Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Pt ca pana si 60 la 100℃ e mai putin vascos decat un 5W la 0℃.

 

Vezi ca iar compari mere cu pere.

» Post actualizat in 31 Mar 2016 20:36

Vascozitatea nu creste odata cu uzarea uleiului!

 

Atunci explica-ne si noua de ce schimbam uleiul periodic? Stie motorul ca e ulei vechi si ii e scarba, sau cum vine?

 

Eu am intalnit de multe ori recomandari diferite de a producatorului de agregat, 5W40 de ex in loc de 5W30.

 

Pentru ca vascozitatea necesara de motor nu e un numar fix, ci o plaja. In care intra mai multe clase de vascozitati. Si Yamaha iti da 2 tipuri de ulei.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Unde o fi kappy666 cand ai nevoie de el.

 

Hehe. Nu va speriati baieti, nu musca baiatu'. Sunt doar niste chestii simple, daca le intelegi. Daca nu le intelegi, cauta sa le intelegi. Din pacate, la intrebarea ta nu am raspuns. Pentru ca dupa cate stiu eu, vascozitatea sau lichiditatea nu are legatura cu alunecarea placilor de ambreiaj. Este o alta proprietate a uleiului, care de vreme ce e ulei moto, nu ar trebui sa influenteze negativ placile.

 

Buba e altundeva. Ori a luat ulei contrafacut, dar cred ca sunt slabe sanse. Desi, in Romania, cine stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea uleiurilor multigrad difera sensibil functie de plaja de vascozitate si chiar si functie de producator. Spre exemplu, vascozitatea la 100gr.C a unui ulei 15W40 va fi mai mai mare decat a unui ulei din gama 10-5-0W40. Un ulei multigrad uzat isi va pierde din vascozitatea la temperaturi mari datorita distrugerii aditivilor de imbunatatire a vascozitatii si nu a lubrefiantului propriu-zis, care este aproape indestructibil si tocmai de aceea este recuperat si reciclat. Vascozitatea optima a unui ulei pentru un anumit motor este recomandata de catre producator, in urma testelor de fabrica insa pe scurt, cel mai important factor in acest sens sunt tolerantele dintre cuzineti si lagarele vibrochenului. Tocmai de aceea la motoarele cu uzura/ovalizare la cilindri si segmenti se practica o masura mai mare a vascozitatii, pentru ca se presupune ca si tolerantele cuzineti-lagare au crescut. Vascozitatea uleiului este importanta pentru ambreajul umed datorita faptului ca frecarea este de doua tipuri, de fapt de mai multe tipuri insa in ceea ce ne intereseaza pe noi - abraziva si adeziva.

 

Dupa un curs ultracomprimat de tribologie... eu as pune niste saibe/distantiere sub arcurile placii de presiune a ambreajului si functie de rezultate m-as orienta mai departe.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mecanic in bidon oricum nu exista! Adica daca e ceva defect/uzat n-o sa repare uleiul, cel mult amelioreaza simptomele. Si, daca tot ne luam dupa ce zice ENEOS,.ro sau .com, trebuia 10W50! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre exemplu, vascozitatea la 100gr.C a unui ulei 15W40 va fi mai mai mare decat a unui ulei din gama 10-5-0W40.

 

 

Aaaa ... nu. Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40.

» Post actualizat in 01 Apr 2016 18:06

Mecanic in bidon oricum nu exista! Adica daca e ceva defect/uzat n-o sa repare uleiul, cel mult amelioreaza simptomele. Si, daca tot ne luam dupa ce zice ENEOS,.ro sau .com, trebuia 10W50! :D

:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Aaaa ... nu. Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40.

 

Citeste fisele tehnice a mai multor tipuri de uleiuri.

 

P.S. Vascozitatea nu este 40, cifra aia e un cod generic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

P.S. Vascozitatea nu este 40, cifra aia e un cod generic...

 

Asta e adevarat. Restul nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meri la culcare prietene ca esti pe langa. Si nu numai eu ti-am zis-o, ceilalti sunt mai diplomati.

 

Uuuuu. Da, baietzel, intocmai o sa fac cum zici tu. NOT. Diplomatu' lu' tata. Mai ia o bomboana.

 

:troll:

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e adevarat. Restul nu.

 

Din fisele tehnice (atasate), vascozitatea cinematica la 100gr.C :

 

Motul 300V 10W40 - 13.1 (mm2/s)

Motul 300V 5W40 - 13.6 (mm2/s)

Motul 6100 10W40 - 15.0 (mm2/s)

 

P.S. - Nu stiu de ce imi bat capul cu cei care pur si simplu habar n-au despre ce vorbesc... dar nici nu vor sa afle!!!

