Sari la conținut

Forumul sigurantei rutiere editia a V-a


ozzy
 Share

Postări Recomandate

Pe 3 Noiembrie 2011 a avut loc la palatul parlamentului Editia a V-a a forumului educatiei rutiere organizat de AVAC (asociatia victimelor accidentelor de circulatie).

 

Concluzia trasa de mine este ca nu prea avem nici o sansa sa facem nimic in tara asta pentru a reduce accidentele de circulatie. Cand politia vine si spune ca nu stie ce sa faca e cam nasol.

Ideea este ca orice vrei sa faci te lovesti de legi pe care nimeni nu stie cum sa le schimbe.

Desigur se pot schimba prin initiative legislative. Dar se pare ca nimeni din politic nu are timp de asemenea prostii cum ar fi accidentele rutiere.

 

Cei de la AVAC de data asta au venit cu idei foarte bune. Una dintre propuneri era arestul preventiv pentru cei care fac accidente cu circumstante agravante. In ideea ca daca stai putin pe la politie te sperii putin si chiar daca primesti o pedepsa cu suspendare macar tii minte.

Nu e prima oara cand cei de la AVAC vin cu propuneri bune dar pana acum nimic concret.

 

O alta propunere de data asta realizabila este sa scrie la trecerile de pietoni mesaje de atentionare de genul: Priveste in ambele directii inainte de traversare ori Atentie la vehicule.

Desigur aceste panouri cu mesaje ar baga niste bani in buzunare la Vesta care este sponsorul principal al AVAC. Dar tot ar fi un lucru bun. Macar se poate realiza cu ajutorul primariilor fara sa fie nevoie de schimbat legi unde clar nu avem nici o sansa.

 

In mare parte cei de la AVAC nu au facut decat sa se laude cat de buni avocati sunt ei si ce procese spectaculoase au castigat in domeniul accidentelor. Isi faceau si ei putina reclama.

 

Era pe acolo si un nene de pe la asigurari. A spus chestii interesante. Cum ar fi ca legile sunt facute sa iasa bine asiguratorii. Ca sunt anumite fonduri pentru cazuri de vatamare si de care au asiguratorii grija sa nu beneficieze prea multi decat cu scandal si avocati. Eventual aia de la AVAC. Oricum CSA-ul e degeaba prin ecuatie din cate am inteles eu.

 

Adevarul este ca nu stiu prea multi motociclisti care sa fi primit bani de la asigurari pentru vatamare. De obicei ni se arunca trei lei pentru motocicleta si cam atat.

 

In partea a doua a sedintei as fi avut si eu ceva de intrebat dar din pacate a trebuit sa plec.

 

Evident ca in afara de politie nu a mai fost nici un reprezentant din partea statului. Probabil ei nu circula pe aceleasi sosele ca si noi. Guvernantii au imunitate si nu patesc nimic in accidente chiar daca le provoaca ei ori sunt provocate de altii.

Cum ne asteptam consiliul interministarial pentru siguranta rutiera nu a fost prezent. Oare de ce dracu mai exista? Ca oricum nu fac nimic pentru siguranta rutiera si nici altceva nu fac.

 

Poate ca nu le place de cei de la AVAC. Nici mie nu imi plac prea tare dar macar sa faca acel consiliu ceva fara AVAC.

 

O alta dicutie a fost ca societatea civila din Romania respectiv ONG-urile nu se implica.

As fi vrut sa intreb asa retoric cam de cate ONG-uri e nevoie ca sa schimbi ceva.

Eu am adunat in jur de 14 ONG-uri ca sa cer la CSA sa putem plati asigurarea pe mai putin timp decat 6 luni cum este acum.

Cu toate ce 14 ONG-uri in spate CSA-ul mi-a raspuns ca exista o lege care nu permite plata pe mai putin de 6 luni. OK. si cum schimb legea aia? Cum schimb orice lege? Asta se intreba si Dinita de la politie. Cam cat de jenant este ca intr-o tara democrata politia sa intrebe in gol ce sa faca.

O cale de schimbat o lege este sa strang 10 mii de semnaturi. O alta cale este sa conving un parlamentar sa adune un grup parlamentar care sa faca o propunere in acest sens. legea trebuie sustinuta la maxim. Ca sa poata fi votata trebuie sa dai ceva la schimb opozitiei. Ca daca un partid face un lucru bun pentru popor castiga capital electoral. Trebuie sa sustina si opozitia intr-un proiect electoral. Uite asa nimeni nu va schimba nimic fiindca nu avem cum.

 

Si unde mai este puterea societatii civile aici?

 

A mai fost o tanti de la un ONG american sa ne povestesca cum se face in america.

Mai rau ne-am enervat. Aici nu e america frate. Vorbea de niste sume dealea cu care la noi poti cumpara un judet. Si ei le foloseau pentru campanii pentru purtarea centurii de siguranta si pe locurile din spate.

 

In sala erau prezenti mai multi reprezentanti ai ONG-urilor auto. Motociclistii nu au avut nici un ONG reprezentat. Eu nu fac parte din nici un ONG.

 

Trebuie sa recunosc totusi meritul AVAC in organizarea si adunarea la un loc a unui numar de oameni interesati de siguranta rutiera.

Dar daca un ONG atat de mare si destul de puternic nu a reusit mare lucru in atatia ani ce sanse au ONG-urile mai mici?

