Sari la conținut

Legenda


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

N-am mers pe boxere pana acum, presupun ca trage ca un v2 mare, ceva mai rafinat dar se termina repede.. adica tre sa schimbi tocmai cand la k13 incepe distractia.

 

 

 

 

Exact pe asta mizez eu :bounce: . Nu contest puterea in ROSU a lui K 13 R ( rupe de la 9000rpm la 12000rpm , eu asa am simtit ) dar pana ajungi nene la puterea aia "fumezi, bei o bere, un mic ceva.....dureaza" nu e instant.

 

Adica daca esti in 4-a cu ambele si sa zicem ca ai 60km/h dai gaz, boxerul imediat o ia inainte ( nu pt ca am eu boxer ) are cuplu si putere de jos , motorul e "elastic" daca ma exprim adecvat si te asculta , nu iti zice "jet ma 4-a .... baga 1-a "

 

Chestia cu plafonatul nu stiu . Uite o sa mergi, Budd :haha: e subiectiv zice ca partaitoare ( desi a mers pe ea ). Trage hotarat pana la 5500 , de la acest prag pana la 8000 cand intra limitarea, trage mai puternic ( are o "explozie" ca tot nu e bun cuvantul :blbl: )

in 6-a in opinia mea se simte cu adevarat o plafonare dar asta la 230km/h.

 

Pe elastiticitate cuplu si cutie ma bazez cand zic ca K 13 R clar nu trage asa de hotarat si NU ARE REPRIZE ( ori esti "pe rosu" ori ciocu mic ) .

 

Repet eram 90% convins ca e motocicleta perfecta pentru mine dar m-am amagit ca bou' ca are 174 de cai la 12000 si 140 Nm la 8750 fara sa imi dau seama ce LAG are in viata reala asa ceva si cata munca in cutia de viteze implica un asemenea caracter motor daca vrei sa mergi tare, sau daca vrei sa primesti un sut in poponeata cand accelerezi brusc. Aici poate ca sunt mult prea obisnuit datorita cuplului de la boxer sau datorita 450-ului care si ala cum il ciupesti cum te arde, probabil de aceea mi se pare asa ciudat 4L.

 

Da pe autostrada( sau pe DN daca ai curaj si loc) RUPE TOT ca acceleratie si top speed , dar ...........iarasi cu conditia sa fi in ture 9000- 12000.....

 

Bai sincer abia astept sa-mi spui impresia testului ( caracter motor & ciclistica vs K 13 R ). Budd stiu el tinde catre 4L :D

 

 

PS: Poate are ceva R 12 R meu ca i-am dat jar de cand era mic :lol: glumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 610
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Adica daca esti in 4-a cu ambele si sa zicem ca ai 60km/h dai gaz, boxerul imediat o ia inainte ( nu pt ca am eu boxer ) are cuplu si putere de jos , motorul e "elastic" daca ma exprim adecvat si te asculta , nu iti zice "jet ma 4-a .... baga 1-a "

Vorbesti pe nas. Chiar as plusa! K13R in a 5-a si R12R in a 4-a la 60kmph. K13R wins hands down.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai uitati tot timpul numai la specificatii, asteptati sa conduceti modelele. Si eu am cazut mereu in plasa asta la inceput.

 

Ce nu se uita nimeni niciodata de exemplu sunt rapoartele in cutie. Cu un motor mediu-puternic si o cutie bine gandita pentru el, mai scurta, poti sa te distrezi mult mai bine decat cu trepte lungi si cu putere mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K13 ca orice 4L merge mai turat,iar cuplul ala daca il are tot la 8750 RPM mi se pare mai mult decat bine....De obicei simti sau ai nevoie de cuplul maxim,decat de puterea maxima dezvoltata...

Ai o singura plaja in care R12R este mai bun decat K13R : 1000-2000 rpm unde K13R e jerky as shit. Insa un throttle blip pune motorul imediat la 2000 rpm deci e vorba de o fractiune de secunda. La R12R o sa te enerveze ca va incepe sa vibreze ca dracu' la cca 100 kmph (mai ales daca esti in treapta mica). La K13R simti asa un mic tremurici intre picioare pe la 220 kmp, atunci dai a 5-a si mai ai loc inca de o viteza. Plm, comparam mere cu pere.

