Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

stai asa. ai zis ca daca pui un ulei cu o plaja mica de W iti protejeaza mai bine motorul in mers. pt ca este un ulei care se degradeaza mai greu...corect? In acelasi timp, acelasi ulei iti afecteaza motorul la pornirea la rece, pt ca nu are fluiditatea care trebuie. Daca iei unul cu plaja W mare, ti-l protejeaza si la pornire, si in mers, dar pentru o perioada scurta, pt ca se degradeaza repede...pai si atunci care e solutia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

stai asa. ai zis ca daca pui un ulei cu o plaja mica de W iti protejeaza mai bine motorul in mers. pt ca este un ulei care se degradeaza mai greu...corect? In acelasi timp, acelasi ulei iti afecteaza motorul la pornirea la rece, pt ca nu are fluiditatea care trebuie. Daca iei unul cu plaja W mare, ti-l protejeaza si la pornire, si in mers, dar pentru o perioada scurta, pt ca se degradeaza repede...pai si atunci care e solutia?

 

Articolul a iesit atat de lung si intortocheat dearece am incercat sa pun la dispozitie suficiente informatii pentru ca oricine sa poata aprecia singur "compromisul ideal" pentru situatia sa particulara tinand cont si de alti parametri in afara de indicele de vascozitate "W" si din aceasta cauza probabil este un pic mai greu de patruns...

 

Nelamurirea ta provine din faptul ca probabil n'ai inteles ca eu am incercat sa tin cont si de aspectul financiar al problemei - spre exemplu un ulei superior gen MOTUL 300V dublu esther 10W40 (in afara de calitatile vascozitatii s.a.) va fi SI mai longeviv daca il comparam cu un ... 20W40 mineral ordinar produs de "Vascautii din Deal"! Insa Motulul va fi probabil si de vreo 10 ori mai scump. Nu asa trebuie pusa problema, nu comparam merele cu portocalele.

 

Referindu'ne strict dpdv al indicelui "W", uite doua exemple:

 

- varf de sezon (vara), caldura torida ce depaseste uneori 35 gr.C, oras superaglomerat (sa zicem Buc), motor supersport (4L) cu care iti place sa mergi in rosu cu a 1a si ii mai dai si p'o roata (sa intoarca puicutele capul dupa tine :hug:)... ca sa te mai racoresti iti iei amanta in spate si o tai frecvent la munte, cat mai sus unde e cat mai racoare noaptea (brrrrrr), iar pe drum o tii numai in rosu (acolo unde'i "place" ei) - un MOTUL 300V 10W50 (sau CASTROL RS 10W60) va merita pana la ultimul cent din cei cca. 60 RON/L si pe care il schimbi la 3000-3500 km.

 

- Toamna , locuiesti pe litoral, temperatura nu coboara sub +15gr.C noaptea dar nici nu depaseste 20-25 gr.C ziua, motor "linistit" (2V), esti un tip moderat care rar depaseste 5-6000rpm, scoti motorul din garaj doar ca sa faci cate o plimbare in regim de croaziera catre statiuni... atunci cei 60 RON/Litru nu se mai justifica. Un (spre exemplu) MOTUL 5100 15W50 la 30RON/L (adica jumate din primul exemplu) sau chiar 7100esther 20W50 la 40RON/L vor oferi mai mult decat suficienta "protectie" pentru 5-6000Km (la jumatate din pretz si aproape dublu ca timp).

 

 

 

 

 

 

 

--- Mesaj completat în 14 Nov 2007 23:28 -------------

Multam.Am bagat capul la cele doua linkuri si m-am uitat pe ici pe colo.Timp sa ai pentru ca toate temele si discutiile sunt extraordinar de interesante.Insist insa ,in ce priveste Duralube,sa am si parerea ta personala.Daca te apuci sa scrii o carte pe profil ma poti contacta.Poate gasim niste puncte comune de discutie. :)

 

Eh, nici chiar asa, carti scriu oamenii cu adevarat destepti, noi aici incercam doar sa impartasim cu colegii de pasiune cate ceva din bruma de experienta acumulata in timp.

 

Acum vreo 15 ani am fost si eu fascinat de mirajul "Duralube". Am citit cam tot ce se putea despre produsul magic provenit din tehnologia spatiala NASA, avand ca radacina necesitatea inventarii unui nou concept pt lubrifiere in imponderabilitate, cum ca moleculele de Duralube adera la metal si creeaza intre ele forte magnetice de respingere...etc.