 

Cam asta a fost.

post-3316-0-54411700-1320440956_thumb.jpg

post-3316-0-27347200-1320440963_thumb.jpg

post-3316-0-37261700-1320440970_thumb.jpg

post-3316-0-15215600-1320440978_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea au fost concluziile forumului sigurantei rutiere:

 

1. Ai bani si un Gipan? Da-i talpa! Strada e a ta.

Daca dei peste unu si moare iei cu suspendare, daca nu, atunci il umilesti cu niste bani si o sa-ti zica si "Saru-mana Sefu ca a dat norocul peste mine odata cu dumneata!"

Justitia vegheaza pentru tine. TU esti in siguranta!

 

N-ai nimic din toate astea? Ce cauti mah pe strada asa, descult? Iti cam meriti soarta. De unde ai bani de benzina?

 

2. In cazul "HUIDU" pe sectorul de drum unde a avut loc accidentul se circula ca in Imperiul Britanic, pe stanga, soferul Loganului fiind vinovat de producerea accidentului.

 

Avem masa gratis la adunarea asta?

 

 

 

Cam de calibrul asta sunt discutiile intr-un forum in care se dezbat subiecte fara a se lua decizii. Daca ar fi fost prezent ministrul de interne si a doua zi codul rutier ar fi primit niste amendamente in concordanta cu cele discutate ar fi fost ceva productiv, altfel e doar o Poiana a lui Iocan cu mancare si bautura gratis.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea au fost concluziile forumului sigurantei rutiere:

 

1. Ai bani si un Gipan? Da-i talpa! Strada e a ta.

Daca dei peste unu si moare iei cu suspendare, daca nu, atunci il umilesti cu niste bani si o sa-ti zica si "Saru-mana Sefu ca a dat norocul peste mine odata cu dumneata!"

Justitia vegheaza pentru tine. TU esti in siguranta!

 

N-ai nimic din toate astea? Ce cauti mah pe strada asa, descult? Iti cam meriti soarta. De unde ai bani de benzina?

 

2. In cazul "HUIDU" pe sectorul de drum unde a avut loc accidentul se circula ca in Imperiul Britanic, pe stanga, soferul Loganului fiind vinovat de producerea accidentului.

 

Avem masa gratis la adunarea asta?

 

 

 

Cam de calibrul asta sunt discutiile intr-un forum in care se dezbat subiecte fara a se lua decizii. Daca ar fi fost prezent ministrul de interne si a doua zi codul rutier ar fi primit niste amendamente in concordanta cu cele discutate ar fi fost ceva productiv, altfel e doar o Poiana a lui Iocan cu mancare si bautura gratis.

:10: :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Astea au fost concluziile forumului sigurantei rutiere:

 

1. Ai bani si un Gipan? Da-i talpa! Strada e a ta.

Daca dei peste unu si moare iei cu suspendare, daca nu, atunci il umilesti cu niste bani si o sa-ti zica si "Saru-mana Sefu ca a dat norocul peste mine odata cu dumneata!"

Justitia vegheaza pentru tine. TU esti in siguranta!

 

N-ai nimic din toate astea? Ce cauti mah pe strada asa, descult? Iti cam meriti soarta. De unde ai bani de benzina?

 

2. In cazul "HUIDU" pe sectorul de drum unde a avut loc accidentul se circula ca in Imperiul Britanic, pe stanga, soferul Loganului fiind vinovat de producerea accidentului.

 

Avem masa gratis la adunarea asta?

 

 

 

Cam de calibrul asta sunt discutiile intr-un forum in care se dezbat subiecte fara a se lua decizii. Daca ar fi fost prezent ministrul de interne si a doua zi codul rutier ar fi primit niste amendamente in concordanta cu cele discutate ar fi fost ceva productiv, altfel e doar o Poiana a lui Iocan cu mancare si bautura gratis.

 

Nu a fost masa gratis din pacate. :D CAteva fursecuri si cafea.

 

Oamenii care au venit acolo sunt cei care spera in continuare ca guvernantii or sa asculte candva vocea societatii civile. Asa cum este normal de altfel.

 

Dar asa cum spui si tu ne cam pierdem timpul de pomana. Nici macar mancare gratis nu primim pentru timpul ala. Nu primim nimic, nimic.

 

Si totusi acolo sunt multi care ar ajuta gratis institutiile pentru a face soselele mai sigure. Sunt oameni care au suferit grave accidente de circulatie si care nu ar cere nici un ban pentru ajutorul acordat. Sunt oameni care au fost la forumuri rutiere internationale pe cheltuiala lor ca sa invete cum sa faca soselele mai sigure. Si au venit cu speanta ca efortul lor va fi de ajutor. Au cheltuit bani si timp degeaba fiindca aici la noi nu ii asculta nimeni dintre cei care conteaza.

 

Totusi farumurile astea nu sunt degeaba. La nivel mic mai afli cate ceva. Acum cativa ani i-am intrebat pe cei de la Vesta de ce folosesc limitatoarele de viteza alea cu bumbi. Mi-au raspuns ca stiu ca sunt periculoase pentru motociclete mai ales cand sunt ude dar ca primariile le prefera fiindca sunt mai ieftine decat cele continue. Acum as fi vrut sa ii intreb de ce aluneca in halul ala marcajele rutiere alea albe. Din pacate nu am mai apucat fiindca a trebuit sa plec.

Totusi din materialele prezente tind sa cred ca marcajele alea care aluneca nu sunt facute de Vesta. Marcajele prezentate aveau consistenta marcajului maro intalnit uneori inainte de trecerile de pietoni. Ala foarte aderent dar probabil mai scump. Stiu ca ala maro e sigur facut de Vesta.

 

Cert este ca nu intereseaza pe nimeni de soarta noastra.

