draw_gee Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 Salutare, am si eu o problema de cateva luni si ma gandeam ca poate ma puteti ajuta si pe mine cu niste sfaturi. Scenariul este urmatorul: motorul rece, nepornit de cateva zile. Pornesc, ma plimb cu motoreta, apoi cand ajung undeva opresc motorul (fiind cald deja). Problema e ca daca vreau sa pornesc iar motorul (cat timp e cald, cam peste 80-90 de grade), nu vrea sa porneasca. Incearca sa porneasca, insa nu reuseste, iar in plus am observat ca se reseteaza ceasul si afisajul pentru kilometri in momentul in care incerc sa pornesc. Daca las mobra minim o ora, sa se raceasca, porneste fara probleme. Daca motorul e rece, porneste fara chin. Am dus-o la un mecanic si am incercat mai multe variante: am schimbat alternatorul, releul de incarcare si bateria. In anumite cazuri parea ca porneste si mai usor, insa dupa ce se incalzea motorul iarasi aveam probleme cu ea. Am pus bateria pe redresor, iar dupa incarcare a pornit fara probleme. Insa din nou, cand se incalzea motorul, aveam probleme. Releul de incarcare masurat indica 13,4 V la pornire cu motorul rece, iar daca las mobra pornita, valoarea creste progresiv pana pe la 13,8-13,9 V. Din cate am inteles eu, releul de incarcare e normal sa incarce mai putin initial iar apoi sa creasca voltajul, pentru ca "stie" cu cat ar trebui sa incarce bateria astfel incat sa nu o "inunde" cu o tensiune prea mare. Zilele trecute vorbeam cu cineva care mi-a spus ca ar trebui sa fie volanta de vina (persoana respectiva mi-a cerut 150 E sa mi-o schimbe). Credeti ca ar putea fi de la volanta? Sau ce alte posibile cauze ar putea sa fie? Si cam cat costa o volanta la mana a doua? Va multumesc anticipat pentru ajutor, astept sfaturile si parerile voastre. P.S.: este vorba de un CBR 600 RR 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shobo2020 Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 Volanta?asta i-a mai ramas aluia dintr-un motor si n-are cui sa o vanda.Bujiile alea sunt principalul suspect, si mai mult ca sigur ca alea sunt vinovatul, altceva ar putea fi partea de alimentare cu benzina, sau poate chiar cdi-ul,dar astea mai putin probabil.Verifica bujiile si dupa aia daca nu se rezolva investigeaza mai departe nu da banii sa iti desfaca ala motoru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_radu Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 eu imi dau cu parere si iti spun sa verifici firele . Posibil unu sa faca scurt sau sa se incalzeasca si sa faca masa . cand e rece se intareste plasticu si nu mai face masa/scurt . Sfatul meu : Cauta un electrician si roaga-l sa verifice fiecare particica din instalatia electrica ( masurat conductivitate fire etc .) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NePlace Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 Si eu sunt sigur ca partea electrica este de vina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 merg si eu pe contact imperfect cu fire care la cald se dilate cava pacolo si nu mai fac contact ca lumea. am avut problema la masina. era firul de + de la electromotor. nu as suspecta nici bujii si nici bobine, pentru ca tie iti porneste, la rece, iti merge la rece, MERGE si la cald, dar nu mai porneste la cald. eventual la cald incearca sa o pornesti impinsa. ar trebui sa o ia "la sfert" ma rog, pe vremea asta poti sa incerci doar in vreo hala. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 cum a spus si shobo schimba bujiile cu ceva stok,nu trebuie neaparat varf de gama(alea se fac contrafac cel mai repede) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 Pai prietene singur ai diagnosticat-o . Trebuie a mai te scremi un pic adica sa gandesti. Cand e rece motorul nu are compresie pt ca metalul e contractat cand se incalzeste se dilata deci se realiazeaza o etansare mai buna intre cil, pist si segmenti si deci opune o rezistenta mai mare . Ai mai zis ca ceasurile se ""resetaza"" asta se intampla cand suge mult curent deci o rezistenta mare la pornire cand dai tu automat electromotorul ala nu invarte cum ar trebui de repede.colector naspa sau pur si simplu contact imperfect iar acolo se va incalzi daca e cazul. