Sari la conținut

accident intre muncii si iancului


CatalinC
 Share

Postări Recomandate

Cunosc foarte bine zona, trec des pe acolo. Intre cele doua intersectii mari (cu Ferdinand si cu Pache Protopopescu) este hazard curat sa folosesti banda 1 pe sensul catre Pache, poti merge mai tare decit traficul dar esti pindit de pericole din cauza masinilor parcate, configuratiei strazii (se ingusteaza catre intersectia cu Pache) si colac peste pupaza mai ai si intersectie cu aleea de pe care a iesit Hyundai-ul.

Dupa pozitia masinii, deduc doua lucruri: traficul era destul de redus (a ajuns pina pe banda 2) si intentiona sa faca stinga dintr-o bucata (peste 3 sau 4 benzi, cite sint acolo), daca nu ma insel s-ar putea sa fie linie continua care delimiteaza calea de tramvai. Din pacate, obiceiurile proaste de trafic - citeste ignorarea reglementarilor elementare de circulatie - au mai produs o victima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 84
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DAR: daca mobra a venit de pe banda 3 pe 1 (manevra pe care o facem multi dintre noi cand ne apropiem grabiti de coloana de la semafor)vinovatul moral al acestui accident este motociclistul.

DAR, autogigi, tot trebuie sa dea prioritate, plus ca nu interzice nimeni sa schimb benzi, doar sa vina cu ruleta sa vada daca am respectat distantele de semnalizare, ceea ce e cam greu.

de viteza peste cea legala, nu poate fi acuzat decat daca au existat probe cu aparatul radar. restul e cancan.

pe de alta parte, e adevarat ce zicea cineva mai devreme cum ca nu scrie nicaieri ca daca am 200 in loc de 50 pierd prioritatea, singura problema care intervine aici, este ca gigi nu se asteapta ca eu sa vin cu 200, cel mai probabil nici nu stie ce inseamana 200km/h intr-un vehicol.

pe de si mai alta parte, dupa cum se poate vedea in filmulet, pe la secunda 12, eu as zice ca nu motoristul a schimbat 15 benzi, ci ca nea gica cam vroia sa o taie direct pe banda a 2-a, mai ales daca plecam de la premiza ca botul masinii a fost mutat de impact catre trotuar....deci imaginati-va cam cum era masina (aproape perpendicular pe sosea) inainte de impact....adica cam cu ce s-a trezit omul in fata.

apropo, eu zic ca-s doar 2 benzi pe care se circula acolo, ca banda 1 e ocupata de masini parcate. (e posibil sa ma insel aici)

 

vorba cuiva de mai sus...sanatate femurului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Glumesti! Nu se poate asa ceva, nu scrie nicaieri in regulament ca daca un vehicul depaseste viteza legala, acesta nu mai are prioritate. Situatia e extrem de clara: soferul este vinovat pentru ca nu a acordat prioritate motocicletei care circula regulamentar. Sunt alte accidente unde chiar este de discutat... unde nu se stie exact cine este vinovat. Si chiar si la acelea, nu o sa intalnesti prea des "culpa comuna".

sa va spun pe scurt ce am patit acum vreo 6 ani ,mers pe drum drept ,din fata vine conserva si intoarce la 15 m in fata mea .eu intru direct in conserva . proces 2 ani jumate ,expertize ,eu viteza la expertiza 80- km /h .la proces avocatul lui cere culpa comuna (eram in localitate desii pe drum national si primele case erau deabea la vreo 2km ,indicatorul cu localitate fiind mutat acolo doar de cateva luni de catre primaria doar ca sa treaca ceva terenuri in intravilan) la finalul procesului mi sa stabilit o culpa de 10% mie si 90%lui ,tradus mai exact in : din intreaga suma ceruta de mine sau taiat 10 procente . el 1an cu suspendare pt vatamare corporala din culpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa filmulet imi pare a neacordare de prioritate din partea auto + un posibil slalom din partea motoretei printre cretini. Pasta l-a ratat.

