solo Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 Ce se intampla cu motorul ..cand este bine incalzit...si cazi cu el in apa..ma refer la cele de competitie...de cross (ma intereseaza in special cele in 2 timpi) se sparge motorul...piston..segmenti rupti... se opreste si gata nu mai porneste pana nu cureti carburatorul...cilindrul... sau porneste dupa mai multe pedale... vreau doar date concrete de la cei care au patit sau care au vazut nu povesti multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator TazzY Postat Octombrie 23, 2006 Share Postat Octombrie 23, 2006 Dude eu am trecut cu un xt 125 4t prin apa si motorul era foarte fierbinte... Nu s-a intamplat nimic... La 2 timpi habar nu am... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Dude eu am trecut cu un xt 125 4t prin apa si motorul era foarte fierbinte... Nu s-a intamplat nimic... La 2 timpi habar nu am... Nu se referea la "trecut" prin apa ci la "cazut" in apa. E o foarte mare diferenta! Solo, mie nu mi s-a intamplat, insa am vorbit cu oameni carora li s-a intamplat. Teoretic, daca intra apa - pe evacuare (toba) sau prin admisie (filtru de aer) - se face varza motorul. Anul asta la redbull in prima zi a fost o trecere printr-un vad f mare unde multi au cazut. La un 2 timpi i-au schimbat motorul la sfarsitul zilei. Motorul nu crapase (a reusit sa termine ziua) dar era facut varza inauntru (nu stiu exact ce anume sa-ti spun). Si Ioan Lutas a patit-o dar fara urmari grave pentru motor (4 timpi) - poate ne povesteste el mai multe. Tot teoretic, daca pici cu el in apa si il opresti (sau se opreste imediat) trebuie sa-i scurgi apa din evacuare (ridici motoreta "in picioare" cu roata fata in sus), scoti bujia si dai multe pedale pana iese tot. Daca ai cum e bine sa schimbi si uleiul. Sper sa nu o patesti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Eu n-am patit-o dar am fost cu un preten care are un TM 175 2T, l-a scapat in apa, l-am scos afara l-am intors cu rotile in sus sa iasa apa din toba, apoi am dat jos bujia iar l-am intors si am dat la pedala mult sa iasa toata apa, apoi ne-am chinuit ceva sa il pornim, am uscat bujia dar nu a vrut sa porneasca apoi am pus o alta bujie si a pornit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marcos Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Am patit la Campulung cand am mers prin rauri sa-l scap de cateva ori in apa adancuta de 60-70 cm ... Nu am patit nimic la el, dar m-am grabit sa-l ridic repede nu cred ca a ajuns apa sa intre tocmai pana la motor ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexutzzz Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 ssss asta e normal...ce zici tu pentru ca motorul era rece.....a trebuit doar curatat........baieti vorbeau cand motorul este cald...la temperatura de functionare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Eu am participat la resuscitarea unei motociclete in patru timpi ce s-a scufundat in apa. Ulei schimbat cu un OMV. Invartit motorul fara bujii pana nu a mai avut apa in cilindru. Uscat filtrul de aer la toba de esapament a altei motociclete. Cheie si am plecat mai departe. Totul a durat o ora si jumatate. Mai mult a durat pana am gasit OMV-ul. Este foarte important ca dupa scufundare sa nu incerci sa il mai pornesti la pedala. Risti sa indoi biela. