Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Deci nu conteaza daca patineaza, atat timp cat asa scrie in manual gata s-a rezolvat problema ...


» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:25


De regula in manual trebuie sa fie si un tabel care spune ca uleiul ideal depinde de regimul de utilizare si arata ce ulei e bun in fct de plaja de temperatura de afara ...

Editat de Stefan Furtuna Marian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci nu conteaza daca patineaza, atat timp cat asa scrie in manual gata s-a rezolvat problema ...

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:25

De regula in manual trebuie sa fie si un tabel care spune ca uleiul ideal depinde de regimul de utilizare si arata ce ulei e bun in fct de plaja de temperatura de afara ...

 

Bine, copile. Ia o bomboana. :lies: :rtfm: :moron:

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:44

ENEOS Ultra Racing 15W50 e uleiul recomandat pt XVS650 2003-2007!

 

Si pentru cine isi respecta motocicleta, niciodata sa nu cumparati ulei pe care scrie Racing. Pentru ca e mai ieftin, dar e facut pentru curse. Asta inseamna ca dupa fiecare cateva curse, motorul e desfacut si refacut total. Ceea ce nu se intampla in cazul unei motociclete de strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Fa un update la fisiere si vinde uleiul corespunzator pentru motociclete. Ca sa nu se planga motoristii, nu de alta.

Eu am citat din configuratorul ENEOS. Nu e prima oara cand un producator recomanda ceva diferit de manual, trebuie tinut cont si ca site-ul e actualizat iar manualul are >10 ani, timp in care au aparut produse noi sau au evoluat cele existente, la fel si normele. Nu stiu daca uleiul respectiv e achizitionat de la mine, 100% insa nu am facut recomandarea pt acea motocicleta atata timp cat nu e cel gasit in configurator. Posibil sa fie ulei auto ca nu a mai postat initiatorul detalii...

Primul numar e vascozitate la rece, al doilea la cald, sunt lucruri elementare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, daca apare "racing" in denumirea unui produs nu e musai aa fie destinat doar competitiilor! A se citi specificatiile si descrierea produsului. Iar de regula nu e ieftin, din contra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@Aship, tot pomenesti de manualul unei motociclete care are aproape 15 ani, dar nu realizezi ca in anii astia industria uleiurilor nu a dormit. Ce era valabil in 2003 nu mai este valabil in 2016! Citesc tot felul de sfaturi, dar prima masura pe care o iei atunci cand motorul este uzat sau patineaza ambreiajul este sa schimbi uleiul cu unul mai vascos, rezistent la temperatura, inainte de a te gandi la schimb ambriaj si alte alea!

Mai folositi si logica baieti, nu dormiti numai cu manualul sub cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul bagat e destinat motocicletelor, nu masinilor. Din spusele voastre cred ca ar fi mai bine sa bag un ulei mai vascos. Motocicleta e din '99. Anul trecut cu Motul 7100 (20w40) nu am avut probleme deloc cu patinarea ambreajului chiar daca e cam uzata motocicleta.

nu baga 20w40, nu e harli, e yamaha chiar daca e v2 motorul, tau e gandit sa mearga cu alt ulei.

 

10w50,15w50 pentru vara, 10w40 pentru toamna-iarna ( dar n-o sa-ti bubuie motorul daca mergi vara cu el, cred ca asta iti scrie si pe capacul ambreiajului sau busonul de umplere)

 

Aship stie el ceva, din auzite dar usor pe langa, mai bine documenteaza-te singur decat sa crezi pe cineva de pe aici.

 

Cel mai probabil trebuie sa schimbi ambreiajul sau cel putin arcurile, ai observat ca patineaza abia dupa ce ai schimbat uleiul, se mai intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, in configuratorul ENEOS uleiul recomandat e Ultra Racing 15W50, 10W40 nu apare nici ca alternativa.

Personal cred ca alta e cauza patinarii (arcuri, uzura), dar e posibil s-o mai amagesti cu ulei mai vascos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum nimeni din cei ce au afirmat acelasi lucru nu se inghesuie sa-mi explice si mie profitand ca ai repetat postulatul revin.

