Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

 

Azi am schimbat uleiul. Avea cam 1500 km..e idealul pt motor. Poate sa vina si mecanicul din cer si sa spuna ca nu e nevoie sa-l schimb asa des, insa motorul suna diferit , am urechea formata ! Motorul nu se supara pt asta! In ritmul asta o s-o mai duca multe zeci de mii de km fara vreo intervenție !

Daca ar face majoritatea asa ar trebui sa faca 7-8 schimburi pe an sau cel putin eu , asa ca eu nu vad rostul plus restul ce trebuie schimbat la ea o cumperi de nustiu cate ori in cativa ani . mai bine km si plimbari de bani aia arsi .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator darcocbr

Fiecare cum vrea. Nu ma uit la 60 € cat e un schimb de ulei !! Si daca as face 20 mii km pe an tot asa l-as schimba. Dar sa nu intram în detalii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ritmul asta o s-o mai duca multe zeci de mii de km fara vreo intervenție !

ca prima mea masina...o Dacie Berlina, ii schimbam uleiul la 3.000 km, a ajuns la 100.000 si mergea brici, demult e cotet de gaini pe undeva pe la tara, asteapta sa ia parte candva la "Rabla"...dar daca ii faci ritualul porneste la sfert. PS: prindea 160 pe ceas :D DAR! un litru de ulei mineral pt Dacie era 80.000 (8 Lei) si intrau 3 litri, si un un filtru era 50.000 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fuck logic!

 

Ba, daca producatorul de ulei spune sa schimbi la intervalul din manual, 10-12k km...dupa caz. Producator de ulei care are interesul de a vinde cat mai mult...dc nu zice producatorul ala sa schimbi la 3000, la 5000, etc?

 

Se trezeste cate un expert si isi da filme.

 

Bine ca io care schimb la 10.000 n-am probleme de compresie deloc iar motorul e pe le 60.000 km.

 

jeezus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cre'ca-s foarte putini aia care schimma la 1.500 ca Darko

 

10-15.000 km mi se pare mult...un 5-6.000 e ok.

 

Intr-adevar, dupa 1.000-2.000 km se simte o schimbare in ulei, dar asta nu inseamna ca se fwtu si tre' schimbat.

 

si intr-adevar, orice ulei moto e bun, respectand ce zice manualul...dar vedeti voi, eu n-as baga niciodata mineral in VTR-eu, ca se incinge in draci in oras si mai urc si cu el pe 200 km/h...mai urc pe la 9.000 rpm (f rar, dar mai urc)...ori n-am incredere in mineral, chiar daca atunci cand a fost proectat motorul nu prea era semi sau full sintetic.... nici full-sintetic nu bag, ca majoritatea care au bagat in VTR (de pe forumurile englezesti) s-au plans ca aluneca ambreiajul in draci cu full-sintetic....bag semi, si pt ca e un V2 de generatiie mai veche (sf anilor '90), tolerante mai mari si SH si in caldura si pt ca e Motul 5100 10W40 (multi s-au plans ca "se evapora"), etc...la 2.500-3.000 km imi papa cam 300 ml... cred ori trec pe mai gros, 5100 15W50, ori pe BelRay 10W40 semi-sintetic...sunt curios daca mai papa intre schimburi...eh, daca as schhimba la 10.000 cum zice manualul Honda...cam ce ar fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Nea expertule care de fapt esti pe langa...in ritmul in care merg eu cu motocicleta chiar e f bine sa il schimb asa des. Plus ca dupa cei 1500 km pana in 2000 km cat tin uleiul in motor, apar ceva schimbari. Evident, fiecare face cum vrea. Stiu si eu care fac schimbul la 10.000 si asta o data la doi ani...

Fuck logic!

 

Ba, daca producatorul de ulei spune sa schimbi la intervalul din manual, 10-12k km...dupa caz. Producator de ulei care are interesul de a vinde cat mai mult...dc nu zice producatorul ala sa schimbi la 3000, la 5000, etc?

 

Se trezeste cate un expert si isi da filme.

