Sari la conținut

lipsa uleiului din motor


Mrs93
 Share

Postări Recomandate

Sall,nu am deschis topicul asta chiar din plictiseala,am un Kawasaki zx6r 2000 si in urma unui accident nu chiar grav,s-a spart capacul acela care tine bobinele (nu imi vine acum in minte cum ii zcie)..si s-a scurs tot uleiul din motor..am comandat piesa dar din cauza ca a intarziat ff mult intre timp am lipit eu capacul si am bagat ulei am mers cv cu ia in jur 200km.,dar pica din cand in cand ulei pe la capac.nu i-am dat importanta..si acum cateva zile i-am verificat uleiul avea cam 2kg si cv de ulei in loc de 4 ,motorul nu bate dar nujtiu sigur dak mai e in regula dupa ce am mers atat timp fara ulei,,voi ati mers fara ulei sau incompelt,? a patit cv motorul? sau care ar fi limita minima de ulei care se baga intru-n motor (motocicleta de 600)...sall si astfalt uscat cat mai ne tine vremea.:D

post-60239-0-61372200-1321622085_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cantitatea de ulei difera de la un tip la altul..la unele e chiar specificata pe capacul motorului..uleiul practic e viata motorului..daca al tau nu a patit nimic considera-te norocos..nu e recomandat sa amesteci tipuri de ulei dar in cazul in care nu ai cantitatea necesara mai bine amesteci decat sa mergi fier pe fier..si asta ma refer la o distanta scurta de drum,sa o aduci acasa de undeva,nicicum sa mergi asa cu ea.Uita-te pe net,cauti pe google:manual de reparatii pt modelul tau si gasesti toate datele necesare acolo..cat,ce tip de ulei sa bagi,cand sa-l schimbi etc.In nici un caz nu mai merge asa...nu te baza pe becul de la bord,verifica joja sau ochiul de vizionare,nu stiu ce are modelul tau,din cand in cand.Intotdeauna sa mai ai o rezerva din acelasi ulei pt o eventuala completare.Si ai grija,si o cantitate prea mare de ulei omoara motorul,baga exact cat e specificat.

Editat de Johann800
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cantitatea de ulei difera de la un tip la altul..la unele e chiar specificata pe capacul motorului..uleiul practic e viata motorului..daca al tau nu a patit nimic considera-te norocos..nu e recomandat sa amesteci tipuri de ulei dar in cazul in care nu ai cantitatea necesara mai bine amesteci decat sa mergi fier pe fier..si asta ma refer la o distanta scurta de drum,sa o aduci acasa de undeva,nicicum sa mergi asa cu ea.Uita-te pe net,cauti pe google:manual de reparatii pt modelul tau si gasesti toate datele necesare acolo..cat,ce tip de ulei sa bagi,cand sa-l schimbi etc.In nici un caz nu mai merge asa...nu te baza pe becul de la bord,verifica joja sau ochiul de vizionare,nu stiu ce are modelul tau,din cand in cand.Intotdeauna sa mai ai o rezerva din acelasi ulei pt o eventuala completare.Si ai grija,si o cantitate prea mare de ulei omoara motorul,baga exact cat e specificat.

 

 

TOTAL GRESIT! Uleiurile moderne se pot amesteca fara nici cea mai mica problema!!! Daca ai citi mai bine ce inseamna specificatiile uleiurilor nu ai mai zice asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TOTAL GRESIT! Uleiurile moderne se pot amesteca fara nici cea mai mica problema!!! Daca ai citi mai bine ce inseamna specificatiile uleiurilor nu ai mai zice asa ceva.

 

 

Ca de obicei..decat sa te apuci sa postezi ceva aici fara sa te corecteze unul mai destept in loc sa-i dea raspunsul celui care a pus intrebarea sa faca altul caterinca,sau sa critice gramatica celui care a cerut ajutor,mai bine iti bagi o mana in p...,ca toti sunt vanatori de greseli,doar putini sunt bine intentionati...de fapt la ce sa te astepti..cand spui motociclist nu trebuie sa te astepti neaparat la ceva special..si in rindul nostru sunt o gramada de labagii si oameni de nimic..nu spun asta ca sa jignesc pe cineva,Bogdis nu e vb de tine ci la modul general.De acum o sa prefer PM,decat post pe topic.

Daca nu aveti ceva util de spus,iesiti la scara blocului,mancati seminte si faceti caterinca,nu aici.

 

PS:Nu vreau sa ma contrazic cu amestecurie de ulei...desi nu sunt convins deloc ca poti amesteca diferite tipuri fara problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se amesteca in nici un caz uleiul sintetic cu cel mineral.

Uleiul semi-sintetic se poate amesteca cu cel minral.

uleiul semi-sintetic nu este rocamandat sa se amestece cu cel sintetic.

 

uleiurile din aceiasi familia se pot amesteca intre ele, chiar daca au vascozitati diferite!