 

300V_Factory_Line_10W-40_(GB).pdf

300V_Power_5W-40_(GB).pdf

6100_Synergie _10W40_TDS_(GB).pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut un SV si dupa ce am schimbat uleiul am avut aceeasi problema. Dupa circa 500 km problema a disparut, tind sa cred ca probabil aditivul din ulei cu cel din ramasitele vechiului ulei au reactionat. Alta data tot la SV am patit sa ramana agatat ambreajul, efectiv nu debraia, toate astea le am patit cand am schimbat marca de ulei.

De atunci am mai facut 15 000 km si nu am mai avut probleme.

Eu va spun din experienta mea, nu este obligatoriu sa se rezolve problema de la sine.

Eu am pus 15 50 mereu, am incercat si 10 40 dar defiecare data cand intram in vara si temperaturile cresteau motocicleta facea figuri la schimbat, intra mai greu se auzeau tachetii, etc.

Inca odata eu spun parerea mea si ceea ce am simtit eu, nu este obligatoriu sa fie cea mai buna varianta, dar, la mine a dat cele mai bune rezultate.

Nu sunt specialist in ulei, nici mecanic, doar spun ceea ce am simtit si cum am perceput eu, in plus la motorul in v la 10 40 exista si un consum de ulei mai ridicat.

Daca am gresit cu ceva nu aruncati cu pietre :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din fisele tehnice (atasate), vascozitatea cinematica la 100gr.C :

 

Motul 300V 10W40 - 13.1 (mm2/s)

Motul 300V 5W40 - 13.6 (mm2/s)

Motul 6100 10W40 - 15.0 (mm2/s)

 

P.S. - Nu stiu de ce imi bat capul cu cei care pur si simplu habar n-au despre ce vorbesc... dar nici nu vor sa afle!!!

 

attachicon.gif300V_Factory_Line_10W-40_(GB).pdf

attachicon.gif300V_Power_5W-40_(GB).pdf

attachicon.gif6100_Synergie _10W40_TDS_(GB).pdf

 

Nu-ti bate capul. Pe mine nu ma deranjeaza ca preferi sa ai dreptate, decat sa stii ce se intampla.

 

Dar, daca totusi vrei sa intelegi, uite aici.

 

http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm

 

http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

 

Astea sunt sursele, si iti dau si citat ce e mai important din astea doua. Sunt primele doua rezultate google, daca vrei surse mai importante, le cauti tu.

 

The 40 in a 10w-40 simply means that the oil must fall within certain viscosity limits at 100°C. This is a fixed limit and all oils that end in 40 must achieve these limits. Once again the lower the number, the thinner the oil: a 30 oil is thinner than a 40 oil at 100°C etc. Your handbook will specify whether a 30, 40 or 50 etc is required.

 

In other words, a SAE 30 motor oil is the same viscosity as a 10w-30 or 5W-30 at 210° (100° C).

 

 

Deci, exista o limita in care se incadreaza, nu este un numar exact. Si totusi, ele sunt tot cam pe acolo. Daca n-ar fi, nu s-ar numi ulei de 40. Sau, cum ne explici ca toata gama se numeste la fel? Care e plaja si cum sunt numerele nu ma intereseaza, pentru ca nu sunt uleiolog, sunt motociclist. Eu trebuie sa stiu ca imi trebuie ulei de 40 sau de 50. Si daca la mine cartea scrie ca am nevoie de ulei de 40, apoi eu nu pun ulei de 50 pentru ca asa-mi spune nea Mitica, vinzator de uleiuri Eneos. Cam atat.

» Post actualizat in 05 Apr 2016 19:04

Am avut un SV si dupa ce am schimbat uleiul am avut aceeasi problema. Dupa circa 500 km problema a disparut, tind sa cred ca probabil aditivul din ulei cu cel din ramasitele vechiului ulei au reactionat. Alta data tot la SV am patit sa ramana agatat ambreajul, efectiv nu debraia, toate astea le am patit cand am schimbat marca de ulei.

De atunci am mai facut 15 000 km si nu am mai avut probleme.

Eu va spun din experienta mea, nu este obligatoriu sa se rezolve problema de la sine.

Eu am pus 15 50 mereu, am incercat si 10 40 dar defiecare data cand intram in vara si temperaturile cresteau motocicleta facea figuri la schimbat, intra mai greu se auzeau tachetii, etc.

