Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

4 hours ago, Speedy.K said:

Ce culoare are 300 v-ul cand il scoti din motor ?

Pana si descrierea comerciala data de Motul iti spune ca e un ulei de curse. Niciun street! Zero detergent. 
Ca urmare iti bati joc de motor. Ala e ulei de schimbat dupa fiecare sesiune de antrenament/ cursa. Pe vremea cand lucram in domeniu pana si vanzatorii importatorului ne-au zis sa nu recomandam asa ceva pentru strada. Si era ultimul racnet din gama pe vremea aia, ar fi trebuit sa vrea sa-l vanda. Nu i-am crezut pana nu am testat. Am bagat in 2L cu rosu incepand la 11500 rpm si i-am dat 1000 km de i-au sarit capacele, ca de obicei. Cand l-am scos era tot roz, cum l-am bagat!

300v nu e roz...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uite ce mă întreabă el... Dar tu când ai gresat ultima dată rulmenții cu ace de la tripoda și basculă? Fix pe mine ți-ai găsit să mă întrebi copilării de astea? Și nu, nu are vreo mare influență, doar că această aspect ar trebui repetat cel puțin anual (strict preventiv).

Adică eu am luat mobra cu Motul 7100 10w40, agăța grav cutia, am pus Valvoline 10w50 și agață mult mai fin și mai rar, dar nu-i de acolo? In măsura în care am pus kit coborâre scărițe, modificat pârghiile și gresat corespunzător? Inclusiv bucșa de bronz pe care stă schimbătorul...

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, yo4hgx a spus:

 

Nu! La FZR-ul de dinainte am folosit o perioada Motul 7100, care la schimb iesea chiar negru, negru... bine, la motorul ala nici nu stiu de ce mai schimbam uleiul, ca daca te dadeai la el ca lumea, halea cam 1L la 100Km. De ulei! La R1 am facut doar 2 schimburi de 300V si a iesit tot negrut... nu ca la FZR, inca puteai distinge culoare verde dar sub nici o forma nu il puteai confunda cu ulei nou. 

 

Motor de 2L? Sau ce. 

 

Celor care au impresia ca le agata cutia din cauza uleiului eu le recomand sa curete nucile parghiilor levierului schimbatorului de viteze si apoi sa le unga cu un spray, ceva dedicat. Ia ca cu mana (sic) ! 


Da, motor 2 in linie. Si a iesit uleiul aproape ca nou. Ghici de ce?

Cat despre agatat, e vorba de motociccleta nou nouta. In rodaj agata ca dreaqu. Inclusiv cand m-m dus cu ea la revizia de 1000. Cand m-am intors, pam-pam, nu mai agata. Am fost atent special.

Acum 11 minute, MotoS Garage a spus:

300v nu e roz...


Am spus ca poate am incurcat culorile. Am ceva ani de cand n-am mai bagat Motul, din diverse motive, nu legate de calitate, ca mobra nu simtea nimic deosebit.

Acum 25 minute, yo4hgx a spus:

Nu inteleg unde bati, eu am vorbit serios… spre exemplu, tu cand ai curatat si gresat nucile de la schimbator? Bine, nu in perioada asta dar vara, de cate ori ai facut-o? Bineinteles, daca dupa aia cutia inca creeaza probleme se poate testa cu schimbarea indicilor uleiului dar de obicei, cand schimba greu e fie cutie in sine, fie ambreajul. Daca se “rezolva” din ulei inseamna ca ai gasit o metoda sa maschezi un defect, nu ca ai rezolvat problema. 


Uite, eu n-am umblat niciodata la schimbator in 170.000 km. A, l-am indreptat odata dupa o cazatura pe coclau. N-a agatat cutia in viata ei. Si a mers mobra aia in ora de la zero la 40 de grade si a vazut toti mortii din lume. Numai cu 10-40.

A, ca o fi cate un model care are o buba sau o sensibilitatea acolo, asta e altceva. Dar sa dai asta ca panaceu pentru toate agatarile din cutie e o prostie.

 

Oricum, eu ma retrag din discutie pentru ca, ca de fiecare data cand zice cineva "ulei" discutia se duce in directii nedorite. De mine, cel putin. Am zis ce am pus eu, am zis cum mi-a mers, am spus ce n-as pune, gata. Va salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa… prin 2L te-ai referit la 2 in linie, nu 2 litri :)

 

Iarna, iarna, dar daca redeschidem si tema rodajului nu mai terminam pana la vara!

 

Rodajul in general se face cu ulei subtire, de calitate mai “proasta”, daca este permisa expresia si este normal sa se simta la cutie. Pana la urma, motorul vrea ulei asa si asa, cutia gros… iar ambreajul subtire, asa ca nu vei putea multumi niciodata pe toata lumea.

Acum 20 minute, Lucian_M a spus:

Uite ce mă întreabă el... Dar tu când ai gresat ultima dată rulmenții cu ace de la tripoda și basculă? Fix pe mine ți-ai găsit să mă întrebi copilării de astea? Și nu, nu are vreo mare influență, doar că această aspect ar trebui repetat cel puțin anual (strict preventiv).

Adică eu am luat mobra cu Motul 7100 10w40, agăța grav cutia, am pus Valvoline 10w50 și agață mult mai fin și mai rar, dar nu-i de acolo? In măsura în care am pus kit coborâre scărițe, modificat pârghiile și gresat corespunzător? Inclusiv bucșa de bronz pe care stă schimbătorul...

 

Alt maniac! In fine, ca sa iti raspund, rulmentii cu ace i-am curatat si uns cand am schimbat gumele. Acum vreo 3 ani adica. 