 

Ce sa spun, am fost impresionat de calitatile reclamate si am bagat si eu in FZ750'le meu de atunci. Nu pot sa spun ca am "simtit" vreo diferenta, pe vremea aia 107HP erau oricum mai mult decat puteam eu duce...

 

Pot insa afirma cu certitudine ca Duralube'ul nu m'a ajutat sa scap de o problema care mai tarziu a devenit notorie - "boala supapelor" - a generatiilor '80 si inceputurile '90 FZ/FZR si, oricat de ponderat am mers si oricat de bun a fost uleiul folosit ... pe la 75-80.000km pur si simplu nu a mai vrut sa porneasca. In afara de jocul termic care devenise aproape inexistent, o pastila se incovoiase si tinea o supapa intredeschisa tot timpul.

 

Nu pot sa stiu cum s'ar fi comportat daca n'as fi folosit Duralube, insa personal nu am fost convins.

 

De atunci nu mai folosesc nici un fel de "extra aditivi" sau "tratamente pentru motor"...etc. ci ma concentrez pe ulei de calitate schimbat la intervale decente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt cel care a scris topicul : felicitari ! si multumim :finger:

-Nenea ala de a zis ca e si mai confuz , reciteste amice ... daca tot esti confuz mai citesteste pana pricepi ca o explicat foarte frumos omu .

-O experienta cu duralube la masina motorizata cu 1,9 dci productie 2003 . Duralube nu a inregistrat nici o modificare pozitiva din cele descrise dupa ce l-am pus , de fapt chiar motoru meu era mai galagios si nu mergea mai bine ca inainte . Dupa nici 1000 km in care l-am tot verificat la nivel si la temperatura de frica l-am dat afara si mi-am pus ulei nou conform specificatiilor si pe care il tin 8000 km si apoi il schimb iar desi uleiul e dat la 15000 km , eu schimb la jumatate pt ca tin mult la motor .

 

La motocicleta , se recomanda 10w40 dar dat fiind cei 20000km la bord si faptul ca motorul merge vara si este racit cu aer am luat decizia sa pun 15w50 motul si nu imi pare rau . La motorul cald suna mai rotund ca 10w40 merge si mai bine , si sunt sigur ca imi protejeaza mai bine motorul .

Am facut o mica inventie pentru pornire ca sa scutesc motorul de pornirea in diminetile reci cu soc:

- am luat o rezistenta de fier de calcat de la magazin , e ieftina vreo 20 ron , si am legat cablu de ea , am izolat bine sa nu mi se ridice paru pe cap , si cu jumate de ora inainte de pornire o pun sub tobe , mai precis intre tobe si baia de ulei la vreo 0.5 cm de baie . Se incige f tare dar galeriile de evacuare oricum sunt supuse la mari temperaturi asa ca nu are nimic ca sta pe ele rezistenta mea . Vreau sa va zic ca dupa 30 min daca pui mana motorul intreg este caldut , iar partea de jos cam la fel ca un calorifer da poti tine mana pe el fara sa te arzi si porneste impecabil la prima atingere a butonului fara soc .

 

Recomand asta celor care nu au garaje incalzite , iarna , doar incercati sa puneti o aeroterma sau un resou , ceva de genu sub baia de ulei o ora in garaj inainte sa porniti dimineata , o sa vedeti si voi diferentele . :baldy:

 

--- Mesaj completat în 24 Nov 2007 20:53 -------------
Completare la ce am spus mai sus :

Pe scurt daca am inteles bine diferentele intre 10w40 si 15w50 in cazul motocicletelor cu ambreaj in ulei comun cu restul motorului :

10w40 e mai ok pt temperaturi mai joase si motoare mai putin uzate pe cand 15w50 pt motoare nu neaparat uzate da la temperaturi ale mediului mai mari si oricum la motoare care deja au ceva km facuti .

 

 

http://www.motul.com.au/product_line_up/4s.../4stroke14.html

8fwe938.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

In mare mi-a intrat ceva la carcasa, dar cu privire la decizie "ce ulei voi cumpara" o voi face-o mai incolo!