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 CONTACT IMPERFECT! Nu are voie sa cada bordul cand dai la automat! Verifica: borne baterie,masa motor,siguranta pricipala si conectorul rosu de pe releul de pornire langa baterie. Daca este totul ok mergi pe cupla de la contact,butonul rosu etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 (editat) am patit la fel , vezi firele de masa , la mine (modelel 2008) erau mai multe fire de masa toate legate in acelasi loc pe cadru undeva sub rezervor si surubul care le tinea era destrans. cum zice si tng ,verifica masele dar si +ul Editat Ianuarie 26, 2012 de hannspree Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draw_gee Postat Ianuarie 29, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2012 Va multumesc pentru sfaturi, avand in vedere ca ma pricep la mecanica-electrica la fel cum ma pricep la tampoane (adica deloc), cred ca o sa apelez totusi la un electrician. Sper sa fie pur si simplu contactele sau bujiile, ca astea nu ma costa mult. Din ce-mi spuneti voi inteleg ca sunt slabe sanse (sau aproape zero) sa am problema asta din cauza volantei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Din ce-mi spuneti voi inteleg ca sunt slabe sanse (sau aproape zero) sa am problema asta din cauza volantei? Daca era ceva la volanta - senzor hall nu-ti mai pornea nici la rece, stai linistit. @bec - daca nu i-ar fi pornit la rece atunci te gandeai la compresie, nicidecum la cald cand compresia oricum e mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NASU Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 Mai mult ca sigur ai un contact imperfect( mufa oxidata, masa slaba, borne slabe poate sa fie chiar butonul de start). Spor la treaba!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 nu te pricepi la tampoane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 (editat) E vechea poveste ... a bujiilor. S-a mai discutat amu(acum) ceva timp ... tot la o sportiva. Ce bujii ai pe ea ? Nu stii! Schimba cu niste bujii NGK ... sau care iti sunt recomandate de cartea tehnica, mai reci. De ex. la R6 , se poate alege in NGK CR9EK si NGK CR10EK. 9 e mai calda decat 10.8 e mai calda decat 9 ... si tot asa. Din ce spui tu ... ca nu porneste la cald ... inseamna ca iti trebuie bujii mai calde. Numai bine! Editat Ianuarie 30, 2012 de BQGDDAN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 daia moare bordul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 (editat) TNG unde esti ? Ce am spus mai sus am observat la cateva moto. Altii cu aceleasi probleme (un Kawa ZX9R) au montat Iridium si au rezolvat problema. Dar acolo e carburatie. La Rs 125, experienta personala, am avut exact aceeasi problema. Stiu .. da ... e carburatie si e si in 2T ... dar o bujie corespunzatoare(mecanic/tehnic/ sau dupa modul de exploatare) face minuni. Cand nu pornea, era calda .. si motorul .. carrr carr carrr ... acul de la acceleratie se ridica de nebun .. si flash in acel computer mic de bord unde arata temperatura etc. Cam asa e si la el. Editat Ianuarie 30, 2012 de BQGDDAN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draw_gee Postat Ianuarie 30, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2012 nu te pricepi la tampoane? Nu, desi probabil ca ar cam trebui sa le invat si pe astea )))) Pai si pentru motoreta mea ce bujii imi recomandati sa folosesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Ai cartea tehnica ? Daca nu ... gasim noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 TNG unde esti ? Pe aici! Au o importanta majora si cifra termica la bujii.mai mult la motoarele in 2 timpi decat la cele in 4 dar la el nu este vorba de bujii. El are o problema electrica,contacte slabe, oxidate,faptul ca pica bordul cand incerci sa pornesti asta semnifica.undeva nu este contactul perfect .Electromotorul cere mult ,asa ca tensiunea scade de unde sa mai fie curent si pentru