Trebuie sa avem grija singuri de noi ca pe sosea e fiecare pe legea lui. Ala cu gipanul isi cumpara si sosea odata cu masina. Ala cu R1 isi face circuit pe DN 1. Ala cu tractorul merge pe asfalt ca pe camp. Cel cu BMW tunat ar vrea sa decoleze doar ca nu are aripi. Frustratul cu logan ii da blana si se filmeaza la viteza maxima. Pitipoanca si-a luat permis pe bani si merge si ea la risc.

 

Iar politia ne spune ca nu stie ce sa faca. Ca nu mai sunt consultati in constituirea legilor. Ca sunt doar un organ de cercetare si atat. Aplicarea legii cade asupra procurorilor si judecatorilor.

 

Nu ne ramane decat sa ne plangem pe forumuri unii la altii.

 

Claudiu Cremanuta de la AVAC scria in cartea Ruleta Rutiera pe care mi-a dat-o la forum:

 

Dormi în pace, suflet blând!”

Un tânăr motociclist din Oradea pasionat de motoare a murit în

timpul unui mars al motociclistilor, în luna aprilie a anului 2010. Cel care a

murit, în vârstă de 25 de ani era polițist. Motociclistul circula regulamentar

si nu avea viteză mare, în timp ce conducătorul unui autoturism nu a

respectat semnificația indicatorului “OPRIRE” dintr-o intersecție,

intenționând să vireze la stânga.

Acest tânăr a murit în timp ce motociclistii din Oradea si din județele

învecinate organizau o acțiune prin oras ca să atragă atenția soferilor că

există si motociclisti în trafic. Celorlalți participanți la acțiune, printre care

mulți prieteni si colegi de-ai celui decedat nu le venea să creadă că

lumânările pe care le aprind sunt pentru prietenul lor care era în viață cu

câteva minute înainte.

Mai mulți colegi de-ai tânărului polițist a cărei viață a fost curmată

pe asfalt au lăsat un mesaj intitulat “dormi în pace, suflet blând!” si au adus

flori la locul accidentului, aprinzând lumânări.

Cu această ocazie, voi răspunde la o întrebare: dacă mi-as lua sau nu

o motocicletă si dacă as conduce-o pe drumurile țării.

Mi-as lua o motocicletă, dar nu stiu dacă as conduce-o de câteva ori

pe an, deoarece mi-ar fi teamă. Condițiile de trafic de la noi din țară nu mi

se par prietenoase pentru a conduce un asemenea vehicul.

Să nu ne depărtăm de eveniment. Tânărul decedat se afla în timpul

unei acțiuni de siguranță rutieră. Mai mult decât atât, conducea o

motocicletă, acțiunea vizându-i pe conducătorii auto, pentru a le acorda

atenție celor care conduc vehicule pe două roți.

În memoria acestui tânăr, să facem un efort si să nu uităm că există

si motociclisti în trafic, să-i protejăm, fiind cu toții mai atenți la ei.

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trist ce am citit.

Cocluzia: fiecare e pe cont propriu.

Mergi cu motocicleta? Naspa. Sanse mici de scapare. Ar trebui sa mergi numai cu masina ca sa mai ai o sansa sa scap. Sau mai bine un camion.

Ce politie? Care societate civila? Asociatii de motociclisti ? Societate civila ? Democratie?? Doar vorbe goale.

Modificarea codului rutier? Vise taica vise.

 

De tinut minte cind iesi pe strada cu motocicleta: FIECARE E PE CONT PROPRIU :baldy:

 

PS. Mi-am adus aminte de o modificare a codului rutier de care nu tine nimeni cont: ocolirea centrului imaginar al intersectiei se face de putina vreme prin stinga, considerindu-se ca astfel se mai scade din ambuteiaje. Lucru care mi se pare corect si binevenit. Inainte se ocolea centrul imaginar prin dreapta. Cred ca nici aia care isi iau permisul azi nu stiu de acest lucru. Aia batrini oricum fac cum ii taie capul. Nimeni nu mai citeste codul rutier dupa ce si-a luat permisul.

Am incercat sa ocolesc de citeva ori centrul intersectiei prin stinga si m-am intilnit cu berbecii... :lol:

 

Concluzia: FIECARE SE DESCURCA CUM POATE. Da-le dreaqu de reguli si cod rutier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cert este ca nu intereseaza pe nimeni de soarta noastra.

Trebuie sa avem grija singuri de noi ca pe sosea e fiecare pe legea lui. Ala cu gipanul isi cumpara si sosea odata cu masina. Ala cu R1 isi face circuit pe DN 1. Ala cu tractorul merge pe asfalt ca pe camp. Cel cu BMW tunat ar vrea sa decoleze doar ca nu are aripi. Frustratul cu logan ii da blana si se filmeaza la viteza maxima. Pitipoanca si-a luat permis pe bani si merge si ea la risc.

 

AMIN ! ozzy ai descris perfect starea de fapt de la noi din trafic,...

Conservarii NE IGNORA ! nu se asigura la inscrierea in trafic, la schimbarea directiei de mers, depasesc fara sa se sinchiseasca de tine care vii pe banda ta din sensul opus obligandu-te daca tii la viata ta sa te dai langa marginea drumului in praf, frunze, noroi, gropi, balti, etc si daca ai cazut din cauza lui,.. a conservarului,..NU ai cazut din cauza lui ca nu sunt urme de impact si,.. cel mai probabil ai mers cu 500 km/h cu,... hoinarul tau inaripat,... si mai erai si beat sau pastilat si nu ai dreptate orice ai zice,...