Numa bine si felicitari pentru topic, e foarte bun pentru incepatori ca mine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
Mai ales ca pe primul loc iese amsoil, siteul fiind al lui amsoil :D .

 

Si mie mi'a sunat ciudat... insa si mai ciudat mi s'a parut faptul ca nu s'a gasit nimeni sa'i combata, stiintific sau doar cu gura! In plus ei reclama acolo niste teste mai mult sau mai putin omologate, nici o alta firma nu a "organizat" ceva asemanator (chiar daca rezultatele ar fi ridicat suspiciuni).

 

Ride Safe!

 

P.S. Nu folosesc Amsoil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Salut! Am mai cautat prin topicuri pe aici dar numai certuri si nu am inteles nimic am cautat si in manual dar vreau ca eu si probabil altii care se uita pe acest topic sa inteleaga ce ulei este recomandat pentru Yamaha Xt 600. Pentru inceput de sezon si pentru vara.

 

 

mersi anticipat si sper sa nu supar pe nimeni punand iara o intrebare care a mai fost pusa PROBABIL de multe ori!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Am mai cautat prin topicuri pe aici dar numai certuri si nu am inteles nimic am cautat si in manual dar vreau ca eu si probabil altii care se uita pe acest topic sa inteleaga ce ulei este recomandat pentru Yamaha Xt 600. Pentru inceput de sezon si pentru vara.

 

 

mersi anticipat si sper sa nu supar pe nimeni punand iara o intrebare care a mai fost pusa PROBABIL de multe ori!

 

15W50 semisintetic... Yacco MVX 500 4T, Motul 5100. Cu incredere baga astea. Stai ca or sa apara acum si altii care o sa inceapa sa enumere Valvoline, Repsol, Motorex, bla bla bla. Tu baga una din astea doua. Ca asa zic eu, din testate. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Am mai cautat prin topicuri pe aici dar numai certuri si nu am inteles nimic am cautat si in manual dar vreau ca eu si probabil altii care se uita pe acest topic sa inteleaga ce ulei este recomandat pentru Yamaha Xt 600. Pentru inceput de sezon si pentru vara.

 

 

mersi anticipat si sper sa nu supar pe nimeni punand iara o intrebare care a mai fost pusa PROBABIL de multe ori!

 

E relativ simplu sa iti dai seama si singur iar ce e nevoie este alegerea unei vascozitati potrivite temperaturii ambiante dar si regimului de temperatura in care lucreaza motorul.

Daca e vara si mergi in oras, vei vrea sa fie un ulei mai vascos la cald deci iti trebuie 50, asadar ulei 15W 50 sau 10W 50 (daca esti bogat :D). Daca Mergi cand e frig poti pune un ulei mai suPtire, vascozitate la cald 40, deci 10W 40 sau 5W 40 (daca esti bogat :D )

10W 50 merge si cand e cald si cand e frig pentru ca nu-i foarte vascos la rece.

Ce-as face eu daca as fi in locul tau: daca as merge vara (urban si extraurban), as pune 15W 50 semisintetic. Sezon rece (urban si extraurban) 10W 40 semisintetic.

Cu cele mai multe uleiuri semisintetice am constatat un motor mai silentios dar asta nu are nici o legatura cu calitatile lubrifiantului in sine.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salut! Am mai cautat prin topicuri pe aici dar numai certuri si nu am inteles nimic am cautat si in manual dar vreau ca eu si probabil altii care se uita pe acest topic sa inteleaga ce ulei este recomandat pentru Yamaha Xt 600. Pentru inceput de sezon si pentru vara.

mersi anticipat si sper sa nu supar pe nimeni punand iara o intrebare care a mai fost pusa PROBABIL de multe ori!

 

Si eu care stiam ca astia cu XT suntem asa putini ca numai timp de certat nu avem :).

 

15W50 semisintetic... Yacco MVX 500 4T, Motul 5100. Cu incredere baga astea. Stai ca or sa apara acum si altii care o sa inceapa sa enumere Valvoline, Repsol, Motorex, bla bla bla. Tu baga una din astea doua. Ca asa zic eu, din testate.

 

Eu sunt ala care enumera Valvoline. Na, sic :D!

Da, cel mai bun ramane semisinteticul. 20w50. Total de acord.