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Eu la nipra aveam carterul fisurat si lipit. Am intrat cu ea pana la cilindri in apa. Nipra se incinge, nu gluma. Vreau sa zic ca nu a avut nici pe dracu. Fisura era la fel de lipita .. etc. Mi s-a oprit pentru ca a intrat apa la pipele de la bujii si fura toata scanteia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 (editat) Eu la nipra aveam carterul fisurat si lipit. Am intrat cu ea pana la cilindri in apa. Nipra se incinge, nu gluma. Vreau sa zic ca nu a avut nici pe dracu. Fisura era la fel de lipita .. etc. Mi s-a oprit pentru ca a intrat apa la pipele de la bujii si fura toata scanteia. la minimobra mea, cand ploua, intra apa in carb, se scurge in cilindru, apoi usor, pe teava de esapament...circuit continuu aiurea astea...da se usuca...lucyfire legion la nipra lui avea probleme cand ploua...ii intra apa la motor...la ciolpani am ramas amandoi reparand la ele din cauza aceleiasi probleme :)ploaia Editat Octombrie 24, 2006 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazyahmed Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 depinde din ce material e facut blocul motor. la un service din bacau, cu un bmw seria 5 in care s-a bagat benzina proasta de mergea ca o caruta, idiotii au turnat o galeata de apa ca sa raceasca motoru si sa-si poate baga degetele pri el. rezultatul a fost un bloc motor cu o frumoasa fisura de ca. 2-3 mm. faza ii s-a intamplat unui var de-al meu. explicatia este simpla, blocul motor e din aluminiu, aliaj cu magneziu, la scaderea brusca de temperatura, matrialul fiind foarte dur n-a rezistat tensiunilor si a rezultat aceasta fisura. la orice motor in 4 timpi apa in esapament nu creaza nici o problema. (in afara de catalizator). importata e doar admisia. la trecere prin apa, poti intra atat de adanc, incat sa fie admisia deasupra apei. de partea electrica se ocupa muulta vaselina pe contacte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remyx Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 (editat) Eu am intrat cu Honda NSR 125 (2T) anul trecut in apa pana aproape de sha. Ca sa fiu ma exact apa era la cam 10 cm de sha. Mi s-a oprit motorul acolo si a trebuit sa il imping. L-am scos afara din baltoaca, am stat 5 minute, am sunat mecanicul care m-a sfatuit sa il imping ca trebuie sa o ia. Si a luat-o in 5-6 m. Insa a aruncat afara de pe toba o nenorocire de apa amestecata cu funingine ceva incredibil. Am tinut motorul pornit inca o ora, ca sa ma asigur ca apa din toba e data afara sau se evapora. A mers normal dupa aia. Remi. Editat Octombrie 24, 2006 de Remyx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Ce se intampla cu motorul ..cand este bine incalzit...si cazi cu el in apa..ma refer la cele de competitie...de cross (ma intereseaza in special cele in 2 timpi) se sparge motorul...piston..segmenti rupti... se opreste si gata nu mai porneste pana nu cureti carburatorul...cilindrul... sau porneste dupa mai multe pedale... vreau doar date concrete de la cei care au patit sau care au vazut nu povesti multumesc Am resuscitat cateva moto cazute sub apa.am vazut si un caz 4t racit pe aer calat,sup.indoite biela stramba[xt350]Dar in mod normal ,nu incerca sa pornesti.inainte de: scos filtru aer ,golit apa din carcasa lui ,jos bujia,jos esap.la [2t] ,jos ulei la {4t] dat pedale cu deg pe gaura pana nu mai iese apa,verif scanteie,ulei nou[4t],pornit.Cel mai important,cand cazi in apa este atentie-sa nu inghiti apa si tineti aerul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Octombrie 24, 2006 Autor Share Postat Octombrie 24, 2006 Daca ai cum e bine sa schimbi si uleiul. pe unde sa intre apa in motor..?? ...prin tuburile de aerisire oare... am de gand sa incerc sa fac aqua planare udeva la mine pe dealuri am gasit o baltoaca numai buna pentru asa ceva....si vroiam sa stiu daca o sa spar drujba sau nu ...se pare ca o sa vad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
