Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu cred ca la fise conteaza foarte mult izolatia si nu conductorul interior.

Mi se pare foarte putin probabil sa se intrerupa conductorul interior undeva la mijloc, de obicei se intrerupe la capete, ori cel din bobina ori cel din pipa.

Dar, ce se deterioreaza in timp este izolatia, si asta face ca scanteia sa fuga aiurea din fisa pe cadru sau pe motor, depinde cum e rutata fisa de la bobina pana la bujie. Si asa de multe ori conductorul interior e super OK, dar scanteia strapunge izolatia si se duce la dracu in alte parti in loc sa ajunga unde trebuie adica intre electrozii bujiei.

@Dan Cata, nu stiu daca ai ce sa masori relevant, mai ales cu rezistenta mare inseriata, intotdeauna daca o fisa e suspecta e bine sa o schimbi si cu asta ai rezolvat. Chiar nu ai ce repara la o fisa daca are capetele turnate. Daca ai capete mufabile, atunci da, poti schimba firul cu unul mai nou si cu izolatia in ordine, neimbatranita.

Mesaj completat

Acum imi dau seama ca nu te-am lamurit prea tare, tu vrei sa stii cand e necesar sa schimbi fisele.

Dupa parerea mea trebuie schimbate cand le imbatraneste izolatia in asa fel incat tensiunea mare o strapunge.

 

O metoda usoara de a vedea daca fisa e OK este sa o observi pe motorul functionand in intuneric. Daca observi orice mica scanteie zburand aiurea din fisa spre cadru/motor atunci rezulta clar ca acea fisa nu-si mai face treaba.

La fel, daca in timpul functionarii scoti o fisa (la monocilindru e mai greu :cheers: dar daca e cu 2 bujii pe cilindru se poate) din bujie si observi scantei sarind din fisa pe cadru/motor, iar acea fisa e compromisa, nu de tot, dar mai are putin ... Scanteia in cazul asta ar trebui sa apara intre pipa si cadru/motor..sau deloc.

 

Nota. Daca te apuci de astfel de experimente foloseste manusi izolatoare bune, scanteile alea te "zguduie" teribil :D. Eu am probat. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Ma roade o treaba, referitor la fisele de la bujii. Sa zicem ca la un moment dat, vine vremea sa le schimb... Si-atunci nu vreau sa ma duc la BMW ca sa imi dea aia un scor cu 3 de zeroo in coada, si caut alternative pe la magazinele de piese auto...

 

Acuma, pe langa lungime, de ce mai is caracterizate fisele / pipele? Am incercat sa le masor cu ohmetrul, da mie nu imi indica nimic, poate nu am scala potrivita pt asa valoare a rezistentei.

 

Care aveti detalii concrete, is binevenite. La fel sfaturi incepand de la sarma de cupru care o legam de la bobina la bujie la MZ-ul lu tata pana la fisele alea transparente (OCC) prin care se vede "scanteia?".

 

Cele bune.

 

Nu sunt electrician si nici nu mi-a placut fizica, de aceea unde scriu "ohm" trebuie un omega (de ala grecesc), care nu se afla pe tastatura mea :cheers: :

la mine pipa trebuie sa aiba rezistenta 10kohm la 20 grade celsus

Fisa se masoara impreuna cu bobina si intre + bobinei si capatul fisei rezistenta secundara sa fie 10,4 - 15,6 kohm iar rezistenta primara inte + si - bobinei 3,4-4,6 ohm

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt electrician si nici nu mi-a placut fizica, de aceea unde scriu "ohm" trebuie un omega (de ala grecesc), care nu se afla pe tastatura mea :D :

la mine pipa trebuie sa aiba rezistenta 10kohm la 20 grade celsus

Fisa se masoara impreuna cu bobina si intre + bobinei si capatul fisei rezistenta secundara sa fie 10,4 - 15,6 kohm iar rezistenta primara inte + si - bobinei 3,4-4,6 ohm

:cheers:

valorile indicate de tine sunt rezistentele infrasurarilor primare si secundare ale unei bobine duplex, si da, astea ar trebui sa fie valorile.

 

ceea ce ma intereseaza pe mine sa aflu sunt valorile ce caracterizeaza o fisa, adeca de unde iese din bobina si pana ce ajunge la bujie. asta ca sa am alternative, in afara de cea OEM in cazul unui eventual schimb. pana acuma toate is bune si frumoase, bobina merge ok (e noua!), fisele is fac treaba, bujiile la fel, dar daca ar fii sa imi pice o fisa, sa pot s ama duc la un magazin de piese auto si sa le zic la aia ca uite, vreau o fisa care sa aiab atatia ohmi pe metru liniar sau ce alte marimi caracterizeaza o fisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D

valorile indicate de tine sunt rezistentele infrasurarilor primare si secundare ale unei bobine duplex, si da, astea ar trebui sa fie valorile.