 

In ceea ce priveste agatatul grav al cutiei, chiar tu spui ca dupa ce ai pus alt ulei tot agata… doar ca mai fin si mai rar, deci problema nu s-a rezolvat decat partial, iar din punctul meu de vedere e doar frectie la picior de lemn. Bine, acum mai depinde si ce intelegi tu prin agatat “grav” si cu ce compari, sunt motoare care din fabrica rup levierele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ușor cu apelativele, că n-am urcat Stelvio împreună! Mulțumesc!

Cât privește agățatul, la sportivă nu are voie să agațe. La mine mai e chestia că nu schimb in ture înalte, mobra mea are cuplul maxim la doar 4000 rpm, iar eu rar trec de 5000 (din 9000 și un pic). Asta e o altă discuție și nu face obiectul topicului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest context “apelativul” nu a fost folosit in sens peiorativ, ba chiar dimpotriva! Daca nu ai avea dopuri in urechi si atitudinea asta agresiva poate ai mai invata si tu cate ceva, sau tu chiar crezi ca le stii pe toate? 

 

In fine, eu am inteles ca exista mai multe elemente care contribuie la “agatat” abia cand mi-am montat quick-shifter si auto-blipper, starea lagarelor (nucilor), unghiul parghiilor… si nu in ultimul rand, jocul lantului transmisiei finale contribuie efectiv la timpul total si modul in care  “intra” in viteze. 
 

Repet, si nu mai revin, daca exista probleme la schimbat vitezele, de vina nu este neaparat uleiul, sau indicele acestuia, pana acolo mai sunt si altele care merita verificate inainte.

 

Sa fii iubit! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, yo4hgx a spus:


 

 de vina nu este neaparat uleiul


Eee, asa mai vii de acasa! Accentul pe "neaparat". Asta asteptam de la voi, astia mai mesterei, sa nu fiti categorici. 
Drumuri bune sa aveti. Eu ma duc sa fac ceva km sa vad daca mai agata si daca-mi place uleiul pe care mi l-a pus dealerul Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:


Eee, asa mai vii de acasa! Accentul pe "neaparat". Asta asteptam de la voi, astia mai mesterei, sa nu fiti categorici. 


Drumuri bune sa aveti. Eu ma duc sa fac ceva km sa vad daca mai agata si daca-mi place uleiul pe care mi l-a pus dealerul Honda.

 

Nu am cum sa fiu categoric cand vorbim generic, sau pe fondul unor date prezentate selectiv si mai ales retoric. 

 

Dar cand vine vorba de indicii uleiului, in principal vascozitatea la temperatura optima a motorului, acestia se aleg functie de tolerantele constructive ale lagarelor arborelui, de palier si respectiv biela, care functie de mai multe variabile, cum ar fi turatia si temperatura locala, se calculeaza astfel incat cuzinetii sa nu ajunga niciodata sa intre in contact direct cu arborele. Daca se intampla asta inseamna ca uleiul a fost “spart” si singura masura de siguranta este renumitul aditiv de conditii de presiune extrema… care de obicei lipsesc din, sau sunt in cantitate foarte mica, in uleiurile dedicate moto.

 

Cine nu vrea sa inteleaga ca schimbarea vitezelor este influentata SI de alti factori in afara de vascozitatea uleiului, cum ar fi uzura si starea parghiilor levierelor, uzura si starea ambreajului si a cablului acestuia, uzura si starea lantului, alinierea rotilor si decide sa incerce direct cu alti indici sau producatori de ulei… ce pot sa zic, decat ca-i urez succes!

 

 

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Nu-mi purta de grijă!

 

Cu tot respectul, ma doare exact fix acolo de tine… eu chiar am incercat sa exprim un punct de vedere, cu argumente cat de cat tehnice, atat cat ma duce pe mine mintea. Daca vrei sa participi la conversatie, fie ca esti sau nu de acord cu mine, esti mai mult decat binevenit. Daca nu, nu! 

 

E iarna, zapada… mai bea si tu o cana de vin fiert, sau da o cautare pe Tinder… relax! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Colegul nostru are dreptate, este foarte adevărat și cu gresarea pârghiilor. O fac și eu regulat, și se simte.

Am montat acum ceva timp la pedală, inclusiv un kit format din rulmenți mici și distanțiere.

Pedala este fixă, nu își mai creează joc, fără uzuri.

Schimbarea vitezelor e o joacă, pedala alunecă și iese din viteză extrem de ușor.

https://murphskits.com/kawasaki/c14-concours-14-gtr1400/beraringed-up-shifter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ale mele n-am observat, deoarece le gresez anual (cel puțin anual) și nu spăl moto cu spumă. Iar la care le-am făcut chestia asta n-am testat decât pe loc mișcarea, nu in mers. De asta nu mă leg de chestii mărunte, ci de calitatea uleiului și de turația la care se schimbă treptele. Un prieten cu gsxf600 spunea că îi agață grav cu Motul, a pus Eneos și a dispărut problema. Caz închis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Kristian a spus:

Cred ca,e cazul sa incetati. :)

 

Multumesc, nu cred ca e nevoie, la varsta mea cred am invatat sa nu mai raspund la provocari ieftine. 

Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

Să mă leg de familia ta? Stau cuminte, nu te înțep, tu vii cu kkturi...

Brothaaaaaaaa biker... 🤦

Recunosc că uneori sunt prost, dar uitându-mă în jur, prind curaj.

Refuz să te mai bag in seamă, fă-ți de cap!

 

 

Familia mea? Cu mare placere, iti fac cunostinta cu Nikoli, tanara mea sotie, Harvey, fiul nostru de 3 ani si 9 luni si Hailey, mica noastra printesa de 1 an si 8 luni. De care vrei sa te legi? Sau vrei sa ataci mai adanc, la parinti si bunici? Intreb pentru ca nu ai mentionat. 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...