 

Nu va mai uitati tot timpul numai la specificatii, asteptati sa conduceti modelele. Si eu am cazut mereu in plasa asta la inceput.

 

Ce nu se uita nimeni niciodata de exemplu sunt rapoartele in cutie. Cu un motor mediu-puternic si o cutie bine gandita pentru el, mai scurta, poti sa te distrezi mult mai bine decat cu trepte lungi si cu putere mare.

Exact, asta e cuvantul, distrat. Powah and torque there's no contest. Ti-o zice unu care s-a dat zile intregi cu R12R, K13R, K12R, K12S.

 

PS: cu 299 EUR pui un PC3 pe K12 si cu 499 pui un PC5 pe un K13 si s-a dus orice avantaj al lui R12R intr 1000 si 2000 rpm. Puff! Just like that.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o singura plaja in care R12R este mai bun decat K13R : 1000-2000 rpm unde K13R e jerky as shit. Insa un throttle blip pune motorul imediat la 2000 rpm deci e vorba de o fractiune de secunda. La R12R o sa te enerveze ca va incepe sa vibreze ca dracu' la cca 100 kmph (mai ales daca esti in treapta mica). La K13R simti asa un mic tremurici intre picioare pe la 220 kmp, atunci dai a 5-a si mai ai loc inca de o viteza. Plm, comparam mere cu pere.

 

 

Exact, asta e cuvantul, distrat. Powah and torque there's no contest. Ti-o zice unu care s-a dat zile intregi cu R12R, K13R, K12R, K12S.

 

PS: cu 299 EUR pui un PC3 pe K12 si cu 499 pui un PC5 pe un K13 si s-a dus orice avantaj al lui R12R intr 1000 si 2000 rpm. Puff! Just like that.

 

Eu vorbesc generic, nu am mers cu "minunea" R12R ca sa pot sa emit o parere!:rolleyes:

Dar si puterea aia conteaza cum o pui la asfalt, daca e prea mult si ti-e frica sa tragi de gaz la un moment dat unu care are un pic mai putin dar pune totul la asfalt are avantaj. Multa vreme am avut prieteni care ma "faceau" cu 600, imi era frica sa accelerez si s-o tin in ture pe a mea cat ar fi trebuit. Acum m-am obisnuit si nu prea mi se mai intampla sa ma faca decat cei care se dau mult mai bine ca mine.

Intotdeauna o sa conteze si daca ai cuplu si daca ai cai la turatii mari. E bine si cu cai mai mult sus daca stii sa te dai. Doar ca in unele curbe poate o sa retrogradezi chiar si pana intr-a I-a ca sa tii pasul. Dar daca te ajuta si sasiul, cauciucurile, skill-ul personal- poate fi mai fun decat atunci cand ai cuplu.

Doar parerea mea...:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vorbesc generic, nu am mers cu "minunea" R12R ca sa pot sa emit o parere!:rolleyes:

Dar si puterea aia conteaza cum o pui la asfalt, daca e prea mult si ti-e frica sa tragi de gaz la un moment dat unu care are un pic mai putin dar pune totul la asfalt are avantaj. Multa vreme am avut prieteni care ma "faceau" cu 600, imi era frica sa accelerez si s-o tin in ture pe a mea cat ar fi trebuit. Acum m-am obisnuit si nu prea mi se mai intampla sa ma faca decat cei care se dau mult mai bine ca mine.

Intotdeauna o sa conteze si daca ai cuplu si daca ai cai la turatii mari. E bine si cu cai mai mult sus daca stii sa te dai. Doar ca in unele curbe poate o sa retrogradezi chiar si pana intr-a I-a ca sa tii pasul. Dar daca te ajuta si sasiul, cauciucurile, skill-ul personal- poate fi mai fun decat atunci cand ai cuplu.