 

Sanatate motoristului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te tot uiti pe forum la accidente si vezi protagonisti numai cu ss mari care prind suta in 3s dar se pare ca nu franeaza chiar la fel de bine. Tot nu inteleg curajul asta de a te apuca sa crosetezi cu racheta masinile cretinilor din oras. Tot timpul cand sunt pe motor sau la volan ma fascineaza numarul conservarilor retardati, cum dracu sa ma mai apuc sa ii crosetez si sa imi pun viata in mainele lor

Editat de isan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum spuneam culpa comuna daca viteza legala este depasita. Doua nereguli din care una mai mare nu fac un singur vinovat.

 

Mie mi se pare ca la frane puternice ai mai multe emotii decat la gaz.

 

Toate cele bune omului.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa-l contactam pe David Copperfield poate s-o milostivi de noi si ne va acorda cateva "lectii de anticipat/visat c-o noapte inainte/vazut in globul de sticla"!

 

Iti spun eu ce cred ca s-a intamplat:

 

motociclistul trece pe banda unu si evident franeaza mai mult sau mai putin. Ne-a Gigi, proprietarul de Hyundai, l-a vazut ca vine si-a crezut ca asta cu motorul face dreapta (nea Gigi stie first-hand ca nimeni in oras nu semnalizeaza pentru ca nici el nu face acest lucru : daca motociclistul vedea semnalul de stanga a masinii, in mod sigur frana din timp).

 

Inchipuiti-va mirarea pe fata lu' nea Gigi cand s-a trezit cu motocicleta in aripa. Am spus "s-a trezit", pentru ca din punctul meu de vedere, nea Gigi, proprietar de Hyundai, dormea ca valiza-n-gara. Sau poate vorbea la telefon. Doar nea Gigi stie.

 

Din punctul meu de vedere, numai un adormit/idiot/sofer de duminica intra pe un drum neavant prioritate fara sa fie sigur de intentia vehicolului care-i vine din stanga, AVAND PRIORITATE )

 

Ce spui tu mariane? E plauzibil scenariul meu???

 

PS: eram sigur ca o sa-mi prinda bine candva toate acele dimineti pierdute uitandu-ma la show-urile lui David Copperfield!!! :bigstar:

Am scris ca este bine si foarte bine sa consideri ca NU AI PRIORITATE chiar daca ai ,sa mergi cu ochii in 4,daca nu te feresti tu ce sa astepti de la ceilalti?se poate intimpla oricui sa nu vada o situatie de genul asta ,se poate intimpla oricui,ce faci? Iti rupi oasele si stai in spital?Acestea sunt situatiile de trafic!AMKART te ajuta SA TE DESCURCI MAI BINE,POTI INVATA SA FRANEZI FOARTE EFICIENT,nu am spus ca te salveaza din toate situatiile,te invata sa fii mai prevazator.Niste indivizi au postat ceva din putzul gandirii lor:concluzie:niste pusti de 3 bani care stau ascunsi in fata monitorului si isi permit sa dea sfaturi!,darr in viata lor nu au mers cu motocicleta ,nici macar nu au permis.Nu l-am disculpabilizat pe Gigi, ma scris ca este bine sa te feresti singur.In privinta studiilor sunt inginer(facultate la stat,nu SPIRU HARET la id).In privinta aptitudinilor de mers celor ce imi contesta calitatile ii invit pe Amkart si dupa accea discutam, dar pun pariu ca nu se va oferi nimeni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

apropo, eu zic ca-s doar 2 benzi pe care se circula acolo, ca banda 1 e ocupata de masini parcate. (e posibil sa ma insel aici)

 

vorba cuiva de mai sus...sanatate femurului.

 

De obicei acolo sunt parcate masini in spic, pe banda 1, si altele oprite cu avariile puse pe banda doi. Din ce vad acolo, masina ori a incercat sa faca dreapta dar a iesit larg pt ca era vreunul oprit pe avarii pe banda doi, ori a incercat sa faca stanga. Eu unul evit intotdeauna banda aia la venirea dinspre Hasdeu, tocmai din cauza balamucului cu parcarea. Banda 1 e f tentanta pt ca pare libera, insa e libera pt ca toti o evita tocmai din cauza masinilor parcate. Cand ceva e prea frumos ca sa fie adevarat, in cazul asta o banda libera in haosul din Buc, cu siguranta o sa ai parte de o surpriza (canal, groapa, maldar de nisip, masini parcate, etc.)

