Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

Nu fi rautacios :)

Motocicleta este in lucru si Geo este foarte priceput si meticulos.

 

 

Nu cred ca a vrut sa fie rautacios, cred ca a vrut sa ne faca sa zambim putin ... Avem nevoie din cand in cand si de asa ceva :)

 

Confirm descrierea pe care i-ai facut-o lui Geo (TNG).

 

Salutare,

Ai mai putea verifica Âşi jicloarele de aer din carbelitoare. M-am lovit la un Pegasso cu o problemă asemănătoare. Jicloarele respective erau de 101 sau 130 (parcă) Âşi până nu i-am pus de 110 nu a vrut să facă treabă calumea. Nu Âştiu cine a mânărit mobra aia înainte.

 

Dacă ți se pare complicat ai putea să încerci să faci rost de o baterie de carburatoare de la un binevoitor cu motoretă asemănătoare Âşi să încerci.

 

Dacă nu mă înÂşel motoreta aia are Âşi TPS. Băgați un ochi Âşi pe acolo să vedeți ce zic măsurătorile.

 

Personal am pățit ceva asemănător la africană. Nu puteam merge constant cu 20-30 la oră. Dădea în nas, făcea ca toți dracii. Am pus asta pe seama benzinei proaste din rusia. Pe accelerări mergea bine. Am ignorat problema Âşi n-am iertat mobra deloc. Treaba a trecut după un rezervor sau două de benzină.

La întoarcere ... în zona aia a început să facă la fel. Rezolvarea a fost aceeaÂşi. A trecut după 1-2 rezervoare golite fără să menajez motoru!

 

 

 

 

Jicloarele sunt originale. Eu am de 132 atat la cilindrul fata cat si la cilindrul spate.

 

Motorul a functionat excelent 23.000 km si dintr-o data sa vrea alte jicloare?

 

Bateria de carburatoare a fost schimbata dar fara rezultat.

 

Valorile TPS-ului au fost masurate si are exact valorile date in manual. In plus, daca era de vina TPS-ul functiona TPS-ul de pe bateria de carburatoare care a inlocuit actualele carburatoare.

 

Am schimbat si statia de unde faceam alimentarea cu carburanti. Am schimbat si cifra octanica: am alimentat cu benzina de 99.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 886
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

 

 

 

 

 

 

 

Am schimbat si statia de unde faceam alimentarea cu carburanti. Am schimbat si cifra octanica: am alimentat cu benzina de 99.

raportul de compresie (sau cum s-o numi ala) pt motorul tau impune benzina de 99 ... nu cred ca e 13/1... cu benzina de aia merge mai rau decat cu 95 si consuma putin mai mult ;) ... pune Petrom 95 sau Mol 95

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

raportul de compresie (sau cum s-o numi ala) pt motorul tau impune benzina de 99 ... nu cred ca e 13/1... cu benzina de aia merge mai rau decat cu 95 si consuma putin mai mult ;) ... pune Petrom 95 sau Mol 95

 

 

Obisnuiesc sa pun numai de 95, am bagat 99 cu speranta ca voi vedea o schimbare. Raportul de compresie la XL650V Transalp este de 9.2:1.

 

Cred ca-i cauti prea mult in coarne!

Du-o la preot, sa scoata pe drak din ea :laugh:

 

 

 

La pagina 8 tocmai asta a fost raspunsul pe care i l-am dat lui bozoro:

"la mama omida nu am incercat dar cred ca am sa ma duc sa ma inchin la moastele Preacuviosul Parinte Pahomie cel Mare sau la Sfantul Nectarie, ca alta cale nu mai vad"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta are cumva prize de aer fortat? Nici curentul de aer ce intra la 60-70 la ora nu se modifica in functie de turatie/treapta de viteza. Verifica sa fie totul pus la locul lui, sau sa nu ai vre`o mortaciune p`acolo. Incearca sa turezi roata la 60-70 km/h pe stander, oare tot asa face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am sugerat si eu sa ridice roata si sa invarta. a raspuns ca problema nu apare cand e ridicata.