Eu am pus la inceput Procycle mineral 20w40 (dupa recomandarile manualului) si imi trebuiau neaparat cabluri sa o pornesc cum scadea temperatura noaptea sub 15 grade. Cu alte cuvinte - mineralul 20w40 este bun doar vara pe caldura.

Am pus Castrol Actevo semisintetic 20w50 pe vremea cand costa 20 de lei litrul (acum s-au smecherit si este ceva de genul 40 si :-L) si imi agata mereu cutia si parca mergea infranat.

Intr-un final, pus pe experimentat, am pus si Valvoline 20w50 semisintetic si am fost cel mai multumit de el. Cutia si motorul mergeau bine, totul ok.

Acum sunt in reconstructie cu motorul si am cumparat deja de mai bine de 2 luni uleiul. Tot Valvoline.

Recunosc ca m-am ghidat in alegerea mea si de ceea ce gasesc in magazinele din TM.

Multi zic ca Motul este smecherie. Dar mie parca nu imi vine sa dau dublu si ceva pe ulei, in conditiile in care la 3000 de km este afara.

 

P.s.:

@ Murano: - Vezi ca ai in manual un tabel cu tipurile de ulei in functie de temperatura mediului ambiant. Daca nu ai manualul, cauta-l pe manualedereparatie.info, fiindca ar fi pacat sa nu folosim site-ul asta dupa cat s-a chinuit un coleg de-al nostru Super Tenerist sa il puna pe picioare.

@ Cesar: - Chiar si in mijlocul iernii cele mai crunte, cred ca 5w40 l-ar topi XT-ul ca pe apa. Este motor racit pe aer, cu tolerante mari si arhicunoscut pentru aviditatea cu care mananca uleiul mai subtire decat specificatiile. Nu am incercat, fiindca nu ma dau sub 10 gr. C, dar presupun ca l-ar manca repede.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cesar: - Chiar si in mijlocul iernii cele mai crunte, cred ca 5w40 l-ar topi XT-ul ca pe apa. Este motor racit pe aer, cu tolerante mari si arhicunoscut pentru aviditatea cu care mananca uleiul mai subtire decat specificatiile. Nu am incercat, fiindca nu ma dau sub 10 gr. C, dar presupun ca l-ar manca repede.

 

Foarte posibil, de aceea sfaturile posesorilor sunt cele mai valoroase. Am incercat doar niste linii directoare, in mare, nu pretind ca stiu ce-i mai bun pentru acest motor.

Va recomand ca orice fel de sfat folositor sa nu fie insotit de intrarea in clinciuri, asa se intelege cel mai bine ce are nevoie motoreta, nu cine este cel mai capos si mai guraliv :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt ala care enumera Valvoline. Na, sic :D!

E bun Valvoline 20W50, puneam pe vremuri dar nu am mai avut o sursa ca lumea, nu mai stiu cum e... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu acuma am in motor un 15w50 de la Agip. si de cand au dat frigurile nu am avut absolut nici o problema la pornire...

e bun si agip 15w50 tec4 daca ai

daca nu semisintetic de la valvoline 20w50,

am avut xtz600 si tt 600 destul ca sa-mi fac o idee ce le place ....am folosit 20w50

10w40 e cam subtire pentru ea, depinde si cati km are, banuiesc ca peste 20000km atunci foloseste minim 15w50 semisintetic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din punct de vedere al viscozitatii, cel mai bun ulei ti-l recomanda fabricantul motorului !

daca ala zice sa pui 10w40 ala pui ! sau 10w50 s.a.m.d

asa ca fa-ti rost de un manual si respecta specificatiile de acolo.

 

odata ce ai stabilit viscozitatea, conform specificatiilor fabricantului de mobra, ca si producator al uleiurilor, este la latitudinea ta. ai de unde alege. sint si ieftine, sint si normale sint si scumpe.

 

chestia cu mineral/sintetic e simpla: cu cit uleiul este intr-o zona de viscozitate apopiata intre vbuiscozitate la frig si rece, adica de ex. 20w40, sigur este mineral, pe cind acolo unde ai ecarturi mari, de gen 0w50, 5w40, uleiul este sigur sintetic.

 

si sa nu uit: trebuie neaparat sa fie de moto. nu baga de auto, chiar daca viscozitatea este aceeasi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...