Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

pt ca mai patineaza un ambreiaj(pe sintetic), pt ca un V nu se tureaza cat un 4L, si pt ca asa zice japonezu' in carte :D

 

L.E. stiu ca toti zic ca "nu era full sintetic pe vremea X", dar eu sunt multumit de motorul care merge foarte bine. Am avut mai putine probleme decat multi de prin jurul meu.. coincidenta sau nu, raman la ale mele obiceiuri

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intruder M1800R şi M1800R2

 

Modele K6, K7, K8, K9 (2006 - 2009)

Aplicaţie Recomandare Cap. (litrii) Motor 4-timpi

(ulei) Cel mai bun 300V 4T FACTORY LINE 5W-40 3.6 Mai bun 7100 4T 10W-40 Bun 5100 4T 10W-40

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@hardKnot

gama 5100 este suficienta pentru motorul tau

7100 su 300V urca catre o exploatare mai violenta a motorului.

 

@morarugeorge gama 5100 este VARZA pentru motorul meu si pentru orice motor. E un ulei SLAB calitativ. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt ca mai patineaza un ambreiaj(pe sintetic), pt ca un V nu se tureaza cat un 4L, si pt ca asa zice japonezu' in carte :D

 

L.E. stiu ca toti zic ca "nu era full sintetic pe vremea X", dar eu sunt multumit de motorul care merge foarte bine. Am avut mai putine probleme decat multi de prin jurul meu.. coincidenta sau nu, raman la ale mele obiceiuri

Pana acum doar am citit despre ambreiaje care patineaza din cauza unui ulei sintetic,personal nu am vazut asa ceva si nici un cunoscut nu s-a plans de asemenea minune.

Plus de asta nu stiu ce importanta are turatia unui motor si ce rau i-ar face daca ar functiona la o turatie joasa cu un ulei full sintetic...probabil te referi la faptul ca uleiul respectiv nu va fi folsit la capacitatea lui maxima dar asta nu e important pt mine...important este ca motorul sa aiba cea mai buna lubrifiere si protectie,indiferent de conditiile de stres in functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal all...v as fi recunoscator daca mi ati oferi ceai mai buna recomandare in materie de ulei pt honda f4i?nu conteaza pretul,sa l gasesc in comert...motul m a cam dezamagit vis-a-vis de cutia de viteze(7100),vb de un kawasaki,mai bine s a comportat per total la un castrol grand prix de pe louis...imi cer scz ca am deviat putin de la topic,insa vreau alegerea ideala pt acest motor,f4i...multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal all...v as fi recunoscator daca mi ati oferi ceai mai buna recomandare in materie de ulei pt honda f4i?nu conteaza pretul,sa l gasesc in comert...motul m a cam dezamagit vis-a-vis de cutia de viteze(7100),vb de un kawasaki,mai bine s a comportat per total la un castrol grand prix de pe louis...imi cer scz ca am deviat putin de la topic,insa vreau alegerea ideala pt acest motor,f4i...multumesc anticipat

Incearca Motul 300V,mai ales daca circuli mult in oras (temperaturi ridicate de functionare) sau in turatii mari..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine se declara nemultumit de ulei la motociclete cu uzura e bine de stiut ca 99% nu uleiul e problema, ci motocicleta- in general cutia sau amestecul prea bogat in carburator.
Un zxr 400 venea cu un ulei API SG 10W40 mineral acum doojdeani si functiona foarte bine. Daca un 7100 te-a dezamagit...

Alegerea ideala pt un f4i e un oarecare ulei 10W40 (ca ai motor racit cu apa) si sintetic sa scrie pe el ester - desi probabil ca si ala are uleiul de baza mineral.
Apoi schimbi cu ambreiajul incercand sa sincronizezi vitezele si aia e. Ca dai 70 lei/L sau 15 lei cat am dat eu pe un Shell la lichidare in Lukoil.