Editat de radu86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am sugerat si eu sa ridice roata si sa invarta. a raspuns ca problema nu apare cand e ridicata.

Cu roata ridicata, nu mai intra aer fortat pe la prizele de aer. Incearca sa le astupi cu ceva si vezi daca mai face

 

Daca face problema nu dispare, atunci as da vina pe bujii/fise/bobine/cdi

Editat de rylalex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu roata ridicata, nu mai intra aer fortat pe la prizele de aer. Incearca sa le astupi cu ceva si vezi daca mai face

 

Daca face problema nu dispare, atunci as da vina pe bujii/fise/bobine/cdi

 

 

Eu sustin ideea lui TNG ca filtrul ala sport ii face belele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mii de senzori TCX TTS PRS HISS ASRH(a se citi: A SE RE HE )... honda, minunea tehnicii, NA , CA NE-A IESIT PE NAS ACU!

 

 

siguranta de pe releul de pornire, afirmativ ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Singul lucru care imi creaza intrebari este filtrul de aer K&N,care a fost prezent la toate verificarile din aceea lista.

As vrea sa fac o incercare si cu un filtrul OEM sa vad diferenta,mai ales ca pentru un mers rotund, curat este nevoie de un nr foarte mare de rotatii ale suruburilor de aer,acum cu filtrul sport. :-L

 

Sfatul meu, inainte de a umbla la orice altceva schimba cakatul ala de filtru K&N, e cea mai simpla treaba, si ca munca si ca bani.

 

Transalp cu K&N :crack: ... Mai urmeaza o codita de R1.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yuk, ideea ta este nemaipomenita ! Dar cam dificil de pus in practica datorit sistemului HISS. Ar fi trebuit sa iau si cheia celui care mi-a imprumutat TCI-ul (CDI-ul),sa-i fac un duplicat - fara cip (sau sa-si faca el un duplicat); nu cred ca ar fi fost de acord si nici nu m-as fi gandit sa-i cer asa ceva din motive evidente.

 

 

Eu am patit o chestie cat de cat similara cu yamaha mea.Pornit la sfert de cheie,mergea pana golea rezervorul ca albina in relantiu.Te suiai pe ea si dupa 500 metri incepeai sa impusti participantii la trafic din spatele tau.Concluzie:

Una bucata turometru,limitator in el care trimitea semnal la TCI si bloca tranzistorii de pe final.Baiul era ca ramanea asa cateva ore si nu mai pornea.Luat cleste,dat jos limitator,arucat peste gard si surpriza:14000 ture ca pe mig!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat de filtru ... Valentin ai zis ca toate sunt OEM... K&N nu e OEM :) ...si de nivel a zis ca a fost verificat ...dar nu stiu cum uitate si acolo...daca o luam asa toate verificarile facute inainte sunt ...nule ...si trebe refacute :( .

 

Daca sa simtit de la soc putin ... ai imbunatatit un pic amestecul fortat...ridica acele principale 2 trepte... as face sta cu acele prima data ca e mai usor nu trebe sa dai jos carburile doar capacele de sus si le poti ridica... si bagi o tura repede sa vezi daca sa modificat ceva...daca nu jos si nivelul e urmatorul.

 

 

Chrisss, ai dreptate ! Am omis sa adaug in primul post ca nu am cumparat, in cele din urma, filtrul OEM de la dealerul Honda Romania - Carpati Motor, intrucat acesta mi s-a parut foarte scump - 96 Euro.

 

Am cumparat un filtru K&N - aftermarket. Tinta mea nu a fost sa-i maresc puterea cu ajutorul acestui filtru ci pur si simplu nu aveam o alta varianta in acel moment. As fi putut sa cumpar un filtru HIFLO dar am tinut cont si de faptul ca filtru K&N poate fi reutilizat - in cazul meu cel putin pentru 100.000 km. Nu m-am gandit ca ar putea fi vreo incompatibilitate cu motorul din moment ce citisem pe forumul www. transalp.ro de alti posesori de transalp model XL650V care folosesc acest filtru fara probleme - ex: Barbarossa,Pelerinul ...