Doar parerea mea...:bigstar:

 

Io nu am de gand sa concurez cu un R12R pe ace de par cu locomotiva mea. Plm, sunt aceleasi frane si cine s-a dat cu un BMW stie ca nu exista comparatie intre franele BMW si ORICARE mobra de pe planeta. R12R nu numai ca franeaza in acelasi loc cu mine insa o ia rapid in curba datorita lungimii mult mai mici si a centrului de greutate foarte jos. O sa ti se para efectiv o bicicleta atat de usor e de condus mobra asta. Ei, daca vorbim de twisties gen dealuri, curbe lejere etc atunci pot sa tin pasul lejer (si cu FZR-ul lui bec de exemplu). Daca e vorba insa de pure fucking powah nici nu stau la discutie. Plm, pe hartie (desi nu am incercat) K12 (deci nu K13) atinge suta in 2.7 secunde. Tot ce pot spune e ca eu am 100 kmph in treapta 1. Incearca asta cu R12R.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io nu am de gand sa concurez cu un R12R pe ace de par cu locomotiva mea. Plm, sunt aceleasi frane si cine s-a dat cu un BMW stie ca nu exista comparatie intre franele BMW si ORICARE mobra de pe planeta. R12R nu numai ca franeaza in acelasi loc cu mine insa o ia rapid in curba datorita lungimii mult mai mici si a centrului de greutate foarte jos. O sa ti se para efectiv o bicicleta atat de usor e de condus mobra asta. Ei, daca vorbim de twisties gen dealuri, curbe lejere etc atunci pot sa tin pasul lejer (si cu FZR-ul lui bec de exemplu). Daca e vorba insa de pure fucking powah nici nu stau la discutie. Plm, pe hartie (desi nu am incercat) K12 (deci nu K13) atinge suta in 2.7 secunde. Tot ce pot spune e ca eu am 100 kmph in treapta 1. Incearca asta cu R12R.

 

Tu ai dreptate, sunt foarte putine locuri (la noi) unde sa conteze doar cum iese de pe curbe stranse. Pentru ca in afara de acele de par pe restul curbelor sunt sigur ca se descurca bine K13.

La fel, am recunoscut si eu imediat ce am condus-o, acceleratia 0-100 mi s-a parut fenomenala. Franele sunt foarte bune.

 

Si totusi...raman fan-ul polizoarelor, a celor japoneze si a japonezei asteia deghizate - S1000RR!:rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai io m-am plictisit de dezbaterea asta. Promit ca de acum, nu o sa mai zic nimic despre k 13 r vs r 12 r.

Fiecare are gusturile lui, obisnuinta lui cu un "caracter motor". Eu am crescut pe mono, apoi am trecut la boxer, deci am fost obisnuit cu ceva care trage de jos. Cum zicea si Adrian B depinde de obisnuinta, sau de adaptarea motociclistului la 4L.

Mie nu imi place daca nu pleaca ca URSU' cand accelerezi indiferent de treapta sau turatie.

Niko iarasi are dreptate , multi se iau dupa PUTERE dar uita un factor cheie CUTIA.

Daca scot 450-ul poate sa prinda R 12 R suta in 3 secunde dar 450-ul pana la 80km/h te face sa te caca pe tine asa de tare datorita cutiei ca nu iti mai trebuie nimic. Na'chestie de gusturi . Pentru mine livrarea puterii este importanta nu puterea maxima.

 

Va invit sa faceti testul cu cele doua, poate ca unii o sa zica ca am dreptate si vor intelege punctul meu de vedere, poate ca altii o sa zica ca totul e fals.

 

Cum o fi o fi, noi sa fim sanatosi si mai ales la punga grosi $$$ :friends: sa ne permitem mofturi de genul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nimeni detinatorul adevarului absolut. Nici nu ne-am dat cu toate modelele, chiar si atunci cand ne dam parerile sunt subiective in functie de feeling-ul fiecaruia.

Dar de aici si pana la a nu mai zice nimic in una din putinele discutii despre motorete si comportamentul lor de pe acest forum e cale lunga.

 

Daca inca nu se ajunge la injuraturi si fiecare isi prezinta parerea eu zic ca suntem in spiritul discutiilor pe un forum de motorete.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i atitudinea de care te lovesti la noi....

 

Ai doua solutii relativ ieftine pentru a testa nu unul, ci mai multe modele de BMW :

 

1 ) - http://www.bmw-mountain-days.at/BMW-Mountain-Days.1.0.html

 

Aici stai cateva zile in care ai la test o gramada de mobre.

