alex_en Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 suportabil pentru motor. Suportabil pentru motor, ca pentru oo este insuportabil! Racire pe aer, vara in oras la +38 grade = ratota pentru cunoscatori! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 In all combustion engines, a great percentage of the heat generated (around 44%) escapes through the exhaust, not through either a liquid cooling system nor through the metal fins of an air-cooled engine (12%). About 8% of the heat energy finds its way into the oil, which although primarily meant for lubrication, also plays a role in heat dissipation via a cooler. [1] Sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Air-cooled_engine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Suportabil pentru motor, ca pentru oo este insuportabil! Racire pe aer, vara in oras la +38 grade = ratota pentru cunoscatori! da cand porneste ventilatoruil la un radioator cum ii?? ardeeeeeee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 (editat) da cand porneste ventilatoruil la un radioator cum ii?? ardeeeeeee Niciodata, niciodata nu o sa ajunga un motor racit cu apa sa radieze mai multa caldura decat un motor racit cu aer! Editat Februarie 22, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Niciodata, niciodata nu o sa ajunga un motor racit cu apa sa radieze mai multa caldura decat un motor racit cu aer! de unde stii? explica. am o intrebare pt tine..... ce fel de motoare ai condus? (aer/apa/ulei) minim 2-3 luni la o motoreta. toate tipuri de racire se comporta foarte bine la umididate ridicata. dar atentie la motoare care ruginesc.... suruburi si altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 (editat) Am condus asa: Minsk 125 - o luna, prin poligon, racire pe aer, prajit pantofii/blugii etc. Yamaha Virago 250 - vara, sporadic (motorul unui prieten), racire pe aer, se repeta ce am scris mai sus. Kawasaki EN 500 - 5 ani, racire pe lichid, fara arsuri and bullshit! Racirea la motoarele racite pe aer este facuta prin convectie si doar o mica parte a caldurii se pierde prin radiatie. Ideea este ca aripioarele alea joaca rol in convectie, adica dirijeaza fluxul de aer astfel incat caldura sa fie disipata optim. Faza este ca toata caldura ajunge pe cracii tai, implicit pe oo, dirijata de fluxul de aer! Editat Februarie 22, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 (editat) Eu zic sa alegi EN500.. (Nu neaparat din considerente de racire a motorului). Editat Februarie 22, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Eu zic sa mergi pe EN500.. (Nu neaparat din considerente de racire a motorului). pai si eu ii dau acelasi sfat, da asta nu are legatura cu faptul ca alea racite pe aer mor la temperaturi ridicate en500 in opinia mea merge mai fain, si clar mai tare decat virago da tot in opinia mea, viroaga arata ceva mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 pai si eu ii dau acelasi sfat, da asta nu are legatura cu faptul ca alea racite pe aer mor la temperaturi ridicate Nu, nu motoarele mor, oo-le se fac ratota! Nu ati inteles nimic!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 un EN si un 535 http://bobz-custom-bike.blogspot.com/ En-ul e mai puternic si se mai poate lucra la aspect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Am condus asa: 1. Minsk 125 - o luna, prin poligon, racire pe aer, prajit pantofii/blugii etc. 2. Yamaha Virago 250 - vara, sporadic (motorul unui prieten), racire pe aer, se repeta ce am scris mai sus. 3. Kawasaki EN 500 - 5 ani, racire pe lichid, fara arsuri and bullshit! 4. Racirea la motoarele racite pe aer este facuta prin convectie si doar o mica parte a caldurii se pierde prin radiatie. Ideea este ca aripioarele alea joaca rol in convectie, adica dirijeaza fluxul de aer astfel incat caldura sa fie disipata optim. Faza este ca toata caldura ajunge pe cracii tai, implicit pe oo, dirijata de fluxul de aer! 1. e ceva normal.... esti in poligon! . ce viteza aveai? la cat a muncit... saracutu`.. oprit/pornit/stat/plecat la viteza mica/turat mult etc. 2. ghinion. ulei prost... asa am patit la prima mea motoreta Yamaha DragStar XVS400 (1 an si ceva in posesiune) Motul era cel mai potrivit in oras fata de Motorex care prajeam la 00-le mele. (crede-ma!) 3. ai avut un motor intretinut cum trebuie. imi place de tine. am condus 3-4 luni Intruder C1800 cu racire pe apa, in oras, caldura mare si trafic infernal (iti dai seama ca nu pot sa ma strecor printre masinii ca la scuter) se incalzea, e ceva normal la 120-130 grade. 