Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

Vizitator corleone

Ce marfa topic cu legendele mecanicilor si cu "doamne-ajuta", toate pentru o ezitare in mers. Cati bani costa distractia? Din ce am citit cumparai un Transalp.

Fa-i CASCO si da-i omor. Vinde bucati ce ramane si upgradeaza, nu intarzia prea mult ca deja prezinti simptome de transalpita sau africanism. Auzi: "trage de rupe".

Nu imi vine nimic in minte, decat sa o bagi la hibernat si astepti primavara si sa-i dai sa "traga sa rupa". Daca pica ceva, atunci sunt mari sanse sa fie gremlinul tau si iesi mai ieftin.

 

Aleko, sunt oameni si oameni. Unii vor sa le mearga mobra ceas (nimic rau in asta) sau altii ca tine pleaca la drum si nu stiu daca ajung la destinatie.

 

Uite cum facem : eu sunt convins ca filtru de aer nu are nicio legatura cu problema mea, dar maine am sa cumpar un filtru nou - sa spunem HIFLO este ok ?

 

Personal cred ca sunt bani aruncati pe fereastra dar o fac pentru tine si pentru cei care au dorit aceasta schimbare.

 

Gresit, nu o faci pentru mine, o faci pentru tine. Daca schimbi filtrul si merge mobra nu o sa-ti vina sa crezi, daca nu, macar e bine ca l-ai schimbat :grinbandit:, ca oricum Kaka&N este un cakat. Daca era asa mare scula de filtru il foloseau toate mobrele.

 

Problema cu filtrul sport este urmatoarea, ca sa asigure un flux de aer mare nu mai filtreaza foarte bine, adica nu mai opune rezistenta la trecerea aerului. Carburatoarele sunt sensibile la astfel de chestiuni, ele sunt calculate la o anumita rezistenta de trecerea a aerului care de regula este asigurata de filtrele normale.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De ce nu verificati cu un tester de scanteie? Unu' pentru moto este pana intr-un milion jumate', dar in astfel de situatii face toti banii... Trebuie sa fie si unul care nu are nevoie sa fie cuplat la baterie, ci sa fie alimentat de curentul care trece prin fisa.

 

Daca are cineva asa ceva, sa il cupleze pe Transalp, sa faca o tura scurta, si apoi in functie de ceea ce va zice beculetul, este o problema de carburatie, sau de electrica (am vazut ca aceste 2 variante sunt cele mai populare).

1. Daca beculetul palpaie constant chiar si cand apare golul de putere => problema este la carburatie

2. Daca beculetul se stinge / modifica intensitatea luminoasa cand apare golul de putere => problema este la sistemul de aprindere

 

Eu asa stiu ca se face cand tre' localizata problema...

 

post-48785-0-38473000-1321474836_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aleko, sunt oameni si oameni. Unii vor sa le mearga mobra ceas (nimic rau in asta) sau altii ca tine pleaca la drum si nu stiu daca ajung la destinatie.

 

 

 

Gresit, nu o faci pentru mine, o faci pentru tine. Daca schimbi filtrul si merge mobra nu o sa-ti vina sa crezi, daca nu, macar e bine ca l-ai schimbat :grinbandit:, ca oricum Kaka&N este un cakat. Daca era asa mare scula de filtru il foloseau toate mobrele.

 

 

corleone, ai idee cati transalpisti au montat filtru K&N pe motoarele lor ? Iti spun eu: multi ! Nu am auzit de probleme cu cu filtru K&N pe Transalp.

 

Eu am sa-l schimb maine si vom vedea ... ne intalnim maine seara tot aici, pe forum ... Am sa postez rezultatul imediat ce il am.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

corleone, ai idee cati transalpisti au montat filtru K&N pe motoarele lor ? Iti spun eu: multi ! Nu am auzit de probleme cu cu filtru K&N pe Transalp

 

Dar sunt destui si cei care au pus filtre K&N si au avut probleme, unul era chuar aici pe topic, parca avea un Bandit. Un filtru normal nu costa foarte mult, asa ca nu pierzi nimic, il poti face cadou de Mos Nicolae unui transalpist.

