Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

bai oameni buni...ne mai miram apoi de ce e piata autohtona plina de cazane...prin afara rulajele mai mari nu sunt o problema pentru ca intretinerea se face scrupulos (in general). in afara de piesele care se uzeaza in mod normal la un anumit kilometraj si care trebuiesc schimbate (distributie, pastile, ambreiaj, etc) starea motorului (compresie, tolerante, nivel general de uzura, curatenie) nu pune probleme daca intretinerea e corecta. pretul unei motociclete astfel intretinuta este pe masura, chiar daca are un kilometraj care in romania ar da inapoi toti cumpartorii. chestie valabila pentru toate componentele motocicletei, nu numai motor. daca vrei sa te bucuri cat mai mult de mobra si in conditii de siguranta, e bine sa respecti intervalele si modul de mentenanta indicat de constructor. fondul mentenantei este in primul rand unul reprezentat de studii care delimiteaza un nivel satisfacator de mentinere a anumitor caracteristici, pe care fluidele necesare functionarii in parametri trebuie sa-l respecte. latura comerciala nu cred ca este asa de mult luata in considerare, ca nu constructorul iti vinde ulei, lichid de frana sau alt fluid.

 

Piata autohtona e plina de cazane pentru ca:

 

1. Majoritatea erau niste cazane cand au fost aduse din afara tarii cu 30.000km conduse de o babuta doar duminica.

 

2. Sunt multi care nici nu au cont pe forum si nici n-au auzit de el care nu le ofera nici cea mai mica mententanta, trag de ele pana crapa apoi le vand. Sau majoritatea le vand cand incepe sa sune ceva ciudat la motor.

 

Cel mai bun sfat in legatura cu uleiul la motor (orice motor) pe care l-am auzit si-l transmit mai departe este: mai bine ORICE ulei decat NICI un ulei.

Majoritatea problemelor la motoare apar nu datorita neschimbarii la timp sau cu diferente de cateva mii de km ci datorita indolentei unora de a nu verifica niciodata nivelul. Si la motociclete e f important pt ca motocicletele chiar papa ulei, unele de noi.

 

Prostiile astea de domnisoara inainte de maritis sau tzaranus care vrea sa se dea el cool si precaut cu motoreta lui abia achizitionata, pe care nu va mai da doi bani dupa 2 ani sunt exact niste prostii.

Schimb uleiul o data toamna, o data iarna, o data primavara si tot asa, de care motul sa pun 300v sau 7100 - in conditiile in care el da turometru in blana de 1,5 ori pe sezon

Sa servisez furca si sa schimb semeringurile de ulei SI ALEA DE praf, in conditiile in care lui poti sa-i pui si cacao cu lapte in furca si nu va simti in viata lui diferenta, s.a.m.d

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa servisez furca si sa schimb semeringurile de ulei SI ALEA DE praf, in conditiile in care lui poti sa-i pui si cacao cu lapte in furca si nu va simti in viata lui diferenta, s.a.m.d

:10: epic tata , la fel sunt si disperatii aia care pun nu stiu ce dracie pe motor ca ii da 2 cai in plus de parca ei "este" rossi si chiar conteaza 2 cai in plus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici chiar in extrema opusa, sa-l schimbi dupa 500 km. dar 6000 km sau un an (care vine primul) mi se pare o regula rezonabila.

in privinta dealerilor, poate ai dreptate. am si eu un prieten care a avut exact aceleasi frustrari cu o motocicleta achizitionata in leasing, dar ghici al cui hornet merge si arata ca nou la 55000?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Piata autohtona e plina de cazane pentru ca:

 

1. Majoritatea erau niste cazane cand au fost aduse din afara tarii cu 30.000km conduse de o babuta doar duminica.

 

2. Sunt multi care nici nu au cont pe forum si nici n-au auzit de el care nu le ofera nici cea mai mica mententanta, trag de ele pana crapa apoi le vand. Sau majoritatea le vand cand incepe sa sune ceva ciudat la motor.

 

Cel mai bun sfat in legatura cu uleiul la motor (orice motor) pe care l-am auzit si-l transmit mai departe este: mai bine ORICE ulei decat NICI un ulei.

Majoritatea problemelor la motoare apar nu datorita neschimbarii la timp sau cu diferente de cateva mii de km ci datorita indolentei unora de a nu verifica niciodata nivelul. Si la motociclete e f important pt ca motocicletele chiar papa ulei, unele de noi.

 

Prostiile astea de domnisoara inainte de maritis sau tzaranus care vrea sa se dea el cool si precaut cu motoreta lui abia achizitionata, pe care nu va mai da doi bani dupa 2 ani sunt exact niste prostii.

Schimb uleiul o data toamna, o data iarna, o data primavara si tot asa, de care motul sa pun 300v sau 7100 - in conditiile in care el da turometru in blana de 1,5 ori pe sezon

Sa servisez furca si sa schimb semeringurile de ulei SI ALEA DE praf, in conditiile in care lui poti sa-i pui si cacao cu lapte in furca si nu va simti in viata lui diferenta, s.a.m.d

Ai perfecta dreptate. Editat de andreicos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

ma duc la magazin si intreb ce ulei sa iau pt motoreta mea...imediat vine raspunsul: full sintetic motul 7100, motul 300 etc. Sunt suspicios,nu iau nimic deoarece acestea erau cele mai scumpe uleiuri din magazinul respectiv,ma duc acasa si ma uit dupa manualul motoretei pe net si gasesc ce recomanda constructorul...mai exact un ulei mineral care sa fie schimbat la 6000!!! Nu am luat chiar mineral,am luat un motul semisintetic care sa respecte caracteristicile recomandate de constructorul mobrei...si merge brici :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai bucurat la 70-80ron economie. Un tip de ulei prost nu-ti anunta a doua zi ca se intimpla magarii prin motor, cind deja se aude, e prea tirziu.



