eti_radu Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 Foarte Foarte TARE. Bravo si la mai mare. Sa aveti bafta in continuare si sa ajungeti cu bine! Doamne ajuta! PS: Din cauza voastra la anu in vara fie imi dau demisia fie imi iau sabatical 2 luni! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat August 22, 2011 Autor Share Postat August 22, 2011 Djenne - Mall of West Africa Peisajul fertil din ultimele 3 zile se schimba: apar palmierii, soarele e mai incins si norii se raresc, satele din lut au doar piete saptamanale si mancarea e din ce in ce mai greu de gasit pe drumul care inca balteste de la ultimele ploi. Unde drumul coteste stanga spre Djenne, platim taxa turistica (1000 CFA/pers) la postul de control si politistii sunt incantati sa ma intrebe detalii despre motor. In mod paradoxal, oamenii cred ca Tenerele este mai scump decat un 4x4. Am invatat repede ca africanii nu au cum sa inteleaga ce efort financiar si personal inseamna pentru noi aceasta calatorie; ideea de a calatori este aici sinonima cu luxul. O turma de vite Djenne este o insula pe raul Bani, si o insula de civilizatie medievala in nord-vestul Mali. Legenda orasului spune ca pescarii Bozo au sacrificat o virgina pentru a fi acceptati aici de duhul apelor, iar din sangele victimei amestecat cu argila s-au facut caramizile pentru primele locuinte din oras. UNESCO pompeaza aici fonduri importante pentru conservarea localitatii cu strazi de pamant batatorit. Toate constructiile sunt exclusiv din banco (chirpici), cu iconica moschee in inima localitatii. Construita in 1907 ca replica a originalului din sec XIII, aceasta este cea mai mare constructie din chirpici din lume. La sfarsitul sezonului ploilor o masiva operatiune de consolidare anuala angajeaza toti locuitorii. In fata moscheii in fiecare luni are loc cea mai mare si mai importanta piata din Africa de vest, pentru care comercianti si cumparatori vin din toate colturile regiunii. Alaturi de artizanat local (broderii, bogolan - o panza vopsita cu lut amestecat cu pigmenti din plante medicinale, bijuterii din ambra) gasesti mancare, condimente, cosuri din paie si baobab si sute de articole de plastic si metal. Pentru ca e o piata locala, negustorii nu sunt interesati de noi si putem sa observam in relativa voie furnicarul de oameni. Strazile de pamant ale micii cetati sunt pline de femei, barbati si copii, vite si capre si intregul Djenne vibreaza de energie. Moscheea e doar un fundal pentru adevaratul spectacol care umple piata Sideboob Sling handmade Mama Africa Copii din Djenne Din pacate insa orasul e plin de ghizi agresivi si cersetori, un loc in care nu e usor sa-ti faci prieteni si cu preturi umflate pentru albi. Mult prea scump pentru noi, asa ca dupa o zi ne continuam drumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat August 22, 2011 Share Postat August 22, 2011 Aualeooooo,ma ia capu' cand ma gandesc cat de departe ati plecat!Sa va intoarceti sanatosi, imi dati emotii! Salutari si Anei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 22, 2011 Share Postat August 22, 2011 Minunat! Drum bun si Doamne ajuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat August 22, 2011 Share Postat August 22, 2011 Felicitarile mele pentru aceasta calatorie si multumiri ca ne faceti partasi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat August 23, 2011 Share Postat August 23, 2011 LE CHAPEAU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat August 23, 2011 Autor Share Postat August 23, 2011 Multumim pentru incurajari!!! Aualeooooo,ma ia capu' cand ma gandesc cat de departe ati plecat!Sa va intoarceti sanatosi, imi dati emotii! Salutari si Anei! Si ea te saluta!!! Si pe noi ne apuca cand ne uitam la harta si vedem cat mai avem pina in Sud... Desi am plecat de "numai" 2,5 luni, densitatea de info si multitudinea de tari si culturi de pina acum ne face sa ne simtim de parca am plecat de cel putin 6 luni. Salutari din Lome, Togo Ana + Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdfghjk Postat August 24, 2011 Share Postat August 24, 2011 frate ce poze! sunt mut. si de poze si de voi, mare curaj aveti plus tot restul necesar care nu e deloc putin. cum ziceam, oamenii nu se nasc egali. