Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

 

Aaaa ... nu. Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40.

 

Citeste fisele tehnice a mai multor tipuri de uleiuri.

 

P.S. Vascozitatea nu este 40, cifra aia e un cod generic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

P.S. Vascozitatea nu este 40, cifra aia e un cod generic...

 

Asta e adevarat. Restul nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meri la culcare prietene ca esti pe langa. Si nu numai eu ti-am zis-o, ceilalti sunt mai diplomati.

 

Uuuuu. Da, baietzel, intocmai o sa fac cum zici tu. NOT. Diplomatu' lu' tata. Mai ia o bomboana.

 

:troll:

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e adevarat. Restul nu.

 

Din fisele tehnice (atasate), vascozitatea cinematica la 100gr.C :

 

Motul 300V 10W40 - 13.1 (mm2/s)

Motul 300V 5W40 - 13.6 (mm2/s)

Motul 6100 10W40 - 15.0 (mm2/s)

 

P.S. - Nu stiu de ce imi bat capul cu cei care pur si simplu habar n-au despre ce vorbesc... dar nici nu vor sa afle!!!

 

300V_Factory_Line_10W-40_(GB).pdf

300V_Power_5W-40_(GB).pdf

6100_Synergie _10W40_TDS_(GB).pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut un SV si dupa ce am schimbat uleiul am avut aceeasi problema. Dupa circa 500 km problema a disparut, tind sa cred ca probabil aditivul din ulei cu cel din ramasitele vechiului ulei au reactionat. Alta data tot la SV am patit sa ramana agatat ambreajul, efectiv nu debraia, toate astea le am patit cand am schimbat marca de ulei.

De atunci am mai facut 15 000 km si nu am mai avut probleme.

Eu va spun din experienta mea, nu este obligatoriu sa se rezolve problema de la sine.

Eu am pus 15 50 mereu, am incercat si 10 40 dar defiecare data cand intram in vara si temperaturile cresteau motocicleta facea figuri la schimbat, intra mai greu se auzeau tachetii, etc.

Inca odata eu spun parerea mea si ceea ce am simtit eu, nu este obligatoriu sa fie cea mai buna varianta, dar, la mine a dat cele mai bune rezultate.

Nu sunt specialist in ulei, nici mecanic, doar spun ceea ce am simtit si cum am perceput eu, in plus la motorul in v la 10 40 exista si un consum de ulei mai ridicat.

Daca am gresit cu ceva nu aruncati cu pietre :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din fisele tehnice (atasate), vascozitatea cinematica la 100gr.C :

 

Motul 300V 10W40 - 13.1 (mm2/s)

Motul 300V 5W40 - 13.6 (mm2/s)

Motul 6100 10W40 - 15.0 (mm2/s)

 

P.S. - Nu stiu de ce imi bat capul cu cei care pur si simplu habar n-au despre ce vorbesc... dar nici nu vor sa afle!!!

 

attachicon.gif300V_Factory_Line_10W-40_(GB).pdf

attachicon.gif300V_Power_5W-40_(GB).pdf

attachicon.gif6100_Synergie _10W40_TDS_(GB).pdf

 

Nu-ti bate capul. Pe mine nu ma deranjeaza ca preferi sa ai dreptate, decat sa stii ce se intampla.

 

Dar, daca totusi vrei sa intelegi, uite aici.

 

http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm

 

http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

 

Astea sunt sursele, si iti dau si citat ce e mai important din astea doua. Sunt primele doua rezultate google, daca vrei surse mai importante, le cauti tu.

 

The 40 in a 10w-40 simply means that the oil must fall within certain viscosity limits at 100°C. This is a fixed limit and all oils that end in 40 must achieve these limits. Once again the lower the number, the thinner the oil: a 30 oil is thinner than a 40 oil at 100°C etc. Your handbook will specify whether a 30, 40 or 50 etc is required.

 

In other words, a SAE 30 motor oil is the same viscosity as a 10w-30 or 5W-30 at 210° (100° C).

 

 

Deci, exista o limita in care se incadreaza, nu este un numar exact. Si totusi, ele sunt tot cam pe acolo. Daca n-ar fi, nu s-ar numi ulei de 40. Sau, cum ne explici ca toata gama se numeste la fel? Care e plaja si cum sunt numerele nu ma intereseaza, pentru ca nu sunt uleiolog, sunt motociclist. Eu trebuie sa stiu ca imi trebuie ulei de 40 sau de 50. Si daca la mine cartea scrie ca am nevoie de ulei de 40, apoi eu nu pun ulei de 50 pentru ca asa-mi spune nea Mitica, vinzator de uleiuri Eneos. Cam atat.

» Post actualizat in 05 Apr 2016 19:04

Am avut un SV si dupa ce am schimbat uleiul am avut aceeasi problema. Dupa circa 500 km problema a disparut, tind sa cred ca probabil aditivul din ulei cu cel din ramasitele vechiului ulei au reactionat. Alta data tot la SV am patit sa ramana agatat ambreajul, efectiv nu debraia, toate astea le am patit cand am schimbat marca de ulei.