Deci care ar fi explicatia ca un ulei mai vascos ar ajuta sa nu patineze? Din ce am povestit eu mai sus am tras concluzia inversa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Temperatura influenteaza mai multe decat fluiditatea uleiului. Baga mai subtire sa vedem daca fenomenul dispare :D

On topic: m-am exprimat destul de clar parerea ca nu uleiul, respectiv vascozitatea lui, e cauza patinarii la colegul care a initiat topicul.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Aship, tot pomenesti de manualul unei motociclete care are aproape 15 ani, dar nu realizezi ca in anii astia industria uleiurilor nu a dormit. Ce era valabil in 2003 nu mai este valabil in 2016! Citesc tot felul de sfaturi, dar prima masura pe care o iei atunci cand motorul este uzat sau patineaza ambreiajul este sa schimbi uleiul cu unul mai vascos, rezistent la temperatura, inainte de a te gandi la schimb ambriaj si alte alea!

Mai folositi si logica baieti, nu dormiti numai cu manualul sub cap!

 

Explica-mi si mie cum poti sa faci un ulei cu vascozitatea de 50 sa mearga intr-un motor pentru care 40 e dedicat? E ca si cum as spune, baga o anvelopa mai mare, ca deh, tehnologia a avansat, acu' se poate. Este masurat, numarul e 40, asta e vascozitatea. Cu asta merge motorul. Ce-i asa complicat?

 

Aa, ca nu iti explodeaza cu 50 .... da, adevarat. Dar viata motorului va fi scurtata. Ca la noi nu ajungi la capatul vietii motorului pentru ca majoritatea fac 2-3000 km pe an, alta discutie. Pur si simplu, un ulei vascos de 50 nu va intra in toate gaurile in care trebuie sa intre. Deci uzura mai mare. Nu conteaza ca e uleiul facut din mir sau aghiasma, ca tot nu intra pe gaura aia. Si de ce nu intra? Pentru ca a fost masurat. Ca daca intra, era denumit ulei de 40, nu de 50.

 

Dar no, eu mi-am spus parerea, voi faceti ce vreti.

 

Edit: da, in cazul in care motorul este deja uzat, da, bagi un ulei mai vascos. Si de ce? Ca sa nu iti curga! Care motor trebuie sa intre la reparatie capitala da' mai tragi de el un sezon doua trei sau pana iti iei alta motoreta. Asta nu inseamna ca e cel mai bine sa faci asa ceva.

 

S-a tot afirmat ca ulei subtire= patinare ambreiaj, atunci lamuriti-ma si pe mine de ce a mea cand e rece si trag blana de ea plus o gropita, denivelare, etc, ambreiajul tinde sa patineze dar imediat dupa ce se incalzeste ba.

 

Asta a zis copilu' ala care nu stie care e roata si care-i ghidonul la motocicleta. Mai selecteaza si tu dintre postatori. Sau sa-ti raspunda dansul la intrebare.

 

 

Repet, in configuratorul ENEOS uleiul recomandat e Ultra Racing 15W50, 10W40 nu apare nici ca alternativa.
Personal cred ca alta e cauza patinarii (arcuri, uzura), dar e posibil s-o mai amagesti cu ulei mai vascos.

 

Da, prefer sa cred producatorul motocicletei fata de vanzatorul unor uleiuri. Care imi recomanda ulei reising, ulei ieftin vandut scump. Multumesc, prefer sa raman la prostia mea.

Aship stie el ceva, din auzite dar usor pe langa, mai bine documenteaza-te singur decat sa crezi pe cineva de pe aici.

 

Cel mai probabil trebuie sa schimbi ambreiajul sau cel putin arcurile, ai observat ca patineaza abia dupa ce ai schimbat uleiul, se mai intampla.

 

Bai, nu le stiu pe toate. Eu ma bucur sa invat ceva nou oricand. Dar deocamdata nu mi-a explicat nimeni mai bine de cum v-am explicat eu voua. Daca vreti sa cititi si sa intelegeti, e bine. Daca nu, tot bine. E motocicletele voastre.

