Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Update dupa primii ~2000km cu Eneos Ultra Racing 15W-50:

- sesizat zgomot metalic in primele 3-5 minute de functionare (nu stiu daca o fi intamplare fix acum, o sa vad dupa schimbul de ulei cum o sa fie)

- agregatul se incinge mult mai repede in oras (ajunge la 100+ grade si imi intra ventilatorul mult mai des si mai rapid) in conditiile in care vremea o vedeti cum este. Imi e teama de cum va fi la vara cand vor fi 40+ grade la nivelul asfaltului

- schimbatul vitezelor este ok, nimic deosebit

- nu a fost nevoie de completare

mergi la cineva sa iti faca o diagnosticare sa iti asculte motorul

Ce zici acolo pare cuzinetii si ambielajul

Poti trece pe la Cesar pe la garaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-o sa inteleg niciodata ce va impinge sa bagati rahat de dinozaur in motociclete . ala de mai sus baga 15w50 pe frig in loc de 10w30 recomandat ... incredibil, probabil ca nu aude cum ii bate dimineata toaca .....

 

 

in rest zgomotul metalic e bun inseamna ca mai are ce sa se frece pe acolo ... sau asta se aplica la altceva? hmmm

hmm, ai inteles fix pe dos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-o sa inteleg niciodata ce va impinge sa bagati rahat de dinozaur in motociclete . ala de mai sus baga 15w50 pe frig in loc de 10w30 recomandat ... incredibil, probabil ca nu aude cum ii bate dimineata toaca .....

 

 

in rest zgomotul metalic e bun inseamna ca mai are ce sa se frece pe acolo ... sau asta se aplica la altceva? hmmm

Nu vrei tu sa canti la alta masa?

In caz ca nu te-ai prins, am bagat mai multe tipuri de uleiuri RECOMANDATE de producator, in caz ca e curios careva de cum se comporta uleiul X sau Y.

Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fuchs Silkone Pro4 10w60, Agip Eni I-Ride Moto GP 10w60, elf moto race 10w60, motul 7100 4t 10w60, Liqui Moly 4T Synth 10w60, motorex power synt 10w60, Bardahl xt-4 c60 racing 10w60, Motul 300v 4r factory line off road 15w60, motul 300v factory synthetic 10w60, Maxima Extra 4 100% Synthetic Motor Oil 10W60 sunt doar cateva exemple de uleiuri pe care le poti folosi.

Editat de lexu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update dupa primii ~2000km cu Eneos Ultra Racing 15W-50:

- sesizat zgomot metalic in primele 3-5 minute de functionare (nu stiu daca o fi intamplare fix acum, o sa vad dupa schimbul de ulei cum o sa fie)

- agregatul se incinge mult mai repede in oras (ajunge la 100+ grade si imi intra ventilatorul mult mai des si mai rapid) in conditiile in care vremea o vedeti cum este. Imi e teama de cum va fi la vara cand vor fi 40+ grade la nivelul asfaltului

- schimbatul vitezelor este ok, nimic deosebit

- nu a fost nevoie de completare

In calitate de "şef la rahatul de dinozaur" aici pe forum :P ma declar surprins de manifestarile pe care le ai. Chiar am monitorizat temperatura motorului, atat personal cat si cu sprijinul colegilor care s-au dat pe pista, si nu am inregistrat temperaturi mai ridicate la utilizarea uleiului ENEOS Ultra Racing 15W50. Cand au fost diferente fata de alte uleiuri acestea au fost in directia opusa, cateva ℃ in minus. Tare mi-e teama ca situatia e cauzata de o problema de alta natura. Chiar te rog sa ma ţii la curent cu desfasurarea evenimentelor. Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Sef", ignora-l ;)

Feedback o sa mai dau dupa Turul Bihorului, o sa o abuzez vreo 2200km :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Sef", ignora-l ;)

Feedback o sa mai dau dupa Turul Bihorului, o sa o abuzez vreo 2200km :)

lol

 

pe vremuri nu o ardeai asa obraznic..