 

Sunt unele omisiuni pe care le-am facut deoarece nu am putut retine exact toate operatiunile care au fost facute si din acest motiv am revenit cu amanunte ulterior sau cand acestea mi-au fost cerute.

 

Stiu ca citesti si aici, pe www.motociclism.ro dar si pe www.transalp.ro. Deja cred ca ai constatat ca nu fac un cut & paste si din acest motiv informatiile de pe aceste site-uri sunt diferite - ex: pe www.transalp.ro, cineva m-a intrebat daca am incercat sa inlocuiesc sistemul de evacuare cu tot cu catalizator; acesta mi-a adus aminte ca s-a demontat atat catalizatorul cat si colectoarele. Intrebarea lui m-a facut sa-mi auc aminte de acest lucru ! Pe forumul www.motociclism.ro nu apare aceasta informatie - uitasem de ea !

 

Motocicleta are cumva prize de aer fortat? Nici curentul de aer ce intra la 60-70 la ora nu se modifica in functie de turatie/treapta de viteza. Verifica sa fie totul pus la locul lui, sau sa nu ai vre`o mortaciune p`acolo. Incearca sa turezi roata la 60-70 km/h pe stander, oare tot asa face?

 

 

Motocicleta nu are prize de aer fortat. A fost pusa pe stander, turata la 60-70 km/h si problema nu mai apare. Problema apare numai in mers !

 

Cu roata ridicata, nu mai intra aer fortat pe la prizele de aer. Incearca sa le astupi cu ceva si vezi daca mai face

 

Daca face problema nu dispare, atunci as da vina pe bujii/fise/bobine/cdi

 

 

Bujiile sunt noi - NGK, fisele si bobinele au fost masurate cu un multimetru digital rezultatul fiind in parametrii nominali conform manualului de service. In cele din urma au fost chiar si schimbate, cu tot cu fise - fara niciun rezultat !

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca ai bujii noi NGK. nu cumva problema a inceput decand ai schimbat bujiile? te intreb acest lucru deaorece m-am lovit de acesta problema. din pacate pe piata au aparut bujii NGK fie contrafacute fie originale dar cu mari probleme de fabricatie. repet personal m-am lovit de acesta problema, bujii noi, originale NGK au functionat corespunzator doar cateva sute de km dupa cere au inceput sa dea simptome asemanatoare cu ale tale. schimbate cu alte bujii denso au disparut toate problemele.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta are cumva prize de aer fortat?

 

Nu are.

 

Daca filtrul sport e problema la momentul de fata, cred ca poti sa il pastrezi dar sa ii dai putin mai mult ulei cand il ungi dupa spalare. Va obtura mai bine debitul de aer si se va comporta aproximativ ca de hartie. Georgel ar putea sa faca asta acum de proba.

 

Bujiile sunt noi - NGK, fisele si bobinele au fost masurate cu un multimetru digital rezultatul fiind in parametrii nominali conform manualului de service. In cele din urma au fost chiar si schimbate, cu tot cu fise - fara niciun rezultat !

 

Mai stii cumva ce cod sunt?

codul la motocicletya ta este: DPR8EA9 sau DPR8EIX9

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou m-am "lovit" de motocicleta "posedata". :eek:

Am revazut din nou carburatia, verificat tot.

Legat de filtrul de aer l-am incarcat cu ulei de filtru sport de burete care este mult mai vascos dar nici un rezultat.

Tind sa cred ca este o problema electrica destul de bine "ascunsa"

Ma recunosc invins :rusinica: si de moto si de frigul de afara,deci ridic la fileu mingea pentru mecanicul cu nr 15 :laugh:

 

Pot sa fac pariu ca este o banalitate, dar asa greu de depistat...

