Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Revin cu o intrebare: la mine in carte uleiul recomandat este 5w-40 dar mi se pare 5ul ala cam mic, as merge pe un 10, mai ales in miezul verii. Pe de alta parte acum agata intre 1 si 2 si la semafor mi-e foarte greu sa o trec pe N, am mers pe ceva mobre si parca la nici una nu mi-a fost asa de greu sa gasesc Neutralul, banuiesc o vascozitate mai mare de 5, cum e in carte, dar nu stiu exact ce are in burta, uleiul fiind schimbat acum circa 1000km de fostu' apropitar.

 

Mobretu' in discutie este un Tuono V4, 2012. Exploatarea este una civilizata cu ocazionalele sprinturi dar fara insistat pe redline, si eventual un trackday ici-colo la nivel super-amator de plimbare cu picioarele pe jos.

 

Deci, 5w-40 sau 10w-40? :what:

 

La modelul tau si multe RSV4, punctul neutru e buba din alta parte, nu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La modelul tau si multe RSV4, punctul neutru e buba din alta parte, nu uleiul.

 

Unde mai exact, daca esti amabil.

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, la Tuono a mea din 2005 si eu ma chinui sa gasesc N.

M-am obisnuit sa ma prefac ca eliberez maneta de ambreaj (80%) si o strang la loc, in acelasi timp ridic din a 1-a spre N, si majoritatea cazurilor merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cunoscuta problema, si ras-discutata pe topicul Aprilia. Nu vreau sa para ca am descoperit eu America :)

 

N-are nici o treaba, daca chiar voiai, spuneai. Merci fain oricum,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lenesule :)

 

Asta a fost o replica rautacioasa. Daca as fi stiu CE SA CAUT da, eram lenes.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare:

Am un Honda Dominator, care are doar racire pe aer, nu are radiator de ulei - uleiul se afla in cadru.

I-am montat un ceas de ulei in loc de buson/joja.

 

Daca merg pe autostrada (cam 50 de km pot merge acum) uleiul sta cam asa:

90km/h - trece putin de 100grade

100km/h - aproape de 110 grade

120km/h - trece de 120 grade

 

Sa ma risc sa merg cu el la 120 de grade? sau is sanse sa il distrug? ca la 90/100 pe autostrada e plictisitor rau de tot.

 

Oricum uleiul se schimba la 3000km - asa zice cartea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Intrebare: daca iau uleiul si il torn in motorul unei masini(polo 1.2 2007), e de rau? De mult am vrut sa fac asta dar nu am facut.

A facut cineva?

Alea "special" pentru auto au ceva aditivi in plus si cam atat....

 

Depinde de regimul de exploatare al masinii, dar principial (99%) nu are ce sa strice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

   

 

nu mai scrie tampenii pe net, te rog! :) ambreiajele moto nu mai patineaza nici cu mama uleiului auto "energy conserving" din '79-'80 incoace! :) asta unu la mana! doi la mana uleiul moto are si aditivi EP (extreme pressure) pentru cutie...

fara misto, imi arati si mie intr-o fisa tehnica de ulei , ce denumire au aditivii EP?

tot ce am citit la uleiuri moto de multe ori sunt niste basini de uleiuri hidrocracate, compozitie de multe ori , mai slaba, decat cea auto

normele Jasoma sunt doar norme auto preluate, cu referire strict la patinare ambreiaj si nu impun altceva: uzura, consum, sludge

prefer sa bag in mobra un ulei auto cinstit decat o mizerie etichetata "pt moto" cu marketing mincinos

ps: fara discutii interminabile despre ulei auto vs moto( a fost un topic acum cativa ani si am postat acolo normele ACEEA, API, JASOMA)

 

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fara misto, imi arati si mie intr-o fisa tehnica de ulei , ce denumire au aditivii EP?

tot ce am citit la uleiuri moto de multe ori sunt niste basini de uleiuri hidrocracate, compozitie de multe ori , mai slaba, decat cea auto

normele Jasoma sunt doar norme auto preluate, cu referire strict la patinare ambreiaj si nu impun altceva: uzura, consum, sludge

prefer sa bag in mobra un ulei auto cinstit decat o mizerie etichetata "pt moto" cu marketing mincinos

ps: fara discutii interminabile despre ulei auto vs moto( a fost un topic acum cativa ani si am postat acolo normele ACEEA, API, JASOMA)

 

 

ne explici si noua care este uleiul auto & cinstit pe care il bagi la KLE?

 

sa avem si noi pontul pentru viitoarele schimburi de ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ne explici si noua care este uleiul auto & cinstit pe care il bagi la KLE?

 

sa avem si noi pontul pentru viitoarele schimburi de ulei...

:) stiu ca esti " mistocar" dar iti voi face jocul...

orice producator care ti trece in fisa tehnica compozitia uleiului si care, totodata, afiseaza o fisa tehnica actualizata si cat mai completa( hths, tbn, nivelul de fosfor) pe site-ul propriu,adica acei producatori transparenti

nu vreau sa convertesc pe nimeni doar mi-am exprimat un punct de vedere; eu folosesc cu succes de 4 ani si vreo 50.000 km, fara consum de ulei sau zgomote la cutie. poate sunt eu norocos sau poate , cum scria d-l inginer einstein 1984,asta nu-i un motor pretentios...

ps: probabil urmatorul schimb va fi cu ulei de floarea-soarelui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei moto am pe acasa cam tot timpul si de multe ori am vrut sa pun in masina dar nu am facut o. Sa inteleg ca n are nici pe ...?

 

De 4 ani folosesc in toate masinile mele doar ulei moto. 2 motoare diesel si unul benzina.

Schimbul il fac de doua ori pe an, o data primavara, o data toamna.

» Post actualizat in 20 Jun 2017 07:22

Ca idee, MSDS-ul uleiului auto din aceeasi categorie, este cam identic. Silkolene PRO 4 PLUS 5W40 si Fuchs Titan RACE PRO S 5W40.

Vascozitate la 40 C: 92.4 cSt ambele

Vascozitate la 100 C: 14.89 cSt ambele

Indice de vascozitate: 169 ambele.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 20 Jun 2017 07:22

 

Ca idee, MSDS-ul uleiului auto din aceeasi categorie, este cam identic. Silkolene PRO 4 PLUS 5W40 si Fuchs Titan RACE PRO S 5W40.

Vascozitate la 40 C: 92.4 cSt ambele

Vascozitate la 100 C: 14.89 cSt ambele

Indice de vascozitate: 169 ambele.

dar diferenta de pret e orbitoare ... eu am bagat Titan race pro pt ca nu aveau stock ala "normal" intr-un cazan, si in alalt am pus Shell GTL 10w60 pentru vara si alergatura/ambuteiaj autostrada ... e tare rau , sa vedem cat tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...