Daca te-a lovit si esti plin de contuzii, julituri, taieturi te tine mijlocul, genunchiul sau cotul,... si nu ai ingrijiri medicale de peste 11 zile,... trebuie sa te multumesti ca ai scapat doar cu atat si probabi sa fii impacat ca si-a cerut scuze el,..conservarul,... asta daca si-a cerut scuze ,... si casca, geaca, manusile echipament pe care ti l-ai cumparat adunand citeva salarii le cosi tu si le mai folosesti ca da bine look-ul trashuit asa, used & vintage...

Acum citeva zile eram la IML sa imi scot un certificat medical (pentru ca m-a lovit unu in trafic, eu cu moto el cu jeepu) si chiar cind mi-a venit si mie randul sa intru la consultatie intra val vartej o mucioasa cu un politist de la rutiera dupa ea si vazandu-ma nedumerit ca ma da la o parte din usa sa intre ea prima imi spune cu o nonsalanta debordanta "da-te domne ca noi suntem cu o mortaciune",...

Mortaciune,... asta inseamna un motociclist pe care ea l-a accidentat mortal,... am aflat apoi cind am intrebat pe acolo de ce m-au sarit ca steptasem deja de 3 ore sa intru,... vineri pe 18,... mortaciune un cuvant ingrozitor care mi-a ramas in cap de atunci,...

Nu am de gand sa descalec atata timp cit o sa respir, ma inclin la umbra crucilor celor ce ne-au fost rapiti dintre noi si va salut pe toti motociclistii/ele aici ca si in trafic, suntem toti niste eroi pentru ca supravietuim pe 2 roti in traficul de pe strazile noastre.

Sa auzim numai de bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AMIN ! ozzy ai descris perfect starea de fapt de la noi din trafic,...

 

Mortaciune,... asta inseamna un motociclist pe care ea l-a accidentat mortal,... am aflat apoi cind am intrebat pe acolo de ce m-au sarit ca steptasem deja de 3 ore sa intru,... vineri pe 18,... mortaciune un cuvant ingrozitor care mi-a ramas in cap de atunci,...

 

Sa auzim numai de bine !

 

Din pacate traim in tara unde nu primesti respectul cuvenit nici macar cit esti in viata... Dupa ce mori, omorit de un gunoi cu permis luat pe m.oo.i.e, la ce te mai astepti? Ai murit , gata... Ce mai vrei ?

Din pacate astea sunt vremurile lor, ale gunoaielor, noi nu putem schimba nimic. Suntem prea putini. Si eu unul mi-am pierdut si speranta aia mica care o mai ai de obicei.

Nu ne-a mai ramas decit sa incercam sa supravietuim...

Asta e rromania...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca exista un asfel de forum si se mai discuta una alta este foarte important. Intotdeauna primul pas este constientizarea.

 

Totusi, uneori discutiile astea fac mai mult rau decat bine daca se ajunge la concluzii gresite.

Avem probleme in trafic? Da. Se circula haotic in Romania? Da. Suntem tara cu cele mai multe accidente/victime din UE? Da. Atunci sa modificam legea circulatiei si sa mai cumparam niste radare.

De fapt nu legea e problema ci aplicarea ei.

A fost legea de vina ca huidu circula pe contrasens cand nu avea voie sa treaca linia continua? Bineinteles ca nu. Sunt soferii romani atat de vitezomani? Poate da, poate nu. Va asigur ca in Germania se merge cu viteza mai mare (si medie si maxima) si nu se intampla atatea accidente. De unde vine toata chestia asta cu viteza? Pentru ca este cel mai usor argument pentru politisti. Viteza o masori cu radarul. Depasirea vitezei legale este mai usor de dovedit decat depasirea pe linie continua. Politistii romani nici macar nu isi propun ca scop descurajarea soferilor de a merge cu viteza mare. Nu. Ei vor doar sa ii jupoaie de bani. De aia stau ascunsi in boscheti, la panda, in loc sa fie prezenti in trafic. Sper ca nu ati uitat asa de repede in ce absurd se ajunsese acum 2 ani - se trezisera toti primarii de sate si comune mari oameni de afaceri. Investeau in radare. Gaseai si 5-6 radare intr-un satuc pentru ca amenzile se intorceau in bugetul local.

 

Deci, dupa parerea mea, inainte de a cere modificarea unei legi ar trebui sa ne gandim daca nu cumva ar fi suficient sa respectam acea lege asa cum e ea in prezent.

Ceea ce trebuie facut este sa se creeze niste proceduri clare pentru politisti.

De exemplu. Daca nu v-ati prins inca, Romania este intesata de camere de supraveghere. Cica pentru siguranta noastra. Care e de fapt scopul acestor camere de supraveghere? Ca au luat unii spaga cand le-au cumparat este deja evident. Dar cu siguranta cum ramane?

Daca am avea proceduri mai clare pentru politisti si politisti mai bine instruiti, atunci nu ar mai exista nici cazuri hilare cu politisti suiti pe capota masinii tragand de stergator in timp ce pe sofer il doare in fund si demareaza in tromba, nici politist incercand sa opreasca un jeep stand in spatele lui in timp ce pe soferita o doare in fund si da in marsarier fara jena.

 

Ce se poate face pentru motocicisti?

Poate ar fi un mare ajutor daca aici pe forum s-ar face ceva impotriva postarilor extremiste. La ce ma refer? Unii useri sunt Valentino Rossi inchipuiti, se lauda cu marile lor "realizari" motociclistice si induc ideea ca nu esti cool daca nu mergi pe-o roata si cu 160 km/h in oras, daca nu te dai pe curbe cu genunghiul pe jos etc. Multi incepatori inghit cu lingura mare astfel de povesti si cred ca totul este adevarat si ca asa ar trebui sa faca si ei. Mai sunt alti useri care cad in extrema cealalta. Sa interzicem tot, sa mergem numai cu 30 km/h etc. Ambele extreme sunt la fel de daunatoare. Normalitatea pe care o dorim nu o sa o gasim niciodata impingand lucrurile la extrem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate asa e, trebuie sa privim lucrurile global. Toate se leaga.