 

Ambreiajul nu se strica usor. Exista o sansa ca acesta sa fie de vina, dar un schimb de ulei costa mult mai putin decat o dezmembrare/refacere a ambreajului. Asa cred eu, apoi fiecare cum stie mai bine, asa face.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Producatorul de ulei recomanda la alte mobre 10W30 sau 10W40, la unele da 15W50 ca varianta. La alte aplicatii scrie ca nu are in gama sa produsul compatibil. Nefiind vorba de alambicu' lu' bunicu' sau blogul lui Micutzo Cekurai, secretara fabricii de oloi, inclin sa-i acord oareshce credibilitate. Eneos asta e ulei de prima umplere la f multe motoare japoneze printre altele. Nu neg aspectele comerciale, dar sunt sigur ca nu scriu baliverne, am vizitat centrul de studii si cercetare al unui producator mult mai modest si am ramas impresionat de ce se intampla acolo!

Iar uleiul cu 50 la cald va ajunge f bine acoli unde se duce si ala cu 40, pt ce se intampla la pornire rece n-as pune 15 unde se recomanda 10, tocmai pe considerentul asta! De cei care recomanda, de ex, 15W40 in loc de 10W40 ca e motorul uzat sau consuma chiar nu-i inteleg!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Asta a zis copilu' ala care nu stie care e roata si care-i ghidonul la motocicleta. Mai selecteaza si tu dintre postatori. Sau sa-ti raspunda dansul la intrebare.

 

 

 

Uite ma conformez

 

dar prima masura pe care o iei atunci cand motorul este uzat sau patineaza ambreiajul este sa schimbi uleiul cu unul mai vascos, rezistent la temperatura, inainte de a te gandi la schimb ambriaj si alte alea!

Mai folositi si logica baieti, nu dormiti numai cu manualul sub cap!

 

Partea a doua a frazei ma face sa te intreb cam care ar fi logica,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Producatorul de ulei recomanda la alte mobre 10W30 sau 10W40, la unele da 15W50 ca varianta. La alte aplicatii scrie ca nu are in gama sa produsul compatibil. Nefiind vorba de alambicu' lu' bunicu' sau blogul lui Micutzo Cekurai, secretara fabricii de oloi, inclin sa-i acord oareshce credibilitate. Eneos asta e ulei de prima umplere la f multe motoare japoneze printre altele. Nu neg aspectele comerciale, dar sunt sigur ca nu scriu baliverne, am vizitat centrul de studii si cercetare al unui producator mult mai modest si am ramas impresionat de ce se intampla acolo!

Iar uleiul cu 50 la cald va ajunge f bine acoli unde se duce si ala cu 40, pt ce se intampla la pornire rece n-as pune 15 unde se recomanda 10, tocmai pe considerentul asta! De cei care recomanda, de ex, 15W40 in loc de 10W40 ca e motorul uzat sau consuma chiar nu-i inteleg!

 

Totusi, e vanzator. S-au facut greseli si omisiuni mult mai mari in istoria vanzarilor. Mai ales ca e destul de dificil sa dai in judecata pe cineva ca ai folosit uleiul lui si motocicleta ta s-a uzat in 10 ani in loc sa se uzeze in 15. Cam dificil de demonstrat, mai ales pentru ca nimeni nu sta sa ia exact acelasi ulei timp de 15 ani. Asa ca il doare fix in spitz de motoreta ta.

 

La cald, (adica 100 grade Celsius, la care sunt astea masurate) uleiul de 50 este exact ... 50. Ca daca nu ar fi, s-ar vinde ca ulei de 40. Numarul al doilea e pentru functionare la cald, cum bine stim, nu-i asa?

 

Iar vascozitatea nu scade, ci creste. In timp, si datorita uzurii. Uleiul curge mai greu. D-aia il schimbam. Edit: De fapt nu curge, ci intra in gaura respectiva. Cand zic curge e vorba de lichiditate, aia e altceva.

 

Iar despre ultima intrebare, raspunsul scurt este ca n-au oamenii habar. Uita-te si tu pe topicul asta, si vezi cam ce inteleg oamenii despre uleiuri. Si abia atunci iti dai seama ca n-au habar, da au pareri. Ca si tanti Aglaia din piata. Le stie pe toate. Da' n-are motoreta saraca.

» Post actualizat in 31 Mar 2016 20:21

Uite ma conformez

 

 

Partea a doua a frazei ma face sa te intreb cam care ar fi logica,

 

Hehe. Ma refeream la Furtuna Marian, nu mi-am dat seama ca si l.u.v. a zis acelasi lucru. Pe l.u.v. nu imi permit sa-l numesc copil, are multe postari bune si are respectul meu. Ca nu sunt de acord cu el in aceasta problema, e alta discutie.

