Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Eu vorbeam de 15W50, la noi nu e neobisnuit sa fie mai mult de 40 de grade, gen la semafor in oras. Normal ca se schimba la cald vascozitatea nu stiu ce vrei de la mine ca nu am zis ca nu se schimba. Poate tu vb de motorul la rece, dar omul vrea sa mearga nu sa stea pe loc.

2 nu stiu cu cine vorbesti si de ce trebuie sa sun eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu vorbeam de 15W50, la noi nu e neobisnuit sa fie mai mult de 40 de grade, gen la semafor in oras. Normal ca se schimba la cald vascozitatea nu stiu ce vrei de la mine ca nu am zis ca nu se schimba. Poate tu vb de motorul la rece, dar omul vrea sa mearga nu sa stea pe loc.

2 nu stiu cu cine vorbesti si de ce trebuie sa sun eu

 

Daca taceai ...

 

Gradele de la ulei nu au nici o legatura cu gradele Celsius. Numarul 40 e vascozitatea uleiului, nu inseamna ca uleiul e bun la 40 de grade Celsius. Motorul pornit e la 100 de grade Celsius, de esti oprit la semafor sau fugi pe autostrada. Motorul e rece cand pornesti, timp de 10 min. Ia si studiaza, ca ai ce.

 

La 2. Ideea era sa nu dai sfaturi despre chestii de care nu esti sigur. Pentru ca un sfat prost poate provoca accidente.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gradele de la ulei nu au nici o legatura cu gradele Celsius

Nu ca regula de trei simpla dar se aleg in functie de regimul de temperaturi al zonei in care te plimbi. Cel putin asa le da manualul.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

1. Verifica-ti cablul de la ambreiaj. Sa nu fie pe duca, si s-a lungit. E posibil, simplu de verificat.

 

2. Uleiul ala e sintetic.

 

 

 

Asta e problema ta. Toate uleiurile astea care garanteaza consum mai mic de benzina, o fac prin aditivare cu detergenti si chestii care fac elementele motorului sa alunece mai bine. In cazul nostru, al motociclistilor, nu-i bine. La motoare asta inseamna alunecarea placilor de ambreiaj.

 

Ca sa eviti, arunca uleiul vechi (ti-l ia la PECO), si pune altul, nou. Cel mai simplu este sa iei un ulei mineral. E foarte ieftin si bun. Astea nu se aditiveaza. Daca vrei, il poti schimba de 2x pe an, si tot te costa un sfert sau si mai putin. Daca nu, cauta un sintetic neaditivat, adica fara "fuel economy" sau similar.

 

Pune tot 10W40, cartea recomanda ulei de 40.

Daca se lungea cablul nu ar fi debraiat! Doar sa se fi scurtat ca sa patineze! Sa nu fie arcurile tasate la ambreiaj, am patit. Incepuse sa scape la forja, am cumparat discuri noi si cand am desfacut si masurat pachetul vechi era cu doar 0.2mm mai subtire decat cel nou. Inlocuit arcuri si a mers beton.

ENEOS City Max 10W40 e ulei MOTO semisintetic, gandit pentru ambreiaje umede. Daca a pus auto e alta poveste. Am vandut ceva ulei ENEOS City Max 10W40 (bestseller din gama ENEOS, de departe) si nu s-a plans nimeni, sunt curios in configuratorul ENEOS ce ulei e recomandat la modelul asta.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ca regula de trei simpla dar se aleg in functie de regimul de temperaturi al zonei in care te plimbi. Cel putin asa le da manualul.

 

Da, e adevarat. Tu ai inteles. Sper sa inteleaga si omul.

 

 

Daca se lungea cablul nu ar fi debraiat! Doar sa se fi scurtat sa patineze.

 

Sa nu fie arcurile tasate la ambreiaj, am patit. Incepuse sa scape la forja, am cumparat discuri noi si cand am desfacut si masurat pachetul vechi era cu 0.2mm mai subtire decat cel nou. Inlocuit arcuri si a mers beton.

