Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. SV-ul (ca majoritatea motocicletelor) are la comun uleiul in baia de ulei si in cutia de viteze => pui ulei dedicat moto care "ia in considerare" nu doar ungerea angrenajelor interne dar si frecarea placilor de textolit din cutie

2. indici ulei

-primul indica vascozitatea uleiului (ex: 10/15w - ...) unde 15 are o compozitie mai vascoasa fata de 10. Un ulei cu vascozitate crescuta se foloseste la un motor cu uzura mai mare

- al doilea indica rezistenta peliculei la temperatura (ex: ... - 40/50) unde 50 e mai rezistent decat 40. Un ulei cu indice 50 va avea o pelicula mai rezistenta la temperaturi ridicate decat unul cu 40.

3. mineral, semi sintetic sau sintetic, asta depinde mai mult de modul in care utilizezi mobra.

Succes,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Capacity:Capacity 2,4 litre Service fill:Capacity 3 litre Dry fill:Filter Capacity 0,1 litre Use:NormalIntervals:Change 6000 km / 6 monthsProducts:7100 4T 10W-30 (From -20°C to 30°C) :7100 4T 10W-40 (Above -20°C) :7100 4T 10W-50 (Above -20°C) :7100 4T 15W-50 (Above -15°C) :7100 4T 20W-50 (Above -10°C) :5100 4T 10W-30 (From -20°C to 30°C) :5100 4T 10W-40 (Above -20°C) :5100 4T 10W-50 (Above -20°C) :5100 4T 15W-50 (Above -15°C) :5000 4T 10W-40 (Above -20°C) :3000 4T 10W-30 (From -20°C to 30°C) :3000 4T 10W-40 (Above -20°C) :3000 4T 20W-50 (Above -10°C)

 

ttps://www.motul.com/ro/en/products/recommendation

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Ai primit sfaturi bune pana acum.

Daca ai nevoie de mai multe pareri, poti intreba si aici : /index.php?/topic/50927-suzuki-sv-650s1000/page-574&do=findComment&comment=3960546 Este topic dedicat modelelor noastre.

Eu spre exemplu (daca tot ai cerut exemple), folosesc Bel-Ray EXP 10W40 si am mers si pe 3-4 grade si pe 27 (sau cat a fost maxim anul acesta) si s-a comportat bine in ambele cazuri.

 

Sfatul meu este sa nu te contrazici cu cei care sustin ca e bun si uleiul auto pentru moto. Lasa-i pe ei sa-l foloseasca ... oricum nu ajungi la o parere comuna. Faci cum doresti pana la urma. Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rockere, eu am pus Castrol si in Bandit, si in Katana. Nu am nimic ce sa reprosez. Mie mi s-a parut o trecere mai buna de la Motul la Castrol, dar poate doar m-a furat .. sunetul.

La Bandit am pus Castrolul de pe Louis, la Katana am si acum Castrolul 10w-50 http://www.outletmoto.ro/cumpara/castrol-power-1-racing-10w50-1l-682

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesare, de Castrol ce zici? ca asta e cel mai folosit "p-afara"...

pune si tu denumirea exacta.castrol are o gama larga de produse;chiar si la aceleasi produse,comercializate in tari diferite, exista diferente in fisa tehnica.afirmatia asta se poate constata pe site-ul lor comparand fisa tehnica a unui produs comercializat de exemplu in Germania vs Romania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, daca nu utilizezi motocicleta intr-un regim f sportiv nu are rost sa te arunci la cel mai scump ulei, exista oferte foarte bune, care includ si un filtru si eventual si un spray de lant, marci f cunoscute...Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amu asa dupa voi...


anul trecut in pegasul meu am avut motul 7100 10w40 care la 5000 de km avea inca culoarea ei. la 7000 am schimbat cu tot aceasi marca de ulei si cam tot asa s-a comportat


OK.anul aceasta am bagat motul 300v 15w50 care pe la 200 de km deja e neagra....DE CE?


inca am bidonul,ce sa caut sa vedem daca e FAKE sau nu?


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti-ai dat seama ca e negru ?

Astea fake/contrafacute sau de proasta calitate difera culoarea cand deschizi bidonul.De exemplu un ulei castrol din Germania avea culoarea rosie iar unul imbuteliat prin tarile din est era maroniu, acelasi tip de ulei.Fakeru rile ordinare nu au lipit nici abtibildu cum trebuie si nici un edp stantat in relief pe recipient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ulei care se innegreste nu inseamna neaparat ca e prost.

 

Printre aditivii din ulei sunt si unii cu rol de detergent care ajuta la curatarea motorului.

 

Mai degraba m-as feri sa folosesc un ulei pe care il scot cu aceeasi culoare ca cea din bidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,am gasit oferta Motul 5100 la 4l + filtru gratuit la 150 RON .Ce parere aveti.Este potrivit?avand in vedere ca imi place sa ma bucur de plimbari dar si sa ii mai simt puterea uneori(totusi nu as considera asta regim sportiv)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

E ok oferta, dar cred ca in acelasi loc vei gasi la 150 4l ulei Repsol + filtru + spray de lant :)

Iar daca mergi pe Motul 5100 o sa-ti ramana aprox. 1,3 litri iar la anu iti cumperi doar 2 litri de Motul 5100 la 37 Ron pe litru + filtru 25 ron si te va costa 99 de ron tot.

 

Asta am facut eu anul trecut. Cu mentiunea sa pui bine capacul si sa pastrezi uleiul intr-un mediu corespunzator.

 

Bafta!


» Post actualizat in 27 Apr 2015 05:04

Si inca ceva...am observat ca la noi in tara motocicletele nu stiu sa mearga decat cu Motul, si mai nou, nu cu orice Motul :)

Ai un SV650 si daca nu te dai extrem nu trebuie sa bagi cel mai scump ulei, doar sa nu-l neglijezi, atat!

Sunt multi producatori buni de uleiuri, n-o sa gripezi motorul pentru ca nu a mers cu Motul, stai linistit!

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu motocicleta si la 5 grade C, prefer sa am o vascozitate mica la pornire.

 

Vorbim de un V2 care nu urca foarte mult in turatii.

 

In manual este recomandat 10W40. De ce sa maresc plaja de variatie a vascozitatii functie de temperatura cand idealul este invers?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune 5W-40 in cazul asta pentru ca este superior. Sau, si mai elegant, in sezonul rece 10W30 si in sezonul cald 10W40 (5W40) sau 10W50.

Motorul in sine: cuzineti/lagare, axe cu came, pistoane segmenti, etc, nu va avea nici pe naiba nici cu 30, 40 sau 50 cu o singura conditie - sa nu fortezi motorul cand e rece.

Culmea e ca, pentru temperaturi ale uleiului care nu trec de 100 de grade, pompa de ulei se descurca cel mai bine cu vascozitati de aprox 10cSt, care corespund vascozitatii SAE 30.

Totusi, cel mai mare inconvenient pentru 10W30 sau 10W40 este functionarea cutiei de viteze si a ambreiajului. Extrem de multe motociclete au problema asta la mersul in oras, de la cele mai noi si pana la motociclete de peste 20 de ani vechime. Am mai scris si mai demult ca, pentru motocicletele care sunt folosite vara in oras, uleiul atinge frecvent 120 de grade si chiar mai mult.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avand in vedere ca mobra mea sta intre 98-103 grade in oras (ventilator on-off-on-off-on-off) testat ieri, pe la 27-28 grade in aer, o sa-i pun full sintetic la schimb, ca rezista mai bine la temp inalte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...