De atunci am mai facut 15 000 km si nu am mai avut probleme.

Eu va spun din experienta mea, nu este obligatoriu sa se rezolve problema de la sine.

Eu am pus 15 50 mereu, am incercat si 10 40 dar defiecare data cand intram in vara si temperaturile cresteau motocicleta facea figuri la schimbat, intra mai greu se auzeau tachetii, etc.

Inca odata eu spun parerea mea si ceea ce am simtit eu, nu este obligatoriu sa fie cea mai buna varianta, dar, la mine a dat cele mai bune rezultate.

Nu sunt specialist in ulei, nici mecanic, doar spun ceea ce am simtit si cum am perceput eu, in plus la motorul in v la 10 40 exista si un consum de ulei mai ridicat.

Daca am gresit cu ceva nu aruncati cu pietre :D

 

Uleiurile pot fi schimbate intre ele, si sunt fabricate in asa fel incat sa nu reactioneze intre ele. Deci cauza neplacerilor tale era in alta parte.

 

Nu stiu ce recomanda cartea pt motorul tau. Eu nu cred in "asa am simtit". Azi simti una, maine simti alta. Nu este o metoda foarte exacta de a evalua ceva obiectiv. Si totusi, asta pare sa fie principalul criteriu al alegerii uleiurilor pe forumul asta. Asa am simtit ca e mai bine. Pai omule, daca asa ai simtit tu ... fa asa. Dar sa nu crezi ca voi modifica ceva la motocicleta mea in baza a ce simti tu. Sau chiar ce "simt" eu. Daca simt ca ceva e in neregula, stau, caut si masor pana imi dau seama ce e. Invat, ma educ pana cand inteleg si pot sa zic ca stiu. Cand stiu, atunci modific si simt bucurie. La mine cam asa e cu sentimentele. Se pare ca nu e la fel la toata lumea.

 

La mine uleiul de 50 - care l-am bagat ca nestiutor - mi-a facut motorul sa se incalzeasca peste 100 de grade de mai multe ori. In panta, si la calduri infernale, dar s-a intamplat. Cu 10W40 nu s-a intamplat asta. Si nu pentru ca am "simtit" motorul mai fierbinte, ci pentru ca am vazut termometrul cum se da peste cap si se apropie de rosu. Masurat, nu simtit. E o diferenta.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si apa a ajuns la 100 de grade sa inteleg din cauza uleiului?

Asta inteleg din cele spuse de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si apa a ajuns la 100 de grade sa inteleg din cauza uleiului?

Asta inteleg din cele spuse de tine.

 

La noi racirea e cu aer. Termometrul e pe motor, si masoara temperatura uleiului, care in cazul asta ajunsese la peste 100. Apa am turnat din PET, ca sa racesc motorul :D

» Post actualizat in 05 Apr 2016 21:26

Stai ca acum deabia inteleg ce ai intrebat. Da, ma bazez mai ales pe faptul ca nu erau alte modificari intre schimburi, plus ce am invatat intre timp despre uleiuri. La un moment dat insa am dat jos si filtrul de aer, deci aerul circula mai liber in jurul motorului. Si asta poate influenta temperatura. Oricum, mi-e mai sigur cu ulei de 40

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu-ti bate capul. Pe mine nu ma deranjeaza ca preferi sa ai dreptate, decat sa stii ce se intampla.

 

Dar, daca totusi vrei sa intelegi, uite aici.

 

...

 

Dupa afirmatia "Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40" , tu imi explici mie acum "ce se intampla" ? In fine, daca te-ai prins cum sta treaba tot e un castig, poate pe viitor te vei abtine de la comentarii si mai ales sfaturi dupa ureche. Sa fii iubit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa afirmatia "Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40" , tu imi explici mie acum "ce se intampla" ? In fine, daca te-ai prins cum sta treaba tot e un castig, poate pe viitor te vei abtine de la comentarii si mai ales sfaturi dupa ureche. Sa fii iubit!

 

Am inteles. Preferi sa ai dreptate decat sa inveti. No problem. Over and out.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 2 ani de 15w50 in viroaga, anul asta am bagat 10w40. Tot Belray, tot semi.

Pro: se incalzeste mai rapid motorul

Contra: cutia de viteze se lupta cu mine, opune rezistenta si troncane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred, e luat din acelasi loc si am incredere in vanzator. Am facut mai mult un experiment, pt ca 15w mi s-a parut gros la pornire, pe vreme rece si am zis ca poate e ok 10w40. E adevarat, acum nu e rece. Dar se pare ca nu-i place cutiei de viteze... asta e, zilele astea il dau afara si pun 15w50.

Manualul recomanda teoretic 20w40, dar 20w deja e prea mult... si cu 40 se pare ca nu-i ok.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu trebuie sa stiu ca imi trebuie ulei de 40 sau de 50. Si daca la mine cartea scrie ca am nevoie de ulei de 40, apoi eu nu pun ulei de 50 pentru ca asa-mi spune nea Mitica, vinzator de uleiuri Eneos.

