Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Si daca tot 50 e invariabil mai bun decat 40, de ce Motul recomanda doar 10W30 pentru 1000RR?

 

Ar trebui luate in calcul mai multe aspecte:

 

Tendinta de aliniere la standardele de poluare. Pana nu demult, motocicletele erau vehicule non-euro.

 

Cutia de viteze: chiar daca producatorul recomanda ulei subtire, orice motociclist care a mers vara in oras stie ca atunci cand i se incinge agregatul, ctuia e mult mai greoaie si gaseste greu neutrul.

 

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ar trebui luate in calcul mai multe aspecte:

 

Tendinta de aliniere la standardele de poluare. Pana nu demult, motocicletele erau vehicule non-euro.

 

Cutia de viteze: chiar daca producatorul recomanda ulei subtire, orice motociclist care a mers vara in oras stie ca atunci cand i se incinge agregatul, ctuia e mult mai greoaie si gaseste greu neutrul.

 

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

:10:

Foarte interesanta explicatia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea potrivita e data de jocurile din motor, de dimensiunile canalelor de ungere. La aproape toate motoarele producatorii dau 2 sau mai multe vascozitati. Mai rar una singura. Discutiile astea cu cat de vascos trebuie sa fie uleiul sunt interminabile. Si la masini e aceasi poveste, multi sustin ca 30 e prea subtire pentru ca l-a consumat in epava de 15 ani si nenumarati km. O fi pentru unele motoare, dar tendinta e spre folosirea unui ulei subtire si motoarele proiectate in ultima vreme chiar merg bine cu el. Pana la urma calitatea e mai importanta decat vascozitatea. Un ulei de proasta calitate isi pierde mai repede proprietatile.

Eu personal n-am observat ca merge mai bine cutia cu 15W50 fata de 10W40.

Legat de uleiul ramas in lagare pentru urmatoarea pornire, problema se poate pune si altfel. Cu un ulei mai gros la rece, dureaza mai mult pana ajunge uleiul in tot motorul. Bine, motocicletele nu prea sunt folosite pe vreme rece, nu vad porniri la -10 grade ca masinile. Totusi, in timp uleiul se scurge, chiar daca e mai gros. Daca e nepornita cateva zile oricum va ramane foarte putin ulei in lagare. Uzura la pornire oricum exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista niste diagrame referitor la grosimea peliculei de ulei raportata la timp pentru mai multe vascozitati de lubrifianti.

Eu nu le mai am la indemana dar m-am intalnit cu ele in facultate cand am avut curs de tribologie. Desi mi-a placut materia, recunosc ca nu am fost suficient de strangator si nu am pastrat nici cartile nici cursurile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu la uzura la rece se gandesc majoritatea cand recomanda ulei mai gros. In general se recomanda uleiul gros pentru temperaturi mari, turatii mari si regimuri mai severe de exploatare. Pentru astea e mai relevanta valoarea HTHS a uleiului. Surpriza, uleiurile cu diferenta mare intere cele 2 cifre, adica alea cu multi viscosity improvers, uleiurile minerale si cele semisintetice stau mai prost la capitolul asta decat uleiurile sintetice cu vascozitati mai mici. Un ulei mai gros nu ofera neaparat mai multa protectie motorului decat unul mai subtire dar de calitate mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu la uzura la rece se gandesc majoritatea cand recomanda ulei mai gros. In general se recomanda uleiul gros pentru temperaturi mari, turatii mari si regimuri mai severe de exploatare. Pentru astea e mai relevanta valoarea HTHS a uleiului. Surpriza, uleiurile cu diferenta mare intere cele 2 cifre, adica alea cu multi viscosity improvers, uleiurile minerale si cele semisintetice stau mai prost la capitolul asta decat uleiurile sintetice cu vascozitati mai mici. Un ulei mai gros nu ofera neaparat mai multa protectie motorului decat unul mai subtire dar de calitate mai buna.

eu tot nu inteleg ce doresti sa demonstrezi...

 

merge cazanu cu 10w40.. probabil daca are benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca exista un o alta proprietate a unui ulei, despre care multi nici n-au auzit si pe care multi producatori omit sa-l treaca in fisele tehnice, care masoara rezistenta filmului de ulei in conditii grele, la 150 de grade celsius. Valoarea acestui HTHS nu e proportionala cu vascozitatea. Sunt uleiuri mai subtiri care protejeaza mai bine motorul decat alte uleiuri mai groase. E mai importanta calitatea decat vascozitatea, asta vreau sa spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca exista un o alta proprietate a unui ulei, despre care multi nici n-au auzit si pe care multi producatori omit sa-l treaca in fisele tehnice, care masoara rezistenta filmului de ulei in conditii grele, la 150 de grade celsius. Valoarea acestui HTHS nu e proportionala cu vascozitatea. Sunt uleiuri mai subtiri care protejeaza mai bine motorul decat alte uleiuri mai groase. E mai importanta calitatea decat vascozitatea, asta vreau sa spun.

da, totusi cat timp cumparam ambalaje facute frumos si uleiuri cu miros de micsunele...e cam de pomana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, normal ca e in conditii dinamice HTHS e vascozitate dinamica, masurata in cP si valoarea lui spune mai multe despre cum se comporta uleiul in conditii extreme, adica motorul la 110 grade si plecat in forja de la semafor.

