Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Cavitatia apare datorita miscarii fluidului pe suprafete in zonele in care presiunea e scazuta sub o anumita valoare. De exemplu presupunem ca printr-o conducta curge fluid cu o anumita viteza. daca avem un obstacol in acea zona in spatele obstacolului se produce o depresiune care poate produce fenomenul daca se intrunesc conditiile. In acest caz rezolvarea e simpla se creste presiunea fara a modifica debitul. Deci nu are nicio importanta ca pompa are la iesire 5 bari iar in cealalta parte doar unul, ci viteza cu care circula fluidul si configuratia traseului, cavitatia fiind un fenomen datorat dinamicii miscarii.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pompa de ulei daca nu este defecta da ulei nu? presiunea se poate pierde pe la arborele cotit respectiv palier si biele! apoi la axa cu came! indiferent unde se creaza un joc scade presiunea!este bine ca motorul sa funtioneze la temperatura data de fabrica!si toate au cam aceeasi temperatura indiferent de fabricant simpu experienta!motoarele care sant functionale la temperaturi sazute folosesc un tip de ulei iar cele la temperaturi ridicate alt tip de ulei! de ce cum este alta discutie si tine de anii de scoala in specialitate! ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ma refeream la standardizarea SAE in functie de temperaturi la 0F si 212F

5W, 10W, 15W - vascozitate (secunde saybolt) la 0F (-18C)

30, 40, 50 - vascozitate la 212F (100C)

» Post actualizat in 07 Feb 2016 08:42

Daca imi permiteti, despre presiuni, debite calculate in functie de vascozitate se pot face calcule destul de precise dar, parerea mea, nu asta ar fi problema. Poti avea si manometre de presiune de ulei si tot poti sa nu ai lubrifiere corecta in lagare.

In timp ce o pompa de ulei poate furniza presiuni de 4-5 bari, "de partea cealalta" exista doar 1 bar presiune atmosferica care sa compenseze un fenomen tare pacatos - cavitatia. La cavitatie, caderea de presiune este doar locala si nu apuca sa fie masurata de manometre. Cavitatia reduce debitul (chiar daca presiunea e mare). In lagare de turatie mare (vorbim despre motociclete aici) cu un ulei prea vascos, pelicula hidrodinamica se poate rupe si s-a zis cu lubrifierea. Majoritatea motociclistilor insa, nu se vor confrunta cu aceasta problema. Cei mai multi vor simti un ulei slab la functionarea cutiei de viteze.

 

Este prima data cand aud ca SAE foloseste pragurile 0F-212F, indica-mi te rog o sursa.

 

Eu peste tot, si in special in fisele tehnice ale uleiurilor, am vazut ca pentru zona xxW se indica vascozitatea la -30 >> -10C iar pentru Wxx 40C,100C si respectiv HTSC 150C.

 

pag. 8 >> https://www.infineum.com/media/80723/api-engine-oil-classifications.pdf

 

Nu e cazul aici, insa standardul SAE sufera modificari in continuu, spre exemplu de curand (2013) a fost introdus un standard nou de vascozitate HTHS SAE 16 la norma SAE J300, care modifica mai vechiul standard HTHS SAE 20, respectiv creste vascozitatea cinematica la 100C de la 5.6mm2/s la 6.9mm2/s (fara sa afecteze indicii xW20). Intreaga norma si motivele implementarii o gasesti aici http://standards.sae.org/j300_201304/

 

Nu vreau sa ne avantam prea adanc in standardul SAE deoarece eu unul sunt depasit, ideea era ca noi stim destul de putine despre uleiuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavitatia eu stiu ca apare datorita fortei centrifuge in spatii (oarecum) deschise - elici navale de exemplu, dar si pompe de apa auto - micsorau unii la extrem fuliile la Fiaturile 600&850 in speranta de a ameliora racirea si nu pricepeau de ce le fierbea motorul in draci. Intr-un lagar car de cat inchis (forta centrifuga ar lipi uleiul de cuzinet, nu l-ar impinge adara din lagar decat pe la margini), pelicula se rupe din cauza vitezei relative a celor 2 suprafete si a debitului insuficient de ulei (cu presiune mare automat si debitul e mai mare prevenind fenomenul), tocmai aici intervenind calitatea uleiului. Turbocompresoarele merg la +100000rpm si nu caviteaza, dar au lagar in lagar tocmai pt a injumatati vitezele intre piesele mobile.

Moleculele de petrol sunt "cretze" si cand se uzeaza se aplatizeaza. Uleiurile auto contin in general 50% ulei reciclat, unii producatori folosesc tehnici pt a "umfla" la loc moleculele (procedura scumpa), altii doar decanteaza si filtreaza uleiul vechi.

Cavitatia nu depinde de tipul miscarii. Apare din cauza variatiilor de presiune, a depresiunii mai exact.

» Post actualizat in 08 Feb 2016 15:07

Este prima data cand aud ca SAE foloseste pragurile 0F-212F, indica-mi te rog o sursa.

 

Eu peste tot, si in special in fisele tehnice ale uleiurilor, am vazut ca pentru zona xxW se indica vascozitatea la -30 >> -10C iar pentru Wxx 40C,100C si respectiv HTSC 150C.

 

pag. 8 >> https://www.infineum.com/media/80723/api-engine-oil-classifications.pdf

 

Nu e cazul aici, insa standardul SAE sufera modificari in continuu, spre exemplu de curand (2013) a fost introdus un standard nou de vascozitate HTHS SAE 16 la norma SAE J300, care modifica mai vechiul standard HTHS SAE 20, respectiv creste vascozitatea cinematica la 100C de la 5.6mm2/s la 6.9mm2/s (fara sa afecteze indicii xW20). Intreaga norma si motivele implementarii o gasesti aici http://standards.sae.org/j300_201304/

 

Nu vreau sa ne avantam prea adanc in standardul SAE deoarece eu unul sunt depasit, ideea era ca noi stim destul de putine despre uleiuri...