 

normal ca e o problema de alta natura, poti baga si ulei de la lidl daca motorul merge(a) bine bossul o sa fie multumit ... nu ma crezi ??? mai fa un experiment

 

 

eneos astia produc ei uleiul sau cumpara baza si pachetul de aditivi (cum face mortul) de la un producator adevarat?

 

ma retrag, sa nu supar pe domniile voastre, adevarul deranjeaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol

 

pe vremuri nu o ardeai asa obraznic..

 

normal ca e o problema de alta natura, poti baga si ulei de la lidl daca motorul merge(a) bine bossul o sa fie multumit ... nu ma crezi ??? mai fa un experiment

 

 

eneos astia produc ei uleiul sau cumpara baza si pachetul de aditivi (cum face mortul) de la un producator adevarat?

 

ma retrag, sa nu supar pe domniile voastre, adevarul deranjeaza

Pe aceleasi vremuri aveai alt ton si stiai sa discuti. Dupa cum se vede, s-au schimbat vremurile.

P.S. A mai fost unul care credea ca e in posesia adevarului absolut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In calitate de "şef la rahatul de dinozaur" aici pe forum :P ma declar surprins de manifestarile pe care le ai. Chiar am monitorizat temperatura motorului, atat personal cat si cu sprijinul colegilor care s-au dat pe pista, si nu am inregistrat temperaturi mai ridicate la utilizarea uleiului ENEOS Ultra Racing 15W50. Cand au fost diferente fata de alte uleiuri acestea au fost in directia opusa, cateva ℃ in minus. Tare mi-e teama ca situatia e cauzata de o problema de alta natura. Chiar te rog sa ma ţii la curent cu desfasurarea evenimentelor.

Cate grade si cu ce ai masurat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masurat cu termometru cu infrarosii pe carter, 2-3℃ in conditii pe cat posibil similare.

Eneos (Noeu JX Group) are de la extractie de petrol pana la retea de distributie (cel mai mare lant de benzinarii din Japonia), uzina din Olanda e a lor si nu doar cumpara si mixeaza. In alta ordine de idei stiu ca OPEC a facut o imparteala si toti producatorii de uleiuri din jurul Mediteranei primesc ulei baza Esso.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre 110 si 130℃.

E cat se poate de normal. Multumesc de info. Din MSDS e destul de mineral full sinteticul asta al lor si sa speram ca rezista.

» Post actualizat in 18 May 2017 10:37

In alta ordine de idei stiu ca OPEC a facut o imparteala si toti producatorii de uleiuri din jurul Mediteranei primesc ulei baza Esso.

 

Si Shell primeste sau da?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A bagat un prieten eneos(10w40 semi) in z750 acu vreo luna, patina ambreaju + sunete ciudate, a schimbat cu mortul 5100 LUX. Uleiul auto eneos e vai de mama lui, mi-a spus alt prieten care este mecanic auto si nu recomanda acest ulei pentru nici o masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cat se poate de normal. Multumesc de info. Din MSDS e destul de mineral full sinteticul asta al lor si sa speram ca rezista.

» Post actualizat in 18 May 2017 10:37

 

Si Shell primeste sau da?

Da. Acuma povestea cu sintetic facut din ulei baza mineral, hidrocracat & stuff e lunga si nu duce nicaieri, a fost dezbatut si rasdezbatut subiectul. Daca normele permit sa fie intitulat sintetic producatorii profita.

Nu stiu ce face Shell, nici unde are rafinarii/uzine. Informatia a fost una off the record pe care am primit-o cand am vizitat o fabrica de uleiuri din Italia, mi-a fost confirmata apoi si din alte surse.

A bagat un prieten eneos(10w40 semi) in z750 acu vreo luna, patina ambreaju + sunete ciudate, a schimbat cu mortul 5100 LUX. Uleiul auto eneos e vai de mama lui, mi-a spus alt prieten care este mecanic auto si nu recomanda acest ulei pentru nici o masina.