» Post actualizat in 05 Apr 2016 19:04

Intrucat se apropie Pastele, te astept cu mielu'! Si nu ala cu o singura nara. Banuiesc ca eu eram vizat, si nu ma cheama Mitica. :-L

Daca nu ai inteles, ceea ce am scris eu nu e o cugetare proprie, si, daca faci efortul de a citi atent, nu am recomandat sa puna nimeni ulei x sau y, ENEOS sau de la bunicu'. Intrucat omul a pus marca asta de ulei, sortimentul City Max 10W40, am fost curios si am intrat pe configuratorul producatorului si am gasit ca el, producatorul, recomanda Ultra Racing 15W50 pt acea mobra. Pe ce considerente habar nu am, banuiesc insa ca o fi ceva mai in tema decat majoritatea celor care dau cu parerea pe forum. Si, iarasi repet, nu e primul caz in care gasesc in configuratorul unui producator (nu mereu acelasi), recomandari cu indici de vascozitate diferiti fata de manualul utilajului. Niste tembeli care vor doar sa vanda (atata timp cat au in gama si ulei cu indicele din carte nu inteleg, probabil au mult pe stoc si vor sa scape de un anumit sortiment :alcy:). Ca fapt divers, sa vezi in manual la Honda Civic EP3 TypeR veselie, de la 0W20 la 10W60!

In rest, numa' bine, asfalt uscat si va salut cu farul (ala chior, de la Fazer)! :shootingsmilie:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pe toata lumea si in acelasi timp vin si cu o intrebare, vi sa intamplat vreo data dupa ce inlocuiti uleiul implicit marca sa inceapa sa se auda un zornait gen lant distributie ? povestea pe scurt incepe asa, scot motorul de la iernat merg vreo 8 km pana locul unde fac schimbul de ulei totul perfect dupa 5 luni de stat pe bara dau jos uleiul ( Motul 5100 10w40 ) si pun in locul lui cu tot cu filtru nou ( Yacco MVX 500 10W40 ) pana acasa ( 6 km ) totul mi s-a parut perfect, a doua zi cand ajung la munca ( 12 km ) aud un usor zornait neregulat, urmatoarea zi la fel in aceleasi conditii aceasi problema. ps: zgomotul l-am auzit cand motorul este cald. ce fac revin la uleiul anterior sau ma apuc de reparat ? motorul este un Suzuki Bandit 600 din 2002 aproxiativ 36000 km din care vreo 6-7 mii facuti de mine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pe toata lumea si in acelasi timp vin si cu o intrebare, vi sa intamplat vreo data dupa ce inlocuiti uleiul implicit marca sa inceapa sa se auda un zornait gen lant distributie ? povestea pe scurt incepe asa, scot motorul de la iernat merg vreo 8 km pana locul unde fac schimbul de ulei totul perfect dupa 5 luni de stat pe bara dau jos uleiul ( Motul 5100 10w40 ) si pun in locul lui cu tot cu filtru nou ( Yacco MVX 500 10W40 ) pana acasa ( 6 km ) totul mi s-a parut perfect, a doua zi cand ajung la munca ( 12 km ) aud un usor zornait neregulat, urmatoarea zi la fel in aceleasi conditii aceasi problema. ps: zgomotul l-am auzit cand motorul este cald. ce fac revin la uleiul anterior sau ma apuc de reparat ? motorul este un Suzuki Bandit 600 din 2002 aproxiativ 36000 km din care vreo 6-7 mii facuti de mine...

 

Nu conteaza marca asa de mult. Nu cred ca e posibil sa-ti zornaie la una si nu la cealalta, de vreme ce e acelasi ulei. Votez pentru mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe langa multe altele, am comandat de la Louis prin Kronau si ulei Castrol la bidon mare de 4l. E mai scump fata de Romania si am vrut sa vad daca e "mai bun". Mobra s-a comportat la fel. Comparativ cu resturi din alte bidoane era la fel. Ca ambalaj cel din Germania era fabricat mai recent. In Romania sunt stocuri mai vechi. Eu am ramas setat pe brandul asta, nu simt nevoia sa experimentez altceva. Am incercat si motul 300v, dar foarte prost (patina ambreiaju si il consuma). Or fi si falsuri, probabil au mai multe holograme si stickere cu original

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe langa multe altele, am comandat de la Louis prin Kronau si ulei Castrol la bidon mare de 4l. E mai scump fata de Romania si am vrut sa vad daca e "mai bun". Mobra s-a comportat la fel. Comparativ cu resturi din alte bidoane era la fel. Ca ambalaj cel din Germania era fabricat mai recent. In Romania sunt stocuri mai vechi. Eu am ramas setat pe brandul asta, nu simt nevoia sa experimentez altceva. Am incercat si motul 300v, dar foarte prost (patina ambreiaju si il consuma). Or fi si falsuri, probabil au mai multe holograme si stickere cu original

In ro. sint stocuri vechi, vechi eu am cumparat ulei, de pe net de 8 ani, fara exagerare si nu sint singurul, si nu era la promotie !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...