Totul pleaca de la felul de lideri pe care ii avem, de la sistemul de valori schimbat in ultimii 20 de ani.

De la faptul ca ii toleram asa cum sunt, hoti , incapabili, imbogatiti cu banii de autostrazi inexistente. As pune cauzele accidentelor pe seama a 3 lucruri principale:

- lipsa infrastructurii, nu avem autostrazi, nu avem drumuri proiectate sa fie mai sigure;

- atitudinea romanului, sistemul de valori, nesimtirea la rang de bravada, televiziunile din Rromania care au promovat doar genul asta de senzational care ne-a intrat in creier si ne afecteaza pe toti fara sa ne dam seama;

- noi, toti romanii, care nu ne vom revolta niciodata decat local, in grupuri mici si pentru interesele acestor grupuri mici. Care nu ne revoltam indiferent ce ne fac politicienii care ne conduc, cat se imprumuta, ce decizii iau care nu ne convin.

 

Si asa de sus in jos se propaga o ATITUDINE care ne omoara, care ne face sa fim saraci (vorbesc de medie acum). Asa politistul care nu poate trai decent din banii de salariu ,si plus ca in jurul lui de la platica la opinca vede numai oameni care indoaie legea in favoarea lor, sta la panda in boscheti cu radaru' sau la linia continua ca sa isi rotunjeasca veniturile prin spaga. Ce sa faca?Ca doar fura si seful lui, apoi ministrul, presedintele, de ce tocmai el sa aiba un acces de moralitate?

Asa punem problema cu totii. Si de la asta ni se trage. Nu avem modele niste oameni care sa nu fure, care sa nu insele, macar unii care sa fure dar sa se gandeasca un pic si la binele general.

 

Astfel avem o legislatie ingrozitoare, care leaga de maini si de picioare pe cel care ar trebui sa te pedepsesca pe merit (daca ar avea accesul ala de coloana vertebrala), in schimb il ajuta pe cel care a comis cu buna stiinta o infractiune dar reuseste interpretarea legilor in favoarea lui. Legile alea sunt perfectibile, nu le-a lasat Dumnezeu asa, se poate face o comisie care sa studieze astfel de cazuri si apoi sa revizuiasca textele legislative. De fapt sunt sigur ca exista.

Chiar si ultimele schimbari ale codului rutier reflecta asta.

 

Unde si in ce tara le-a fi venit ideea sa iti ia carnetul pentru depasirea coloanei la semafor? Pai, numai in Romania. Pentru ca in alte tari nu au asa niste nesimtiti care sa-i vada pe toti stand in coloana si ei sa depaseasca in tromba toata coloana, sa mai dea si bot in bot cu unu de pe contrasens si apoi sa ajunga primul la semafor, trecand daca sa poate dincolo de trecerea de pietoni.

Eh, oamenii au studiat, au reusit si au pus asta in codul rutier. Se aplica?Nu prea. Cand au chef si cand ala de a depasit in felul asta chiar a exagerat si l-au vazut clar.

Si pe noi ar putea sa ne amendeze la faza asta, nici noi cu motoarele nu avem voie sa facem asta, dar nu ne amendeaza, e mai mult o intelegere tacita, motoarele le cam lasa sa faca asta.

 

Cum au aparut si semnele de "nu blocati intersectia"? Pai tot asa. Poporul roman nesimtit considera ca chiar daca e foarte aglomerat el trebuie sa forteze, sa treaca pa galben, pe rosu (deja daca nu treci pe rosu nu ai nici o sansa sa fii considerat smecher), blocheaza intersectiile. Eh, iar s-a umblat la lege, s-au luat galetile cu vopsea si s-au introdus acele semne cu "nu blocati intersectia".

 

Nici mie nu-mi place o societate monitorizata gen "big brother", dar totusi cel putin in oras camerele din intersectii ar trebui sa fie functionale si sa taxeze toate aceste contraventii care duc la accidente: trecut pe rosu, depasit coloana la semafor, intors pe linie continua, intors in loc nepermis, etc.

Numai cu pedepse aplicate ne putem civiliza.

Astfel femeia aia care altfel ar fi cuminte, nu se va mai lua dupa ce vede la televizor, spunandu-si ca daca toti o fac, ce-ar fi sa intoarca si ea exact in punctul ala, ca apoi sa i se infiga un motociclist in usa.

Pentru ca exemplele de genul asta ar fi mult mai putine, la TV ar vedea cum cei care au facut asa ceva au fost pedepsiti, usor-usor in spiritul colectiv s-ar introduce din nou ideea ca "nu e voie sa fac asa".

 

Suntem in acceasi barca cu cei cu masinile, tot ce am zis este valabil pentru toata lumea.

 

Azi spuneau ca au fost 2000 de victime in accidente rutiere anul asta. Din astia probabil motociclisti vreo 50. Nu stiu sigur, zic si eu o cifra. Ideea e ca raportul e foarte mic, deoarece si motociclisti fata de automobilisti sunt foarte putini. Deci nu e mai grav la motociclisti, e doar o statistica ce tine cont de procentaje ,cifre seci.

Daca noi incercam sa educam automobilistii, ei ce sa faca? Sa iasa sa ii educe pe aia cu jeep-urile pentru ca aia ii omoara pe ei. Apoi aia cu jeep-urile sa isi faca comunitatea lor si sa faca campanii impotriva celor cu tirurile, care ii omoara si pe ei. Si tot asa.Nu, problema este falsa. Trebuie lucrat la tot ce am scris mai sus.