Dap. e varza, rahat de dinozaur 100% :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce face Shell, nici unde are rafinarii/uzine. Informatia a fost una off the record pe care am primit-o cand am vizitat o fabrica de uleiuri din Italia, mi-a fost confirmata apoi si din alte surse.

Shell pentru motociclete se face fix in Italia. Baza vine din Qatar

Ideea ar fi sa nu mai diseminezi informatii verificate doar din surse indoielnice :)

 

http://www.pressreader.com/philippines/philippine-daily-inquirer/20150318/282368333127670

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am sa inteleg niciodata cum sa pui 10W30 in conditiile in care prin iulie -august stai in trafic la 35-40grd, si mai ai si tupeul sa-i dai blana la acceleratie, adica putere maxima. Va dati seama ce temperatura atinge chiulasa?Temperatura aerului, 40grd la juma de metru deasupra asfaltului este inca mica, se pot depasi lejer 45grd.

Motoarele japoneze de generatie mai noua sunt facute cu tolerante mici si au in plus catalizator; folosirea unui ulei de tip 15w 50 nu este tocmai recomandat

toyoya, mazda folosesc si 0w20 la anumite motoare...

daca vei avea curiozitatea sa citesti despre uleiuri, vei vedea ca un 10w30 se comporta asemanator cu 10w40 la 100 grade, diferentele de cativa " cs" fiind nesemnificative

un 10w30 fiind mai fluid va curga mai repede si va raci mai usor un motor, de asemenea puctul de flamabilitate( punctul la care pelicula de ulei se arde) este mare si la un 10w30> 200 grade

nu este neobisnuit sa vezi la motociclete 10w30

 

Dap, sa vedem ce marca mai incerc :)

punand un ulei mai gros, nu vei rezolva problemele cu zgomotele, din contra; la rece, acesta fiind foarte vascos va urca mai greu spre rampa, nu va unde lagare, etc in timp real. accentuand uzurile pe care deja le ai; oricum in primele secunde, la pornire motorul se unge cu ce a mai ramas pe acolo

este foarte posibil sa ti dispara zgomotele dar pe termen scurt; pe termen lung se vor agrava, uzurile

daca nu sunt bani, mai trage de ea pt ca oricum va trebui sa umbli si sa inlocuiesti piesele uzate indiferent de uleiul pe care-l vei pune

 

off topic: exista ideea preconceputa de a pune un ulei mai gros daca are multi km... gresit! daca motorul nu consuma ulei se pune( sa zicem 10w40 chiar daca mobra are 100.000 km); in cazul in care ciupeste ulei se trece la un 15w , dar asta nu va face decat sa prelungeasca agonia pt ca tot la segmentare se va ajunge

 

fiti cu minte, folositi uleiul specificat in manual ca si vascozitate; brandul nu conteaza deoarece toti sunt obligati sa se incadreze in mormele API, ACEEA( norme auto de uzura si poluare), Jasoma nefiind decat o biata norma anti patinare a ambreiajului)

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

punand un ulei mai gros, nu vei rezolva problemele cu zgomotele, din contra; la rece, acesta fiind foarte vascos va urca mai greu spre rampa, nu va unde lagare, etc in timp real. accentuand uzurile pe care deja le ai; oricum in primele secunde, la pornire motorul se unge cu ce a mai ramas pe acolo

este foarte posibil sa ti dispara zgomotele dar pe termen scurt; pe termen lung se vor agrava, uzurile

daca nu sunt bani, mai trage de ea pt ca oricum va trebui sa umbli si sa inlocuiesti piesele uzate indiferent de uleiul pe care-l vei pune

 

off topic: exista ideea preconceputa de a pune un ulei mai gros daca are multi km... gresit! daca motorul nu consuma ulei se pune( sa zicem 10w40 chiar daca mobra are 100.000 km); in cazul in care ciupeste ulei se trece la un 15w , dar asta nu va face decat sa prelungeasca agonia pt ca tot la segmentare se va ajunge

 