univet Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Daca apuca sa bea apa uleiul se face maioneza..... Se scoala moto pe roata spate, se usuca filtrul se da drumul la continutul carburatorului si nu se incearca pornirea cu riscul de a avea apa in motor. Se indoaie biela ca apa nu e compresibila ca gazul sau daca e apa mai putina se face scurt pe bujie distugand-o. Bujia se scoate rezervorul se scoate, moto se itoarce ca o bicicleta se baga a 5-a si se da la roata pana se evacueaza tot continutul. Daca e yn motor mai obosit cu cilindrul cam latrau in el uleiul poate ajunge in capul pistonului. Se spala cu benzina continutul cilindrului inainte de a se baga bujia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 daca iti trage apa in piston cat e fierbinte, indiferent ca e in 2 sau 4 timpi pistonul crapa de cele mai multe ori. nu ma credeti luati un skijet si rasturnatil in apa pe partea pe care va spune ca nu se face. au motoare de motociclete in general Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chesterfield Postat Octombrie 24, 2006 Share Postat Octombrie 24, 2006 Solo, mi s-a intamplat mie acum vreo luna: am vrut sa trec un vad care parea ok , din pacate cu vreo 2-3 metri inainte de mal era sapata o groapa (probabil luasera unii balast cu un excavator, ca altfel nu pot sa-mi explic...), asa ca m-am trezit in apa pana la piept. Moto scufundat 100% in apa, normal ca l-am scapat, noroc ca am reusit sa il scot destul de repede, se culcase cumva pe marginea gropii asteia in care am intrat. Groapa am explorat-o in amanunt, pentru ca m-am bagat inapoi sa caut un plastic care mi-a cazut cand am tras capra afara. (btw, nu l-am mai gasit...) Diferenta fata de ce ai tu este motorul in 4T si pornirea la buton. Ce am facut eu: - dupa ce l-am scos afara, am lasat sa se scurga apa din el vreo 20 min, am mai sunat pe unul, pe altul pt un sfat, ceva... - am intors-o spre soare pe toate fetele, ca sa se usuce, din pacate nu aveam cheie speciala sa pot scoate bujia - apoi i-am dat butoane pana am omorat bateria - vadul era la o diferenta de nivel de vreo 15 metri de campul pe care se continua drumul, asa ca, odata omorata bateria, am luat-o la impins in sus, si alergat in jos, doar-doar o porni asa... - n-a pornit - cand am simtit ca nu mai pot (dupa vreo 2 ore jumate) , am chemat un prieten cu o duba, am suit capra in ea si m-a dus acasa A doua zi, ma uitam la ea si nu prea stiam ce sa-i fac... pana la urma, i-am dat curent de la masina... nimic Zic: sa-i desfac ceva, ca sigur i-a intrat apa prin partile esentiale. Am desfacut un surub de la carb (arata cam ca un jigler de Dacie, dar dintr-o singura bucata, si pe unde era surubul asta observasem eu ca se scurge benzina cand e desfacut...) si... surpriza, vreo 5 sec. a curs numai apa, apoi a inceput sa puta a bezina. Pus surubul la loc, dat 2 butoane, si a pornit. Sfaturile mele, ca-s patit: 1. daca tot iti propui sa incerci, nu te du singur (e bine sa ai pe cineva cu tine sa te ajute sa o scoti din apa daca e cazul) 2. vezi sa fie mai cald... ca s-ar putea sa te uzi (uite in poze, eu am stat vreo 2 ore pana sa mi se usuce cat de cat hainele, si era soare...) ura! dinu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Octombrie 25, 2006 Share Postat Octombrie 25, 2006 ideea e ca daca vezi ca-l pui in apa, instant cu mana pe butonul rosu sa-i iei gazul. Poate apuci sa nu bagi apa in motor, cu el pornit. Dupa aia se procedeaza ca in posturile de mai sus. misto e ideea lui univet, cu mobra intoarsa ca bicicleta cu roate in sus, n-am mai vazut asa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Octombrie 25, 2006 Share Postat Octombrie 25, 2006 ideea e ca daca vezi ca-l pui in apa, instant cu mana pe butonul rosu sa-i iei gazul. Poate apuci sa nu bagi apa in motor, cu el pornit. Dupa aia se procedeaza ca in posturile de mai sus. misto e ideea lui univet, cu mobra intoarsa ca bicicleta cu roate in sus, n-am mai vazut asa ceva... acu 2 ani de 1 mai... ridicat p'o roata, schimbat bujie, trasa...si a pornit repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 25, 2006 Share Postat Octombrie 