 

Kawa mea de exemplu daca se misca un filtru de aer (o perioada nu am avut niste rame de sustinere) nu mai trecea de 6500 de ture.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar sunt destui si cei care au pus filtre K&N si au avut probleme, unul era chuar aici pe topic, parca avea un Bandit. Un filtru normal nu costa foarte mult, asa ca nu pierzi nimic, il poti face cadou de Mos Nicolae unui transalpist.

 

Kawa mea de exemplu daca se misca un filtru de aer (o perioada nu am avut niste rame de sustinere) nu mai trecea de 6500 de ture.

 

 

corleone, daca ai dreptate, din partea mea, cadou, un plin cu benzina! Vom vedea maine ...

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Problema cu filtrul sport este urmatoarea, ca sa asigure un flux de aer mare nu mai filtreaza foarte bine, adica nu mai opune rezistenta la trecerea aerului. Carburatoarele sunt sensibile la astfel de chestiuni, ele sunt calculate la o anumita rezistenta de trecerea a aerului care de regula este asigurata de filtrele normale.

 

 

:goodposting:

 

Stiam ca astia care fac filtre sport pun in loc de, sa zicem 5 straturi de material, 4 tocmai sa faca ce zici tu mai sus. Clar, daca iti pui filtru sport trebuie sa faci si cu modificari la carburatoare, altfel nu cred ca merge bine. Asa mi-a zis si mie baiatul de la care am cumparat filtrul sport: "Merge frate fara sa ii faci nimic la carburatoare. Il dai jos pe al vechi, si il pui pe asta nou. Atat!". Abureala.

 

Pentru posesorul posedatei:

Ca sa nu cumperi unul sa zicem degeaba, imprumuta unul de la un compatriot pt o tura. Motoreta ta nu e chiar asa un unicat. Cine stie, poate ca TNG ti-a dibuit problema dar nu a avut filtru la indemana sa ti-l monteze.

 

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu verificati cu un tester de scanteie? Unu' pentru moto este pana intr-un milion jumate', dar in astfel de situatii face toti banii... Trebuie sa fie si unul care nu are nevoie sa fie cuplat la baterie, ci sa fie alimentat de curentul care trece prin fisa.

 

Daca are cineva asa ceva, sa il cupleze pe Transalp, sa faca o tura scurta, si apoi in functie de ceea ce va zice beculetul, este o problema de carburatie, sau de electrica (am vazut ca aceste 2 variante sunt cele mai populare).

1. Daca beculetul palpaie constant chiar si cand apare golul de putere => problema este la carburatie

2. Daca beculetul se stinge / modifica intensitatea luminoasa cand apare golul de putere => problema este la sistemul de aprindere

 

Eu asa stiu ca se face cand tre' localizata problema...

 

post-48785-0-38473000-1321474836_thumb.jpg

 

 

 

Nu s-a folosit acest tester de catre mecanici. Au fost facute teste de scanteie a bujiilor rezultatul fiind unul pozitiv.

 

:goodposting:

 

Stiam ca astia care fac filtre sport pun in loc de, sa zicem 5 straturi de material, 4 tocmai sa faca ce zici tu mai sus. Clar, daca iti pui filtru sport trebuie sa faci si cu modificari la carburatoare, altfel nu cred ca merge bine. Asa mi-a zis si mie baiatul de la care am cumparat filtrul sport: "Merge frate fara sa ii faci nimic la carburatoare. Il dai jos pe al vechi, si il pui pe asta nou. Atat!". Abureala.

 

Pentru posesorul posedatei:

Ca sa nu cumperi unul sa zicem degeaba, imprumuta unul de la un compatriot pt o tura. Motoreta ta nu e chiar asa un unicat. Cine stie, poate ca TNG ti-a dibuit problema dar nu a avut filtru la indemana sa ti-l monteze.