Certificarile nu sunt un indicator perfect al calitatii unui ulei. DIn motive de poluare(probabil de reducere a costurilor) o serie de aditivi anti-uzura au disparut in ultimii ani (un bun exemplu e bialchilditiofosfat de zinc taticul axei cu came).

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte corect ce spui..majoritatea dintre noi nu avem motoare noi si nici nu prea stim daca au fost ingrijite,deci e subiectiv sa vorbim de faptul ca micile probleme sunt datorate uleiului.Am avut pana la data asta 2 motoare de strada si 2 de cross care au mers doar cu motul,la unul de strada,o yamaha am avut probleme cu motorul si as fi marsav sa spun ca s-a datorat uleiului...la celelalte invatand sa intretin un motor totul a decurs super ok,poate cateodata cand se incalzeste ff tare uleiul (am observat la mersul in oras),cutia devine mai nesigura putin,mai inexacta,dar nu ma face sa cred ca e din ulei,sub nici o forma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am citit cu atentie intreg topicul, insa sincer pentru mine tot nu a fost evident (sunt praf la mecanica si nu am inteles debateul celor doi colegi), ce alternativa as avea ca si ulei fata de Motul 300V ce am in motor la acest moment. Am citit in speranta ca as avea o alegere mai avizata in primavara cand voi schimba consumabilele motorului, fie in a alege ceva mai potrivit sau fie a ramane la ceea ce am, dar in cunostinta de cauza. Dar ca de obicei, citesc degeaba, iar apoi imi vine mereu aceasi fraza in minte: "No... bine... dar eu cu cine votez?"

 

Desigur, nu ma intereseaza pretul litrului de ulei, ci doar sa fie disponibil de achizitionat usor in Bucuresti.

 

Sau poate am sa fac cum am ajuns sa procedez la masina (o duc in reprezentanta si nu ma mai intereseaza ce pun in ea, daca se strica in perioada de gratie - este in garantie, apoi o dau - si obtin una noua care sa fie din nou in garantie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit cu atentie intreg topicul, insa sincer pentru mine tot nu a fost evident (sunt praf la mecanica si nu am inteles debateul celor doi colegi), ce alternativa as avea ca si ulei fata de Motul 300V ce am in motor la acest moment. Am citit in speranta ca as avea o alegere mai avizata in primavara cand voi schimba consumabilele motorului, fie in a alege ceva mai potrivit sau fie a ramane la ceea ce am, dar in cunostinta de cauza. Dar ca de obicei, citesc degeaba, iar apoi imi vine mereu aceasi fraza in minte: "No... bine... dar eu cu cine votez?"

 

Desigur, nu ma intereseaza pretul litrului de ulei, ci doar sa fie disponibil de achizitionat usor in Bucuresti.

 

Sau poate am sa fac cum am ajuns sa procedez la masina (o duc in reprezentanta si nu ma mai intereseaza ce pun in ea, daca se strica in perioada de gratie - este in garantie, apoi o dau - si obtin una noua care sa fie din nou in garantie).

Nu ai citit unde trebuie, vezi aici:

/index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

 

Si nu va fi nimic "evident", tu "consumatorul" nu poti scapa de travaliul de a alege marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Lipton, am inceput analiza linkului oferit. Imi dau seama ca nu voi scapa de travaliul mentionat. Eu speram sa gasesc pareri obiective ale conducatorilor moto, care sa expuna argumente pro/contra despre diverse uleiuri folosite (inclusiv marca). Din ce am apucat sa citesc din linkul oferit, imi dau seama ca nu am gresit cine stie ce fata de conditiile si perioadele din an in care merg cu motorul.

 

Multumesc inca odata pentru precizare.

 

Stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Lipton, am inceput analiza linkului oferit. Imi dau seama ca nu voi scapa de travaliul mentionat. Eu speram sa gasesc pareri obiective ale conducatorilor moto, care sa expuna argumente pro/contra despre diverse uleiuri folosite (inclusiv marca). Din ce am apucat sa citesc din linkul oferit, imi dau seama ca nu am gresit cine stie ce fata de conditiile si perioadele din an in care merg cu motorul.