 

Nu mai stiu exact unde am citit dar asa tin minte, ca temperaturile erau in grade F... Daca gasesc documentatia o sa fac share aici.

E adevarat ca nu sunt normativele cele mai unitare si in functie de producator, preferintele sunt secunde saybolt, secunde Redwood sau grade Engler.

Ma rog... uneori si standardul se contrazice cu el insusi, in cazul 0W de exemplu. Nu exista ulei care sa curga printr-un orificiu in 0 secunde. Este tot un 5W, totusi in cazul asta, uleiul are un "pour point" mai scazut.

Pfff... m-am plictisit :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Doar o norma de fricțiune...nimic îngrijorător, e mai bun ma2 dacă ai varianta ok.

 

PS. Ideea la ma2 este ca poate fi folosit și în motociclete cu catalizator.

Editat de Supapa_Jr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar o norma de fricțiune...nimic îngrijorător, e mai bun ma2 dacă ai varianta ok.

 

PS. Ideea la ma2 este ca poate fi folosit și în motociclete cu catalizator.

Mi-am luat un motul 7100 15w50 MA2 pentru un APRILIA SHIVER 750 BICILINDRICA 750 cu disc in ulei.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Anul trecut am bagat Motul 7100 20w40, tot ok. Anul acesta am zis sa schimb marca uleiului si sa bag ceva mai subtire -> Eneos 10w40 (da stiu, e mai ieftin) am auzit ca e foarte bun chiar daca e mai ieftin. Problema e ca simt ca imi aluneca putin ambreajul cand ii dau "blana". Sa imi fac griji ? Pot aparea probleme la functionarea motorului? Ma astept la replici gen: ia-ti in p&%$ mea ceva calumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu ma pricep de nici o culoare la mecanica...pisici, inca nu am nici a ul :)) dar am citit aproape 200 pagini de forum, in rubrica dedicata dragstar. Am vazut de cel putin 3 ori problema asta, si rezolvarea a fost uleiul. Ca sa fi sigur, vezi ce zice si manualul, poate nu ai pus ce trebuie, respectiv vezi ce zice un mecanic. Bafta

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am bagat Motul 7100 20w40, tot ok. Anul acesta am zis sa schimb marca uleiului si sa bag ceva mai subtire -> Eneos 10w40 (da stiu, e mai ieftin) am auzit ca e foarte bun chiar daca e mai ieftin. Problema e ca simt ca imi aluneca putin ambreajul cand ii dau "blana". Sa imi fac griji ? Pot aparea probleme la functionarea motorului? Ma astept la replici gen: ia-ti in p&%$ mea ceva calumea.

 

 

 

1. Verifica-ti cablul de la ambreiaj. Sa nu fie pe duca, si s-a lungit. E posibil, simplu de verificat.

 

2. Uleiul ala e sintetic.

 

Improves Fuel Economy up to 2%

 

Asta e problema ta. Toate uleiurile astea care garanteaza consum mai mic de benzina, o fac prin aditivare cu detergenti si chestii care fac elementele motorului sa alunece mai bine. In cazul nostru, al motociclistilor, nu-i bine. La motoare asta inseamna alunecarea placilor de ambreiaj.

 

Ca sa eviti, arunca uleiul vechi (ti-l ia la PECO), si pune altul, nou. Cel mai simplu este sa iei un ulei mineral. E foarte ieftin si bun. Astea nu se aditiveaza. Daca vrei, il poti schimba de 2x pe an, si tot te costa un sfert sau si mai putin. Daca nu, cauta un sintetic neaditivat, adica fara "fuel economy" sau similar.

 

Pune tot 10W40, cartea recomanda ulei de 40.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am bagat Motul 7100 20w40, tot ok. Anul acesta am zis sa schimb marca uleiului si sa bag ceva mai subtire -> Eneos 10w40 (da stiu, e mai ieftin) am auzit ca e foarte bun chiar daca e mai ieftin. Problema e ca simt ca imi aluneca putin ambreajul cand ii dau "blana". Sa imi fac griji ? Pot aparea probleme la functionarea motorului? Ma astept la replici gen: ia-ti in p&%$ mea ceva calumea.

Nu e nicio problema, nu mai trage de ea asa tare, probabil uleiul care la-i bagat are niscaiva aditivi si nu e conceput pentru motoare cu ambreiaj umed (apropo e mai subtire la temperaturi mici)

Personal eu bag K classic 15W40 mineral si il schimb la 3k ca e foarte "subtire" la pret, la blana doar daca dau peste o groapa, damb, obstacol imi patineaza la rece.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord.

 

20w ar trebui sa fie prea vascos. Eu nu as schimba brand-ul, vezi daca dupa ce schimbi patineaza in a 5-a sau a6-a cate ai tu la acceleratie maxima cand e cuplata

 

1. Hop si tu. Despre ce vorbim de fapt? Tu recomanzi un ulei de 50 pentru un motor la care pentru temperaturile noastre e recomandat 40. Si ignorand asta, treci la discutia cu 10W sau 20W. Ori discuti despre motorul la rece, ori despre motorul la cald. Vascozitatea se schimba, nu e una si aceeasi.

 

2. Uleiul ala trebuie schimbat. Sau vrei sa-i alunece chiar in momentul cand se infige intr-o depasire? Suni tu familia indoliata sa le spui ... Ups, am gresit?

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...