Inca odata eu spun parerea mea si ceea ce am simtit eu, nu este obligatoriu sa fie cea mai buna varianta, dar, la mine a dat cele mai bune rezultate.

Nu sunt specialist in ulei, nici mecanic, doar spun ceea ce am simtit si cum am perceput eu, in plus la motorul in v la 10 40 exista si un consum de ulei mai ridicat.

Daca am gresit cu ceva nu aruncati cu pietre :D

 

Uleiurile pot fi schimbate intre ele, si sunt fabricate in asa fel incat sa nu reactioneze intre ele. Deci cauza neplacerilor tale era in alta parte.

 

Nu stiu ce recomanda cartea pt motorul tau. Eu nu cred in "asa am simtit". Azi simti una, maine simti alta. Nu este o metoda foarte exacta de a evalua ceva obiectiv. Si totusi, asta pare sa fie principalul criteriu al alegerii uleiurilor pe forumul asta. Asa am simtit ca e mai bine. Pai omule, daca asa ai simtit tu ... fa asa. Dar sa nu crezi ca voi modifica ceva la motocicleta mea in baza a ce simti tu. Sau chiar ce "simt" eu. Daca simt ca ceva e in neregula, stau, caut si masor pana imi dau seama ce e. Invat, ma educ pana cand inteleg si pot sa zic ca stiu. Cand stiu, atunci modific si simt bucurie. La mine cam asa e cu sentimentele. Se pare ca nu e la fel la toata lumea.

 

La mine uleiul de 50 - care l-am bagat ca nestiutor - mi-a facut motorul sa se incalzeasca peste 100 de grade de mai multe ori. In panta, si la calduri infernale, dar s-a intamplat. Cu 10W40 nu s-a intamplat asta. Si nu pentru ca am "simtit" motorul mai fierbinte, ci pentru ca am vazut termometrul cum se da peste cap si se apropie de rosu. Masurat, nu simtit. E o diferenta.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si apa a ajuns la 100 de grade sa inteleg din cauza uleiului?

Asta inteleg din cele spuse de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si apa a ajuns la 100 de grade sa inteleg din cauza uleiului?

Asta inteleg din cele spuse de tine.

 

La noi racirea e cu aer. Termometrul e pe motor, si masoara temperatura uleiului, care in cazul asta ajunsese la peste 100. Apa am turnat din PET, ca sa racesc motorul :D

» Post actualizat in 05 Apr 2016 21:26

Stai ca acum deabia inteleg ce ai intrebat. Da, ma bazez mai ales pe faptul ca nu erau alte modificari intre schimburi, plus ce am invatat intre timp despre uleiuri. La un moment dat insa am dat jos si filtrul de aer, deci aerul circula mai liber in jurul motorului. Si asta poate influenta temperatura. Oricum, mi-e mai sigur cu ulei de 40

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu-ti bate capul. Pe mine nu ma deranjeaza ca preferi sa ai dreptate, decat sa stii ce se intampla.

 

Dar, daca totusi vrei sa intelegi, uite aici.

 

...

 

Dupa afirmatia "Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40" , tu imi explici mie acum "ce se intampla" ? In fine, daca te-ai prins cum sta treaba tot e un castig, poate pe viitor te vei abtine de la comentarii si mai ales sfaturi dupa ureche. Sa fii iubit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa afirmatia "Vascozitatea la cele doua uleiuri va fi exact egala la 100 C. Si anume 40" , tu imi explici mie acum "ce se intampla" ? In fine, daca te-ai prins cum sta treaba tot e un castig, poate pe viitor te vei abtine de la comentarii si mai ales sfaturi dupa ureche. Sa fii iubit!

 

Am inteles. Preferi sa ai dreptate decat sa inveti. No problem. Over and out.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 2 ani de 15w50 in viroaga, anul asta am bagat 10w40. Tot Belray, tot semi.

Pro: se incalzeste mai rapid motorul

Contra: cutia de viteze se lupta cu mine, opune rezistenta si troncane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred, e luat din acelasi loc si am incredere in vanzator. Am facut mai mult un experiment, pt ca 15w mi s-a parut gros la pornire, pe vreme rece si am zis ca poate e ok 10w40. E adevarat, acum nu e rece. Dar se pare ca nu-i place cutiei de viteze... asta e, zilele astea il dau afara si pun 15w50.

Manualul recomanda teoretic 20w40, dar 20w deja e prea mult... si cu 40 se pare ca nu-i ok.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...