unitatea de aprindere cdi bobine bujii,daca cade si amaratul de bord care consuma infim? Eu merg pe mufa rosie de pe releul de pornire unde este siguranta de 30A sau borne si masa de pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fazeru Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 (editat) Ceva gen am patit eu cu mobra mea...imi venea sa mor...mergeam cu ea ,tragea de rupea...ma duceam cu ea peste 200 si deodata dadea in bot ,se oprea motorul pur si simplu...am desfacut fiecare releu in parte,am verificat fieacare contact si butonas,am dat cu wd40 peste tot,am schimbat bujii,ce drac nu i am facut...o ,,inchegam ,,la loc mergea cat mergea iar facea chestia...in final ce mi da mie prin cap si dau si cu spray wd40 si in contact...pornesc mobra si misc un pic de tot fin cheia si PAC motorul se opreste...faza e ca eu aveam legat de cheia mobrei tot maldarul de chei,cele de acasa si un kg cele de la lucru....si asa o bulit cateii din interiorul contactului...am schimbat contactul si de atunci nu mai are frate mobra nici pe dracu si tin in contact cheia singura nu atarnat de ea toate cele...verifica si tu contactul sau daca nu verifica fiecare fisa in parte sa nu fure curent aiurea...niste pareri!!!Numa bine! Editat Ianuarie 31, 2012 de obeapaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draw_gee Postat Ianuarie 31, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2012 Ai cartea tehnica ? Daca nu ... gasim noi. As vrea eu sa o am Ceva gen am patit eu cu mobra mea...imi venea sa mor...mergeam cu ea ,tragea de rupea...ma duceam cu ea peste 200 si deodata dadea in bot ,se oprea motorul pur si simplu...am desfacut fiecare releu in parte,am verificat fieacare contact si butonas,am dat cu wd40 peste tot,am schimbat bujii,ce drac nu i am facut...o ,,inchegam ,,la loc mergea cat mergea iar facea chestia...in final ce mi da mie prin cap si dau si cu spray wd40 si in contact...pornesc mobra si misc un pic de tot fin cheia si PAC motorul se opreste...faza e ca eu aveam legat de cheia mobrei tot maldarul de chei,cele de acasa si un kg cele de la lucru....si asa o bulit cateii din interiorul contactului...am schimbat contactul si de atunci nu mai are frate mobra nici pe dracu si tin in contact cheia singura nu atarnat de ea toate cele...verifica si tu contactul sau daca nu verifica fiecare fisa in parte sa nu fure curent aiurea...niste pareri!!!Numa bine! Mersi pentru pont, orice sfat e bine-venit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 31, 2012 Share Postat Ianuarie 31, 2012 Electromotorul l-ai verificat? Cand e cald si incerci sa il pornesti invarte normal sau invarte greu de tot si apoi moare bordul. Daca e asa ai incercat sa o pornesti la cald cu baterie de masina in paralel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 http://www.manualedereparatie.info/download/honda-cbr-600-rr-2003-2004-manual-de-reparatie.html Cartea tehnica ... Pe viitor sa fii informat. 03-05 e a ta. E buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Deci ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draw_gee Postat Februarie 5, 2012 Autor Share Postat Februarie 5, 2012 Electromotorul l-ai verificat? Cand e cald si incerci sa il pornesti invarte normal sau invarte greu de tot si apoi moare bordul. Daca e asa ai incercat sa o pornesti la cald cu baterie de masina in paralel? Nu am verificat in mod special electromotorul, dar cand e cald si incerc sa pornesc invarte normal si apoi e ca si cum ceva ar opri motorul sa porneasca, iar in acelasi timp se opreste pentru o jumatate de secunda tot ce inseamna electricitate (faruri, bord etc.). Nu sunt cunoscator, dar nu mi s-a parut sa invarta greu la pornire. Oricum pe frigul asta e cam greu sa fac o proba, acum vorbesc din ce am vazut pana sa-l pun la naftalina. http://www.manualede...-reparatie.html Cartea tehnica ... Pe viitor sa fii informat. 03-05 e a ta. E buna. Mersi pentru link, mi-a fost de ajutor. Chiar ma gandeam ca ar trebui sa iau manualul de undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.