Hai sa punem putina ordine.

Jagi a spus ca la gsxr 1000 trebuie musai 50 ca-i motor de turatie. Toate motoarele de pe motocicletele de viteza sunt motoare cu turatie mare si multi cai din putini cmc. Totusi, la 1000RR honda si unii producatori de uleiuri recomanda 10W30.

Acum cred ca toata lumea e de acord ca daca pui uleiul recomnadat de producator, motorul ala o sa mearga suficient de bine cu el. N-o fi cea mai buna solutie in orice conditii, dar clar nu se va strica. Daca ti se ofera posibilitatea sa alegi din mai multe vascozitati, merge oricare, daca nu, probabil merge putin mai gros fara probleme, oricum mai scade vascozitatea dupa cateva mii de km. Eu totusi n-as pune 10W50 in 1000RR. E prea mare diferenta de la ce spune producatorul.

 

Tendinta spre uleiuri mai subtiri nu tine doar de poluare si scaderea consumului. Uleiurile au evoluat, piesele motoarelor sunt prelucrate mai bine, nu mai e nevoie de vascozitati asa mari pentru a proteja motoarele. Din motive ecologice si pentru protectia catalizatoarelor chiar s-au scos diversi aditivi din uleiuri, totusi motoarele tin destul.

 

Toata lumea stie ca pentru porniri la rece trebuie un ulei subtire la rece, care sa ajunga peste tot in motor repede. Tu vii cu alta teorie, ca uleiul gros e mai bun pentru ca ramane in lagare. O fi si asta adevarat. N-am vazut un test facut pe tema asta, cat previne uzura la pornire uleiul ramas in lagare.

Restul de uzura se produce in sarcini si turatii mari. Aici uzura se reduce cu un ulei care rezista la conditiile alea, unul cu HTHS mai bun e indicat, nu neaparat unul mai gros, pentru ca sunt uleiuri cu vascozitate mare care nu rezista in conditii grele prea grozav. Exemple: Celebrul mobil 1 0W40, mult laudat de toata lumea, are HTHS 3,7 aproape de un 5W30 sintetic. Castrol formula RS 10W60 are tot 3,7 probabil din cauza ca are o tona de modificatori de vascozitate care nu mai fac fata la temperaturi si turatii mari care il fac mai putin stabil. O fi 5W30 o alegere mai desteapta dintre cele 3 daca tot nu sunt temperaturi de -20 de grade mai mult de cateva zile pe an in Romania sa prezinte un avantaj uleiul 0W?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

 

 

cocos, 10w30 si 10w50 au aceiasi vascozitate la rece !

 

Era vorba de uleiul care ramane in lagare cand opresti motorul, si care ar trebui sa unga pana ajunge alt ulei din baie acolo, 1-2 secunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate am fost neclar dar vorbeam despre oprirea motorului dupa o perioada rezonabila de functionare deci cu uleiul incins (sa zicem intre 100 si 120 de grade celsius). In cazul asta e prea putin relevanta vascozitatea la rece pentru ca pelicula din lagare care va fi solicitata static va incepe sa scada imediat dupa ce pompa de ulei s-a oprit (in cazul asta e mai avantajos 50 fata de 40 sau 30). Sper ca acum s-a inteles mai bine despre ce vorbeam :)

Nu stiu cum se comporta insa in conditii statice un ulei cu "subtire" dar cu HTHS mare fata de un ulei mai "gros" dar cu HTHS mai mare decat primul in conditiile astea insa ar fi interesant de aflat.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati de ce va spuneam mai sus, cu cit e mai subtire, se mareste jocul intre piese, vibratiile micrometrice isi maresc amplitudinea, si distrug mai repede cuzinetii si fusurile arborelui. Turatii si puteri mari inseamna cantitati mari de benzina arse intr-un interval scurt de timp, asta duce temperatura mult mai sus. Producatorii dau niste parametri la ulei pt o exploatare in zona de turatii midrange. Daca in schimb te duci pe A2, si-i dai 250km/h pina golesti rezervorul, trebuie un ulei care sa nu devina pipi. Ceea ce e esential, diferenta intre un ulei standart, si unul de top, e de maxim 100ron/schimb. Pt aceasta suma, nu are rost sa descoperi apa calda. Un schimb e cuzineti, e de 12-15ori mai scump. Ce rost are?

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cocos, 10w30 si 10w50 au aceiasi vascozitate la rece !

