Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut! Placutele de frana sunt ok,filtru de aer e curat, kitul de lant DID aproape nou, iar motorul merge perfect. Acum...asta s-ar putea sa ti se para o intrebare stupida,dar care e filosofia controlului nivelului de ulei? Am lasat motorul sa se raceasca,i-am spus unui prieten sa imi tina motorul la verticala si am citit nivelul prin ferastra aia...ar trebui sa fac cv in plus?

P.S. uleiul este galben culaorea mierii fara impuritati(dar chiar si asa cred ca il voi schimba)

Galben e de exemplu Bel Ray eu am EXS 10w50 acum.

Uleiul de verifica in felul urmator:

Pornesti motorul pentru 3-5 minute, dupa care opresti motorul si mai astepti 5 minute. Intr-o zona cat mai dreapta, ti motocicleta in pozitie verticala si te uiti la gemuletul din partea dreapta, ce indica nevelul de ulei. Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Schimba uleiul/filtrele... si ca ulei pune ce scrie in carte ca vascozitate...ca nenea de la Suzuki nu recomanda degeaba...cu vascozitatea aia a fost testat motorul...atentie daca cere full sintetic sau nu...eu pun in a mea Motul 7100 de exemplu si vascozitatea specificata si recomandata de Honda.

 

Succes si asfalt uscat!

 

Nu este o singura vascozitate recomandata si valabila pt motocicleta ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Schimba uleiul/filtrele... si ca ulei pune ce scrie in carte ca vascozitate...ca nenea de la Suzuki nu recomanda degeaba...cu vascozitatea aia a fost testat motorul...atentie daca cere full sintetic sau nu...eu pun in a mea Motul 7100 de exemplu si vascozitatea specificata si recomandata de Honda.

 

Succes si asfalt uscat!

Vascozitatea recomandata de producator este 10W40 iar norma API SF sau SG sau dupa (a doua litera crescator h,i,j, etc.). Tot producatorul spune ca se poate folosi si 15w40 / 15W50 si 20w50

Ulei_SV.jpg

Am fost multumit de Motul 7100, Motul 300v si de Bel Ray EXS (cam scumpicel).

Editat de Shiro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este o singura vascozitate recomandata si valabila pt motocicleta ta.

 

Corect. Nu i-am specificat ce (vascozitate/producator) sa puna...am facut referire doar la producatorul pe care il folosesc eu si l-am sfatuit sa respecte insemnele Suzuki :) - am gresit?

 

@ mindfreak - Una peste alta, nu sunt eu in masura sa-ti zic ce sa folosesti. Cel mai bun sfat e sa consulti un mecanic priceput.

 

 

Va salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. Nu i-am specificat ce (vascozitate/producator) sa puna...am facut referire doar la producatorul pe care il folosesc eu si l-am sfatuit sa respecte insemnele Suzuki :) - am gresit?

 

Nu, stai linistit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai luat decizia corecta atunci cand te-ai decis sa schimbi uleiul, eu de exemplu schimb si filtru defiecare data cand schimb uleiul. nivelul de ulei trebuie verificat nu in pozitia pe care o are motocicleta pe cric ci in pozitie dreapta in echilibru. Si eu am un SV si daca o am pe cricul lateral nivelul la ulei este la minim, iar nivelul este la maxim daca o asez in pozitia corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai luat decizia CEA MAI PROASTA cand ai hotarat sa schimbi uleiul daca zici ca e galben si frumos.