 

ceea ce ma intereseaza pe mine sa aflu sunt valorile ce caracterizeaza o fisa, adeca de unde iese din bobina si pana ce ajunge la bujie. asta ca sa am alternative, in afara de cea OEM in cazul unui eventual schimb. pana acuma toate is bune si frumoase, bobina merge ok (e noua!), fisele is fac treaba, bujiile la fel, dar daca ar fii sa imi pice o fisa, sa pot s ama duc la un magazin de piese auto si sa le zic la aia ca uite, vreau o fisa care sa aiab atatia ohmi pe metru liniar sau ce alte marimi caracterizeaza o fisa.

tocmai asta am zis, dar masurarea se face separat pt pipa iar fisa se masoara impreuna cu bobina... asa scrie la manual... manualu' japonez :cheers: ...

Citisem undeva ca fisele pot avea parametrii diferiti functie de curentul care trece prin ele, deci de producatorul mobrei

Gasisem parametrii si pt TCI (CDI la altii), pick-up coil... pt toate la 20 grade Celsius

... stii cum e, curentu' mai "vine" si cu cocoloase :lol:

 

 

Mesaj completat

http://www.romimoto-piese.ro/category/1030...76?show=gallery

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai asta am zis, dar masurarea se face separat pt pipa iar fisa se masoara impreuna cu bobina... asa scrie la manual... manualu' japonez :( ...

Citisem undeva ca fisele pot avea parametrii diferiti functie de curentul care trece prin ele, deci de producatorul mobrei

Gasisem parametrii si pt TCI (CDI la altii), pick-up coil... pt toate la 20 grade Celsius

... stii cum e, curentu' mai "vine" si cu cocoloase :baldy:

 

 

Mesaj completat

http://www.romimoto-piese.ro/category/1030...76?show=gallery

de ce se ia curentul in casa? pt ca e alternativ :cheers: cand vine cand nu vine :(

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca am dat peste acest topic si eu vroiam sa imi schimb fisele si eram in dubiu daca sa comand originale,dar acum m`am lamurit multumesc !Dar am o intrebare care ma roade rau si sper cineva priceput sa imi poata raspunda concret daca una sau doua fise in cazul prietenului meu (twin spark) pierd scanteie,fura curent undeva este posibil a se intampla ceva cu bobina(ele) a se arde sau ceva de genul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca am dat peste acest topic si eu vroiam sa imi schimb fisele si eram in dubiu daca sa comand originale,dar acum m`am lamurit multumesc !Dar am o intrebare care ma roade rau si sper cineva priceput sa imi poata raspunda concret daca una sau doua fise in cazul prietenului meu (twin spark) pierd scanteie,fura curent undeva este posibil a se intampla ceva cu bobina(ele) a se arde sau ceva de genul ?

nu ar trebui sa se arda nimic, doar ca scanteia nu se mai formeaza la capatul bujiei ci mai incoace pe traseu, adeca unde tii rupta si cadrul/blocul motor/masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ar trebui sa se arda nimic, doar ca scanteia nu se mai formeaza la capatul bujiei ci mai incoace pe traseu, adeca unde tii rupta si cadrul/blocul motor/masa.

bun atunci ai idee de ce s`ar strica o bobina ? care ar fi cauzele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun atunci ai idee de ce s`ar strica o bobina ? care ar fi cauzele ?

pai una ti-o zic eu concret, ca mi s-a intamplat - am spalat mobra cu presiune si am insistat in zona conectorilor de la bobina. a doua zi nu a mai pornit mobra, pana ce nu am luat alta bobina BOSCH originala, echivalentul a 100 eur :|

 

altceva... banuiesc ca supraincalzirea... infasurare primara are multe spire si cea secundara putine. ma gandesc ca s-ar putea incalzi si sa se topeasca emailu de pe bobina si sa sintre in scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai una ti-o zic eu concret, ca mi s-a intamplat - am spalat mobra cu presiune si am insistat in zona conectorilor de la bobina. a doua zi nu a mai pornit mobra, pana ce nu am luat alta bobina BOSCH originala, echivalentul a 100 eur :|

 

altceva... banuiesc ca supraincalzirea... infasurare primara are multe spire si cea secundara putine. ma gandesc ca s-ar putea incalzi si sa se topeasca emailu de pe bobina si sa sintre in scurt.