 

 

:cheers:

 

 

Cam greu cu imprumutul ... incerc pe forumul www.transalp.ro

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am citit si urmarit cu interes aceasta poveste m-am hotarat sa dau si eu o parere,mentionand ca m-am lovit de o problema asemanatoare la un zx6-2000.Dupa ce am incercat tot ce ai incercat si tu si o saptamana de munca ,m-am hotarat sa desfac de pe motorul meu identic cu cel cu problema cam tot ce se putea inlocui si surpriza ,nici un rezultat.Am hotarat ca are diavolul in el si l-am lasat pentru o zi nemaistiind ce sa-i fac.Tot studiind manualul si avand o moto identica mi-a venit ideea sa verific si senzorul de aprindere si surpriza....acesta avea un surub lipsa pe care l-am pescuit de prin motor si se balanganea in surubul ramas si acesta slabit.Problema rezolvata si merge si acum fara nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am citit si urmarit cu interes aceasta poveste m-am hotarat sa dau si eu o parere,mentionand ca m-am lovit de o problema asemanatoare la un zx6-2000.Dupa ce am incercat tot ce ai incercat si tu si o saptamana de munca ,m-am hotarat sa desfac de pe motorul meu identic cu cel cu problema cam tot ce se putea inlocui si surpriza ,nici un rezultat.Am hotarat ca are diavolul in el si l-am lasat pentru o zi nemaistiind ce sa-i fac.Tot studiind manualul si avand o moto identica mi-a venit ideea sa verific si senzorul de aprindere si surpriza....acesta avea un surub lipsa pe care l-am pescuit de prin motor si se balanganea in surubul ramas si acesta slabit.Problema rezolvata si merge si acum fara nici o problema.

 

 

Senzorul generator de puls (HALL) a fost verificat ! Dupa care a fost inlocuit cu unul de pe un transalp care functiona perfect. Rezultatul: nicio modificare, problema persista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi dau si eu cu parerea si atasez o pagina din manual care mi-a sarit in ochi, e doar o parere.

 

 

Second Air PAIR - a lucrat la el Ozzy. A eliminat Second Air PAIR (epurator de gaze) din sistem. Fara rezultat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate, eu iti urez succes , ca sincer dupa toate povestea citita ,nu pot sa cred ca are ceva motocicleta, dar? succes, toti asteptam finalul povesti ,care speram sa fie fericit si sa vedem ce diavol are in ea .daca nu la Tanacu . :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar problema asta e atat de grava, sau doar iti place sa fie totul perfect (bine, tuturor ne plae, dar nu toti sunt dispusi sa cheltuie atata timp si probabil bani)?

Adica se poate merge cu ea de aici pana la Satu Mare, sau exista un risc (mare) sa ramai cu ea pe drum?

Acum nu ca sunt eu mare expert, dar daca tot au fost epuizate metodele inteligente, hai sa incercam si unele mai anormale.

In mod normal daca ar fi problema de rezonanta, atunci ar trebui sa apara si la dublul frecventei (in octava, daca e sa o luam in termeni muzicali), daca ai zis ca apare problema intre 60-70km/h, se repeta comportamentul si la viteza dubla?

 

Puterea motorului a fost afectata? puterea maxima da viteza maxima, daca un transalp sanatos ajunge la 170km/h, ai putea sa faci o iesire pe autostrada si sa vezi pana unde duce, daca dupa un 140 nu prea mai trage, inseamna ca motocicleta nu mai furnizeaza puterea maxima pe care e proiectata sa o furnizeze, ceea ce ar mai elimina o necunoscuta in ecuatie.

 

Zic si eu, sa nu tac :P

Si in continuare, daca totsi-au bagat multi mobrele la iernat, nu s-o gasi un transalpist, care sa iti dea pe o zi tot sitemul de carburatie si airbox? ca daca stau sa ma gandesc, la cate ore au fost "cheltuite", schimbarea la tot ansamblul admisie, nu este atat de utopica, si daca ai ambele motociclete, sigur te-ai incadra in 8 ore.

De-ar fi un Dr.House al motocicletelor:)

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar problema asta e atat de grava, sau doar iti place sa fie totul perfect (bine, tuturor ne plae, dar nu toti sunt dispusi sa cheltuie atata timp si probabil bani)?

Adica se poate merge cu ea de aici pana la Satu Mare, sau exista un risc (mare) sa ramai cu ea pe drum?

Acum nu ca sunt eu mare expert, dar daca tot au fost epuizate metodele inteligente, hai sa incercam si unele mai anormale.

In mod normal daca ar fi problema de rezonanta, atunci ar trebui sa apara si la dublul frecventei (in octava, daca e sa o luam in termeni muzicali), daca ai zis ca apare problema intre 60-70km/h, se repeta comportamentul si la viteza dubla?