Editat de adyrip1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanatate multa motociclistului!

Urmaresc cu teama rubrica accidente... Aproape zi de zi...

 

Atunci cand ai luat motor, gandeste-te la fiecare drum ca poate aceea este ziua accidentului tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris ca este bine si foarte bine sa consideri ca NU AI PRIORITATE chiar daca ai ,sa mergi cu ochii in 4,daca nu te feresti tu ce sa astepti de la ceilalti?se poate intimpla oricui sa nu vada o situatie de genul asta ,se poate intimpla oricui,ce faci? Iti rupi oasele si stai in spital?Acestea sunt situatiile de trafic!AMKART te ajuta SA TE DESCURCI MAI BINE,POTI INVATA SA FRANEZI FOARTE EFICIENT,nu am spus ca te salveaza din toate situatiile,te invata sa fii mai prevazator.Niste indivizi au postat ceva din putzul gandirii lor:concluzie:niste pusti de 3 bani care stau ascunsi in fata monitorului si isi permit sa dea sfaturi!,darr in viata lor nu au mers cu motocicleta ,nici macar nu au permis.Nu l-am disculpabilizat pe Gigi, ma scris ca este bine sa te feresti singur.In privinta studiilor sunt inginer(facultate la stat,nu SPIRU HARET la id).In privinta aptitudinilor de mers celor ce imi contesta calitatile ii invit pe Amkart si dupa accea discutam, dar pun pariu ca nu se va oferi nimeni

 

Nu pot sa nu observ, cel putin pe forum, o atitudine cel putin ciudata intre sustinatorii cursului amkart si cei care nu au apucat sa ajunga p'acolo.

Intai de toate, vreau sa stii ca sunt un mare sustinator al respectivului curs; spre rusinea mea, nu l-am absolvit din cauza de lipsa de timp. E in lista mea de things to do, nu pentru a ma face mai "race ready" cat din prisma de a invata jdemii de chestii despre care sunt convins ca acum nici nu visez ca exista!

Nu ma deranjeaza amintirea obsesiva a cursului cu pricina cat ma deranjeaza contextul in care aces curs este amintit over and over again, ca fiind "tha' shit" in ceea ce priveste mersul stradal!

Din cate stiu eu, respectivul curs nu te v-a invata sa te uiti dupa pericol acolo unde nu este. Sau poate am inteles eu gresit!

 

Anyway, ce vreau sa zic este urmatorul fapt: cea mai de pret posesie a motociclistului este ceea ce are intre urechi, la care se adauga simtul de auto-conservare (stiti voi, acea suava voce de-ti sopteste in urechi : " don't do that shit! ")

 

Evident ca in trafic trebuie sa mergi cat mai defensiv si paranoic posibil, evident ca trebuie sa vezi pericole acolo unde sunt insa nu toti sunt capabili sa intuiasca cretinii in trafic. Nu toti poseda "gena paranoii"! D'aia s-a inventat o chestie cica mijto care se numeste "legislatia rutiera"!

Legislatia rutiera face in asa fel incat sa-mi reduca mie nivelul paranoii din minte... asta cel putin la nivel teoretic. Pentru ca legislatia rutiera reglementeaza niste chestii de tipul "don't do that shit" la nivel constient fara sa fie nevoie de abilitati cognitive. Legea nu motiveaza de ce sa nu faci chestia X ci doar iti spune sa n-o faci. punct.

 

Acum intelegi de ce mie mi se pare cel putin ciudat cand vine cineva si mentioneaza ca daca-ar accidentatul ar fi facut cursul X ar fi fost in stare sa intre in starea ZEND, si, facand o kata il intuia pe soferul masinii incat de cand acesta ar fi introdus cheia-n contact la plecarea din fata blocului!