 

Multumesc inca odata pentru precizare.

 

Stima,

 

 

Hai sa o luam cu inceputul(si asta nu e pretul sau producatorul):

Ce vrei tu de la uleiul pus in motocicleta? Cred ca este vorba despre confortul mental oferit de ceea ce stii ca ai bagat in motor, pentru ca mai departe oricum nu poti vedea sau cuantifica parametri strict tehnici: uzura, lubrifiere, vascozitate in timp. Treaba ta nu este sa testezi ci sa te bucuri de plimbari pe o motocicleta care nu face surprize nasoale :)

Pare ca se complica situatia dar nu este chiar asa. Ai de ales intre 3 tipuri de uleiuri - mineral, semi si sintetic. Cel mai slab ca performante este mineralul si ceel mai bun este sinteticul, asta e clar. La fel si pretul.

Dupa ce ai ales in functie de performante, va trebui sa alegi vascozitatea. Asta se alege in functie de temperatura ambianta (cand folosesti motocicleta, nu cand sta in garaj :D ) si de tipul de plimbari pe care il faci - oras sau exclusiv extraurban sau mixt.

Ultima alegere este producatorul. Asta e cea mai grea - asta da confortul mental maxim :D

Sunt motoare care, culmea, "prefera" sa mearga cu un anume ulei si cu unele uleiuri nu se prea inteleg. Asta e treaba reala, nu imaginara. Ori nu schimba treptele usor, ori e prea zgomotos... Ceva nu e pe placul "consumatorului final".

Daca treci de la un producator la altul poti sa simti o diferenta sau sa nu simti nimic. Daca iei ceva mai bun sau ceva mai prost sigur ai sa-ti dai seama. Daca iei ceva la acelasi nivel, probabil n-o sa observi vreo diferenta decat in cazul in care motorul tau nu se "intelege" cu respectivul ulei.

Eu as face in felul urmator: as pune sinteticul de standard cel mai nou care e la un pret corect. Pe langa asta as mai lua in considerare recomandarea unui service (nu magazin) referitor la uleiuri.

 

P.S.

CanCan! :D

Orice motor desfacut, care avea in el orice marca de ulei, dupa ce am terminat treaba, m-am spalat cu pasta degresanta pee maini o data si eram curat. Doar la motoare care au avut in ele Bel Ray, a trebuit sa ma spal de 3 ori cu pasta degresanta, altfel ramaneam unsuros.

Desigur, asta este o experienta pur subiectiva si trebuie privita ca atare :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul zic ca @ Cesar are perfecta dreptate.Trebuie tinut cont ca omul a desfacut si reparat o multime de motociclete.Cred ca uleiul Bel Ray este foarte bun,dar si de la Sylkolene am aceleasi asteptari(ma refer la gama de varf).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cesar,

 

In primul rand multumesc pentru expunerea foarte clara, eu de obicei conduc doar in perioadele calde (Aprilie - Mai -> Octombrie - Noiembrie), adica de la 10Celsius in sus. Conduc mixt (urban si interurban - Giurgiu Bucuresti + in ambele orase), fac iesiri si mai lungi de la 1000km in sus de 5,6 ori pe sezon.

 

Ce am remarcat pana acum, in conditii de trafic intens, motorul meu se incalzeste mult (nu stiu daca este normal sau nu, conduc de foarte putin vreme motorul actual cca. 2.000 km), dar am considerat ca poate si un ulei sa zicem mai potrivit ar putea sa scada temperatura, desigur - daca asta nu ar fi opus fata de alte considerente ce ar trebui sa le iau in calcul.