 

Bine ca io care schimb la 10.000 n-am probleme de compresie deloc iar motorul e pe le 60.000 km.

 

jeezus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zice 10 000 sau 1 an, care vine primul.

 

Corect.

 

Nea expertule care de fapt esti pe langa...in ritmul in care merg eu cu motocicleta chiar e f bine sa il schimb asa des. Plus ca dupa cei 1500 km pana in 2000 km cat tin uleiul in motor, apar ceva schimbari. Evident, fiecare face cum vrea. Stiu si eu care fac schimbul la 10.000 si asta o data la doi ani...

 

Auzi, daca merg de aici pana in Barcelona si inapoi, trebuie sa am o cisterna cu ulei dupa mine? just to be sure?

 

Te dai pe circuit sau esti "racer" stradal? Daca esti genul ala de mobrist care-i da redline dupa redline, ca trebuie sau nu...atunci nu te ajuta niciun ulei, poti sa-l schimbi si la 10 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Daca te-ai mai da si pe mobra si nu doar pe forum ar fii ok. De ieri de cand l-am schimbat, pana acum are 471 km ! Cand ajung acasă va avea in jur de 2000, deci jos cu el ! Si asta doar in cateva zile !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cre'ca-s foarte putini aia care schimma la 1.500 ca Darko

 

10-15.000 km mi se pare mult...un 5-6.000 e ok.

 

Intr-adevar, dupa 1.000-2.000 km se simte o schimbare in ulei, dar asta nu inseamna ca se fwtu si tre' schimbat.

 

si intr-adevar, orice ulei moto e bun, respectand ce zice manualul...dar vedeti voi, eu n-as baga niciodata mineral in VTR-eu, ca se incinge in draci in oras si mai urc si cu el pe 200 km/h...mai urc pe la 9.000 rpm (f rar, dar mai urc)...ori n-am incredere in mineral, chiar daca atunci cand a fost proectat motorul nu prea era semi sau full sintetic.... nici full-sintetic nu bag, ca majoritatea care au bagat in VTR (de pe forumurile englezesti) s-au plans ca aluneca ambreiajul in draci cu full-sintetic....bag semi, si pt ca e un V2 de generatiie mai veche (sf anilor '90), tolerante mai mari si SH si in caldura si pt ca e Motul 5100 10W40 (multi s-au plans ca "se evapora"), etc...la 2.500-3.000 km imi papa cam 300 ml... cred ori trec pe mai gros, 5100 15W50, ori pe BelRay 10W40 semi-sintetic...sunt curios daca mai papa intre schimburi...eh, daca as schhimba la 10.000 cum zice manualul Honda...cam ce ar fi?

Baga linistit full sintetic ca n-o sa fie nici-o problema.

Eu am facut 7000 km cu 7100 si n-a patinat ambreiajul absolut deloc.Ma rog,mai patina cauciucul pe spate,dar asta e alta poveste :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-ai mai da si pe mobra si nu doar pe forum ar fii ok. De ieri de cand l-am schimbat, pana acum are 471 km ! Cand ajung acasă va avea in jur de 2000, deci jos cu el ! Si asta doar in cateva zile !

 

Dude, eu schimb uleiul la 10.000 si sunt la al doilea schimb anul asta, smart ass.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marc87 si darcocbr - va certati degeaba.. daca unu' merge touring si schimba in 5000 de ture, poa' sa mearga linistit 10.000km cu un ulei bun(da si schimbat o data la 2 ani, nu isi pierde proprietatile asa usor pe cum cred toti, ca doar nu e maioneza). In schimb daca omu' vrea sa mearga turat ca sa se poata bucura de banda de putere a mobrei lui si isi permite consumul ridicat + schimburile mai dese... o sa protejeze motorul si in acelasi timp o sa aiba un zambet "tamp" pe fata la fiecare iesire.

 

Ambele abordari sunt corecte, si amintiti-va ca nu toti suntem la fel. Un motor cu redline la 16.000 a fost proiectat pt ture inalte, asta nu inseamna ca il omori daca mergi in 10.000+rpm.