 

Puterea motorului a fost afectata? puterea maxima da viteza maxima, daca un transalp sanatos ajunge la 170km/h, ai putea sa faci o iesire pe autostrada si sa vezi pana unde duce, daca dupa un 140 nu prea mai trage, inseamna ca motocicleta nu mai furnizeaza puterea maxima pe care e proiectata sa o furnizeze, ceea ce ar mai elimina o necunoscuta in ecuatie.

 

Zic si eu, sa nu tac :P

Si in continuare, daca totsi-au bagat multi mobrele la iernat, nu s-o gasi un transalpist, care sa iti dea pe o zi tot sitemul de carburatie si airbox? ca daca stau sa ma gandesc, la cate ore au fost "cheltuite", schimbarea la tot ansamblul admisie, nu este atat de utopica, si daca ai ambele motociclete, sigur te-ai incadra in 8 ore.

De-ar fi un Dr.House al motocicletelor:)

 

 

Nu se poate merge cu acest motor decat cu maximum 60-70km/h. Dupa aceasta viteza incepe sa se "balbaie" urat, ex: ca si cand ai pune frana fata pentru 1 secunda dupa care isi revine, mai merge doua secunde si tot asa ...

 

Am tinut-o in acceleratie pana la 160 km/h - daca accelerezi trage de rupe fara nicio intrerupere. Daca incerci sa ti constant, indiferent de viteza, incep simptomele descrise mai sus.

 

Nu stiu ce sanse am sa gasesc un posesor de Transalp, aici in Bucuresti, care sa fie dispus sa faca asta.

 

Sunt insa colegi, posesori de Transalp, care m-au ajutat foarte mult, pana acum. Mi-e rusine sa le mai cer piese pentru teste.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

corleone, daca ai dreptate, din partea mea, cadou, un plin cu benzina! Vom vedea maine ...

 

Daca trimiti cu DeHashElu benzina in tara unde sunt eu primesc :grinbandit: , dar mai sunt vreo doi useri (chiar si tng) care au sugerat acelasi lucru, posibilitatea ca de vina ar fi filtrul de aer. Deci trebuie sa le dai si lor cate un rezervor :crack: .

 

Sa speram ca asta ar fi problema, ca ai umblat destul cu ea pe la mecanici. Eu imi bagam picioarele in ea si mergeam asa cu ea pana crapa.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca trimiti cu DeHashElu benzina in tara unde sunt eu primesc :grinbandit: , dar mai sunt vreo doi useri (chiar si tng) care au sugerat acelasi lucru, posibilitatea ca de vina ar fi filtrul de aer. Deci trebuie sa le dai si lor cate un rezervor :crack: .

 

Sa speram ca asta ar fi problema, ca ai umblat destul cu ea pe la mecanici.

 

 

corleone, tata, pai spune de unde esti ! Lasi oamenii in tensiune ? Sa am mustrari de constiinta ca nu ti-am putut trimite benzina ? /public/style_emoticons/default/beer.gif

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

corleone, tata, pai spune de unde esti ! Lasi oamenii in tensiune ? Sa am mustrari de constiinta ca nu ti-am putut trimite benzina ? /public/style_emoticons/default/beer.gif

 

De fel sunt din Ilfov, dar acum sunt in Vest si nu mai am tara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fel sunt din Ilfov, dar acum sunt in Vest si nu mai am tara.

 

Lasa, ca mai treci tu prin tara. Te prind si iti bag benzina in rezervor cu forta, daca de buna voie nu vrei./public/style_emoticons/default/roflol.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pui motorul pe stander, il duci la 60-70 unde zici ca pe stander nu se manifesta, si incepi sa introduci vibratii cu un ciocan de cauciuc(nu ca inorogul :-)).

Daca e pe baza contact imperfect afectat de vibratii, trebuie sa se manifeste, mai ales cand te apropii de zona cu contactul imperfect.

 

Inca una de aer fals: Am avut eu un aer fals minuscul si pervers, singurul simptom era ca nu ajungeam la Vmax; Am dat cu WD40 la imbinari, cu benzina cu orice si nu se manifesta. Am dat cu praf de talc(farmacie, 7 lei) pe la galeria de admisie si talcul a aparut pe bujie. Fara aer fals talcul nu intra.