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tau Postat August 24, 2011 Share Postat August 24, 2011 (editat) BRAVO SI CINSTE VOUA - sunteti niste aventurieri adevarati! Personal ma aplec si imi scot palaria in fata voastra! Fara doar si poate reprezentati romanii care mai fac cinste, onoreaza si tin sus steagul acestei natii. Sunteti demni de toata lauda si admiratia! Sa ajungeti cu bine si sanatosi la finalul calatoriei - si tot la fel sa va intoarceti acasa! Dumnezeu sa va aiba in paza! Editat August 24, 2011 de tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat August 24, 2011 Autor Share Postat August 24, 2011 Tinutul Dogonilor - Inapoi in timp In nordul Mali sahelul isi intide nisipurile spre Burkina Faso. Aici 250 de kilometri de faleza sunt patrie Dogonilor, o etnie care traieste aici la fel ca acum un mileniu, cand s-au refugiat aici din calea islamizarii. Cu un efort financiar neplanificat initial, care ar putea sa ne coste scurtarea intregii calatorii mai tarziu, am decis totusi sa nu ratam un tur de 3 zile in una dintre cele mai bine conservate regiuni etnografice din Africa. Privilegiul de a vizita o data in viata tinutul Dogon costa scump, dar merita sa vezi cum vantul transforma muntele in nisip, sa mirosi argila arsa de sute de ani, sa fii parte dintr-o lume rurala care isi urmeaza aproape netulburata ritmul originar. Pentru a ajunge in Dogon Country traversam catre Mopti cea mai puternica furtuna de nisip de pana acum. Vantul lateral deosebit de puternic batea in rafale, fortandu-ne sa rulam cu mult sub 50 km/h. Bine ca vantul a precedat ploaia, pentru ca daca am fi incercat sa il contrabalansam pe un asfalt alunecos ar fi fost mult mai periculos. In Mopti ne facem proviziile si negociem onorariul ghidului pentru noi si cei doi elvetieni care calatoresc cu masina si cu care ne-am cuplat la tur. Mopti e un oras semi-industrial de pescari, dar si o baza turistica, cu un vibe nasol. De ocolit, cu exceptia portului Traseul prin tinut a fost urmatorul: Bandiagara, Djiguibombo, Kani-Kombole, Teli, Ennde, Indelou, Begnimato, Yabacalou, cu doua zile de trekking si o zi de mers cu propriile vehicule. Toate constructiile dogonilor sunt din chirpici la baza falezei, si din piatra pe faleza. Incaperea din dreapta este bucataria, vasele de lut infipte in tavanul sunt cosuri de fum Pe terase se pun la uscat condimente Scara tipica Dogon Dogonii constituie un grup etnografic distinct, originar din zona Siby (Pays Mandingue) si instalat aici in sec IXI-XI, dupa alungarea populatiei bastinase de pigmei (Tellem). Cultura Dogon a fost contactata pentru prima oara in 1931 de un etnolog francez. Nu exista alfabet Dogon, momentele importante sunt comunicate prin ceremonii cu masti (cea mai importanta are loc o data la 60 de ani, echivalentul unui centenar, pentur ca saptamana Dogonilor are 5 zile); etnicii sunt animisti si poligami. Batranii Dogon sunt mari amatori de nuci de cola din Cote d'Ivoire, extrem de amare, cu efect energizant. Forma nucilor poate fi interpretata. Din scoarta de baobab se impletesc funii Ghidul nostru in costum traditional, sprijinit de o usa cu motive animiste (animalele venerate sunt caimanul, broasca testoasa, vulpea, sarpele) Obloanele sunt uneori decorate cu fragmente din cosmogonia Dogon (cei 8 stramosi originari, divinatia vulpii etc) Scaun traditional Arta Dogon este folosita la decorarea elementelor constructive si pentru marcarea locurilor sacre din sate Copii Dogon Moscheea din Kani-Kombole. Chiar daca unii Dogoni au trecut la Islam, isi pastreaza si rutualurile fetisiste. Vasele in care femeile piseaza - in colectiv - meiul (alimentul de baza) In fostele case Tellem, alipite