 

Strada-i strada, circuitu-i circuit! Putem aplica pe strada invatamintele dobandite pe un circuit pana la un anumit moment. Pe strada conteaza complet altceva. Daca insasi Rossi ar fi avut voie sa mearga cu moto pe strada, in cat timp crezi tu ca ar putea fi lovit de catre un sofer neatent? Eu zic ca probabilitatea este destul de mare, deoarece atitudinea de circuit difera de atitudinea de strada!

Pe circuit ai complet alte griji!

 

Si mai am ceva probleme cu fraza "i se poate intampla oricui"... Pai, hai sa-ti spun punctul meu de vedere: cand dai sa intri pe o strada unde nu ai vizibilitate din cauza masinilor parcate, pai nu te comporti ca si cum strada-ti apartine, ci iesi cate un pic, cate-un pic, facandu-te anuntat (semnal, claxon, mesaje cu fum). Pentru ca daca tu nu ma vezi, sunt sanse sa nu te pot vedea nici eu. Insa eu sunt pe drumul cu prioritate. Acum nici eu n-o sa fiu racheta pe acel drum, insa asta nu inseamna ca tre' sa ma feresc eu de tine. (se pare ca in ro asa se intelege)

Ori cand intentionezi sa faci stanga dupa ce-ai intrat pe o strada venind de pe o alta straduta, pai ochiii tai sunt in stanga, caci de acolo-ti poate veni moartea! Sau iti inchipui ca daca-s cu dacia si dau in portiera ta stanga la 60km/h tu mai pleci pe picioarele tale de acolo?...

Probabil nu stii ca majoritatea conducatorilor de masini nu vor reduce viteza ever daca sunt pe drumul cu prioritate (alta prostie da' nu-i locul aici s-o dezbatem)

 

Iar cu franatul eficient, crede-ma, e fix pix daca te ia masina din scurt! Franatul nu te scoate intodeauna din rahat, insa tu, fiind la randu-ti motociclist, stii prea bine asta!

 

Nu va mai concentrati mintile pe franare. Stiu suna cretinoid, insa, din punctul meu de vedere, la aparitia oricarui pericol, mintea trebuie sa gaseasca ce-a mai optima solutie si de a alege raul cel mai mic, folosind toti parametrii prezenti si disponibili in situatia care vi se prezinta in fata: franare, fandare, accelerare, iesit pe aratura, intrat in gard/bordura decat in masina... etc etc

 

PS: mare atentie la target fixation: nu te uita la obiectul pe care incerci sa-l eviti franand: o sa te opresti in el! :hurt:

 

In privinta dovedirii "cine o are mai mare"... sunt convins ca TU... si nu ma deranjeaza absolut deloc! :blbl:

 

 

PS: nu mi-ai spus daca ti se pare plauzibil scenariul meu...

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bucata aia de drum este un adevarat cimp de ''meteoriti'',nu stii din ce parte vin sau incotro o apuca,,partea cea mai sigura este cea de sus si de jos,toti conservari taie cite doua benzi,se incadreaza aiurea de pe banda 1 fac stinga de pe banda 3 merg inainte,vb la telefon,femeile se fardeaza la volan......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

Nu vreau sa te contrazic, insa in cazul meu cursul de pe AMC m-a salvat de cel putin 2 accidente ca si facute. Aici nominalizez franarea de urgenta, respectiv franarea cu evitare. Nu m-am dus pe circuit sa ma dau racing, eu m-am dus sa invat sa conduc motocicleta. Nu induce lumea in eroare, la acel curs nu e musai sa te duci pentru "a pune genunchiul jos" sau mai stiu eu ce...

