Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Am inteles,o sa il scot pe ala din rezervor dar cred ca o sa mai ramana pe furtune,dar lu ala nu am ce sa-i fac.

 

Mersi.

 

 

Si cu becul ma poate ajuta cineva?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai noroc.Am si eu o intrebare de incepator,ca deocamdata asa sunt.

 

I-am schimbat uleiul din cutie motoretei si am zis sa ii cumpar si pt amestec ceva mai bun,pana acum am folosit repsol sintetic pt 2 timpi iar acum i-am luat de la motul ceva mai bun.Are ceva daca pun peste uleiul vechi asta nou?In rezervorul de ulei mai e putin mai mult de un sfert,aproape jumate.

PS: E derbi senda xtreme 2t 49 cm3

In primul rand nu ai specificat daca uleiul Motul are aceleasi specificatii ca si Repsol.Daca are aceleasi spweecificatii poti sa folosesti linistit dar este recomandat sa-l inlocuiesti total.

 

Nu are nimic, se amesteca cu cel vechi si vor arde impreuna ... pana la un moment dat in care uleiul vechi se va consuma de tot si vei avea doar din cel nou. Pune fara grij.

Corect!

 

bineinteles ca are ,dar unii se cred prea superiori sa se coboare din copac.

Daca citeai ce a scris mai sus vedeai ca lipseste ceva.

 

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Unde ai vazut tu compozitia chimica unica? Nici macar nu a specificat cu ce tip ulei vrea sa-l inlocuiasca.A spus Motul. Evident este recomandat sa-l scurgi pe cel vechi si sa-l pui pe celalalt.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nelu..ma nelule ma..tu te contrazici singur ma...nu te supara de unde vine aceasta "recomandare" ca atunci cand schimbi uleiul il scurgi pe cel vechi?..oare nu cumva din cauza ca ceapa nu-i varza?...si daca nu stii sau nu ai auzit de "reteta" atunci de ce vb aiurea?iti spun eu...orice adeziv,liant,ulei,etc are o reteta UNICA pe care laboratorul brandului respectiv o dezvolta impreuna cu niste specialisti si rezultatul final, produsul va fii mai mult sau mai putin de calitate(si sa stii spre uimirea ta aceste retete se tin destul de ascuns fatza de brandurile competitive..si o spun pentru ca am vb cu un "retzetar" dinasta deci nu vorbesc din cartzi).Asta face diferenta intre produse hovere....dar imi place de tine ca negi o chestie cu juma de gura...de ce nu ii zici direct baga ulei peste ulei....!???:))))"totusi e bine sa-l scurgi pe cel vechi..."..tzie personal ti-as baga ulei de Dacie 1300 in KTM ca sa vezi atunci reteta unica...:));)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Nu se "branzesc" nici daca amesteci ulei 4T de vascozitati diferite. Exemplu: la un FZR1000 a sesizat baiatu ca ii lipseste ulei; a cumparat ulei mineral de tractor, a turnat cateva capace si pac, a mers motoru; dupa un timp a scazut iar sub nivel, i-am turnat de la mine BelRay semi 15w50 si la fel, a mers fara probleme fara sa se branzeasca, smantaneasca, etc.

Ba chiar am amestecat ulei de furca cu ulei de motor 10w40 si nu am obtinut vre-un produs lactat.

 

Uleiurile nu sunt chiar atat de diferite la urma urmei, tot din petrol sunt extrase si apoi aditivate intr-un anumit fel. Bine inteles ca difera ca si calitati, dar in "sufletul" lor, PETROL le cheama.

Editat de skvj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca are ...sunt doua uleiuri diferite care au compozitie diferita....Ele pot face o reactie aiurea...unul din ele se poate branzii...de exemplu..pentru ca fiecare brand de ulei are o compoztie chimica unica...la care daca mai adaugi alte chimicale poate iesii foarte prost pt motorul tau...scurje uleiul vechi de tot si pune doar din cel nou..

Coane Bica, te rog eu mult, nu mai propavadui la nimeni pe forum aberatiile pe care le-ai scris mai sus. Te rog eu mult.

 

Uleiurile se pot amesteca si acest lucru este reglementat de standardele internationale de calitate

 

http://www.api.org/certification-programs/engine-oil-diesel-exhaust-fluid/~/media/files/certification/engine-oil-diesel/publications/1509-16thadd-10308forprint-2.ashx

 

la pagina 61, e o caracteristica a uleiului standard API-SM.

litera h - Shall remain homogenous and, when mixed with ASTM reference oils, shall remain miscible.