Si atunci de ce mai exista 10W30 atata timp cat exista 10w50?? La rece la fel la cald superior....... concluzie? Polimerii!!!!!! daca e 10W50 doar 500KM atunci e mai bun 10W30 care e 10W30 10mii km.

Foarte importanti acei parametrii din fisele msdb!

Nu contest calitatea bel-ray insa eu nu am avut incredere in el deoarece nu am gasit date exacte in fisele publicate de ei.

O vascozitate ridicata duce la cresterea presiunii. Cresterea de presiune la cresterea temperaturii in aceleasi conditii de exploatare nu?

 

Eu stiu ca lumea la curse se da cu un ulei mai subtine (10W30), ulei care il arunca dupa cateva ore de funcionare (asta din auzite).

 

Foarte important este intervalul de schimb care ar tr sa fie la ore de functionare si nu la km deoarece un motor in oras este mult mai stresat si merge mai mult deact unul care merge la drum intins.

Asta e concluzia la care am ajuns eu deci nu schimbati vascozitatea uleiului SCHIMBATI ULEIUL!!!!

Si sa nu uitam vb de uleiuri din gama IV si V.

Editat de victor_wts
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca lumea la curse se da cu un ulei mai subtine (10W30), ulei care il arunca dupa cateva ore de funcionare (asta din auzite).

https://www.facebook.com/photo.php?v=310319445728872&set=vb.296460453781438&type=3&video_source=pages_video_set

:)

 

Foarte important este intervalul de schimb care ar tr sa fie la ore de functionare si nu la km deoarece un motor in oras este mult mai stresat si merge mai mult deact unul care merge la drum intins.

 

Nu e mai stresat, nici nu intra mai mult praf in motor cum zic multi destepti. pur si simplu consuma mai mult carburant raportat la kilometrii parcursi. De asta e bine sa fie schimbat mai des.

In plus, lucreaza la temperatura mai inalta decat daca ar fi sa lucreze daca motorul ar fi dus la plimbare (civilizat) la drum intins. Astfel incat, se degradeaza mai repede.

 

daca e 10W50 doar 500KM atunci e mai bun 10W30 care e 10W30 10mii km.

 

Toate uleiurile prezinta in timp scaderi ale vascozitatii dar nici chiar asa.... Insa la momentul schimbului, un 10W 50 va fi mai vascos decat un 10W 30, la acelasi interval de schimb si regim de exploatare.

 

O vascozitate ridicata duce la cresterea presiunii. Cresterea de presiune la cresterea temperaturii in aceleasi conditii de exploatare nu?

 

Nu imi dau seama exact la ce lege te-ai gandit cand ai scris asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragii mei, am mers 4 ani la rand cu motul 5100 10w-40 si cu fiecare schimb mi se parea tot mai pishu', plus ca in zilele toride de vara, cu 2 persoane si un mers mai sportiv, parca se facea si mai pishu'.

Sa incerc un 15w-50 sau un 10w-50?

15w-50 Liqui Moly made in Germany sau 10w-50 Repsol made in ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

De unde cumperi Liqui Moly? Eu ce am găsit pe la noi, ori e cu muult mai scump decât pe dincolo (DE, UK), ori nu este pe stoc... ori nu a auzit nimeni de ulei pentru moto de la LM.

Cică importatorul pe RO (Limorom) are promoție la toată gama de produse moto, dar vinde doar către firme, prin distribuitori. Am vorbit cu distribuitorul de pe TM și mi-a spus că nu a avut niciodată vr-o cerere pentru produse moto... deci nu sunt de găsit prin magazine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeste la Limoron(mail sau telefon) despre distribuitorii din orasul tau si o sa iti raspunda rapid. Eu am avut si un conflict cu unul dintre distribuitorii pe Bucuresti, ca li se rupea lui de comanda mea si am le-am povestit celor de la Limoron . Asa mi-au adus cu urmatorul transport acasa cu duba care vine de la Sibiu si cu care faceau distributie in tot Bucurestiul. Era vorba tot despre produse moto.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sunat la Limorom și mi-au spus să merg la Ciclop, un magazin de piese auto din Timișoara; deși, cu doar vr-o lună înainte fusesem pe acolo și nu aveau nimic pentru moto de la Liqui Moly.
Întradevăr, am găsit ulei și aditiv la un preț foarte bun, sub orice altă ofertă de pe net.
- Ulei Motor LIQUI MOLY RACING SYNTH 4T 10W-50 (1503 - 5 Litri) = 248 RON
- Aditiv Ulei Motor RACING BIKE OIL ADDITIVE MoS2 (1580 - 125 ml) = 20 RON

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa schimb uleiul la moto,am inteles ca trebuie schimbat la fiecare 10000 de km.

Am un Triumph Street Triple,merg la dealer Triumph,intrebarea mea este ,duc motorul si ei fac totul,sau trebuie sa ma interesez ce ulei ce marca sau mai stiu eu ce .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...