4. este o explicatie foarte buna. daca stau si ma gandesc.... io nu am avut de suferit la 00-le mele in afara de uleiul prost, restu merge foarte bine si la o caldura suportata de motor. conteaza mult cum sa ai grija de ea (intretinere/consumabile potrivite etc) si constructia motorului/tehnologia. sunt si alti oameni care merg pe motoare cu racire pe aer si totul e ok in privinta a caldurii la motor. tu ai motor mediu si foarte turat (frecarea foarte mare), acolo ai nevoie de racire cu apa, al meu la 1500 cmc racire pe ulei e suficient (turatie mica). la motoare mari acolo au nevoie de racire pe apa (caldura mare). la motoare mici nu e necesar racire pe apa. numai bine PS: il sfatuiesc pe cel care doreste sa cumpere motor... sa aleaga cu inima. sa ii placa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valitaz Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 vara trecuta , toata , fara nici un fel de probleme cu Virago -atat in oras cat si afara !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Va multumesc pt clarificari. Daca este sa aleg cu inima cum zic multi atunci clar ca aleg Vulcan. Dar aici e doar vorba de gusturi. M-am lamurit ca racire pe lichid e mai bun la canicula. Aici fac o mica paranteza. Aici la segmentul cruiser/chopper vulcanul si virago sint cam singurele solutii. Piata este f mica si restrinsa. Ca sa va faceti o idee, cel mai ieftin Harley nou e peste 22.000 euro, iar o Honda Shadow de prin 95-96 pleaca de la 4000 euro in sus. In fine, ideea e ca dupa cum ziceam, prin tirg rata de virago /vulcan e cam de 50-50. Sa revin la ale mele. Desi inima imi sta la un vulcan din mai multe puncte de vedere, minusurile ar fi cam urmatoarele: - racire pe lichid inseamna si tot felul de furtunase/ termostate si alea alea care s-ar putea strica, iar cum eu habar nu am mecanica... - e pe lant ( trebuie uns, intins, schimbat etc) pe cind viroaga e pe cadran. Am intales ca la cadran nu prea ai multe de facut, dar si cind ti se strica axul respectiv, ai si cam aruncat motorul... Dupa toate zise.. cred ca daca gasesc un deal bun atunci ma infig la Vulcan. Va multumesc inca odata pt informatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Salutare...referitor la ultima parte: un HD nou (sportster 883) cred ca e in jur de 10.000 eur. Un chopper din 2000 + cred ca pleaca de la undeva 2800 eur...preturile spuse de tine sunt exagerat de mari si ireale. Apoi...daca se strica cardanul, il inlocuiesti, desi, cam improbabil sa se strice. Apoi radiatorul...mare inginerie nu este, nu are ce sa se strice...si daca se strica un termostat ceva mare paguba nu este (100 de lei cred). Lantul iti permite si adoptarea altor rapoarte fata de cardan, dar cardanul este mai ieftin de intretinut. Crede-ma ca stiu piata aici si astea sint preturile : http://www.mudah.my/Honda+shadow+vt+600-13863412.htm http://www.mudah.my/Vulcan+500+chain-13824912.htm http://www.mudah.my/Yamaha+Virago+535-13761019.htm http://www.mudah.my/Harley+Davidson+Fat+Boy+Limited+Edition-11512109.htm Un RM = 1 RON Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DrDre Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Crede-ma ca stiu piata aici si astea sint preturile : http://www.mudah.my/...00-13863412.htm http://www.mudah.my/...in-13824912.htm http://www.mudah.my/...35-13761019.htm http://www.mudah.my/...on-11512109.htm Un RM = 1 RON Nu stiu cu ce te ocupi acolo dar cred ca ar fi momentul sa le vinzi niste motociclete sh bastinasilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Februarie 22, 2012 Share Postat Februarie 22, 2012 Sa revin la ale mele. Desi inima imi sta la un vulcan din mai multe puncte de vedere, minusurile ar fi cam urmatoarele: - racire pe lichid inseamna si tot felul de furtunase/ termostate si alea alea care s-ar putea strica, iar cum eu habar nu am mecanica... - e pe lant ( trebuie uns, intins, schimbat etc) pe cind viroaga e pe cadran. Am intales ca la cadran nu prea ai multe de facut, dar si cind ti se strica axul respectiv, ai si cam aruncat motorul... Ba pardon. EN-ul are transmisia pe CUREA, modelul A (`90 - `93) si modelul B (`94 - `95). Transmisie pe lant are numai modelul C (`96 - prezent) care are si alta denumire, dar nu mai stiu din ce an - Vulcan 500. Deci un minus aproape ca a cazut. Cureaua nu necesita intretinere si este destul de rezistenta (+40.000km cureaua originala, iar altele, +30.000km). Tu cam cat ai bugetul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Februarie 23, 2012 Share Postat Februarie 23, 2012 (editat) Ba pardon. EN-ul are transmisia pe CUREA, modelul A (`90 - `93) si modelul B (`94 - `95). Transmisie pe lant are numai modelul C (`96 - prezent) care are si alta denumire, dar nu mai stiu din ce an - Vulcan 500. Deci un minus aproape ca a cazut. Cureaua nu necesita intretinere si este destul de rezistenta (+40.000km cureaua originala, iar altele, +30.000km). Tu cam cat ai bugetul? Stiam de treaba cu transmisia pe curea. Si mi-ar fi convenit si mie sa gasesc ceva pe curea, dar din pacate... tara unde ma aflu parca e facuta sa nu imi gasesc ceea ce imi convine. Am gasit doar un EN din 95 pe curea dar chiar sa dau 3000 euro pe un motor din 95 e cam depasit: http://www.mudah.my/Vulcan+500+belting-13824930.htm Nu stiu cu ce te ocupi acolo dar cred ca ar fi momentul sa le vinzi niste motociclete sh bastinasilor Cind am venit din Olanda ( am stat pe acolo vreo 18 ani) am vrut sa imi aduc unul de acolo. La vreo 8-900 euro gasesti acolo chestii f faine si f bine intretinute. Dar taxa aici de import ma ajungea tot cit nu face. In Singapore si Thailanda ( tarile vecine) de exemplu, piata e mult mi larga si mai accesibila dar tot de taxele de import ma lovesc. Editat Februarie 23, 2012 de reverend Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 24, 2012 Share Postat Februarie 24, 2012 (editat) Stiam de treaba cu transmisia pe curea. Si mi-ar fi convenit si mie sa gasesc ceva pe curea.. Exista kit de conversie pentru EN 500 de pe lant pe curea. Gasesti pe net la scootworks.com. Da scumpe mai sunt motoricile acolo, parca ar fi ROMANIA inainte de UE!! ) Editat Februarie 24, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 24, 2012 Share Postat Februarie 24, 2012 (editat) O minunatie, doar 575 $ fara transport si taxe. Cu doua de-astea iti iei alt motor. Ambele ofera cam acelasi lucru, dar la costuri de intretinere/exploatare diferite. Mai exact, la kawa e mai scump. Adevarata diferenta o face customizarea, daca te apuci de asa ceva. + pe kawa nu poti s-o lalai la turatii mici. Editat Februarie 24, 2012 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduAndrei Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Vă salut, e primul meu post pe forum Poimâine am prima oră în poligon, dar deja mă uit după motor. Scriu aici, deci e cumva clar că vreau un chopper în zona asta de cmc, mai exact EN500 sau Virago535. N-am mai cumpărat niciun motor până acum, în afară de un scuter din Cora, și mă întrebam acum dacă aș putea să văd câte un exemplar din fiecare la cei care dețin motoarele respective prin București? Cred că m-ar ajuta foarte mult atât în a alege ca aspect/feel, dar și dacă le aud-văd, discut cu voi despre detalii specifice etc. Aș aprecia mult, dau și bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 Salut, Ambeu un EN 500 customizat, îl poti vedea la Zenklawa Garage, Piata Victoriei. Este de vânzare, 2000eur, manopera gratuita 1 an daca se strica ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 Salut, Ambeu un EN 500 customizat, îl poti vedea la Zenklawa Garage, Piata Victoriei. Este de vânzare, 2000eur, manopera gratuita 1 an daca se strica ceva. /index.php?/topic/666586-kw-en-500-vs-virago-535/?p=2923914 Poate ii dai garantie fie si doar la manopera 50.000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduAndrei Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 Salut Alex, mersi frumos, l-am văzut și pe olx parcă? O să trec pe la voi, probabil mâine după birou, te găsesc oare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 /index.php?/topic/666586-kw-en-500-vs-virago-535/?p=2923914 Poate ii dai garantie fie si doar la manopera 50.000 km Putem discuta pentru cine il cumpara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 22, 2016 Share Postat Iunie 22, 2016 Vă salut, e primul meu post pe forum Poimâine am prima oră în poligon, dar deja mă uit după motor. Scriu aici, deci e cumva clar că vreau un chopper în zona asta de cmc, mai exact EN500 sau Virago535. N-am mai cumpărat niciun motor până acum, în afară de un scuter din Cora, și mă întrebam acum dacă aș putea să văd câte un exemplar din fiecare la cei care dețin motoarele respective prin București? Cred că m-ar ajuta foarte mult atât în a alege ca aspect/feel, dar și dacă le aud-văd, discut cu voi despre detalii specifice etc. Aș aprecia mult, dau și bere Joia se fac intalniri de chopperisti la rond Maior Coravu, gasesti acolo diverse modele, f posibil sa fie si en500 si xv535 Despre en500 nu stiu prea multe, dar despre xv535 numai de bine. Evident, cu conditia sa fie mobre intretinute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.