1. Invata sa masori corect.

2. Dupa ce ai masurat corect si indicatia este aproape de minim

3. Cumpara un L de ulei pentru motocicleta 10W40

4. Completeaza cu cat e necesar incat nivelul sa fie putin peste jumatatea dintre Minim si Maxim

5. Foloseste motocicleta cam 2000-5000km

6. Schimba uleiul cu ce vrea muschiul tau, numai sa fie de moto si sa aiba indicativul SAE 10W40, si JASO MA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cata aberatie pentru un (cuvant urat) de ulei...ioiii...completezi cu alt ulei sa il ai intre linii...si chiar pana la liniutza de maxim..ca nu urca nicaieru uleiul din carter...pana mea...trebuie explicat ca la clasa-ntai..



mi-am luat motor dar nici nu stiu unde-i busonul de ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai luat decizia CEA MAI PROASTA cand ai hotarat sa schimbi uleiul daca zici ca e galben si frumos.

1. Invata sa masori corect.

2. Dupa ce ai masurat corect si indicatia este aproape de minim

3. Cumpara un L de ulei pentru motocicleta 10W40

4. Completeaza cu cat e necesar incat nivelul sa fie putin peste jumatatea dintre Minim si Maxim

5. Foloseste motocicleta cam 2000-5000km

6. Schimba uleiul cu ce vrea muschiul tau, numai sa fie de moto si sa aiba indicativul SAE 10W40, si JASO MA.

primul sfat pe lista de luat in seama.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista posibilitatea sa aiba si colegii dreptate, sa completezi cu ulei "dela" si sa nu ai probleme.

Eu unul, daca as fi in cazul tau as prefera sa arunc cu banii pe geam, si sa schimb uleiul.

Informatiile le ai, alegerea e a ta.

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi chiar nu va potoliti cu vorbitul prost vad...apareti ca ciupercile dupa ploaie...numai motociclisti cunoscatori... 710 este ulei de 2T , go & fuckin' google it ! daca nu va pricepeti de ce dracu va bagati in seama?

 

510,710, 800 sunt uleiuri pentru 2T

3000,5100,7100,300v sunt uleiuri pentru 4T.

Dar nu am ce sa cer...cam asta e cultura motociclistului la noi...cand ajunge la magazin cere ulei si filtru ... fara sa cunoasca sau sa ceara sfaturi... atata timp cat scrie MOTUL RIZOMA sau KN...e perfect !

:ok:

 

Doamnee! Daca ar durea prostia, cati s-ar tavali in chinuri pe forum! Cat de prost sa fii sa persisti in tampenie fara macar sa cauti in puii tai sa te documentezi nitel. Vorbiti ca musca beata fara 3 neuroni in cap. Voi ati luat BAC-ul by the way? Internetul este probabil un mister pentru voi! Google e o forta supranaturala la care voi nu aveti acces. Ati auzit 2 cuvinte din zbor si le difuzati si voi mai departe cum va suna la ureche. Lasati-va de teorii si dat rotunzi ca sunteti 0, nimeni, nimik... Cititi o carte mai bine si veniti dupa aia si spuneti ceva pertinent ca de elucubratiile creieraselor voastre suntem satui.

:hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am honda NSR 125 din 95 cu 53.000 km .

 

De obicei pun Motul 710 insa s-a intamplat sa nu gasesc la magazin atunci cand vroiam eu asa ca am cumparat de prin benzinarii Repsol 2T. La o treime din pretul motulului.

 

Diferente la mersul motorului nu am sesizat deloc.

 

In schimb la pornire saucand schimbi sus in ture un ulei slab scoate fum ( cel mineral in general) pe cand cel sintetic scoate mult mai putin spre deloc.

 

Dupa mine as prefera un ulei care nu scoate fum si implicit depunerile din interiorul motorului ar fi mai putine. Asta ar duce la o fiabilitate mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am honda NSR 125 din 95 cu 53.000 km .

 

De obicei pun Motul 710 insa s-a intamplat sa nu gasesc la magazin atunci cand vroiam eu asa ca am cumparat de prin benzinarii Repsol 2T. La o treime din pretul motulului.

 

Diferente la mersul motorului nu am sesizat deloc.

 

In schimb la pornire saucand schimbi sus in ture un ulei slab scoate fum ( cel mineral in general) pe cand cel sintetic scoate mult mai putin spre deloc.