 

NEOS City Max 10W40 e ulei MOTO semisintetic, gandit pentru ambreiaje umede. Daca a pus auto e alta poveste. Am vandut ceva ulei din asta si nu s-a plans nimeni, sunt curios in configuratorul ENEOS ce ulei e recomandat la modelul asta.

 

Corect, daca e ulei moto, atunci nu ar trebui sa patineze. Atunci eu zic pas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca taceai ...

 

Gradele de la ulei nu au nici o legatura cu gradele Celsius. Numarul 40 e vascozitatea uleiului, nu inseamna ca uleiul e bun la 40 de grade Celsius. Motorul pornit e la 100 de grade Celsius, de esti oprit la semafor sau fugi pe autostrada. Motorul e rece cand pornesti, timp de 10 min. Ia si studiaza, ca ai ce.

 

La 2. Ideea era sa nu dai sfaturi despre chestii de care nu esti sigur. Pentru ca un sfat prost poate provoca accidente.

eu stiu ca prima cifra e vascozitatea a doua e gradatia ref la temperatura de lucru. Repet si eu si LUV am recomandat un ulei mai vascos pt ca omului ii patineaza cu 10w40. E aberant sa zici ca e totuna temperatura de la semafor cu aia de pe autostrada si la fel sa zici ca motorul porneste la 100 de grade C. De ce nu dai tu alta solutie de verificat daca patineaza? Nu vad sa plece pe luna daca ii dai gaz maxim in ultima treapta sa vezi daca creste turatia fara sa creasca viteza

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:18

Corect, daca e ulei moto, atunci nu ar trebui sa patineze. Atunci eu zic pas.

Ba da, daca e prea subtire pt ce ai tu nevoie, se poate intampla sa patineze, vezi cazul de fata.

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:20

ENEOS Ultra Racing 15W50 e uleiul recomandat pt XVS650 2003-2007!

N-auzi ca nu e bun, a zis aship ca nu e ala recomandat ... stie el de undeva

Editat de Stefan Furtuna Marian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ENEOS Ultra Racing 15W50 e uleiul recomandat pt XVS650 2003-2007!

 

Din manualul de utilizator pt varianta 2005:

 

Engine oil:
Type:
YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE20W40
Recommended engine oil grade:
API service SE, SF, SG type or higher
Engine oil quantity:
Without oil filter element replacement:
2.60 L (2.75 US qt) (2.29 Imp.qt)
With oil filter element replacement:
2.80 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt)
Fa un update la fisiere si vinde uleiul corespunzator pentru motociclete. Ca sa nu se planga motoristii, nu de alta.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci nu conteaza daca patineaza, atat timp cat asa scrie in manual gata s-a rezolvat problema ...


» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:25


De regula in manual trebuie sa fie si un tabel care spune ca uleiul ideal depinde de regimul de utilizare si arata ce ulei e bun in fct de plaja de temperatura de afara ...

Editat de Stefan Furtuna Marian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci nu conteaza daca patineaza, atat timp cat asa scrie in manual gata s-a rezolvat problema ...

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:25

De regula in manual trebuie sa fie si un tabel care spune ca uleiul ideal depinde de regimul de utilizare si arata ce ulei e bun in fct de plaja de temperatura de afara ...

 

Bine, copile. Ia o bomboana. :lies: :rtfm: :moron:

» Post actualizat in 30 Mar 2016 21:44

ENEOS Ultra Racing 15W50 e uleiul recomandat pt XVS650 2003-2007!

 

Si pentru cine isi respecta motocicleta, niciodata sa nu cumparati ulei pe care scrie Racing. Pentru ca e mai ieftin, dar e facut pentru curse. Asta inseamna ca dupa fiecare cateva curse, motorul e desfacut si refacut total. Ceea ce nu se intampla in cazul unei motociclete de strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Fa un update la fisiere si vinde uleiul corespunzator pentru motociclete. Ca sa nu se planga motoristii, nu de alta.