 

Acum am doi prieteni cu experienta in fata caruia eu ma inclin in motoare, ce amandoi mi-au recomandat (si asta si am) Motul 300V si ceva cu ST la sfarsit. Acum insa incercam, intr-un mod pozitiv, sa inteleg de ce amandoi recomanda exact acelasi lucru si cu o asa tarie. Asta cu privire la ulei motor.

 

In ceea ce priveste uleiul de furca am vorbit doar cu unul si mi-a recomandat Ohlins sau asa ceva, iar din ce am mai citit din postarile colegilor de mai inainte, in plus linkul oferit de Lipton, am inteles ca este o recomandare de care trebuie sa tin cont.

 

Voi incheia prin a spune ca ai ghicit perfect Cesar, nu este vorba de testings, nu sunt un mecanic impatimit, mie-mi place doar sa conduc motorul meu nu sa "surubaiesc" la el, pur si simplu simteam nevoia de o consolidare a opiniilor pentru a ma simti comfortabil ca aleg ceva corect vacutei mele.

 

Va multumesc pentru aceasta consolidare din partea ta si a lui Lipton, pentru acest scop imi pare mie cel mai nimerit un forum (ca si profani ca mine sa inteleaga mai corect nevoile motoarelor de sub noi) si ma bucur si ma inclin cu respect pentru ca exista useri ca voi, ce isi aduna rabdarea in a ne lumina.

 

Stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a scadea temperatura motorului nu ai prea multe de facut cu bani putini. Motocicleta ta e carenata, foarte "impachetata", deci curentul de aer ocoleste motorul in mers si la viteza mica se incalzeste rapid. Singurul lucru cu bani putin, pe care il poti face, este sa montez un intrerupator pe direct la electroventilator si sa-l pornesti cand mergi in oras si temperatura apei creste.

Cu ceva bani poti monta un radiator mai mare, de aici obtinand o racire mult mai buna.

Ce poti face insa cu uleiul in perioadele calde? E mai simplu, iti trebuie o vascozitate mai buna, avand in vedere ca in timp ce apa in radiator este undeva pe la 100 de grade, uleiul este cu mult peste acea temperatura. Asta inseamna sa eviti sa pui 10W 40 ci sa pui ulei mai gros 10W 50 sau 15W 50. Aceste vascozitati sunt trecute in diagrama de vascozitati/temperatura ambianta din manualul de service al motocicletei, nu sunt inventii facute pe genunchi. Astfel, in timp ce cu 10W 40, cu uleiul la 120 de grade, vascozitatea ar scadea periculos de mult, cu un 10W 50 sau 15W 50, aceasta situatie nu se intampla.

Despre 300v ce pot sa zic... am vazut mult motociclisti care nu stiu ca exista si alti producatori mari de uleiuri de motocicleta, deci completa ignoranta din acest punct de vedere :) Este un rezultat al unei campanii foarte agresive de marketing facute de Motul in anii din urma si care a lasat o amprenta puternica. Asta nu inseamna ca uleiurile de top Motul nu sunt bune. dar sunt altele si mai bune, din experienta mea ;) Poate ca 300v ar fi si mai bun daca ar avea si pretul mai mic la care ar trebui sa se vanda, conform cu calitatea sa.

Eu am trecut de la 300v la Bel Ray EXS si imi place mai mult cum se simte (asta e un aspect subiectiv) dar si faptul ca motorul e mai putin zgomotos decat cu 300V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general nu-mi plac "customizarile", chiar atunci cand am cumparat motorul am sustinut sus si tare ca vreau tobele originale (desi sa fiu sincer... acum ma gandesc ca poate trebuia sa-l ascut pe Serban si sa fii luat si tobele acelea). Insa recomandarile tale cu privire la un ulei care sa ma sustina in perioadele calde le-am notat si cu siguranta le voi considera in primavara cand ma pregatesc de schimb.