 

Si asa ca idee, uleiul nu are densitatea apei, ci are cam 0.85-0.9kg/litru, deci exprimarea "vreo 4 kile de ulei" nu prea e corecta, decat daca iti intra vreo 4.5 LITRI de ulei in baie. De regula la motociclete se spuce CAPACITATEA care este in litri.

 

MASA se foloseste de regula la cantitati mari, astfel daca cumperi un butoi de ulei, pe el o sa scrie 180kg, nu 200 de litri, pentru ca la acest volum diferenta de temperatura poate sa influenteze volumul cu 2-3 litri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi un coleg de serviciu,cam tampitel,la o discutie vizavi de schimburile de ulei la conserve o facut ochii mari cand noi discutam ca il schimbam cam pe la 10 mii,foarte ofuscat zice ...dar ce trebuie schimbat uleiul la masini???Noi am crezut ca face misto...are un opel corsa cumparat de vreo 2 ani si ceva,si spune ca el nu stia ca trebuia facut schimbul la masini la un nr de km sau la un anumit timp,de aproape 3 ani si vreo 25,30 mii km asta asa o circulat cu masina si al dracu opel ,merge si motorul toarce,noi ducandu ne la masina lui ,de curiosi,am scos joja ,uleiul era ca pishatul,apa chioara,asa ca fratilor iaca mai sunt si de astia...pfuuuiii!!! :unsure: Concluzia...schimbi nu schimbi uleiul...tot un drac,merge si asa! :laugh: :blink:

Editat de obeapaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi un coleg de serviciu,cam tampitel,la o discutie vizavi de schimburile de ulei la conserve o facut ochii mari cand noi discutam ca il schimbam cam pe la 10 mii,foarte ofuscat zice ...dar ce trebuie schimbat uleiul la masini???Noi am crezut ca face misto...are un opel corsa cumparat de vreo 2 ani si ceva,si spune ca el nu stia ca trebuia facut schimbul la masini la un nr de km sau la un anumit timp,de aproape 3 ani si vreo 25,30 mii km asta asa o circulat cu masina si al dracu opel ,merge si motorul toarce,noi ducandu ne la masina lui ,de curiosi,am scos joja ,uleiul era ca pishatul,apa chioara,asa ca fratilor iaca mai sunt si de astia...pfuuuiii!!! :unsure: Concluzia...schimbi nu schimbi uleiul...tot un drac,merge si asa! :laugh: :blink:

 

Am un prieten zgarcit rau care a mers cu un bembeu seria 3, pana i s-a aprins becul de ulei. Cand l-a scurs, mai ramasese in baie doar un litru :D

 

Nu se amesteca in nici un caz uleiul sintetic cu cel mineral.

Uleiul semi-sintetic se poate amesteca cu cel minral.

uleiul semi-sintetic nu este rocamandat sa se amestece cu cel sintetic.

 

Nu am auzit, in ultimii 6 ani sa existe probleme la trecerea de la mineral la sintetic sau de la semisintetic la sintetic sau inapoi de la sintetic la semi.

Cand se schimba uleiul, o cantitate (2-3-400ml) de ulei vechi ramane in motor. Aceasta sfarseste prin a se amesteca cu uleiul proaspat. Dupa cum ti-am zis, nu am constatat probleme atunci cand am facut schimbul din nou. Uleiul nu spumase, la doua motociclete la care am dat jos baia de ulei, nu erau depuneri sau "namol".

O singura motocicleta, un CBRF4i din 2003, la care am pus full sintetic, parea sa aiba probleme de etansare din cauza uleiului. M-am gandit ca uleiul sintetic a dizolvat depunerile uleiului folosit pana atunci si va trebui sa verific garniturile. In 300 de Km insa, si apoi lasata in parcare, nu am gasit urme care sa-mi indice ca ar curge ulei.

Uleiurile de motor sintetice si minerale sunt , cele mai multe dintre ele, compatibile unul cu altul. Doar uleiurile sintetice poliglicolice nu sunt miscibile cu cele minerale.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii spun sa nu pui ulei sintetic intr-un motor batran care a mers cu mineral. Uleiurile minerale produc depuneri. Cele sintetice au mai multi detergenti si pot dizloca bucati de mizerie care pot astupa orificii de ungere.

In rest nu-i problema.

 

In vest la Opel uleiul se schimba la 30 000km conform caiectului de service sau 2 ani (1 an la unele motoare). In Romania la 15 000 sau un an.

Eu prefer sa-l schimb la 10 000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten zgarcit rau care a mers cu un bembeu seria 3, pana i s-a aprins becul de ulei. Cand l-a scurs, mai ramasese in baie doar un litru :D

 

 

 

Nu am auzit, in ultimii 6 ani sa existe probleme la trecerea de la mineral la sintetic sau de la semisintetic la sintetic sau inapoi de la sintetic la semi.

Cand se schimba uleiul, o cantitate (2-3-400ml) de ulei vechi ramane in motor. Aceasta sfarseste prin a se amesteca cu uleiul proaspat. Dupa cum ti-am zis, nu am constatat probleme atunci cand am facut schimbul din nou. Uleiul nu spumase, la doua motociclete la care am dat jos baia de ulei, nu erau depuneri sau "namol".