Producatorii nu o sa treaca uleiul cel mai bun care trebuie pus. Ei trec ceva premium, adica nici in capul, nici la coada clasamentului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai bucurat la 70-80ron economie. Un tip de ulei prost nu-ti anunta a doua zi ca se intimpla magarii prin motor, cind deja se aude, e prea tirziu.

 

Producatorii nu o sa treaca uleiul cel mai bun care trebuie pus. Ei trec ceva premium, adica nici in capul, nici la coada clasamentului.

 

Ai recomanda in manual ulei mineral, el a pus Motul Semisintetic si tot nu e bine?

 

Wai mama, unii sunteti brainwashed complet. :-S

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot 50 e invariabil mai bun decat 40, de ce Motul recomanda doar 10W30 pentru 1000RR?

https://www.motul.com/fr/en/products/recommendation

 

Parerea mea e ca vascozitate depinde exclusiv de motor, deci recomandarea producatorului nu trebuie ignorata.

 

Nu zic ca n-ar fi OK 10W50.

 

O explicatie despre cum functioneaza sistemul de ungere intr-un motor:

http://mgaguru.com/mgtech/engine/of102.htm

 

Si tot despre ce e necesar, presiune sau flow, de la valvoline:

http://www.valvolinecummins.com/tips-engine-oil-pressure.asp

 

Oil pressure is caused by the resistance of the oil to flow (viscosity) under the pumping action of the oil pump. With wide oil galleries and low viscosity oil, flow would be rapid and oil pressure low - a very desirable condition for minimizing wear. Conversely, under the same pumping conditions; with narrow oil galleries (by design or by blockage) and high viscosity oil, the oil flow will be slow & oil pressure will be high, hence resulting in less efficient lubrication.

"Good" oil will be one that has viscosity characteristics sufficient to give good hydrodynamic lubrication of the loaded surfaces, yet flows around the engine well to provide a continuous supply of fresh lubricant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee, eu am avut 20w50 in Yamaha R6 si suna foarte, foarte bine. Cred ca problema cea mai mare cu uleiurile vascoase e ca la pornire pompa o sa muncească mult mai mult (pana se incalzeste uleiul). De asemenea, cu un ulei gros, nu aveți voie sa o turati deloc pana nu ajunge motorul la o temperatura ok.

 

Avantajul ar fi ca atunci când uleiul/motorul se incalzesc la temperatura nominala, un ulei mai gros protejează mult mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot 50 e invariabil mai bun decat 40, de ce Motul recomanda doar 10W30 pentru 1000RR?

 

Ar trebui luate in calcul mai multe aspecte:

 

Tendinta de aliniere la standardele de poluare. Pana nu demult, motocicletele erau vehicule non-euro.

 

Cutia de viteze: chiar daca producatorul recomanda ulei subtire, orice motociclist care a mers vara in oras stie ca atunci cand i se incinge agregatul, ctuia e mult mai greoaie si gaseste greu neutrul.

 

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui luate in calcul mai multe aspecte:

 

Tendinta de aliniere la standardele de poluare. Pana nu demult, motocicletele erau vehicule non-euro.

 

Cutia de viteze: chiar daca producatorul recomanda ulei subtire, orice motociclist care a mers vara in oras stie ca atunci cand i se incinge agregatul, ctuia e mult mai greoaie si gaseste greu neutrul.

 

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

:10:

Foarte interesanta explicatia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea potrivita e data de jocurile din motor, de dimensiunile canalelor de ungere. La aproape toate motoarele producatorii dau 2 sau mai multe vascozitati. Mai rar una singura. Discutiile astea cu cat de vascos trebuie sa fie uleiul sunt interminabile. Si la masini e aceasi poveste, multi sustin ca 30 e prea subtire pentru ca l-a consumat in epava de 15 ani si nenumarati km. O fi pentru unele motoare, dar tendinta e spre folosirea unui ulei subtire si motoarele proiectate in ultima vreme chiar merg bine cu el. Pana la urma calitatea e mai importanta decat vascozitatea. Un ulei de proasta calitate isi pierde mai repede proprietatile.

Eu personal n-am observat ca merge mai bine cutia cu 15W50 fata de 10W40.

Legat de uleiul ramas in lagare pentru urmatoarea pornire, problema se poate pune si altfel. Cu un ulei mai gros la rece, dureaza mai mult pana ajunge uleiul in tot motorul. Bine, motocicletele nu prea sunt folosite pe vreme rece, nu vad porniri la -10 grade ca masinile. Totusi, in timp uleiul se scurge, chiar daca e mai gros. Daca e nepornita cateva zile oricum va ramane foarte putin ulei in lagare. Uzura la pornire oricum exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista niste diagrame referitor la grosimea peliculei de ulei raportata la timp pentru mai multe vascozitati de lubrifianti.

Eu nu le mai am la indemana dar m-am intalnit cu ele in facultate cand am avut curs de tribologie. Desi mi-a placut materia, recunosc ca nu am fost suficient de strangator si nu am pastrat nici cartile nici cursurile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...