 

La toate standardele, cel putin la cele MINIME (deci pana si cele mai proaste uleiuri) apare paragraful:

 

Homogeneity and miscibility

 

Shall remain homogeneous and, when mixed with ASTM reference oils, shall remain miscible.

 

Uleiurile nu sunt chiar atat de diferite la urma urmei, tot din petrol sunt extrase si apoi aditivate intr-un anumit fel. Bine inteles ca difera ca si calitati, dar in "sufletul" lor, PETROL le cheama.

Nu numai ca nu sunt asa diferite, dar este IMPUS de standarde sa poata fi amestecate.

 

Orice om care a schimbat uleiul la un motor, fie el auto sau moto, a observat ca intotdeauna ramane o cantitate maricica de ulei vechi in motor, care se amesteca cu uleiul nou la schimb. Nicaieri in lumea asta nu o sa fii obligat sa folosesti aceeasi marca de ulei pe durata de viata a unui motor, este cat se poate de ABSURD si TAMPIT sa crezi ca uleiuri diferite vor avea cine stie ce reactie.

 

Nelu..ma nelule ma..tu te contrazici singur ma...nu te supara de unde vine aceasta "recomandare" ca atunci cand schimbi uleiul il scurgi pe cel vechi?..oare nu cumva din cauza ca ceapa nu-i varza?...si daca nu stii sau nu ai auzit de "reteta" atunci de ce vb aiurea?iti spun eu...orice adeziv,liant,ulei,etc are o reteta UNICA pe care laboratorul brandului respectiv o dezvolta impreuna cu niste specialisti si rezultatul final, produsul va fii mai mult sau mai putin de calitate(si sa stii spre uimirea ta aceste retete se tin destul de ascuns fatza de brandurile competitive..si o spun pentru ca am vb cu un "retzetar" dinasta deci nu vorbesc din cartzi).Asta face diferenta intre produse hovere....dar imi place de tine ca negi o chestie cu juma de gura...de ce nu ii zici direct baga ulei peste ulei....!???:))))"totusi e bine sa-l scurgi pe cel vechi..."..tzie personal ti-as baga ulei de Dacie 1300 in KTM ca sa vezi atunci reteta unica...:));)

Amice, pastreaza-ti parerile pentru tine si nu mai da sfaturi ERONATE.

O fi unica formula uleiurilor (sau asa iti place tie sa crezi) dar trebuie sa respecte niste standarde de calitate, altfel nu au ce cauta pe piata. Si la multele cerinte scrise acolo in standard e si una care se refera la miscibilitate. Ca sa fie admise de standardul de calitate trebuie sa fie miscibile cu alte uleiuri din aceeasi categorie.

Asa, ca te rog mult, nu mai bate campii. Sau daca vrei sa-i bati, bate-i in alte parti. :cheers:

 

Pentru mai multe detalii consultati:

 

http://www.api.org/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, corect, cum ramane la 4T ulei vechi in baie si se amesteca cu cel nou la fel se va intampla si in rezervorul de ulei de amestec, doar ca acesta se va consuma pana la urma.

 

 

Trebuie sa mai apara si MuscaturadeFurtuna sa se ia de mine si sa spuna ca spun numai prostii pe sectiunea Service. Fiecare avem fanii nostrii. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai multe detalii aici, despre standardul ASTM D6922

 

http://www.astm.org/Standards/D6922.htm

 

Significance and Use

 

It is important that engine oils from different manufacturers be homogeneous and miscible with each other, because operators of automotive engines often do not have prior knowledge of the manufacturer of the oil that is currently used in their application, and engine failure can occur if oils are combined that do not stay homogeneous and function properly.

 

Am tradus si in romaneste, poate unii nu pricep bine in engleza:

 

Este important ca uleiurile de motor care provin de la producatori diferiti sa fie omogene si miscibile intre ele, pentru ca cei care folosesc motoarele nu stiu intotdeauna ce tip de ulei a fost folosit anterior, iar motoarele pot suferi distrugeri importante DACA uleiurile combinate nu raman omogene si nu "se pupa" cum ar trebui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ma dilau..de ce nu-s miscbile toate intre ele?de ce doar unele?atunci insemna ca intre Motul care e 80 d elei litru si Prista care e 10 lei litru e totuna...defapt e hotie la motul ...ca doar "petrol" scrie pe toate...si pentru baiatu de mai sus care a bagat ulei de masline in motor...nu poti s ate pronunti daca motorul merge sau nu "bine" cu acel ulei...acolo e vorba de uzura interna a motorului..depuneri pe arcurile supapelor pe scaune, axurile cu came...etc etc...motorul "merge" si daca ii bagi ulei de transmisie...in timp performantele motorului scad..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fain argument ai moshulica...ashtia ca tine si din generatia ta ne-atzi adus la progresele de acum ale Romaniei..."las ca mere si asha"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca o dati in diverse