 

Dupa mine as prefera un ulei care nu scoate fum si implicit depunerile din interiorul motorului ar fi mai putine. Asta ar duce la o fiabilitate mai mare.

:goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow... Va multumesc pt atentia pe care mi-ati acordat-o si imi cer scuze ca nu am am fost la fel de prompt ca voi, insa sunt foarte racit dupa ca am mers vreo 3km cu geaca deschisa si eu eram transpirat:( . Am facut deja comanda pt un ulei de motor momentan un 5100(momentan singurul pe care mi-l permit).Stiu ca au fost si pareri contra scimbarii uleiului, dar am considerat ca majoritatea castiga( asta nu inseamna ca cei care m-au sfatuit sa nu il schimb nu au avut dreptate, insa nu vreau sa risc). Stima si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Parca topicul se numeste 'alegerea tipului de ulei' si nu 'alegerea tipului de piston' ...

Uleiul cel mai bun pt motocicleta e cel recomandat de fabrica producatoare ,doar haita aia de ingineri proiectanti prosti (probabil putin senili si debili) au folosit ceva criterii pt alegerea tipului de ulei si ulterior au facut ceva teste .

Un motor termic se proiecteaza avand unul din criterile de baza agentul de lubrefiere folosit . Adica se proiecteaza in functie de uleiul ales. Acesta se alege din experienta anterioara- oricum acel motor e un prototip la inceput care se testeaza la greu si se ajusteaza in sensul ca se mai schimba uleiul cu alt tip ,se mai schimba forma camerei de ardere ,materialele si tehnicile folosite la pistoane,supape,s.a.

Am vazut pe forumuri ca unii folosesc uleiuri de diesel cand se stie ca acele uleiuri sunt facute sa tina la presiuni ridicate si la turatii joase/medii pe cand la motociclete numai turatii medii nu avem . Asa ca povesti dar cine are un motor in plus poate testa ce a fost deja testat .

Deci clasa uleiului (**W**) a fost optimizata de fabricant ,ramane de selectat producatorul.

De ex,folosesc ulei Castrol 10W40 4T semisintetic dar am observat ca motorul se incalzeste prea repede iar cand e cald cutia de viteze e zgomotoasa .

Auzisi ca alt producator face uleiuri de la care motorul nu se incalzeste asa tare => uleiul ramane mai vascos pt aceeiasi clasa => zgomote mai mici .Pe de alta parte , la un motor termic cu cat e temperatura mai mare cu ata functioneaza mai bine iar la turatiele implicate in cutia de viteze ,timpul care un dinte al unei roti dintate e lubrefiat (adica nu se afla intre alti doi) e mic si uleiul cu cat e mai subtire cu ata e mai fluid .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul cu cat e mai subtire cu ata e mai fluid .

 

Trebuie sa-mi notez asta undeva :D

 

P.S.

Cred ca un moderator ne poate ajuta sa mute discutiile din ultimele posturi pe un topic separat.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.

 

am un honda f4i 2002 sport. are in jur 44000km.

 

ultimul schimb de ulei am bagat 300v motul. am aflat ca 300v pt cei care merg in regim sportiv..

 

intrebarea mea este asa..

 

pot sa bag ceva ulei sa pot face mai multi km? gen 10000km?

 

merg foarte lent.. schimb undeva in jur de 4000-6000 turatii.

 

 

Va multumesc mult....

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cu orice ulei poti merge 10 000km, mai ales ca o menajezi. Conform manualului uleiul se schimba la 12500km, dar cam toata lumea il schimba mai devreme. Cu atat mai mult daca e un ulei mai bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai incearca si vei afla. Am auzit de oameni care n-au schimbat uleiul la masini 50 000km.

si asa le-au luat zbenga si motoare si tot cum sa tii un ulei in masina 50.000 in primu rand nu este ok sa il tii mai mult de 12 luni in motor nu mai vb de obiectul filtrant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...