 

@motorocker - asa ziceam si eu in primele sezoane cu SVul si imi era frica oarecum sa bag full ca "in carte scrie...". totusi momentul in care am bagat full sintetic a schimbat tot. Adio figuri la intrat pe liber, adio copt uleiul la 2-3000 km, adio frecare de rasnita prin motor cand se apropia schimbul. Singurul minus al sinteticului e ca se vaporizeaza mai tare, mai ales in V2uri... mi se intampla sa completez si 1L de la un schimb la celalalt daca ma mai dau la ea(nu 1L o data, dar cate 2-300ml la 1-2000km)... lucru care cu semisintetic nu mi se prea intampla(maxim 200ml de la schimb la schimb)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a ajuns prea departe cu uleiurile si cu schimburile , pentru o mobra de 100 milioane lei vechi sa schimbi uleiul din 3 in 3 zile ii faci invidiosi si pe ingineri lui Marqwez in moto gp , si in plus , cat de turat poti merge tu pe rahaturile astea de drumuri cu atata trafic , probabil mergi cu 100 la ora in treapta 1 , cand poti merge bine si cu a 6-a . sa nu fie cu suparare darco dar ori blufezi ori faci misto . in ritmul asta doneaza si tu uleiul de il schimbi la astia mai saraci care il pot folosi un an fara probleme .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu intelegi?

 

El are urechea formata si stie ca la 1500 km se schimba uleiul =))

Cum sa contrazici expertul...

 

Iti dai seama, aia ce fac 1500 km in 2 zile o fac cu uleiul dupa ei...ca mna, ce-i sigur e sigur.

 

 

Edit: is mobristi care isi fac lantul cu spary mai rar decat schimbi tu uleiul :))

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Care mobra e 100 mil ? Blufezi sau glumesti ?

 

@marc, pretenas, mi-e mila de tine :)

Astea fiind spuse, declar subiectul inchis. Schimbe fiecare cand si cum vrea, nu mi pasa ! Noroc

S-a ajuns prea departe cu uleiurile si cu schimburile , pentru o mobra de 100 milioane lei vechi sa schimbi uleiul din 3 in 3 zile ii faci invidiosi si pe ingineri lui Marqwez in moto gp , si in plus , cat de turat poti merge tu pe rahaturile astea de drumuri cu atata trafic , probabil mergi cu 100 la ora in treapta 1 , cand poti merge bine si cu a 6-a . sa nu fie cu suparare darco dar ori blufezi ori faci misto . in ritmul asta doneaza si tu uleiul de il schimbi la astia mai saraci care il pot folosi un an fara probleme .

Editat de darcocbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai bani nu inteleg de ce va ofticati atat ca d-nul darco il schimba dupa 2000....Iar la un drum sa spunem de 10mii+ il poti schimba la vreun service daca esti intr-o alta tara,daca se merge touring tine mult si bine dar cu o uzura mai mare a pieselor din motor, atata tragedie si cu uleiul asta.

Eu il schimb la 6000 ca atat zice in carte, asta daca fac km astia in sezon, daca trec cu 1000/2000 nu il mai schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Exact! Unii cred ca plec la drum cu bidonul de 4l, cu filtrul si sculele in spate :))) nu!

Am facut schimbul de ulei si in ungaria si in austria si in germania. Acum sunt in muntenegru, uleiul rezista ;) (~800 km)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-l schimbe la fiecare pornire/oprire, n-am treaba, atata tot ca mi se pare penibil, paranoic, etc.

 

Cine are bani nu-i arunca pe geam daca nu e cazul, ca deah...se crede local racer.

 

 

E normal sa ai grija de bunul tau, motocicleta sau ce o fi...dar sa o dai in extreme mi se pare amuzant :) personal ma distrez destul de bine :)

 

Atentie acolo in Muntenegru, daca treci de 1500 km facuti si nu gasesti un service, sa mergi subturat ca sa nu spargi motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...