 

Sper sa nu o iei personal, nu am niciun interes cu oamenii ce organizeaza cursul, eu sunt doar un client multumit. Nimeni si nimic nu te pazeste 100% de accidente, deci oricum vorbim vorbe, nu am idee ce s-a intamplat in thread-ul curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa te contrazic, insa in cazul meu cursul de pe AMC m-a salvat de cel putin 2 accidente ca si facute. Aici nominalizez franarea de urgenta, respectiv franarea cu evitare. Nu m-am dus pe circuit sa ma dau racing, eu m-am dus sa invat sa conduc motocicleta. Nu induce lumea in eroare, la acel curs nu e musai sa te duci pentru "a pune genunchiul jos" sau mai stiu eu ce...

 

Sper sa nu o iei personal, nu am niciun interes cu oamenii ce organizeaza cursul, eu sunt doar un client multumit. Nimeni si nimic nu te pazeste 100% de accidente, deci oricum vorbim vorbe, nu am idee ce s-a intamplat in thread-ul curent.

 

Eu nu am contrazis cursul si utilitatea cursului ci "atitudinea" de a ridica un curs la nivel de adevar absolut. Da, te invata multe, insa daca nu stii sa gandesti pentru tine, dupa cum ai spus si tu, nici mama cursurilor nu te vor scapa de spital.

'geaba stii sa franezi extrem de eficient, daca nu stii cand sa franezi. Si intrii tarziu pe frane si te faci muci. Degeaba stii sa pui genunchiul pe jos daca pe contrasens e un TIR care "musca din linia continua" si fiind viraj de dreapta, trasa ta "ideala" trece exact prin locul unde-i sta aluia emblema pe radiator...

 

Pe strada-i plin de nuante. Problema mea, ma repet, nu este cu utilitatea cursului ci cu atitudinea "d'aia cadeti bah... ca n-aveti cursu' facut!"

Experienta ti-o faci si mergand incet si precaut. Buna, proasta... important e sa ajungi la destinatie, nu sa ajngi la destinatie in 1.12.03 sec.

Nu stii sa franezi ca un maestru care are cursul la zi??? Nu-i bai... tot ce-ai de facut este sa nu te pui in situatia in care vei avea nevoie de skill de maestru pe franare. punct.

 

Si eu cand ma gandesc cate "prostii" am facut in primul an... si cum franam... ma strage-n spate... insa este mai important sa-ti vezi varful nasului si sa mergi incet in limitele tale, decat sa devii "racheta" sau imprevizibil ferm convins ca ai un curs de "pilotaj" care, in mintea ta, iti v-a salva viata...

 

Pe principiul, nu te pune ever in fata faptului implinit caci e posibil sa nu-ti placa cum vei reactiona...

 

 

Da' in oras nu e nevoie de skill de maestru... tu nu stii ca toti motociclistii merg in oras cu 50km/h si cu max. 30 in apropierea trecerilor de pietoni nesemaforizate??

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa faca cineva un rezumat din posturile lui kosh va rog :crack:... adevar graiesti cu paranoia frate... este exact starea alarmanta pe care o am activata non stop.. cat sunt calare, oricum eu cred ca depinde de fiecare cat tare se apropie de realitate.. sa zic asa...

Editat de aladin1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanatate motociclistului!!!

Intradevar zona aia este nasoala si din cate imi aduc aminte chiar acum vreo doua saptamani era un hundai rosu accidentat tot in zona aia sau la cativa metrii mai inspre intersectie asa ca fiti foarte atenti la banda 1 ca sunt multi care ies cu spatele din parcare fara sa aiba vizibilitate(:finger:) si intradevar doar david coperfield ai poate anticipa pe toti nebunii(participantii in trafic din bucale).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai vreau sa mai adaug la ce a zis kosh, ca in general pe pista (amck) inveti situatii ideale si/sau teoretice. din pacate pe strada exista o mare necunoscuta pe care nu o poti influenta, si anume nea gigi. nea gigi a ales sa nu se asigure (indiferent de motive), sau s-a asigurat, dar nu temeinic si a aparut la cativa metri in fata riderului. pe care din pacate cursul de la amck (care nici eu nu vreau sa insinuez cum ca ar fi degeaba) nu l-a pus in situatia asta (real vorbind). adica probabil ca in acel curs se face o evitare a unui obstacol, numai ca obstacolul nu vine spre tine, in principiu esti relaxat ca esti in conditii controlate, daca gresesti mai faci odata, ai oameni experimentati care iti spun ce si unde ai gresit si ce anume sa imbunatatesti.

oricum, cum zicea cineva mai sus....stie cineva ce face omul nostru? sanatos? e ok, nu e ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kosh,ai punctat bine...