 

Cred ca e invers - daca nu ma insel - secundarul are mai multe spire, bobina fiind in principiu un transformator ridicator de tensiune (poate ajunge si la 50 de kV in cazul CDI -urilor moderne). Dar intr-adevar, scurt-circuitarea infasurarilor si craparea carcasei de plastic sunt cele mai comune defectiuni.

 

 

Ca tot e topicul despre „scantei”, are cineva pe mobra sistemul ala de bobina care este legat de pipa si se monteaza direct pe bujie? Stiu ca la masinile de generatie mai noua s a implementat sistemul asta - bobina + pipa is „la pachet”. Cica are cateva avanataje: rezistenta mai mica, scanteie mai puternica, paraziti mai putini. Ma gandeam - ca tot am 2 bobine de rezerva cu fise cam terminate- sa incerc sa reproduc sistemul asta. S ar merita?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e invers - daca nu ma insel - secundarul are mai multe spire, bobina fiind in principiu un transformator ridicator de tensiune (poate ajunge si la 50 de kV in cazul CDI -urilor moderne). Dar intr-adevar, scurt-circuitarea infasurarilor si craparea carcasei de plastic sunt cele mai comune defectiuni.

 

 

Ca tot e topicul despre „scantei”, are cineva pe mobra sistemul ala de bobina care este legat de pipa si se monteaza direct pe bujie? Stiu ca la masinile de generatie mai noua s a implementat sistemul asta - bobina + pipa is „la pachet”. Cica are cateva avanataje: rezistenta mai mica, scanteie mai puternica, paraziti mai putini. Ma gandeam - ca tot am 2 bobine de rezerva cu fise cam terminate- sa incerc sa reproduc sistemul asta. S ar merita?

Asa e, ai dreptate - primaru are mai putine si secundarul mai multe infasurari.

 

Legat de bobine in pipe, stiu ca 1200 GS/A si parca si 1150 GS (ma rog, toate motoarele de 1200 si 1150 au asa, nu doar GS-urile) au la bujia secundara bobinele in pipe. Dezavantajul e ca daca se strica o componenta, le platesti pe amandoua. Cred ca asa cum a proiectat-o producatorul e cel mai bine :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun m`am lamurit cat de cat ms :lol: cum spuneam vreau sa imi schimb si eu fisele la bujii,am vazut cablu pe louis la metru de la ei vreau sa comand acum acum ce fac cu capul de pipa si capul de la bobina ? ca nu stiu ce model sa comand ...ca nu au toate interioarele la fel mai ales cele pt bobina ...le pot pune pe ale mele de pe cablurile mele vechi pe cele noi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun m`am lamurit cat de cat ms :lol: cum spuneam vreau sa imi schimb si eu fisele la bujii,am vazut cablu pe louis la metru de la ei vreau sa comand acum acum ce fac cu capul de pipa si capul de la bobina ? ca nu stiu ce model sa comand ...ca nu au toate interioarele la fel mai ales cele pt bobina ...le pot pune pe ale mele de pe cablurile mele vechi pe cele noi ?

Ma gandesc ca da, nu ai de ce sa nu poti pune; din ce am vazut eo, pipele noi au un fel de holsurub mai mic asa in mijloc, unde infiletezi fiza, atat la partea cu bobina cat si la bujie.

 

Numa daca vrei sa iti comanzi si pipe noi, sa ai grija ca cine ti le vinde sa ti le poata lua si inapoi; la mine de exemplu, am vrut pipe NGK, si comandate dupa model, am primit 2 bucati de cate 3 cm lungime fiecare pipa :lol: . Ori, la mine, pipa de la bujie are vreo 12 cm :lol:

 

Oricum, de ce sa schimbi fisele si/sau pipele daca mobra merge bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Salutare,

 

Ma roade o treaba, referitor la fisele de la bujii. Sa zicem ca la un moment dat, vine vremea sa le schimb... Si-atunci nu vreau sa ma duc la BMW ca sa imi dea aia un scor cu 3 de zeroo in coada, si caut alternative pe la magazinele de piese auto...

 

Acuma, pe langa lungime, de ce mai is caracterizate fisele / pipele? Am incercat sa le masor cu ohmetrul, da mie nu imi indica nimic, poate nu am scala potrivita pt asa valoare a rezistentei.