O singura motocicleta, un CBRF4i din 2003, la care am pus full sintetic, parea sa aiba probleme de etansare din cauza uleiului. M-am gandit ca uleiul sintetic a dizolvat depunerile uleiului folosit pana atunci si va trebui sa verific garniturile. In 300 de Km insa, si apoi lasata in parcare, nu am gasit urme care sa-mi indice ca ar curge ulei.

Uleiurile de motor sintetice si minerale sunt , cele mai multe dintre ele, compatibile unul cu altul. Doar uleiurile sintetice poliglicolice nu sunt miscibile cu cele minerale.

Eu nu am zis ca un motor facut sa mearga cu ulei mineral nu merge cu sintetic si invers, nu cunosc acest aspect, de aceea nu ma dau cu parerea, eu vorbeam strict de amestecul uleiurilor intre ele.

 

Eu am vandut uleiuri tehnice in cantitati industriale acum 3 veri (l-am inlocuit pe tata in concediu), si era vorba de specificatiile OFICIALE ale producatorilor respectivi, exista chiar un produs de "spalare" care costa cam 15$ /4 litri, care se folosea la trecerea de la un tip de ulei la altul, in special de la sintetic la mineral si invers. Acel produs, era tot un fel de ulei, care avea rolul de a spala uleiul vechi din motor.

In cartile tehnice zicea ca nu se amesteca, acum probabil depinde de la producator la producator, si intr-adevar de evolutia uleiurilor, dar cert e ca un ulei din aceeasi familie poti sa il amesteci chiar daca are vascozitati diferite si este de la producatori diferiti.

 

Aici vorbim de uleiuri de motor in 4 timpi, ca mai exista o gramada de alte uleiuri: hidraulice, pentru compresoare, pentru frigidere, de transformator, pentur aviatie, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am zis ca un motor facut sa mearga cu ulei mineral nu merge cu sintetic si invers, nu cunosc acest aspect, de aceea nu ma dau cu parerea, eu vorbeam strict de amestecul uleiurilor intre ele.

 

Eu am vandut uleiuri tehnice in cantitati industriale acum 3 veri (l-am inlocuit pe tata in concediu), si era vorba de specificatiile OFICIALE ale producatorilor respectivi, exista chiar un produs de "spalare" care costa cam 15$ /4 litri, care se folosea la trecerea de la un tip de ulei la altul, in special de la sintetic la mineral si invers. Acel produs, era tot un fel de ulei, care avea rolul de a spala uleiul vechi din motor.

In cartile tehnice zicea ca nu se amesteca, acum probabil depinde de la producator la producator, si intr-adevar de evolutia uleiurilor, dar cert e ca un ulei din aceeasi familie poti sa il amesteci chiar daca are vascozitati diferite si este de la producatori diferiti.

 

Aici vorbim de uleiuri de motor in 4 timpi, ca mai exista o gramada de alte uleiuri: hidraulice, pentru compresoare, pentru frigidere, de transformator, pentur aviatie, etc

 

Mai ai specificatiile tehnice ale produselor. Daca da, poti te rog sa le cauti si sa vezi pe ce baza erau uleiurile. Cred ca e interesant de stiut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am, dar cand plec data viitoare acasa, as putea sa cer de la tata niste specificatii tehnice, venite chiar de la producator.

 

Tu de pilda ce imi recomanzi pt Hornet,vad ca si tu ai.Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu de pilda ce imi recomanzi pt Hornet,vad ca si tu ai.Multumesc!

Mai nu pot sa recomand decat vascozitatea 10W-40, producatorul e la buzunarul fiecaruia, iar polemicele pe tema uleiului sunt mult prea vechi pe forum.

In general in romanica lumea recomanda motul 5100/7100 pentru Hornet.

 

Oricum diferentele de ulei nu se simt decat dupa multe zeci de mii de kilometri la modul cum se uzeaza motorul. De aici si toate polemicile pe forum :)

Eu o sa povestesc despre Hornetul meu, ulei & stuff, cand o sa ajung cu el la 100k km, estimativ la sfarsitul sezonului urmator sau chiar in 2013.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai nu pot sa recomand decat vascozitatea 10W-40, producatorul e la buzunarul fiecaruia, iar polemicele pe tema uleiului sunt mult prea vechi pe forum.

In general in romanica lumea recomanda motul 5100/7100 pentru Hornet.

 

Oricum diferentele de ulei nu se simt decat dupa multe zeci de mii de kilometri la modul cum se uzeaza motorul. De aici si toate polemicile pe forum :)

Eu o sa povestesc despre Hornetul meu, ulei & stuff, cand o sa ajung cu el la 100k km, estimativ la sfarsitul sezonului urmator sau chiar in 2013.

 

Multumesc frumos pt raspuns,nu e exclus sa aleg Motul,am tot citit si eu despre "magia" lui,dar ma gandisem si la un Castrol care mi se pare ok pret/calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...