 

2 ) - un hotel in Germania parca (vine vlad imediat si ne da adresa in caz ca nu o aflu eu) unde inchiriezi mobre cu ziua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine asa pentru ca vorbesti numai prostii.

 

Ti-am zis ca esti subiectiv, ceva te roade. Na uite zic de rau de R 12 R vibreaza ca dracu la 120 - 150 in 6-a, nu fuge 300( poate pe platforma in panta ), odata ajuns la 230 daca ai spatiu si TIMP ciupesti 240. De la 180 nu se poate compara cu bestiile astea pe ROSU, macar nu trage sa moara cu 5-a la 60km/h :haha:

 

Hai bre ce naiba :friends: Nu inseamna ca daca avem gusturi diferite sau daca suntem ironici ( dar cu umor ) la adresa unor motociclete TESTATE , vorbim prostii.

 

Cred ca unul din putinele topicuri in care exista discutii in contradictoriu fara "scantei" .

 

Adrian B

R 1200 S nu se mai fabrica de ceva timp( 3 sau 4 ani ), nu prea a fost cumparat a fost un esec comercial cred. A fost inlocuit la misto de HP2 SPORT(mai evoluat) care costa cat un V MAX.

 

Ce inalt e R 1200 S :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai vorbesti efectiv subiectiv. Io m-am dat prima data cu R12R si pana prin 2010 o consideram o mobra misto de avut o data ce esti pe dealuri, munti etc. Meciul s-a schimbat total cand m-am suit pe un K12R. Motoreta asta e blanda sau agresiva exact cat vrei tu sa fie ea. Nu exista comparatie in termeni de putere. La R12R deja iti clantaneau dintii in gura pe cand la K12R iti zice, a, deci mai vrei! Ia d-aci. A! Deci vrei si mai mult, ia d-aci inca oleaca. Si tot asa pana cand iti spui ca nu e sanatos ce faci. Io despre asta vorbesc aici si tu o arzi cu puterea aia la ture mici, pai plm in 200 m orice K se pisha pe orice R, let alone 400 m. A, si inca o chestie, vezi ca mai e un motor tare fasnet la ture mici : F800ST. As fi curios ce faci langa unul d-ala :rolleyes:

 

For ze fun...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un singur lucru te contrazic: ABS-ul face toti banii.

Una este sa franzezi cu o motocicleta cu ABS fata / spate si cu servo frana si una-i sa franezi cu una fara asa ceva.

Nu doar ca cea cu ABS se opreste mult mai rapid si mai bine, dar nici nu iti blocheaza roata.

Am avut tot felul de motorete, la toate le-am blocat roata spate si nu am cazut, dar asta la viteze sub 70 km / h.

Franeaza tu violent la viteza de croaziera a ta de 230 km / h fara abs, sa te vad atunci daca iti mai decuplezi ABS-ul cand iese din garantie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un singur lucru te contrazic: ABS-ul face toti banii.

Una este sa franzezi cu o motocicleta cu ABS fata / spate si cu servo frana si una-i sa franezi cu una fara asa ceva.

Nu doar ca cea cu ABS se opreste mult mai rapid si mai bine, dar nici nu iti blocheaza roata.

Am avut tot felul de motorete, la toate le-am blocat roata spate si nu am cazut, dar asta la viteze sub 70 km / h.

Franeaza tu violent la viteza de croaziera a ta de 230 km / h fara abs, sa te vad atunci daca iti mai decuplezi ABS-ul cand iese din garantie :)

 

 

Cat de inconstient sa fi ca motociclist sa franezi violent de la + 100km/h (numai zic de cazul in care ai + 200km/h :lol: )? Hai sa franez ferm mai zic, dar nu violent.

 

Pana la 100km/h daca sti sa franezi poti frana cum vrei fara a fi in mare pericol. Cine a facut sau face enduro intelege ce zic. Cine nu, nu.

 

In opinia mea ABS-ul este pentru motociclistii de duminica, ABS_ul nu face decat sa te iresponsabilizeze ca motociclist, ceea ce in opinia mea nu e de bine.