 

Care aveti detalii concrete, is binevenite. La fel sfaturi incepand de la sarma de cupru care o legam de la bobina la bujie la MZ-ul lu tata pana la fisele alea transparente (OCC) prin care se vede "scanteia?".

 

Cele bune.

 

Se gaseste in magazinele de piese auto fisa la metru si chiar si pipe, iesi mult mai ieftin decat cele originale de BMW. Nu te apuca sa le masori rezistivitatea ca nu o sa ajungi la nici o concluzie, am intalnit fise bune care aveau aceeasi rezistivitate ca cele defecte. Fisele se schimba preventiv nu trebuie sa astepti sa se strice. Bobinele de inductie de calitate nu prea se strica, am o bobina Bosch veche de 40 ani si merge perfect. Magazinul unde gasesti fise la metru si pipe este pe strada Agricultori colt cu Matei Voievod.

post-42427-1264585043_thumb.jpg

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gaseste in magazinele de piese auto fisa la metru si chiar si pipe, iesi mult mai ieftin decat cele originale de BMW. Nu te apuca sa le masori rezistivitatea ca nu o sa ajungi la nici o concluzie, am intalnit fise bune care aveau aceeasi rezistivitate ca cele defecte. Fisele se schimba preventiv nu trebuie sa astepti sa se strice. Bobinele de inductie de calitate nu prea se strica, am o bobina Bosch veche de 40 ani si merge perfect. Magazinul unde gasesti fise la metru si pipe este pe strada Agricultori colt cu Matei Voievod.

Pai am ramas cu alea originale, care is pe mobra din anu de gratie 1995 si 112k km. La mobra mea, is parca turnate fisele de pipe, nu le poti separa ca sa zic asa. Nici nu am motive sa le schimb, nu pare a fi copt cauciucul sau ceva, nu ajunge apa la bujii, oringurile is bune, deci nu am motive. Dar daca vreodata... o sa merg la magazin auto sa vaz de echivalente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te apuca sa le masori rezistivitatea ca nu o sa ajungi la nici o concluzie, am intalnit fise bune care aveau aceeasi rezistivitate ca cele defecte. Fisele se schimba preventiv nu trebuie sa astepti sa se strice.

da' 'mneatale de ce folosesti cuvinte care nu stii ce inseamna? ai zis ca rezistivitate suna mai profi ca rezistenta si d-aia ar da bine sa zici asa?

si ca veni vorba, care e intervalul de schimb recomandat pentru fisele de bujii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da' 'mneatale de ce folosesti cuvinte care nu stii ce inseamna? ai zis ca rezistivitate suna mai profi ca rezistenta si d-aia ar da bine sa zici asa?

si ca veni vorba, care e intervalul de schimb recomandat pentru fisele de bujii?

pai rezistivitate, ca doar scanteia la bujii vine cand si cand numa, deci e alternativ :lol:

 

referitor la interval de schimb, nici io nu cred ca exista asa ceva; nu tin minte sa fii vazut la nici un service interval ca sa schimbi fisele si pipele; bujiile, da, la 40k parca era, da restu le schimbi cand is fecked numai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

da' 'mneatale de ce folosesti cuvinte care nu stii ce inseamna? ai zis ca rezistivitate suna mai profi ca rezistenta si d-aia ar da bine sa zici asa?

 

vezi poate ai treaba pe alt forum ca mecanica nu e de tine

 

si ca veni vorba, care e intervalul de schimb recomandat pentru fisele de bujii?

 

nu exista un interval de schimb pt fise dar cand vezi ca imbatraneste izolatia e bine sa le schimbi preventiv nu sa mergi ca romanu' si pe urma sa te miri de ce da in nas sau de ce "merge'n trei"

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai inteleg nimic. anyway, apropos de ebay http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=bmw+ht+...s&_osacat=0

era o gluma!

 

bine ca alternative pe ebay is pana-i lumea, dar in linkul tau, ori is prea scurte fisele ori pipele :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

sunt bune ,rezista in timp , merita banii ?

 

este intrebarea al carui raspuns il asteapta orice motociclist care doreste sa monteze astfel de bujii pe motor. Care sunt avantajele / dezavantajele acestui tip de buji, ce fac ele mai exact, cum sunt facute, cum functioneaza?

aveti asa ceva montat pe motocicleta ? recomandati la motoare pe carburator?

cine a avut sau inca are astfel de bujii montate pe motocicleta ?

 

astept pareri , sugestii.

 

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...