 

Cel mai bun proverb pentru noi este din pacate unu' care zice asa:"Pestele de la cap se impute". Poporul asta care scoate astfel de proverbe, care poate vreodata a avut un sistem de valori mai sanatos (eu nu stiu decat ultimii 35 de ani), acum este la pamant la acest capitol.

De la cei care ne conduc, care orice ar face nu sunt niciodata pedepsiti, la banii publici care trec direct in conturile lor,la cei pe care ii vedem la TV si ne miram cum au ajuns la averile fabuloase, la lipsa autostrazilor si unei infrastructuri corecte, iar apoi mergand in jos pana la Garcea cel care nu aplica legea si noi care nu ne revoltam niciodata pentru nimic, toti suntem vinovati.

 

Cand raportul de accidente cu victime la noi fata de europeni este de 50/1, putem doar sa speram ca nu vom fi noi "acela", ca vom avea mai mult noroc si ca nu vom fi noi "urmatorul" cu care sa isi inceapa televiziunile necroloagele la orele de maxima audienta.

In final, totul e ATITUDINE. Se moare cel mai mult din cauza nesimtirii unora, din pacate in fiecare accident sunt cel putin 2 implicati, iar al doilea este de cele mai multe ori COMPLET nevinovat.

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

al doilea este de cele mai multe ori COMPLET nevinovat

 

Nu as vrea sa te contrazic dar accidentele au loc datorita unei multitudini de factori.

Modificarea unui singur factor poate duce la evitarea accidentului.

 

 

 

@superbiggy

Din pacate nu ne-a mentionat pe noi ... ( motociclistii)

Editat de dudutzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca exista un asfel de forum si se mai discuta una alta este foarte important. Intotdeauna primul pas este constientizarea.

..............................................................................................................................

 

 

 

Sti cata lume de pe acest forum citeste acest topic ??? eu cred ca nici macar 10 % .

 

Toti deschid , si dupa primele randuri , zic : ,, iarasi discutii despre siguranta rutiera , cum sa mergem corect , etc , .....ne plictisiti ''' si schimba topicul .

 

........................................................................................................................

Trebuie sa recunosc totusi meritul AVAC in organizarea si adunarea la un loc a unui numar de oameni interesati de siguranta rutiera.

 

Dar daca un ONG atat de mare si destul de puternic nu a reusit mare lucru in atatia ani ce sanse au ONG-urile mai mici?

 

Cam asta a fost.

 

 

Ozzy sti bine , ca toti cei implicati in aceeea actiune din toata tara ,, Actiune Vaca '' , si-au dat toata silinta sa organizeze in fiecare oras un mars , sa imparta fluturasi ............ne-am adunat si la Bucuresti si am purtat discutii ,, la fel doar cu domnii de la Politia Rutiera ( --- eu cred ca ei ar face multe , dar si ei se lovesc de politic ) , si am avut si implicare directa a unui parlamentar , care a si propus aceeea bucata de lege dorita de noi spre aprobare in parlament ....................................si de cat timp asteptam sa se aprobe ceva ???

 

Am avut intradevar doar 1 parlamentar implicat ....... nu un intreg partid ............si uite ca asteptam de atat amar de timp si cred ca vom mai astepta pana sa fim si noi multumiti , ca o bucatica din legea rutiera existenta , exista datorita noua , celor care ne-am implicat atunci !!!

 

 

 

Intradevar , foarte greu sa faci / sa schimbi ceva in Romania asta , in acest moment !!!

 

 

 

RESPECT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/General-news/2011/November/nov2211-mcn-multinational-protest-reaches-brussels/

 

La nivel European a inceput deja o lupta pentru multe restrictii care au astia de gand sa le puna la motociclete.

Spicuim din program ;) :

- fara customizari la motorete sau un proces mult mai dureros de a-ti customiza un motor;

- un fel de cip de diagnoza care sa fie montat si sa permita sa se vada modificarile facute la o motocicleta;

- reparatiile sa fie facute obligatoriu in service-uri autorizate;

si altele..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca in Italia daca dai un motociclist pe jos (sa sofer aflat la volanul unei masini) ai cam pus-o. Asa o fi ? Unde se poate gasi acea lege a lor? Daca ar fi asa, ar fi buna de luat ca model pentru viitoarele actiuni si propuneri de modificare a codului rutier. Macar sa nu mai simtim ca la macelarie asteptind sa ne vina rindul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum a zis si Niko,se intampla atatea accidente nu pt ca am fi noi mai prosti soferi decat restul Europei,ci in primul rand din cauza lipsei infrastructurii.Odata ce ai autostrazi,e mult mai greu sa faci un accident.Bine,acuma,prostu e tot prost si cateodata pur si simplu se intampla,dar eliminand contrasensul deja pericolul se reduce zic eu cu 80%.Si nu avem autostrazi deoarece avem niste conducatori de calcat si suntem molai si ne complacem in acest...

Sa nu ma interpretati gresit,vina nu e a conducatorilor nostri,ci a noastra a tuturor,exista o vorba mare care spune ca orice popor are conducatorii pe care ii merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felul in care se circula in Romania nu are legatura neaparat cu lipsa autostrazilor. Asta nu inseamna ca eu nu mi-as dori autostrazi si ca as bagateliza importanta lor.