 

in discutie nu se punea problema daca poate sau nus a le amestece. Se punea problema daca este RECOMANDAT sa le amestece. Si nu este recomandat sa le amestece deoarece uleiul nou isi poate pierde din calitati in urma amestecarii cu uleiul vechi(si aici nu ma refer la faptul ca nu mai poate fi folosit). Si daca pe om nu il interesau calitatile uleiului de ce ar cumpara un ulei mai scump sa il puna peste unul mai ieftin ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca merge si ulei de transmisie si ca performantele vor scadea, insa nu despre asta e vorba in topic ci despre amestecare a 2 uleiuri de amestec de marci diferite si compatibilitatea lor care este una reala.

Si daca esti ontopic, trebuie sa precizam ca acest amestec de uleiuri ca afecta grav supapele uni 2T :peace: ireversibil.

 

 

:cheers: <-mi-a dat o idee: uleiul e ca si berea, una e mai amara, alta mai dulce, alta mai spumoasa; daca le amesteci va iesi o medie intre toate produsele, poate nici roz nu va fi, nici a trandafir nu va mirosi, dar cu siguranta ba fi bere si te va racori. :drink:

 

 

Deci toarna berea uleiul si da-i drumu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca o dati in diverse

 

in discutie nu se punea problema daca poate sau nus a le amestece. Se punea problema daca este RECOMANDAT sa le amestece. Si nu este recomandat sa le amestece deoarece uleiul nou isi poate pierde din calitati in urma amestecarii cu uleiul vechi(si aici nu ma refer la faptul ca nu mai poate fi folosit). Si daca pe om nu il interesau calitatile uleiului de ce ar cumpara un ulei mai scump sa il puna peste unul mai ieftin ?

:baldy: :baldy:

 

 

:cheers: <-mi-a dat o idee: uleiul e ca si berea, una e mai amara, alta mai dulce, alta mai spumoasa; daca le amesteci va iesi o medie intre toate produsele, poate nici roz nu va fi, nici a trandafir nu va mirosi, dar cu siguranta ba fi bere si te va racori. :drink:

 

 

Deci toarna berea uleiul si da-i drumu.

Evident asa e, dar unii complica lucrurile mai mult decat trebuie. Altii habar nu au cum se obtine un ulei dar bat toaca intr-una cu "recomandari" de te doare capul. Zau. Oricum, cine are minte intelege, cine nu, nu. Si cu asta basta. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nelu..ma nelule ma..tu te contrazici singur ma...nu te supara de unde vine aceasta "recomandare" ca atunci cand schimbi uleiul il scurgi pe cel vechi?..oare nu cumva din cauza ca ceapa nu-i varza?...si daca nu stii sau nu ai auzit de "reteta" atunci de ce vb aiurea?iti spun eu...orice adeziv,liant,ulei,etc are o reteta UNICA pe care laboratorul brandului respectiv o dezvolta impreuna cu niste specialisti si rezultatul final, produsul va fii mai mult sau mai putin de calitate(si sa stii spre uimirea ta aceste retete se tin destul de ascuns fatza de brandurile competitive..si o spun pentru ca am vb cu un "retzetar" dinasta deci nu vorbesc din cartzi).Asta face diferenta intre produse hovere....dar imi place de tine ca negi o chestie cu juma de gura...de ce nu ii zici direct baga ulei peste ulei....!???:))))"totusi e bine sa-l scurgi pe cel vechi..."..tzie personal ti-as baga ulei de Dacie 1300 in KTM ca sa vezi atunci reteta unica...:));)

Daca 3 oameni iti spun ca aberezi ar trebui sa-i crezi.Am spus ca nu are nimic dar ca ar fi recomandat sa-l schimbe.Vad ca ai lipsit la lectiile de citire ca nu prea intelegi limba romana. Cand o sa ai KTM poti sa vorbesti cu mine despre uleiurile pt KTM pana atunci stai flexat si nu te mai agita sa nu faci dreaqu vreo apoplexie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are sau nu are?:))

 

Si inca ceva,ma gandeam sa ii bag bec halogen numai ca eu nu am farul pe baterie,si cand nu este turat motorul isi pierde si farul din putere.