 

Revenirea pe filtru original e o idee f. buna, un filtru imbacsit imbogateste amestecul, unul permisiv il saraceste, stiu ca s-a testat dar ...

Macar primele 2 propuneri nu contin extra-costuri.

 

Ma gandesc ca 60-70 poate e viteza _pe drum drept_ cand motorul incepe sa consume un pic mai mult in sarcina, vitezele mici compensand efortul motorului prin raportul de transmisie. Un test ar fi atunci si urcarea unei rampe mai accentuate, si atunci vezi daca tot la 70 apare sau din cauza de sercina, daca in rampa e problema in treapta mai scazuta de viteza sau nu.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu s-a folosit acest tester de catre mecanici. Au fost facute teste de scanteie a bujiilor rezultatul fiind unul pozitiv.

 

Cam greu cu imprumutul ... incerc pe forumul www.transalp.ro

 

Testele de scanteie au fost facute cu motocicleta pe loc...ceea ce nu e concludent avand in vedere ca defectul se manifesta doar in sarcina.

Spor la investigatii in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi am citit in primul post ca au fost verificate acele de dozaj, tuburile emulsoare, nivelul in camera constanta... etc., intreb totusi: cum s'au verificat?

 

Recapituland datele problemei, motorul functioneaza relativ bine pe acceleratie dar in regim de croaziera, adica gaz constant pe la 60-70km/h motorul balbaie. Care e diferenta intre gaz constant si acceleratie? In primul rand in regim de croaziera se folosesc deschideri relativ mici ale manetei de accerelatie, vacuumul este destul de mare, amestecul sarac. Cum in general aceasta situatie (rulaj de croaziera) este utilizata preponderent, cel putin la plimbarile de placere, acele de dozaj se vor uza preponderent pe primii mm, adica pe portiunea unde acestea lucreaza preponderent la mersul in regim de croaziera. Delimitarea acestei portiuni este uneori atat de evidenta incat pur si simplu ti se agata unghia de muchia uzurii. Ma gandesc ca nu ar fi imposibil ca acele de dozaj sa "agate" cumva la trecerea prin aceasta zona, mai ales daca se acelereaza bland, fara bruscari.

 

Pe de alta parte, chiar daca uzura nu este atat de avansata incat sa fie vizibila cu ochiul liber, aceasta exista. Am citit ca tuburile emulosare sunt garantate doar cca 20mii km, dupa care, ovalizarea lor impreuna cu uzura acelor de dozaj imbogatesc amestecul pe portiunea de idle/low rpm si regim de croaziera. O metoda de compromis, recomandata de cei de "FactoryPro" este coborarea nivelului cu cca 1mm sub cel recomandat de manual. Daca se constata o imbunatatire evidenta, tuburile emulsoare si acele de dozaj trebuiesc inlocuite.

 

O alta posibila cauza, dar care are ca simptom obligatoriu si probleme la relanti, este uscarea garniturilor dintre corpul carburatorului si piesa in care sunt montate jiglerele, cel principal, de soc, si capatul inferior al tuburilor emulsoare. Aceasta permite ca amestecul sa fie imbogatit suplimentar datorita neetansarii si respectiv neizolarii jiglerelor unul fata de celalalt.

 

Doar o teorie, care nu explica pe deplin fenomenul in discutie, dar care zic eu ca merita verificata.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze, e vina mea pentru ca am citit gresit. Mi s-a parut ca problema este o ezitarea doar intre 60 si 70, nu faptul ca problemele incep la acea viteza.

Rateuri in evacuare la decelerare sunt semn de amestec bogat, rateuri in admisie (carb) de obicei cand vrei sa accelerezi sunt semne de amestec sarac, nu ne punem problema de avans.

Da o tura cu ea la 60-70 km/h constant. De exemplu fa un dus pe un sector pe soseaua de centura si la intors mergi constant la viteza maxima la care motocicleta functioneaza (60-70-80 cat dracului o fi). La destinatie fara sa decelerezi taie motorul din kill switch si apoi scoate bujiile afara si vezi ce arata ca e uda, ca e funingine neagra multa pe ea, alba, ca e sticloasa.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...