 

 

Completare :Pentru mecanicul nr 16 ca eu sunt nr 15 :laugh:

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou m-am "lovit" de motocicleta "posedata". :eek:

Am revazut din nou carburatia, verificat tot.

Legat de filtrul de aer l-am incarcat cu ulei de filtru sport de burete care este mult mai vascos dar nici un rezultat.

Tind sa cred ca este o problema electrica destul de bine "ascunsa"

Ma recunosc invins :rusinica: si de moto si de frigul de afara,deci ridic la fileu mingea pentru mecanicul cu nr 15 :laugh:

 

Pot sa fac pariu ca este o banalitate, dar asa greu de depistat...

 

 

Completare :Pentru mecanicul nr 16 ca eu sunt nr 15 :laugh:

 

 

Ar mai fi bun inca un motor acelasi model dar care sa mearga brici pentru comparatie (bineinteles munca titanica) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am recomandat si eu.

Unul pe care sa se schimbe piese pana se descopera/anuleaza defectiunea sau piesele in discutie

 

 

Faza cu filtrul de aer de care ziceam a fost in felul urmator:

O duc la Bogdan Padure sa imi regleze carburatia pentru filtrul asta sport pt ca simteam gaura aia de putere la 4000-4500. A stat motoreta la el si mi-a zis omu ca s-a invartit o gramada si nu a reusit sa mi-o faca sa mearga cu filtru sport de nici o culoare. Ca idee, poate gaseste totusi pe cineva binevoitor sa ia de la el un filtru stock. Am vazut ca ati zis mai sus ca trebuie imbibat mai bine si e cam la fel cu ala standard, dar na... incerci toate cacaturile, chiar si cele mai detaliate chichite. Mie nu a reusit sa mi-o faca cu ala (probabil ca trebuie musai sa ii pui alte cuie la carburatoare).

 

Stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da am vrut sa fac si eu din pacate Valentin nu a mai gasit filtrul stok pe care l-a schimbat.

Deci nu am putut decat sa incerc cu o imbibare mai mare a filtrului sport..

 

Stima si din partea mea! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca s-a incercat tot mai putin un filtru stock, asteptati (ma refer si la posesor si la mecanic) pana gasiti unul de inlocuit ca proba ori pana se gaseste unul la pret omenesc de cumparat, inainte sa va dati batuti.

 

Si incercati cumva sa faceti sa apara problema si cu moto pe stander. ma gandesc asa: apare doar in mers deci poate are legatura cu debitul de aer, se intampla ceva la viteza aia care modifica debitul, sau are legatura cu faptul ca moto trebuie sa "traga". Incercati sa "franati" cumva roata ca sa simulati sarcina (accelerati pana in zona de "60-70" si apasati frana?) . Daca nu apare asa, ramane partea cu debitul de aer.

 

ce am mai auzit eu la SV desi nu am patit. desupra filtrului, pe rezervor e lipit un fel de cauciuc. daca ala se dezlipeste la un moment dat astupa aspiratia si apareau probleme. doar am citit de chestia asta nu am patit niciodata deci mai multe detalii nu stiu.

 

Nu stiu cat de bune sunt ideile, dar totusi, e un fier gandit de niste oameni, deci tot de oameni se poate repara :D

 

Success.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm.... chestia cu vibratia in acest caz devine din ce in ce mai plauzibila. De ce? pai simplu .... da, pe stand nu e motorul in sarcina, dar in acelasi timp nu are nici aceleasi vibratii care sunt pe drumuri datorita imperfectiunilor asfaltului si asa mai departe.... singura chestie care ar trebui incercata ca sa se scoate si partea electrica din ecuatie ar fi o alta instalatie electrica cu totul. Pana mea, si asa a fost schimbat jumatate de motor. Si da, stiu ca de zis e usor :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...