Uite, eu am un cretinoid in cartier, care merge blana cu a I-a, a II-a pe niste stradute inguste, aglomerate si cu sute de masini parcate. Acum treaba e ca atunci cand se va intampla, nu o sa aiba timp macar inceapa sa franeze, nu mai zic sa se opreasca. Macar sa nu faca praf vreun copil neatent sau un om nevinovat. Se bazeaza doar pe sunetul si rateurile motorului... Dar, paradoxal uite ca merge si nu pateste nimic. Altul e prudent si se urca vreo vita pe el si-l omoara... Asta e!

 

Cu privire la omul cu accidentul, sper sa avem vesti bune...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Si eu cand ma gandesc cate "prostii" am facut in primul an... si cum franam... ma strage-n spate... insa este mai important sa-ti vezi varful nasului si sa mergi incet in limitele tale, decat sa devii "racheta" sau imprevizibil ferm convins ca ai un curs de "pilotaj" care, in mintea ta, iti v-a salva viata..."

 

mare adevar graiesti mon cher!

 

hai sa judecam putin la rece urmarile acestui accident ca sa va mai treaca febra prioritatii:

 

avarii: motoreta muci...o plateste asigurarea(macar o parte din ea)

masina muci.....idem ce-i mai sus

soferul acuzat de vatamare corporala si ceva amenzi....detalii, harti, administrative si cum am inteles ca nu-i vreun smecher tupeist o sa aiba si ceva mustrari de constiinta

 

eh, si acum ajungem la raider: fumurul este cel mai gros os din organism, sudarea lui se face cam in trei luni, durerea e atenuata o vreme cu calmante apoi ti se reduce doza ca sa nu te inveti cu placerile. daca treaba-i nasoala tre sa suporti doua operatii. in prima ti se pune tija, la a doua se scoate, tocmai cand incepi sa mergi dinou te cheama la tuning sa iti scoata fieru'. recuperarea dureaza in prima faza cam 2 luni pana inveti sa mergi mai acatarii, de alergat poti s-o faci calumea cam dupa un an jumate.

 

 

eh, acum va intreb eu: VA MAI ARDE DE PRIORITATE??? mie nu! mai bine incet si mai prudent decat racheta in laborator la tuning ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Endo_ro: Stai linistit ca o sa i se termine pana la urma norocul omului de care zici.

 

Cat despre AMC, Kosh, atitudine ca atitudine, dar cei care insinueaza asta de unde sunt ei asa siguri ca omul cu pricina nu absolvise cursul? Ca nu scrie nicaieri, sau ca iesi prea bazat de acolo ca sa poti sa intri in belele?

 

Am gasit cateva informatii pt cine e interesat despre sedintele de amc, 1-7/10: http://liberinmiscare.ro/2009/05/20/curs-moto-%E2%80%93-amckart-cursul-nr4567-din-10/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Si eu cand ma gandesc cate "prostii" am facut in primul an... si cum franam... ma strage-n spate... insa este mai important sa-ti vezi varful nasului si sa mergi incet in limitele tale, decat sa devii "racheta" sau imprevizibil ferm convins ca ai un curs de "pilotaj" care, in mintea ta, iti v-a salva viata..."

 

mare adevar graiesti mon cher!