 

Pot sa ii bag?

 

Daca ar fi inteles cineva ce vrei ar fi fost minunat. :friends:

Toate becurile care depasesc o anumita putere la auto/moto sunt "halogen". Cele care au H in inceputul denumirii. H1, 2 3 4 5 67 8 98

Vezi intai de care bec ai, ce soclu foloseste, scrie pe el ce fel e. Apoi pune acelasi tip de bec, adica tot.. halogen, ca ma indoiesc ca ai de alt tip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca 3 oameni iti spun ca aberezi ar trebui sa-i crezi.Am spus ca nu are nimic dar ca ar fi recomandat sa-l schimbe.Vad ca ai lipsit la lectiile de citire ca nu prea intelegi limba romana. Cand o sa ai KTM poti sa vorbesti cu mine despre uleiurile pt KTM pana atunci stai flexat si nu te mai agita sa nu faci dreaqu vreo apoplexie.

 

 

:))))))..lasa citirea si alte formule de 2 lei.. aici e o problema de comprehensiune la tine..pentru ca eu inteleg perfect ce ai scris...reiterez hover..te-am intrebat frumos de ce e recomandat sa-l schimbe?dar vad ca ai eludat a doua oara subiectul...nu-s curios de KTM-ul tau..dar ca sa fiu ca tine :cand o sa ai tu yamaha atunci sa vii sa vb cu mine despre uleiuri...:))nah...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altii habar nu au cum se obtine un ulei dar bat toaca intr-una cu "recomandari" de te doare capul.

normal, ca stiu ei de la un mecanic batrin, care a reparat 8751 de Dacii 1300 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))))))..lasa citirea si alte formule de 2 lei.. aici e o problema de comprehensiune la tine..pentru ca eu inteleg perfect ce ai scris...reiterez hover..te-am intrebat frumos de ce e recomandat sa-l schimbe?dar vad ca ai eludat a doua oara subiectul...nu-s curios de KTM-ul tau..dar ca sa fiu ca tine :cand o sa ai tu yamaha atunci sa vii sa vb cu mine despre uleiuri...:))nah...

Arata-ne o poza cu yamaha ta.. :drink:

in alta ordine de idei, pt cei care se descurca cu engleza, recomand acest articol. http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

si acesta http://motoroilbible.com/motor-oil-bible-first-chapter.php .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata-ne o poza cu yamaha ta.. :drink:

in alta ordine de idei, pt cei care se descurca cu engleza, recomand acest articol. http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

si acesta http://motoroilbible.com/motor-oil-bible-first-chapter.php .

ma, esti cu capu'? crezi ca lamuresti niste discutii de colt de bloc cu doua linkuri? jesus :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers.

Un mecanic auto pe care il cunosc mi-a povestit o faza cu un nene care l-a dat pe spate.

Vine la service cu o Skoda Octavia cu motor diesel de 1.9. Km in bord 150.000.

Asta venise ca i se parea lui ca scoate mai mult fum decat stia el ca tre sa scoata.

Masina cumparata de el cu 4 ani in urma, noua. Taran, redneck, cara cu masina diverse la tara.

Mecanicu il intreaba, ati schimbat vreodata uleiul? Ala da din umeri. Apoi ii zice ca in afara sa-i puna benzina nu i-a facut masinii aleia absolut nimic 4 ani. :rusinica: :crack:

Mecanicu face ochii cat cepele.

-Pai, ulei, filtre.. ??

-Nu, nimic, ce-s alea?

-Pai trebuie sa le schimbati!

-Bine, le schimb, schimba-le si revin si platesc. :D

Si imi povesteste asta nene, cica din ulei mai avea putin peste jumate, era SMOALA.

Filtrul de aer fusese absorbit in cutia aia a lui spre admisie, se tuguiase si in varful tuguiului avea o spartura de 1cm prin care tragea aer.

 

In fine, i-a pus ulei nou, filtre noi, masina a pornit, fumul s-a redus, a plecat taranu fericit.

Taran ceh. :grinbandit:

 

-------------

Si noi stam si ne strofocam sa nu cumva sa nu amestec 2 uleiuri. LOL. (bine, nici ca ala nu e bine sa ajungi :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am schimbat uleiul unuia la un ford-focus tot diesel, abia cumparat second hand, masina din 2002 - deci de 10ani.

Filtrul de ulei era asa de corodat de abia se mai citea scrisu pe el: "motorcraft" - filtrul care se pune de fabrica de ford. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...