Eu am citat din configuratorul ENEOS. Nu e prima oara cand un producator recomanda ceva diferit de manual, trebuie tinut cont si ca site-ul e actualizat iar manualul are >10 ani, timp in care au aparut produse noi sau au evoluat cele existente, la fel si normele. Nu stiu daca uleiul respectiv e achizitionat de la mine, 100% insa nu am facut recomandarea pt acea motocicleta atata timp cat nu e cel gasit in configurator. Posibil sa fie ulei auto ca nu a mai postat initiatorul detalii...

Primul numar e vascozitate la rece, al doilea la cald, sunt lucruri elementare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, daca apare "racing" in denumirea unui produs nu e musai aa fie destinat doar competitiilor! A se citi specificatiile si descrierea produsului. Iar de regula nu e ieftin, din contra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@Aship, tot pomenesti de manualul unei motociclete care are aproape 15 ani, dar nu realizezi ca in anii astia industria uleiurilor nu a dormit. Ce era valabil in 2003 nu mai este valabil in 2016! Citesc tot felul de sfaturi, dar prima masura pe care o iei atunci cand motorul este uzat sau patineaza ambreiajul este sa schimbi uleiul cu unul mai vascos, rezistent la temperatura, inainte de a te gandi la schimb ambriaj si alte alea!

Mai folositi si logica baieti, nu dormiti numai cu manualul sub cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul bagat e destinat motocicletelor, nu masinilor. Din spusele voastre cred ca ar fi mai bine sa bag un ulei mai vascos. Motocicleta e din '99. Anul trecut cu Motul 7100 (20w40) nu am avut probleme deloc cu patinarea ambreajului chiar daca e cam uzata motocicleta.

nu baga 20w40, nu e harli, e yamaha chiar daca e v2 motorul, tau e gandit sa mearga cu alt ulei.

 

10w50,15w50 pentru vara, 10w40 pentru toamna-iarna ( dar n-o sa-ti bubuie motorul daca mergi vara cu el, cred ca asta iti scrie si pe capacul ambreiajului sau busonul de umplere)

 

Aship stie el ceva, din auzite dar usor pe langa, mai bine documenteaza-te singur decat sa crezi pe cineva de pe aici.

 

Cel mai probabil trebuie sa schimbi ambreiajul sau cel putin arcurile, ai observat ca patineaza abia dupa ce ai schimbat uleiul, se mai intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, in configuratorul ENEOS uleiul recomandat e Ultra Racing 15W50, 10W40 nu apare nici ca alternativa.

Personal cred ca alta e cauza patinarii (arcuri, uzura), dar e posibil s-o mai amagesti cu ulei mai vascos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum nimeni din cei ce au afirmat acelasi lucru nu se inghesuie sa-mi explice si mie profitand ca ai repetat postulatul revin.

Deci care ar fi explicatia ca un ulei mai vascos ar ajuta sa nu patineze? Din ce am povestit eu mai sus am tras concluzia inversa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Temperatura influenteaza mai multe decat fluiditatea uleiului. Baga mai subtire sa vedem daca fenomenul dispare :D

On topic: m-am exprimat destul de clar parerea ca nu uleiul, respectiv vascozitatea lui, e cauza patinarii la colegul care a initiat topicul.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Aship, tot pomenesti de manualul unei motociclete care are aproape 15 ani, dar nu realizezi ca in anii astia industria uleiurilor nu a dormit. Ce era valabil in 2003 nu mai este valabil in 2016! Citesc tot felul de sfaturi, dar prima masura pe care o iei atunci cand motorul este uzat sau patineaza ambreiajul este sa schimbi uleiul cu unul mai vascos, rezistent la temperatura, inainte de a te gandi la schimb ambriaj si alte alea!

Mai folositi si logica baieti, nu dormiti numai cu manualul sub cap!

 

Explica-mi si mie cum poti sa faci un ulei cu vascozitatea de 50 sa mearga intr-un motor pentru care 40 e dedicat? E ca si cum as spune, baga o anvelopa mai mare, ca deh, tehnologia a avansat, acu' se poate. Este masurat, numarul e 40, asta e vascozitatea. Cu asta merge motorul. Ce-i asa complicat?