 

hai sa judecam putin la rece urmarile acestui accident ca sa va mai treaca febra prioritatii:

 

avarii: motoreta muci...o plateste asigurarea(macar o parte din ea)

masina muci.....idem ce-i mai sus

soferul acuzat de vatamare corporala si ceva amenzi....detalii, harti, administrative si cum am inteles ca nu-i vreun smecher tupeist o sa aiba si ceva mustrari de constiinta

 

eh, si acum ajungem la raider: fumurul este cel mai gros os din organism, sudarea lui se face cam in trei luni, durerea e atenuata o vreme cu calmante apoi ti se reduce doza ca sa nu te inveti cu placerile. daca treaba-i nasoala tre sa suporti doua operatii. in prima ti se pune tija, la a doua se scoate, tocmai cand incepi sa mergi dinou te cheama la tuning sa iti scoata fieru'. recuperarea dureaza in prima faza cam 2 luni pana inveti sa mergi mai acatarii, de alergat poti s-o faci calumea cam dupa un an jumate.

 

 

eh, acum va intreb eu: VA MAI ARDE DE PRIORITATE??? mie nu! mai bine incet si mai prudent decat racheta in laborator la tuning ;)

 

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

:agree:

 

acuma unii or sa zica ... "macar conservarul a invatat o lectie si data viitoare n-o sa mai faca asa" ... e o sa fiti uiti poate face alta boacana si o comite in alt fel, sau poate nu mai faci nici un accident toata viata (ceea ce ar fi bine)...dar merita ca pentru fiecare conservar care trebuie "educat" sa "platim" cu oasele noastre? Oricum nu cred ca avem destule oase sa-i "educam". Mai zicea un mobrist si zicea f bine: legile scrise trebuie respectate ca sa nu iei amenda, iar cele nescrise ca sa nu-ti rupi oasele. Ia incearca sa te arunci in cap de la etajul 1 echipat complet...cam asta inseamna sa mergi prin oras la un 30-40 km/h, daca n-ai curaj s-o faci gandeste-te ca la fel o sa te doara in caz de accident...pe masura vitezei creste si "etajul".

 

recunosc ca si eu merg de multe ori destul de tare astfel inca nu pot opri daca-mi apare ceva neprevazut in "zona pe care o consider sigura", si bine-nteles am si cazut din aceasta cauza. Nimeni nu merge 100% corect si in siguranta, se mai intampla una, alta ... diversi factori care sa-ti distraga atentia.

 

ma tot gandesc la un text de lipit pe viziera castii inclusiv pe a mea:

"cei de langa tine folosesc autovehicolul sa se deplaseze din pct.A in pct.B, nu ca sa respecte regulile de circulatie" dar e cam lung...

 

ontopic: recuperare rapida

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot a deviat discutia, am citit si eu, mai demult, "procedurile" care le inveti la curs. Sunt absolut necesare si in viata de zi cu zi. Orice te invata sa ai un control mai bun al motocicletei este un lucru bun. Nimic de zis...

Insa....

ati citit comentariul de pe acea pagina?

 

Am terminat cursul ieri si am simtit pe pielea mea progresul. Ma simt mult mai confortabil pe motor, mult mai in siguranta si ma bucur mai mult de experienta de a merge cu motoru’

 

Este foarte periculos sa gandesti asa. Bine, tu poti sa gandesti ce vrei, insa este periculos sa transpui o asemenea gandire in trafic Spuneti ce vreti, insa acesta este punctul meu de vedere. Daca ai "lasat garda jos", esti un accident gata sa se intample. Eu aici vad problema... toate abilitatile dobandite depind numai de gradul/abilitatile tale de intuire si viteza cu care treci prin sirul

1. identificare pericol

2. selectare actiune

3. punere in aplicare actiune

4. evaluare rezultate

 

si, daca e cazul, revii la punctul unu'!

 

Degeaba ai un foarte bun control al motocicletei in mediul controlat daca tu ramai stana de piatra in fata pericolului.

Mersul precaut cladeste experienta, iti acorda timp sa inveti din greselile proprii fie si "tha' hard way", insa, eu zic ca-i mult mai sanatos pentru ati forma o baza. Invatarea se face la un frame rate care-ti permite sa retii anumite particularitati.

E ca si cum te-as duce intr-o sambata sa vizitezi, maraton, 10 muzee. Seara, o sa tii minte doar chestii generale, sau care te-au impresionat, insa n-o sa tii minte toate chestiile definitorii. Insa daca vei vizita cate-un muzeu pe zi, altfel va sta treaba la sfarsitul fiecarei zi...