 

Cu privire la campania de marketing, sincer si mie mi-a oferit aceasi senzatie. Eu nu sunt un cunoscator moto, dar sunt veteran intr-un alt domeniu ce nu merita a fi specificat in acest context. Dar ce este important, in domeniul meu, multi amatori fac aceasi greseala si cumpara/lauda branduri ce nu merita o asemenea "cotatie" ca sa nu fiu rautacios sa comentez mai larg acest aspect.

 

Consider macar pentru obiectivitate ar trebui sa incerc si un alt ulei doar ca sa pot face o comparatie, desi ma indoiesc ca sunt la un nivel la care sa pot sa simt diferenta.

 

Cu privire la zgomot, iarasi - a trecut putina vreme de cand o conduc, odata ce i-am adus tobele originale chiar nu face zgomot, chiar unii din partenerii mei de drum au fost putin speriati cand am trecut pe langa ei, fara sa ma auda in prealabil. Si cum nu sunt un fan al zgomotului (nici macar in considerentul mult discutat pe forum ce indica: daca te auzi esti mai ferit - eu unul consider ca daca esti mai atent esti mai ferit), o reducere de zgomot in plus cauzat de un ulei pe masura pentru mine - ar fi ceva dorit.

 

Vis a vis de pret nici un ulei nu-mi pare prohibitiv, deci ca atare nu il iau in calcul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alegerea uleiul de motor trebuie sa ai in vedere tipul de racire al motorului, numarul de cilindrii, tipul de ambielaj, temperatura de lucru, vascozitatea la porniri cat mai ales vascozitatea la 150 de grade. Nu vei putea pune 300v de la motul spre exemplu intr-un bmw r1100, f650 sau xt600, te vei alege doar cu un motor mai galagios pentru ca spatiile pe unde intra uleiul este mult mai mare pentru acea vascozitate atat la rece cat si la cald.

 

De aceea fiecare fabricant, imbuteliant (sau cum vrei sa-i spui) are niste recomandari in functie de fiecare motor.

 

Eu intotdeauna am ales uleiul, dupa ce recomandari dau producatorii si am ales vascozitati diferite in functie de locul (temperatura) unde voi folosii motorul mai mult. La fiecare schimb de ulei am urmarit coloratura, depunerile, consumul de ulei si am adaptat pana am gasit indicativul ce mi se potriveste cel mai bine pentru motor, temperatura si stilul de condus.

 

Ohlins nu produce ulei, uleiul este imbuteliat sub marca ohlins dupa anumite normative necesare. Ohlins este specialist in creearea de suspensii, chiar foarte bune.

 

Dpmdv un producator de ulei bun este acela care face (mixeaza ulei din rafinarii cu diferiti aditivi, caci pana la urma asta este uleiul semi si sintetic) NUMAI ulei, imbuteliaza intr-un singur loc si nu il gasesti in toate magazinele care vand si lenjerie intima cat si paine.




Despre 300v ce pot sa zic... am vazut mult motociclisti care nu stiu ca exista si alti producatori mari de uleiuri de motocicleta, deci completa ignoranta din acest punct de vedere ;) Poate ca 300v ar fi si mai bun daca ar avea si pretul mai mic la care ar trebui sa se vanda, conform cu calitatea sa.

Eu am trecut de la 300v la Bel Ray EXS si imi place mai mult cum se simte (asta e un aspect subiectiv) dar si faptul ca motorul e mai putin zgomotos decat cu 300V.

 

 

Despre campania agresiva a MOTUL nu cred ca este la fel ca a celor de la CASTROL, MOBIL, ELF care in orice magazin de uiti hop si ei, ca sa nu mai zic de televizor si aici ma refer strict la tara noastra.

Editat de morarugeorge
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta intorsatura a luat topicul meu :10:

 

Pana la urma ce ulei recomandati? Vreau sa vad care ulei obtine cel mai mare procentaj. :thanks:Stiu ca nu este asa usor si sunt multi "in functie de " dar ca idee as vrea sa stiu care producator are cea mai buna gama de uleiuri.

Editat de Impostorul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...