lor sau in curtea casei, Dogonii au granare. Femeile depoziteaza aici bijuterii si condimente. Numarul de granare dintr-o gospodarie indica numarul de sotii. Prima seara am campat in campia de la poalele falezei, un loc sublim Caciula traditionala are 3 pozitii functionale Togouna - o constructie acoperita, un fel de agora a Dogonilor, destinata exclusiv barbatilor pentru dezbaterea chestiunilor publice sub indrumarea sefului spiritual si decan de varsta din sat (hogon). Inaltimea de 1,20m a togounei e o modalitate ingenioasa de a constrola izbucnirile nervoase - daca te enervezi si incerci sa te ridici in picioare dai cu capul! Pepiniera cu rasaduri Locuinta hogon-ului din Indelou Uneori batranii o ard pur si simplu la chill in togouna Un altar animist: piatra reprezinta spiritul divin Amma Scoala in Teli, pe tabla era scrisa o fraza tipic africana: "Elle porte des oefs sur sa tete" Aproape in fiecare sat exista o sursa de apa finantata cu bani occidentali Turul a culminat cu sosirea si innoptarea in satul Begnimato, cocotat pe faleza Togouna naturala in Begnimato Peisagistii mor de foame in Dogon Country Vanatorul Ana cu pustile lui. Are 20 de copii, este crestin si fratele sefului din Begnimato Ghidul nostru Nadin Ana si Roger priving in hau Mancarea pentru turisti: pui cu orez. Dogonii cred ca albii mananca numai conserve si spaghete si abia am putut gusta mancarea lor traditionala: to sau tot (pire de mei cu sos din frunze de baobab) Lasam in urma cu regret lumea fabuloasa de pe faleza Bandiagara si pornim catre Burkina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OKEy Postat August 24, 2011 Share Postat August 24, 2011 Bravo domnule !!! Rosculet mi-a spus de tine. Ma bucur ca am citit aceste povesti si vazut aceste poze minunate. Felicitari maxime .. Drum Bun in continuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius13 Postat August 25, 2011 Share Postat August 25, 2011 Exceptional.Trebuie scrisa o carte. Felicitari si respect epntru amandoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catamadan Postat August 25, 2011 Share Postat August 25, 2011 Ana sunt foarte placut surprins! Amandoi sunteti foarte tari! sa aveti grija de voi ca in rest sunt convins ca o sa aveti ce sa povestiti ) doar sa nu spuneti chiar tot pe blog ... mai lasati si pentru carte )) Jos palaria! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat August 25, 2011 Share Postat August 25, 2011 Tinutul Dogonilor - Inapoi in timp Intrebare: la ce se uita negrul acela asa curios? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat August 25, 2011 Autor Share Postat August 25, 2011 Intrebare: la ce se uita negrul acela asa curios? Odata ce am intrat in Mali este o infuzie de scutere, mopede si alte vehicule pe 2 roti marea majoritate provenite din China. Oamenii sunt fascinati de motocicleta si nu rateaza nici o ocazie sa priveasca toate detaliile cat mai de aproape. Banuiesc ca ori se uita la toba care face ceva zgomot si e pozitionata foarte ciudat pentru ei ori la numar incercand sa si confirme ca suntem din Franta (toata lumea de aici incepe prin a ne spune ... sunteti din franta nu?) Oricum in 13000 de km si aprape 3 luni de africa nu m am simtit in nesiguranta pina acu chiar daca am fost inconjurat la un mom dat de peste 20-30 negrii mititei si mai putin mititei cand am parcat langa piata unui sat in tinuturile Dogon (Sangha). Ana a plecat in cautare de merinde iar eu am ramas de paza la moto. S au uitat, au mai intrebat una alta si atat ... asta de la cativa m. Ana + Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat August 27, 2011 Share Postat August 27, 2011 Aveti grja, nu toti africanii sunt prietenosi ... /index.php?/topic/194663-bucuresti-dakar-un-om-o-moto-o-luna/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat August 31, 2011 Autor Share Postat August 31, 2011 Aveti grja, nu toti africanii sunt prietenosi ... /index.php?