 

Aa, ca nu iti explodeaza cu 50 .... da, adevarat. Dar viata motorului va fi scurtata. Ca la noi nu ajungi la capatul vietii motorului pentru ca majoritatea fac 2-3000 km pe an, alta discutie. Pur si simplu, un ulei vascos de 50 nu va intra in toate gaurile in care trebuie sa intre. Deci uzura mai mare. Nu conteaza ca e uleiul facut din mir sau aghiasma, ca tot nu intra pe gaura aia. Si de ce nu intra? Pentru ca a fost masurat. Ca daca intra, era denumit ulei de 40, nu de 50.

 

Dar no, eu mi-am spus parerea, voi faceti ce vreti.

 

Edit: da, in cazul in care motorul este deja uzat, da, bagi un ulei mai vascos. Si de ce? Ca sa nu iti curga! Care motor trebuie sa intre la reparatie capitala da' mai tragi de el un sezon doua trei sau pana iti iei alta motoreta. Asta nu inseamna ca e cel mai bine sa faci asa ceva.

 

S-a tot afirmat ca ulei subtire= patinare ambreiaj, atunci lamuriti-ma si pe mine de ce a mea cand e rece si trag blana de ea plus o gropita, denivelare, etc, ambreiajul tinde sa patineze dar imediat dupa ce se incalzeste ba.

 

Asta a zis copilu' ala care nu stie care e roata si care-i ghidonul la motocicleta. Mai selecteaza si tu dintre postatori. Sau sa-ti raspunda dansul la intrebare.

 

 

Repet, in configuratorul ENEOS uleiul recomandat e Ultra Racing 15W50, 10W40 nu apare nici ca alternativa.
Personal cred ca alta e cauza patinarii (arcuri, uzura), dar e posibil s-o mai amagesti cu ulei mai vascos.

 

Da, prefer sa cred producatorul motocicletei fata de vanzatorul unor uleiuri. Care imi recomanda ulei reising, ulei ieftin vandut scump. Multumesc, prefer sa raman la prostia mea.

Aship stie el ceva, din auzite dar usor pe langa, mai bine documenteaza-te singur decat sa crezi pe cineva de pe aici.

 

Cel mai probabil trebuie sa schimbi ambreiajul sau cel putin arcurile, ai observat ca patineaza abia dupa ce ai schimbat uleiul, se mai intampla.

 

Bai, nu le stiu pe toate. Eu ma bucur sa invat ceva nou oricand. Dar deocamdata nu mi-a explicat nimeni mai bine de cum v-am explicat eu voua. Daca vreti sa cititi si sa intelegeti, e bine. Daca nu, tot bine. E motocicletele voastre.

 

Ambreiajul nu se strica usor. Exista o sansa ca acesta sa fie de vina, dar un schimb de ulei costa mult mai putin decat o dezmembrare/refacere a ambreajului. Asa cred eu, apoi fiecare cum stie mai bine, asa face.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Producatorul de ulei recomanda la alte mobre 10W30 sau 10W40, la unele da 15W50 ca varianta. La alte aplicatii scrie ca nu are in gama sa produsul compatibil. Nefiind vorba de alambicu' lu' bunicu' sau blogul lui Micutzo Cekurai, secretara fabricii de oloi, inclin sa-i acord oareshce credibilitate. Eneos asta e ulei de prima umplere la f multe motoare japoneze printre altele. Nu neg aspectele comerciale, dar sunt sigur ca nu scriu baliverne, am vizitat centrul de studii si cercetare al unui producator mult mai modest si am ramas impresionat de ce se intampla acolo!

Iar uleiul cu 50 la cald va ajunge f bine acoli unde se duce si ala cu 40, pt ce se intampla la pornire rece n-as pune 15 unde se recomanda 10, tocmai pe considerentul asta! De cei care recomanda, de ex, 15W40 in loc de 10W40 ca e motorul uzat sau consuma chiar nu-i inteleg!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Asta a zis copilu' ala care nu stie care e roata si care-i ghidonul la motocicleta. Mai selecteaza si tu dintre postatori. Sau sa-ti raspunda dansul la intrebare.