 

Hai sa va dau cateva exemple:

- Am fost prin mai multe tari europene si am vazut cum se circula si pe unde nu e autostrada. Toata lumea asteapta cuminte in coloana, indiferent cu cat se circula. Nimeni nu claxoneaza, nimeni nu face depasiri riscante. Cum e la noi? Exact pe dos. Nimeni nu are rabdare nici 5 minute. Nimeni nu respecta pe nimeni. Se fac depasiri riscante la tot pasul. Se incalca toate regulile. Nimanui nu-i pasa de nimic. Nimeni nu sta sa anticipeze ceva, tot ce conteaza e sa mearga mai repede decat masina din fata.

- Am fost prin mai multe tari europene si am vazut cum se circula si pe autostrazi. Toata lumea circula pe prima banda. Doar cand vrei sa depasesti mergi pe banda din stanga si in momentul in care o banda din dreapta e libera te bagi automat in dreapta si lasi banda de viteza libera. Nimeni nu claxoneaza, nimeni nu da flashuri, nimeni nu depaseste prin dreapta, nimeni nu schimba banda fara sa semnalizeze si fara sa se uite in oglinzi. Cum e la noi? Pai fiecare merge cum vrea si depaseste cum vrea si pe unde vrea. Chiar daca ai o masina in fata, te poti trezi ca te claxoneaza cineva din spate cu pretentia sa te dai la o parte. Fiecare schimba banda cum are chef fara sa semnalizeze.

- Am fost prin mai multe tari europene si am vazut cum se circula in orase. Si in alta parte sunt orase aglomerate nu numai la noi. Nu claxoneaza nimeni la tot pasul. Nu se trece pe rosu, nu se incalca liniile continue. Nu parcheaza nimeni unde are chef. Cum e la noi? Pai nici nu se pune bine verde si deja auzi 4-5 claxoane in spatele tau sa te grabesti. Fiecare merge pe ce banda vrea (daca se poate sa ocupe 2 benzi e za best). Fiecare parcheaza pe unde are chef (dar cu avariile pornite). Toata lumea da buzna in intersectie, chiar daca se vede foarte clar ca nu ai unde sa te bagi, chiar daca se vede caroiajul ala galben. Am vazut o gramada de smecheri care isi fac de cap chiar sub nasul politistului care dirijeaza traficul. Bineinteles ca nu au patit nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

- Am fost prin mai multe tari europene si am vazut cum se circula

Stii de ce se circula asa?

Pentru ca se aplica legea.

Simplu.

Tot aud ca legea nu este buna, fals..nu se aplica.

Credeti ca cei de afara, care ne sunt dati exemple mereu s-au nascut asa, cuminti?

Nu, s-a aplicat legea si stiu de frica.

Iar cel mai bun exemplu sunt expatii care lucreaza la noi, se adapteaza repede la golania de aici si multi fac la fel ca noi.

De ce?

Pentru ca stiu ca legea este permisiva.

Nu slaba sau proasta ci permisiva, mai bine zis neaplicata.

Si nici nu are cum sa fie altfel atata timp cit cercul este inchis, oameni sa aplice legea sunt putini pentru ca salariile sunt mici si cu toate astea se mai fac si disponibilizari.

Asa incat vom avea tot timpul intersectii fara politisti blocate si smecheri care depasesc linia continua sau trec pe rosu.

Inca ceva despre cum se circula, eu mi-am luat A-ul in 2004, cind inca nu erau asa multe mobre pe strada.

Vreo patru ani s-a circulat fara niciun Dumnezeu, ca si cum nu existau motociclisti in trafic!

De vreo trei ani lucrurile s-au schimbat mult in bine, am observat ca se uita in oglinda mai des, la stopuri se dau la o parte sa-ti fac loc, au inceput sa dea semne de respect.

Hai sa nu fim ipocriti sa o tinem tot timpul pe aia cu "conservarii au dres.."

Sigur ca sunt si vor mai fi neatenti sau idioti, dar usor/usor soferul roman se educa si incepe sa tina cont de mobristi.

Ideea este ca respectul sa fie reciproc.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai priceput nimica , sau ce ?

De ce te intereseaza pe tine de legea Italiana ? Daca ai cohones propune ceva "pa persoana fizica" sau cauta o buca' de teava si tine-o la indemina.

Ca poate e mai buna decit legea romana...

Si daca nu am priceput nimica, ce ? Imi dai un cap in gura sau cum? Usurel cu saritul la glanda... Suntem de aceeasi parte a baricadei. So, relax...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii de ce se circula asa?

Pentru ca se aplica legea.

Simplu.

 

Exact asta sustin si eu. Degeaba schimbam o lege cu alta lege pentru ca efectul va fi zero. Daca legea nu se aplica, atunci nici nu mai conteaza ce stipuleaza.

 

La noi chestia asta cu "modificarea legii" a devenit nu o solutie ci o fuga de solutie - Avem o problema? Cum o rezolvam? Schimbam legea. Perfect. S-a rezolvat? Nu, dar avem o lege noua. Am muncit, a vazut lumea ca ne-am preocupat.

 

La fel si cu autostrazile. Nu avem autostrazi. Ce e de facut? Normal ar fi sa facem niste autostrzi. Ei bine, in Romania nu e asa. Se mai fac niste planuri pe hartie, niste proiecte, niste studii de fezabilitate. Bune si alea. E primul pas. Dar continuarea unde e? Toate planurile pe hartie, adunate, au costat la fel de mult cat ar fi costat sa faca o autostrada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-ar fi placut sa stiu si eu de adunarea asta. de ce se afla de ea DUPA organizare?

as fi propus si eu cate ceva

 

 

Asa a facut si data trecuta. I-am zis sa anunte dinainte, ca mai sunt si altii interesati. Se pare ca n-a priceput.

 

Eu de felul meu pricep destul de repede.

Ce nu pricepi tu este ca asociatiile astea la care imi donez eu timpul nu sunt asociatiile mele. La AVAC de exemplu sunt doar un colaborator obscur.