/topic/194663-bucuresti-dakar-un-om-o-moto-o-luna/ Asta i clar... pina acum noi nu i am intalnit si sper sa nu i intalnim. Sangha to Ouahoughyia - My Golgota Am plecat cu noaptea in cap din Sangha, o comuna din nordul tinutului Dogon. O zi cu cer noros, dar placut racoroasa, a devenit curand o tortura interminabila si un ride care ne-a testat muschii si nervii. Primii 5 km pana in Banani - un sat cu o cascada pitoreasca - sunt pista de pamant in alternanta cu zone de nisip si pietris si cu portiuni betonate, dar cam cazute. Peisajul e spectaculos si acele de par ----ridica adrenalina. Insa cum am coborat de pe faleza in campia nisipoasa a inceput dansul care urma sa se prelungeasca pana in noapte: nisip, apoi balti adanci blocheaza ruta care dispare, inghitita de alei in sate labirintice si reapare ca o urma pe jos, intre zecile de alte urme pe care doar GPS-ul le mai pote descifra. 10km mai tarziu facem dreapta in Dougou si incepem sa urcam, luand nenumarate cazaturi in nisipul moale, ore in sir de truda si alunecare in directia in care speram sa dam la un moment dat de Burkina Faso. Acolo unde o iarba pitica acoperea nisipul, am rulat pe langa drum. Cei 65 de km pana in Koro, de unde regasim drumul de pietris la lasarea noptii, ne iau toata ziua si seara, si dupa ce ne refacem proviziile de apa, cadem franti. Drumul extrem de dificil merita insa facut in locul celui mai confortabil prin Bankass, insa de preferat cu GPS, singur pe o motocicleta enduro usoara si cu ceva saruri de rehidratare la pachet, pentru a recupera rapid mineralele pierdute prin transpiratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat August 31, 2011 Share Postat August 31, 2011 extraordinar....felicitari maxime ptr curajul vostru ! sa Va ajute D-zeu si sa Va indrume cu cel putin aceeasi sanatate catre casa! sunteti extraordinari ! dozati-va energia fizica si psihica ... sfat si rehidratati organismul si cu minerale nu numai cu apa ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Septembrie 1, 2011 Share Postat Septembrie 1, 2011 Cred ca v-ar fi ajutat cauciucurile alea de pe motor sa fi fost montate pe roti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Septembrie 1, 2011 Share Postat Septembrie 1, 2011 De ce au disparut toate pozele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Septembrie 1, 2011 Autor Share Postat Septembrie 1, 2011 La mine merg... De ce au disparut toate pozele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mithik Postat Septembrie 1, 2011 Share Postat Septembrie 1, 2011 Fantastic!!!!!Va multumesc!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrwwwhite Postat Septembrie 1, 2011 Autor Share Postat Septembrie 1, 2011 Burkina Faso Am trecut entuziasmati in Burkina, intampinati de politisti prietenosi, apoi am facut vama si am cumparat cu 5000 CFA Laissez Passer valabil o luna. Un vames simpatic, versiunea Burkinabe a lui Chris Rock Viza pentru Burkina Faso a devenit de curand una dintre cele mai scumpe din Africa: 47000 CFA la ambasada din Bamako (necesare: 2 fotografii, copie pasaport si o caruta de bani; aplicatiile se fac zinic intre 7 si 11, viza este gata in aceeasi zi dupa 3 pm). Drumurile principale sunt bine asfaltate si nu pun probleme, cele secundare sunt de pietris sau pamant, in orase principalele sosele sunt in stare buna, cu rute secundare de pamant si cu destule gropi. Benzina e usor de gasit si costa ca in Mali, cam 640-690 CFA/l. Cursul CFA, moneda comuna cu Mali, Togo, Benin, este de aproximativ 655 CFAS la 1 Euro si peste tot sunt disponibile bancomate pentru VISA. Nu am vazut radare si motocicletele/scuterele sunt scutite de taxare in Poste de Peage. Atentie insa la speed-bump-urile imense prezente chiar si in sate. Niste metri mai incolo de vama, sute de vulturi innegreau cerul deasupra unui abator in aer liber Aici am inteles sintagma: front atmosferic. In aerul rece cerul s-a facut negru si am vazut cum vine catre noi zidul de apa. Ne-am strans repede catrafusele si am intrat in furtuna care ne-a lovit ca un val de gheata, biciuindu-ne si fortandu-ne sa ii dam bataie. 