Sari la conținut

discuri de frana


Postări Recomandate

daca misca etrierul e "un pic" mai mult stramb! franele si directia se "repara pe genunchi" daca nu e vehiculul tau sau nu mergi tu cu el! daca tii la viata si siguranta ta corporala schimba-l!!! cauta pe forum si gasesti 1001 variante si oferte de disc de frana!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! E o prostie mare sa incerci sa indrepti un disc de frana, daca nu e foarte ovalizat?

de obicei partea pe care prind placutele de frana nu se deformeaza ,se deformeaza interiorul discului adica acea parte care de obicei e vopsita (vorbim de discurile fata)si care e delimitata de acele nituri rotunde care prind banda pe care chiar se produce franarea . in cazul acesta se poate indrepta fara probleme ,dar daca e stramb chiar partea pe care prind placutele ,trebuie schimbat discul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

franele si directia se "repara pe genunchi" daca nu e vehiculul tau sau nu mergi tu cu el! d

 

Nici nu prea poti sa indrepti un disc de frana cu genunchiul, e destul de rigid.. :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu discul stramb si am mers o saptamana asa - mare gresala. Fa un efort si schimba-l! Sau macar anuleaza un etrier si frnanezi doar pe un singur etrier/disc - dar va trebui sa mergi cu foarte multa atentie. Vezi ca Dihania de pe orum avea niste discuri de Suzuki de vanzare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde iau dop de anulat un etrier? ca si eu as vrea sa scot afara discul strimb ca sa se poata deplasa cu el cine imi cumpara moabra. La mine se poate anula toata linia catre discul sting pentru ca pleaca direct din pompa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, exact. Pui surub mai surt si din pompa de frana iti pleaca doar un furtun catre etrier. Celalalt furtun si etrierul le dai jos, si iti ramane practic doar sistem de franre pe un singur disc. Mare atentie la franre cu improvizatia asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inelu din capatul furtunului se cheama banjo, surubul cu gaura e.. surub..

Nem. Avem banjo si banjo bolt ;)

 

Apropo de discuri de frana, duminica can am iesit am vazut juma de disc de tir cred ca era, cam de 40 cm diametru, si era numa jumate, cum zic, ca un semicerc. Doua discuri ventilate prinse unu de altu. Dupa inca 10 km o aparut si cealalta jumatate, tot pe drum :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! E o prostie mare sa incerci sa indrepti un disc de frana, daca nu e foarte ovalizat?

 

Despre ce motocicleta este vorba?

Discul de ote si suportul de aluminiu atasate cu nituri cu un mic joc formeaza discurile flotante.

Daca suportul de aluminiu este deformat, atunci ansamblul (numit in general disc de frana, in engleza i se zice mai corect brake rotor) trebuie centrat.

Chiar daca iei discuri noi noute, cand le montezi pe roata, daca vrei ca lucrurile sa fie 100% corecte, atunci ansamblul roata-discuri se centreaza.

In cazul cand discul de otel este deformat, atunci se schimba tot discul.

Deci corect este: discurile se centreaza, nu se indreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de obicei partea pe care prind placutele de frana nu se deformeaza ,se deformeaza interiorul discului adica acea parte care de obicei e vopsita (vorbim de discurile fata)si care e delimitata de acele nituri rotunde care prind banda pe care chiar se produce franarea . in cazul acesta se poate indrepta fara probleme ,dar daca e stramb chiar partea pe care prind placutele ,trebuie schimbat discul.

 

 

Exact asa e, in general nu se ovalizeaza discul efectiv ci se stramba partea vopsita, caz in care se indreapta extrem de usor folosind un ceas comparator sau merge si la ochi dar trebuie sa ai un distantier ptr a-ti putea da seama exact unde e stramb, iar apoi folosind o tija tragi sau impingi unde este nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asa e, in general nu se ovalizeaza discul efectiv ci se stramba partea vopsita, caz in care se indreapta extrem de usor folosind un ceas comparator sau merge si la ochi dar trebuie sa ai un distantier ptr a-ti putea da seama exact unde e stramb, iar apoi folosind o tija tragi sau impingi unde este nevoie.

Iti poti da seama de asta cu ochiu liber sau trebuie sa te duci la cineva cu scule potrivite?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti poti da seama de asta cu ochiu liber sau trebuie sa te duci la cineva cu scule potrivite?

 

Iti poti da seama daca discul e oval si la ochi, punand o rigla de exemplu pozitionata fix la o distanta mica de discul de frana si invartind roata si asa vezi daca sunt probleme sau nu; dar cel mai bine e cu ceas comparator

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asa e, in general nu se ovalizeaza discul efectiv ci se stramba partea vopsita, caz in care se indreapta extrem de usor folosind un ceas comparator sau merge si la ochi dar trebuie sa ai un distantier ptr a-ti putea da seama exact unde e stramb, iar apoi folosind o tija tragi sau impingi unde este nevoie.

Foarte corect!

Am indreptat (centrat)zeci de discuri pana acum,atata timp cat nu se deformeaza partea de otel ,unde ating placutele se indrepta ok.

Nu sunt riscuri, doar putina atentie,un ciocan de cauciug,comparator sau cadru de invartit roata,si gata ai recuperat cateva sute de euro! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...