La aceste forumuri se intra pe baza de invitatie. Eu aveam dreptul doar la inca un insotitor. Din pacate invitatul meu nu a mai putut sa vina. Am fost anuntat de acest lucru din scurt si nu l-am putut inlocui. Oricum este evident ca as fi luat cu mine un colaborator mai aproiat. Fara suparare dar ar fi fost mai eficient pentru proiectele viitoare.

 

Tot fara sa intetionez sa va supar vreau sa va informez ca invitatiile la unele evenimente se dau in principiu persoanelor care au dovedit ca au ceva in comun cu subiectul dezbatut.

Apreciez foarte tare intentia voastra dar o parere la un forum nu ajuta prea mult. Trebuie ceva mai multa implicare. Adresa AVAC este pe internet. Garantat nu va refuza nimeni de acolo o mana de ajutor. Exista mai multe ONG-uri care colaboreaza strans cu AVAC. Si la ei de asemenea usile sunt deschise.

Forta societatii civile sta in implicarea in activitatea ONG-urilor. Asta la noi lipseste si e grav. Am mai explicat cum si de ce e importanta sustinerea ONG-urilor. Ar mai da o sansa luptei inutile duse de acestea.

 

Nu aveam nici o obligatie sa scriu aici. Nici inainte nici dupa eveniment. Am considerat ca e bine ca semenii mei sa fie cat mai bine informati cu privire la unele aspecte discutate. Imi aduc si eu contributia cu ce pot la aceasta comunitate din care fac parte vrand-nevrand.

 

Si daca tot discutam despre ce fac unii si altii in trafic am ajuns la urmatoarea concluzie:

Fiecare popor este definit de o trasatura.

Nemtii sunt extrem de corecti.

Japonezii sunt exxtrem de muncitori.

Sarbii sunt extrem de viteji.

Englezii sunt extrem de sobrii.

Si in final Roamanii sunt extrem de rai.

 

Cam asa vad eu lucrurile. O rautate cruda a inceput sa ne definesca. Nu ne mai pasa de omul de langa noi. Nu pierdem nici o ocazie de a fi rautaciosi char si gratuit.

Nu ne mai intereseaza despre arta, cultura, sport. Nimic. Doar banii si puterea. Sa fim bogati si sa fim primii in orice situatie cu roice mijloace cu orice costuri.

 

Am uitat placerea de a calatori. Nu vedem decat destinatia.

Am multi prieteni motociclisti care nu vor decat sa ajunga repede la destinatie. Nici macar nu vad drumul pe unde au trecut.

De aceea este si densitatea de motociclete sport. Viteza ne defineste si pierdem esentialul din viata noastra.

Este ca si cand ai vrea ca dupa ce te-ai nascut sa mori cat mai repede. Viata nu mai conteaza.

Asta suntem. Asta am ajuns. Nici macar nu traim viteza, noi traim in viteza.

Ne-ar trebui o campanie care sa ne invete ca pe drum sa privim un camp cu flori, un lan de grau ori un pisc inzapezit. Sa ne aduca aminte sa mai si traim drumul. Si curbele sunt frumoase si placute dar nu intr-o obsestie bolnava de afi primul indiferent de riscuri.

 

Si uite ca mi-a venit o idee.

Ne vedem la sectiunea campanii anti-accidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Si daca tot discutam despre ce fac unii si altii in trafic am ajuns la urmatoarea concluzie:

Fiecare popor este definit de o trasatura.

Nemtii sunt extrem de corecti.

Japonezii sunt exxtrem de muncitori.

Sarbii sunt extrem de viteji.

Englezii sunt extrem de sobrii.

Si in final Roamanii sunt extrem de rai.

 

Cam asa vad eu lucrurile. O rautate cruda a inceput sa ne definesca. Nu ne mai pasa de omul de langa noi. Nu pierdem nici o ocazie de a fi rautaciosi char si gratuit.

Nu ne mai intereseaza despre arta, cultura, sport. Nimic. Doar banii si puterea. Sa fim bogati si sa fim primii in orice situatie cu roice mijloace cu orice costuri.

 

Am uitat placerea de a calatori. Nu vedem decat destinatia.

Am multi prieteni motociclisti care nu vor decat sa ajunga repede la destinatie. Nici macar nu vad drumul pe unde au trecut.

De aceea este si densitatea de motociclete sport. Viteza ne defineste si pierdem esentialul din viata noastra.

Este ca si cand ai vrea ca dupa ce te-ai nascut sa mori cat mai repede. Viata nu mai conteaza.

Asta suntem. Asta am ajuns. Nici macar nu traim viteza, noi traim in viteza.

Ne-ar trebui o campanie care sa ne invete ca pe drum sa privim un camp cu flori, un lan de grau ori un pisc inzapezit. Sa ne aduca aminte sa mai si traim drumul. Si curbele sunt frumoase si placute dar nu intr-o obsestie bolnava de afi primul indiferent de riscuri.

 

Si uite ca mi-a venit o idee.

Ne vedem la sectiunea campanii anti-accidente.

 

100% :agree:

Aceasta rautate se reflecta mult si in situatiile din trafic. Parca se merge pe principiul "daca pot sa iti fac o faza nasoala, ti-o fac". De cele mai multe ori observ aceasta atitudine atunci cind sunt la motor. Le vad privirile in oglinda cind imi inchid "cararea" la semafor... Norocul meu ca pot sa sar borduri... :D

Mai trebuie sa treaca ceva apa pe Dimbovita ca sa depasim aceasta situatie de fapt actuala.

Pina atunci fiecare supravietuieste cum poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...