 

Peace out.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea nu creste odata cu uzarea uleiului! Se taseaza niste molecule, oricum uleiul pe care il cumparam e 50-70% ulei uzat reciclat, regenerat mai bine sau mai prost (unii producatori gonfleaza moleculele la loc, dar procedeul e scump, altii il decanteaza, filtreaza, baga "chelstop" si aditivi si gata).

Eu am intalnit de multe ori recomandari diferite de a producatorului de agregat, 5W40 de ex in loc de 5W30. Repet, vascozitatea mai mare la cald poate mari consumul, dar uzura niciodata! Pt ca pana si 60 la 100℃ e mai putin vascos decat un 5W la 0℃.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca pana si 60 la 100℃ e mai putin vascos decat un 5W la 0℃.

 

Vezi ca iar compari mere cu pere.

» Post actualizat in 31 Mar 2016 20:36

Vascozitatea nu creste odata cu uzarea uleiului!

 

Atunci explica-ne si noua de ce schimbam uleiul periodic? Stie motorul ca e ulei vechi si ii e scarba, sau cum vine?

 

Eu am intalnit de multe ori recomandari diferite de a producatorului de agregat, 5W40 de ex in loc de 5W30.

 

Pentru ca vascozitatea necesara de motor nu e un numar fix, ci o plaja. In care intra mai multe clase de vascozitati. Si Yamaha iti da 2 tipuri de ulei.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde o fi kappy666 cand ai nevoie de el.

 

Hehe. Nu va speriati baieti, nu musca baiatu'. Sunt doar niste chestii simple, daca le intelegi. Daca nu le intelegi, cauta sa le intelegi. Din pacate, la intrebarea ta nu am raspuns. Pentru ca dupa cate stiu eu, vascozitatea sau lichiditatea nu are legatura cu alunecarea placilor de ambreiaj. Este o alta proprietate a uleiului, care de vreme ce e ulei moto, nu ar trebui sa influenteze negativ placile.

 

Buba e altundeva. Ori a luat ulei contrafacut, dar cred ca sunt slabe sanse. Desi, in Romania, cine stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea uleiurilor multigrad difera sensibil functie de plaja de vascozitate si chiar si functie de producator. Spre exemplu, vascozitatea la 100gr.C a unui ulei 15W40 va fi mai mai mare decat a unui ulei din gama 10-5-0W40. Un ulei multigrad uzat isi va pierde din vascozitatea la temperaturi mari datorita distrugerii aditivilor de imbunatatire a vascozitatii si nu a lubrefiantului propriu-zis, care este aproape indestructibil si tocmai de aceea este recuperat si reciclat. Vascozitatea optima a unui ulei pentru un anumit motor este recomandata de catre producator, in urma testelor de fabrica insa pe scurt, cel mai important factor in acest sens sunt tolerantele dintre cuzineti si lagarele vibrochenului. Tocmai de aceea la motoarele cu uzura/ovalizare la cilindri si segmenti se practica o masura mai mare a vascozitatii, pentru ca se presupune ca si tolerantele cuzineti-lagare au crescut. Vascozitatea uleiului este importanta pentru ambreajul umed datorita faptului ca frecarea este de doua tipuri, de fapt de mai multe tipuri insa in ceea ce ne intereseaza pe noi - abraziva si adeziva.

 

Dupa un curs ultracomprimat de tribologie... eu as pune niste saibe/distantiere sub arcurile placii de presiune a ambreajului si functie de rezultate m-as orienta mai departe.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mecanic in bidon oricum nu exista! Adica daca e ceva defect/uzat n-o sa repare uleiul, cel mult amelioreaza simptomele. Si, daca tot ne luam dupa ce zice ENEOS,.ro sau .com, trebuia 10W50! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre exemplu, vascozitatea la 100gr.C a unui ulei 15W40 va fi mai mai mare decat a unui ulei din gama 10-5-0W40.

 

 

Aaaa ... nu. Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40.

» Post actualizat in 01 Apr 2016 18:06

Mecanic in bidon oricum nu exista! Adica daca e ceva defect/uzat n-o sa repare uleiul, cel mult amelioreaza simptomele. Si, daca tot ne luam dupa ce zice ENEOS,.ro sau .com, trebuia 10W50! :D

:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...