Timpul ti-e cel mai bun prieten, ideea de baza e sa nu trisezi si, din cauza entuziasmului de inceput sau ideilor preconcepute, sa incerci sa inveti prea mult, prea devreme.

 

 

Mi se pare extrem de periculos, ca incepator, sa faci acest curs, dupa care sa mergi pe strazi punandu-ti increderea in abilitati dobandite in mediu controlat. Orice-ti cladeste prea devreme un nivel supra-estimat de incredere in fortele proprii, se poate intoarce rau impotriva ta si intentiilor initiale.

 

Ca incepator pe motoreta este de neconceput, din punctul meu de vedere, sa te deplasezi prin trafic in asa fel incat sa ai nevoie la un moment dat sa scoti zeama din frane.

Majoritatea accidentelor sunt cauzate de over-confidence, de supraestimarea capacitatilor si a abilitatilor proprii de a face fata la absolut orice strada ne poate arunca in fata.

 

 

Intai se educa mintea si dupa aceea restul... exemplu' e chiar accidentul acela pe dorobanti unde motociclistul a blocat fata cand avea cel putin 2 cai de evitare fara sa fie nevoie sa fi intrat deloc pe frane doar sa fi luat mana din gaz. Insa, s-a panicat si-a facut ce i-a spus instinctul "fraaannaaaaaa"...

 

E mult mai sanatos, din punctul meu de vedere, sa nu te pui ever in fata faptului implinit! Indiferent de de gradul de experienta, starea de spirit in care te afli. Absolut niciodata, deoarece, pe strada se pot insuma chestii (murphy style) la care n-ai putut sa le bagi in calcul initial, si, din cauza acelor chestii sa nu-ti mai iasa planul. Mereu va exista acel neprevazut, acel "si daca..."

 

Asta e parerea mea si eu dupa aceste chestii merg. Nu sunt cel mai rapid, mereu raman in urma grupului chiar si in oras. Merg conform propriilor temeri, precaut si temator de absolut orice are potential de a-mi strica ziua. Stiu... cu alte cuvinte sunt "piXda" :lol:

Da' mai bine sa fiu "piXda" 30 de ani, decat fara picioare sau mort dupa primii doi ani de motociclism. Nu sunt ipocrit... ii dau pe unde cred eu ca se poate sau unde exista cat mai putine sanse sa se intample "chestii care nu trebuiau sa se intample"... la primul semnal de pericol... intru pe damage control... viteze care sa-ti permita o sansa in caz de....

In ultima vreme, prea multi motociclisti cu experienta au murit in cele mai stupide moduri.

Moartea nu te intreaba ce experienta ai inainte sa te ia.

 

Iar adevarul despre "lasatul garzii jos" nu trebuie dovedit in fata nimanui care merge cu motocicleta. Fiecare dintre noi, mai devreme sau mai tarziu, primim dovada. Mi-e mi s-a confirmat din nou, chiar duminica trecuta, cand oprit pe trortuar, echipat complet, motorul pornit, fara cric pus, m-am ridicat pe varfuri sa vad de ce draq nu mai vine nevasta-mea... rezultatul: am cazut ca babalaul pe dreapta cu motocicleta cu tot. De fapt am culcat-o usor facand eforturi mari sa n-o trantesc, ca de tinut... nici vorba. Si era sa-mi fOOt si genunchiul drept. Nici mama echipamentului nu te protejeaza cand iti vin +200kg pe tine. Poate doar costumul lui Iron Man.

Stiu... sunt cel mai prost din curtea scolii... :rusinica:

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kosh, zi cum de ai atita timp liber sa scrii pagini intregi. Mai lasa din orgoliu. E stiut faptul ca absolut toti invatzam din proprie experientza, nu citind acest forum. Ne credem toti smecheri pina cind Dzeu ne mai da una dupa ceafa. Omul a gresit, sint sigur ca-l doare-n pix de ce scrii tu sau altii aici e topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...