 

Vad asta uneori daca merg cu boxerul sa zicem 3zile si apoi iau 450 SMR sau Pegaso-ul trebuie sa ma resetez sa revin la origini, si implicit sa fiu mai atent/responsabil cu frana, si oricum franez mai rapid si eficient pe USCAT si UD ( in cazul SMR-ului ) in cazul Pegaso-ului, necesita ceva atentie, e adevarat ca nu poti sa franezi din plin linistit ca la BMW, dar macar ai satisfactia ca TU ca motociclist ai franat, nu un calculator de cacao care e frustrant rau, mai ales daca ai un stil sportiv de mers. Sunt anumite cazuri in trafic in care chiar AM NEVOIE de roata spate sa-mi derapeze la o frana, si ................nimic.

De exemplu daca iti sare unu in fata la 50km/h si e ud putin pe jos, poti sa pui toate franele si parasuta ca NU te opresti cu ABS_ul, trebuie sa faci fandare ca sa-l ocolesti la limita pe ala care iti sare in fata....................E cu SMR_ul NU exista problema asta, ai franat a inghetat a derapat putin, dar S-A OPRIT :bow: MACAR .

 

La frane e 50% 50% degeaba ai tu motocicleta buna daca esti "slab" ca motociclist, asa la BMW poti sa franezi ca tolomacu' ca oricum franeaza computerul, NU TU.

Cea mai urata caracteristica a ABS-ului in opinia mea e pe ploaie, intra prematur cand chiar NU E NEVOIE, si implicit ai o distanta de franare egala cu cea a unui "tren"..........cel putin in cazul meu la R 1200 R.

 

 

De asemena ABS-ul necesita un timp de adaptare, daca e prima oara cand te urci pe asa ceva. Eu reusesc sa-l pacalesc pe serpentine, daca vreau sa merg gen SM cu boxerul, retrogradand 1 sau 2 trepte ( depinde de turatie ) si in acelasi timp tin USOR infranata roata spate => derapeaza exact ca la SM la intrarea in viraj.

 

Un cacao ABS-ul pentru motociclete in opinia mea. Punct.

Depinde de obisnuinta fiecaruia si de stilul de mers..............discutabil..........in functie probabil de reflexe si varsta.

 

Imi e frica sa ma duc la Bavaria sa-mi scot siguranta. Cand o sa fac un drum in afara tarii, o sa incerc sa rezolv "problema" cumva trebuie sa se rezolve.

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vorbesti prosti... ABS-ul te ajuta sa faci fandare pe franare fara sa blochezi rotile, sa franezi mai in siguranta.

din ce spui ai un stil de mers haotic si aptitudini de racer pe strada. ai ajuns sa compari SMR cu motociclete de turing? come on !!!

 

 

-trebuie sa ma resetez sa revin la origini-,

-In opinia mea ABS-ul este pentru motociclistii de duminica,ABS_ul nu face decat sa te iresponsabilizeze ca motociclist- UAU !!! cat de increzut sa fi sa spui asa ceva?

Editat de Saracie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un filmulet cat o mie de cuvinte

De fapt cat zero cuvinte. Total irelevant. Evident ca daca mergi cu 20 la ora ai sanse mult mai mari sa opresti in timp, doh!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inseamna ca aman2 am inteles filmul pe dos ?!!!??? :) , imi pare sincer rau ,eu incercam sa fiu de partea ta si-n mare parte iti dadeam dreptate dar acum ce sa facem,te las sa te lupti cu morile de vant

The Limit is Yours

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

The Limit is Yours

Asta am zis si eu ;) Doar ca nu vad relevanta filmului. Sorry.

PS: a, daca se doarea a fi o metafora ... scuze, azi sunt cuplat pe modul stiintific :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai spus-o acum ceva timp si pe topicul "cu sau fara abs?" - e destul de trist ca motocicletele si masinariile in general se fac tot mai user-friendly si idiot-proof. teoretic abs-ul ala ar trebui sa te ajute de cateva ori pe an cand iti taie fata dobitocu si te sui pe frane...practic multi lasa totul pe seama abs-ului si doar trag de maneta.

 

nu va mai intepati atata, toti aveti dreptate :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...