25, 2006 (editat) Cred ca ca cea mai buna solutie ar fi sa ne alegem traseele cu grija, un gram de prudenta nu a omorat pe nimeni si sa nu ne mai aruncam ca ,,berbecii" inainte........spre binele nostru si al motoarelor. Bafta ! asa este...si oricum...de ce sa il ineci din curiozitate? :)mie mi-ar fi mila de motor...l-as lua ca pe miel in carca si l-as trece raul...nu de alta, da mai bine il car in carca 10 metrii max decat sa il duc nu stiu cati km glumeam evident, ca se repara...il pui la uscat pe culme si gata cat despre (cuvant jignitor) aia de la service, de au aruncat apa si a crapat motoru...idioti...nu au invatat la fizica in scoala experimentul cu paharul cu apa fierbinte si apa rece Editat Octombrie 25, 2006 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Octombrie 25, 2006 Autor Share Postat Octombrie 25, 2006 motorul de competitie...are radiator cu apa(antigel) care tine motorul la 90 de grade ...deci cand intra in apa nu trebuie sa crape... curiozitatea mea era cand o sa pot sa pornesc motoru iar in pozele de mai jos eram cu vaca(in 4 timpi) motorul mergea ...mai aveam inca ~10cm si intra apa in filtru(are un gat sub scaun) inafara de senzorul de la cric (care intrrupea motorul) nu aveam nici o problema nu cred ca poate sa crape motorul din cauza temperaturii ci din cauza presiunii..si vitezei cu care merge motorul (posibil sa rupa ambielajul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 25, 2006 Share Postat Octombrie 25, 2006 motorul de competitie...are radiator cu apa(antigel) care tine motorul la 90 de grade ...deci cand intra in apa nu trebuie sa crape... curiozitatea mea era cand o sa pot sa pornesc motoru iar capul pistonului are mai mult de 90 de grade Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
singurelul_GS Postat Noiembrie 5, 2006 Share Postat Noiembrie 5, 2006 Nu se referea la "trecut" prin apa ci la "cazut" in apa. E o foarte mare diferenta! Solo, mie nu mi s-a intamplat, insa am vorbit cu oameni carora li s-a intamplat. Teoretic, daca intra apa - pe evacuare (toba) sau prin admisie (filtru de aer) - se face varza motorul. Anul asta la redbull in prima zi a fost o trecere printr-un vad f mare unde multi au cazut. La un 2 timpi i-au schimbat motorul la sfarsitul zilei. Motorul nu crapase (a reusit sa termine ziua) dar era facut varza inauntru (nu stiu exact ce anume sa-ti spun). Si Ioan Lutas a patit-o dar fara urmari grave pentru motor (4 timpi) - poate ne povesteste el mai multe. Tot teoretic, daca pici cu el in apa si il opresti (sau se opreste imediat) trebuie sa-i scurgi apa din evacuare (ridici motoreta "in picioare" cu roata fata in sus), scoti bujia si dai multe pedale pana iese tot. Daca ai cum e bine sa schimbi si uleiul. Sper sa nu o patesti! Dragule nu itzi pun la indoiala cunostiintele in mecanica, dar daca intra esapamentul in apa, no problem se opreste motorul instantaneu, lojik, daca ,,o ia " pe admisie, asa e, ai dreptate SUPERVARZA..., Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floricel Postat Noiembrie 9, 2006 Share Postat Noiembrie 9, 2006 Va sa zica nu sunt singurul care a patit-o. Ce ma bucur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoEnduro Postat Iulie 29 Share Postat Iulie 29 Salut ! Am o yamaha dt 125R din anul 2000 ,și îmi intră apă în carburator atunci când o spăl,dar nu pot să îmi dau seama pe unde,și mă chinui să o pornesc după aceea,poate știe cineva care e cauza !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iulie 30 Share Postat Iulie 30 Putin probabil sa intre apa in carburator. Mult mai probabil lipseste sau este ciupita garnitura de deasupra bujiei. Poate intra apa pe acolo si fura scanteia. Sau contact slabit (expus apei) pe la o alta mufa ce are legatura cu aprinderea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.