 

 

 

Uite ma conformez

 

dar prima masura pe care o iei atunci cand motorul este uzat sau patineaza ambreiajul este sa schimbi uleiul cu unul mai vascos, rezistent la temperatura, inainte de a te gandi la schimb ambriaj si alte alea!

Mai folositi si logica baieti, nu dormiti numai cu manualul sub cap!

 

Partea a doua a frazei ma face sa te intreb cam care ar fi logica,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Producatorul de ulei recomanda la alte mobre 10W30 sau 10W40, la unele da 15W50 ca varianta. La alte aplicatii scrie ca nu are in gama sa produsul compatibil. Nefiind vorba de alambicu' lu' bunicu' sau blogul lui Micutzo Cekurai, secretara fabricii de oloi, inclin sa-i acord oareshce credibilitate. Eneos asta e ulei de prima umplere la f multe motoare japoneze printre altele. Nu neg aspectele comerciale, dar sunt sigur ca nu scriu baliverne, am vizitat centrul de studii si cercetare al unui producator mult mai modest si am ramas impresionat de ce se intampla acolo!

Iar uleiul cu 50 la cald va ajunge f bine acoli unde se duce si ala cu 40, pt ce se intampla la pornire rece n-as pune 15 unde se recomanda 10, tocmai pe considerentul asta! De cei care recomanda, de ex, 15W40 in loc de 10W40 ca e motorul uzat sau consuma chiar nu-i inteleg!

 

Totusi, e vanzator. S-au facut greseli si omisiuni mult mai mari in istoria vanzarilor. Mai ales ca e destul de dificil sa dai in judecata pe cineva ca ai folosit uleiul lui si motocicleta ta s-a uzat in 10 ani in loc sa se uzeze in 15. Cam dificil de demonstrat, mai ales pentru ca nimeni nu sta sa ia exact acelasi ulei timp de 15 ani. Asa ca il doare fix in spitz de motoreta ta.

 

La cald, (adica 100 grade Celsius, la care sunt astea masurate) uleiul de 50 este exact ... 50. Ca daca nu ar fi, s-ar vinde ca ulei de 40. Numarul al doilea e pentru functionare la cald, cum bine stim, nu-i asa?

 

Iar vascozitatea nu scade, ci creste. In timp, si datorita uzurii. Uleiul curge mai greu. D-aia il schimbam. Edit: De fapt nu curge, ci intra in gaura respectiva. Cand zic curge e vorba de lichiditate, aia e altceva.

 

Iar despre ultima intrebare, raspunsul scurt este ca n-au oamenii habar. Uita-te si tu pe topicul asta, si vezi cam ce inteleg oamenii despre uleiuri. Si abia atunci iti dai seama ca n-au habar, da au pareri. Ca si tanti Aglaia din piata. Le stie pe toate. Da' n-are motoreta saraca.

» Post actualizat in 31 Mar 2016 20:21

Uite ma conformez

 

 

Partea a doua a frazei ma face sa te intreb cam care ar fi logica,

 

Hehe. Ma refeream la Furtuna Marian, nu mi-am dat seama ca si l.u.v. a zis acelasi lucru. Pe l.u.v. nu imi permit sa-l numesc copil, are multe postari bune si are respectul meu. Ca nu sunt de acord cu el in aceasta problema, e alta discutie.

 

Peace out.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea nu creste odata cu uzarea uleiului! Se taseaza niste molecule, oricum uleiul pe care il cumparam e 50-70% ulei uzat reciclat, regenerat mai bine sau mai prost (unii producatori gonfleaza moleculele la loc, dar procedeul e scump, altii il decanteaza, filtreaza, baga "chelstop" si aditivi si gata).

Eu am intalnit de multe ori recomandari diferite de a producatorului de agregat, 5W40 de ex in loc de 5W30. Repet, vascozitatea mai mare la cald poate mari consumul, dar uzura niciodata! Pt ca pana si 60 la 100℃ e mai putin vascos decat un 5W la 0℃.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...