci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am prins un chilipir pe ebay la un sincronizator ca cel de mai jos:

post-33933-0-91244000-1396803492_thumb.jpg

Nu are furtune, doar ceasuri si cei 4 robineti de reglat debitul de aer.

Curiozitatea mea e cum reglez debitul la cei 4 robineti astfel incat sa stiu ca sunt la fel de deschisi sau inchisi?

Editat de dan.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt aia albi din pungulita din dreapta, se monteaza oriunde pe furtun.

Din ce am citit le ajustezi astfel incat sa nu mai sara acele si sa poti citi ce indica, insa nimeni nu zice daca le ajusteaza pe toate la un singur ceas ca etalon dupa care se pun pe fiecare furtun sau le ajustezi asa, la ochi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am prins un chilipir pe ebay la un sincronizator ca cel de mai jos:

attachicon.gifCARB_SYNC_KIT.jpg

Nu are furtune, doar ceasuri si cei 4 robineti de reglat debitul de aer.

Curiozitatea mea e cum reglez debitul la cei 4 robineti astfel incat sa stiu ca sunt la fel de deschisi sau inchisi?

ii inchizi complet, pornesti motorul il, incalzesti, cand esti pregatit sa sincronizezi carburile deschizi robinetii usor , daca fluctueaza mai mult de 2 liniute mai strangi fin, o sa-ti dai seama imediat daca i-ai reglat bine.

 

dupa ce sincronizezi 2 clapete accelerezi de 2-3 ori scurt pana in 4-5k rpm

 

cand invarti de suruburi de sincronizare sa nu apesi pe ele, surubelnita potrivita si buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru netezirea osciatiilor subscriu, @dan.c poti sa pui un linc ca eu gasisem niste vacuumetre cu scala de 0.75 bar pe la 60 RON si nu ma-am indurat sa-mi iau doua asa ca am folosit metoda cu sticle . Un vacuumetru e foarte bun si pentru diagnosticare si gasisem un clip pe youtube.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am ce link sa pun ca nu le-am luat de la un magazin, sunt luate second de la un tip.

Daca vrei unul asa generic, uite:

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Vacuum-Carburetor-Synchronizer-carb-sync-Gauge-GL-1100-1200-1500-Honda-pro-/380878927725?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item58ae27376d

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am incercat si eu.Cu furtun.Foarte sensibil si precis.A trebuit sa ajustez cca un sfert de tura la surub.Probabil ca la mobre mai sofisticate trebuie un device pe masura,dar la Transalp e beton.Ce sa fac :omul sarac cu apa gateste.

Editat de etzmz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mine reglarea la furtun e cea mai precisa o atmosfera are 10 m coloana de apa . 1 cm diferenta la tub inseamna 0,001 atm, cred ca precizia este mult mai mare decat la majoritatea vacuumetrelor. La virago 535 diferenta trebuie sa fie max 10mm coloana HG adica aproximativ 130 mm coloana de apa, daca am vedea asa o diferenta pe furtun am zice mama ce desincronizare dar ea ar fi in parametrii. Vacuumetrele sunt bune insa pentru diagnostic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa mine reglarea la furtun e cea mai precisa o atmosfera are 10 m coloana de apa . 1 cm diferenta la tub inseamna 0,001 atm, cred ca precizia este mult mai mare decat la majoritatea vacuumetrelor. La virago 535 diferenta trebuie sa fie max 10mm coloana HG adica aproximativ 130 mm coloana de apa, daca am vedea asa o diferenta pe furtun am zice mama ce desincronizare dar ea ar fi in parametrii. Vacuumetrele sunt bune insa pentru diagnostic

Ai folosit intens ambele sisteme sa poti spune care este mai bun sau mai prost cu atata convingere?

Vezi ca mai sunt cateva lucruri care trebuie sa tii cont,reglarea oscilatiilor si cantitatea de lichid ramasa pe furtun cand oscileaza.

Eu iti pot spune ca am folosit toate sistemele de sincronizare,furtune,coloane cu lichid (carbotune),vacum-manometre,sistem bazat pe senzori de vacum,display cu leduri(vacummate) sau interfata pe pc (probiketune).

Oare de ce crezi ca m-am intors la vacum-manometre calibrate la luna?

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok poate nu am fost mai explicit, am folosit sticlute cu furtun intre ele asa ca pa oscilatii, efectiv sezizezi numai diferenta de presiune medie ca asta ma intereseaza la sincronizare .Din punct de vedere al sensibilitatii, asta, tu poti sa spui daca ai intalnit ceva mai sensibil la care sa poti observa sub 0.001 atm Vacuumetrul care-l gasisem era de 0.76 cu o scala de 270grade,

la un calcul scurt un grad ar fi cam 0,003 atm, eu zic ca mai bine vezi o colana de 3cm de apa decat 1grad pe un cerc.Tu te-ai intors probabil la vacuumetre pentru ca ti-e mai usor sa faci sincronizarea la 4 cilindrii cu ele, eu la 2... piece of cake. Imi pastrez insa convingerea ca pentru un diagnostic vacuumetrele sunt foarte bune.

 

Nu neaparat sa dam o carca de bani pe o scula fantezista daca una mai simpla ne satisface nevoia eu nici cheie dinamometrica nu am la nevoie o incropesc rapid doar trebuie sa fac un mic calcul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil membrane fisurate. Am gasit pe youtube un design de sincronizator care pare sa aiba o precizie foarte buna - cu sticle solide si furtun intre ele -

. Si la 4 cilindri, sincronizarea se face tot prin balans relativ 1-2, 3-4, apoi 1-3.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah... in cazul asta poate fi de vina ISC -ul - motorul pas cu pas care gestioneaza fluxul de aer la ralanti - probabil se 'agatza' . Nu cunosc detaliile constructive, daca are ISC sau circuitul de ralanti este pilotat mecanic, daca are un ISC pe fiecare cilindru sau nu... Cauta in manual si vezi daca ai conexiune electrica la toate ISC-urile, sau cum lucreaza ele mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...