Uleiul ales acum este cel recomandat de producator, nu am cautat eu sa pun "mai gros", intrucat a mers bine pana acum cu 10w50-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul ales acum este cel recomandat de producator, nu am cautat eu sa pun "mai gros", intrucat a mers bine pana acum cu 10w50-uri.

am crezut ca vrei sa pui mai gros...oricum este valabil ceea ce am scris mai sus

mai poti face o chestiune: compara fisele tehnice de la mai multi producatori( 10w50 in cazul tau) si alege-l pe cel mai vascos la 100 grade; de semenea un HTHS mare iti va garanta ca acel ulei va sta in grade

» Post actualizat in 18 May 2017 17:31

Shell pentru motociclete se face fix in Italia. Baza vine din Qatar

Ideea ar fi sa nu mai diseminezi informatii verificate doar din surse indoielnice :)

 

http://www.pressreader.com/philippines/philippine-daily-inquirer/20150318/282368333127670

tehnologia GTL( obtinere ulei din gaz) este aparuta la SHell inca de anul trecut( scriam despre asta in topicul " ulei auto la moto"); Exxon( Mobil) a inceput sa produca si el folosind Gtl

in Qatar , shell are rafinarii unde produce baze de uleiuri dar a hotarat ca pt moment sa nu le vanda si altor blendari

Repsol, un alt gigant isi face singur bazele, Exxon la fel

Motul, Ravenol, Fuchs, Penrite, etc sunt blenderi...a sta nu inseamna ca nu pot face uleiuri de calitate( alegand baze bune de ulei si aditivi)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A bagat un prieten eneos(10w40 semi) in z750 acu vreo luna, patina ambreaju + sunete ciudate, a schimbat cu mortul 5100 LUX. Uleiul auto eneos e vai de mama lui, mi-a spus alt prieten care este mecanic auto si nu recomanda acest ulei pentru nici o masina.

uite asa incep miturile , un mecanic care-si uita locul, un prieten care are incredere in belbod ...

 

ce competenta are mecanicul ala sa isi dea el cu parerea dupa un singur schimb la o singura motocicleta ... eu cred ca are probleme sa numere pan la 5...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele japoneze de generatie mai noua sunt facute cu tolerante mici si au in plus catalizator;

Asta e o speculatie. Pana nu aduni informatii pe o perioada de minim 20 de ani nu traversezi granita spre certitudine.

Baza speculatiei este simpla, schimbarile spectaculoase in performantele lubrifiantilor.

» Post actualizat in 19 May 2017 12:28

Am luat cateva manuale de service la rasfoit

 

CBR954 (motor dezvoltat la finalul anilor 90 - inceput de 2000):

Main journal oil clearance: 0.017 - 0.035

Cylinder-to-piston clearance: 0.020 - 0.055

 

 

CBR1000RR 2008 (motor dezvoltat dupa 2006)

Main journal oil clearance: 0.019 - 0.037

Cylinder-to-piston clearance: 0.015 - 0.050

 

CBR1100XX (motor dezvoltat la mijlocul anilor 90)

Main journal oil clearance: 0.017 - 0.035

Cylinder-to-piston clearance: 0.010 - 0.045

 

Observi cumva un pattern de scadere a jocurilor/toerantelor?

 

Matematica te contrazice :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o intrebare: la mine in carte uleiul recomandat este 5w-40 dar mi se pare 5ul ala cam mic, as merge pe un 10, mai ales in miezul verii. Pe de alta parte acum agata intre 1 si 2 si la semafor mi-e foarte greu sa o trec pe N, am mers pe ceva mobre si parca la nici una nu mi-a fost asa de greu sa gasesc Neutralul, banuiesc o vascozitate mai mare de 5, cum e in carte, dar nu stiu exact ce are in burta, uleiul fiind schimbat acum circa 1000km de fostu' apropitar.

 

Mobretu' in discutie este un Tuono V4, 2012. Exploatarea este una civilizata cu ocazionalele sprinturi dar fara insistat pe redline, si eventual un trackday ici-colo la nivel super-amator de plimbare cu picioarele pe jos.

 

Deci, 5w-40 sau 10w-40? :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...