30 de minute de mers printr-o atmosfera fantastica, in care copacii erau siluete negre in aerul de un alb tulbure, plin de apa, apoi am iesit din nor. Vantul ne-a uscat putin hainele, asa ca ne-am bucurat mai departe de drumul bun de pietris, care dupa nisipurile miscatoare din Dogon a fost o placere. Am ajuns si in Ouagadougou In Ouaga nu exista camping, insa este neoficial tolerata amplasarea cortului in curtea hotelui OK-INN, cu conditia sa se faca ceva consumatie la restaurant. Asta permite accesul la toaletele murdare de anga piscina, parcarea pazita, wifi-ul acceptabil din receptie si terenul de golf dezafectat infestat cu tantari unde se si campeaza. Restaurantul insa are preturi de fita si mancare absolut banala, care nu face banii. Probabil cele mai bune frigarui din Ouaga: ficat si inima sau carne de capra, super bine condimentate, cu salata de castraveti si ceapa In spatele tarabei cu frigarui, o cafenea tipica (buvette), unde poti servi ceai (100 CFA), bere, omleta, orez, iaurt, sucuri si apa. Pe tanti care vinde incontestabil cel mai bun dege din Burkina (couscus integral de mei cu iaurt de casa indulcit si gheata) am poreclit-o Dege Nazi dar nu am indraznit s-o pozam. Aceasta delicioasa versiune a cerealelor cu lapte incepe la 150 CFA/portie si se gaseste numai pana in ora 16.00. O buvette la tara, pe drumul catre Bobo Dioulasso Fratii care lucreaza impreuna in buvette Bobo este capitala comerciala a Burkinei; gara - cap de perspectiva aici - este un exemplu a megalomaniei colonistilor, care au construit-o in anii '30 in stil neo-maur. Moscheea din Bobo, una dintre cele mai frumoase constructii in banco (chirpici) din lume Am indragit Bobo cu atmosfera lui relaxata si cartierul Bolomakote unde muzicieni beau bere de mei, asa ca am ramas aici o saptamana. In foto, aspectele mai putin glamour ale calatoriei. Carne de capra la gratar cu orez, salata de castraveti si plantain (un soi de banana) prajit O tentativa de salata de vinete, de pofta Bobo a fost o baza convenabila pentru a vizita Banfora, care are o pitoreasca piata de duminica, si cascada Karfiguela (1000 CFA/pers + 200 CFA parcare motor). La cascada se ajunge pe o pista de pamant care traverseaza plantatii de trestie de zahar si peisaje bucolice. Sistem de irigatie intr-o plantatie de trestie de zahar. Predator I (cu apa in loc de namol) Pe drumul de intoarcere in Banfora Burkina Faso este tara cu cele mai incredibile ceruri In Bobo ne-am intersectat cu Liana si Denis care sunt plecati pentru 1 an jumate prin Africa de nord, impreuna cu devotatul lor ciobanesc Inpoi in Ouaga, sa luam viza de l'Entente, valabila pentru Togo si Benin Pe marginea drumului, in loc de roti de camion, sageti otravite Cu siguranta singur pe tenere fara bagaje ar fi fost mare diferenta. La peste 400kg nu cred ca mai este problema de cauciucuri iar nisipul ala era... pudra (lapte praf). Am vrut sa tin de cauciucuri cu dintii ca pe aici nu gasesti si pace... ContiEscapeul de pe spate are 15000km si inca nu am dat de sarme . Planuiesc sa l schimb in Abuja si sa trec pe tkc cu dunlop ca deh urmeaza marea noroiala. Cred ca v-ar fi ajutat cauciucurile alea de pe motor sa fi fost montate pe roti... Este posibil ca un admin sa mi scoata limita de foto postate ca e cam frustant sa tot tai sau sa pun pe bucati. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
goul Postat Septembrie 1, 2011 Share Postat Septembrie 1, 2011 ... Felicitarile mele pentru tot ce faceti acolo! Va tin pumnii si astept mereu sa citesc cate ceva nou pe post/blog. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Septembrie 2, 2011 Share Postat Septembrie 2, 2011 Sunt sigur ca tu sti mai bine si ti-ai facut niste socoteli...eu doar am incercat o gluma... Drum bun in continuare si multumim pentru relatare si fotografii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.