Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Stress- ule

Am simtit diferenta ( mica) ce-i drept cand am pus pe Simson un Gotronic si inclusiv cand l-am pus pe al doilea dar sa sesizezi ( cu carb K 68 fara aprindere Gotronic nu pornea ) diferenta la schimbarea bujiei cu un iridium cand are acelasi sistem de aprindere este mai greu. Are nevoie de energie mai mica pentru aceeasi scanteie ca la bujiile clasice este din nou greu de sesizat . La economia de benzina am putea justifica numai schimbarea mai rapida a vitezelor probabil isi ia turatia mare mai repede. Dar este nesemnicativ

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P
unde e dezastru ?

ca parca in cazul tau ziceai ca ai avut probleme din cauza calaminei de pe supape

 

 

dezastru-i el de fiecare data cand da cate un sfat! omul e tamaie la mecanica da' se baga :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina.

Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

Mesaj completat

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina.

Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor!

 

 

daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am zis ce am patit, iar mecanicul care mi-a reparat motorul a zis ca bujiile IRIDIUM au fost cauza depunerilor de calamina.

Daca va simtiti lezati in cunostintele voastre de mecanica, imi cer scuze, zeilor!

 

Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

Mesaj completat

Daca asta ti-a spus mecanicul tau spune-i sa se lase de meserie si sa se faca cosar.

 

 

daca a putut sa borasca asta din el ala nu-i mecanic!

 

 

Pai sa stii ca suntem ZEI pe langa cel care a putut sa emita si cel care a putut sa transmita asemenea informatie. Se crucesc si gainile daca le zici. :D

 

S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul...

Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu.

 

PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai...

PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga alex-en, daca tu singurel cunosti cum functioneaza un motor cu aprindere interna inseamna ca intelegi ca ceea ce afirmi e o aberatie, indiferent de ce ti-a transmis tie mecanicul.

 

"reglajul amestecului" este o vrajeala mai mare decat capul lui - la carburatoarele moderne NU AI CE AMESTEC sa reglezi decat daca "rejetezi" acel carburator, adica ii schimbi jicloarele incat sa modifici raportul de amestec aer/benzina. ALTFEL nu ai cum.

Daca o bujie e recomandata ca si cod pentru motorul tau, o pui si gata, nu tre sa reglezi nici un amestec, cum spuneam, nici nu exista asa ceva.

 

Un motor are depunderi de calamina din multe motive: merge cu amestec prea bogat, consuma ulei, se foloseste o bujie prea rece, se merge subturat, etc..

Niciuna din cauze nu are legatura cu faptul ca bujia este iridiu sau nu.

 

Legat de bujiile cu iridiu, singurul lor avantaj este ca au o durata de viata mai mare decat cele clasice, atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-or crucii si porcii, nu zic nu, dar asa a zis omu asa va zic. Explicatia a fost ceva de genu: bujiile cu IRIDIUM sunt pentru motoare noi, pe injectie, iar in momentul in care pui astfel de bujii pe motoare cu carburatie te risti mult daca nu reglezi amestecul. Eu unu nu am reglat amestecul, le-am montat si gata, am mers cu ele in jur de 14000 km pana sa-mi faca buba asta. Carburatoarele au fost sincronizate/curatate, singurul lucru care nu l-am facut a fost sa reglez amestecul...

Asta e povestea, nu stiu ce sa zic, va las pe voi, zeilor, sa ne iluminati pe mine si pe mecanicul meu.

 

PS: mecanicul asta de care zic, repara si motoare de viteza (are garajul plin) adica cu injectie si nu numai...

PS2: mecanicul asta a lucrat prin Italia la un service de reprezentanta, asa ca meseria asta o cam cunoaste pe de rost...

Noi avem fiecare cate 79 de ani de experienta in reparat mobre, asculta-ne pe noi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt bune iridium. Dar scuNpe, cred ca asta ti-o fi zis mecanicul si tu poate ai extrapolat la problema cu calamina. Depunere dde calamina se mai intampla na.... dar nu-mi aduc aminte ca sa fi vazut vreodata ca sa fie un singur factor implicat - de ex. ca la tine, bujiile. Bafta si la multi ani!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

"Eu imi mentin nedumerirea si neintelegerea legata de modul in care se sustine ca se pot face scantei multiple pe o bujie.

Scanteia alege intotdeauna drumul cu rezistivitate minima.

In cazul ideal in care distantele intre electrodul central si cei de masa ar fi egale, ar aparea ca influenta si densitatea amestecului din jurul bujiei,

care numai intr-o fizica ideala poate fi omogena in tota masa.

Ori aceasta neomogenitatea a gazului din jurul electrozilor are influneta asupra rezistivitatii acestuia."

 

"Scântei multiple" pe naiba! Singurul lucru bun la bujiile cu mai mulți electrozi (în afară de efectul placebo este că au Âşansa să aibă durata de viață mai mare ca unele cu un singur electrod, asta dacă Âşi ceramica este de calitate mai bună. În rest, sănătate, scântei multiple doar dacă bobina de inducție e comandată corespunzător (adică cu tren de impulsuri). Ah, în cazul ideal în care ai convinge descărcarea electrică dintre electrozi să apară pe mai mult de unul singur, cu siguranță ar trebui Âşi bobina de inducție să genereze energie mai mare pentru a avea efectul dorit: aprindere uniformă a amestecului."

 

Eppur si muove ?!

 

post-882-1296310114.jpg

 

3 SPARKS PER IGNITION DISCHARGE !!!

 

BRISK PREMIUM MULTI-SPARK PLUG - THE ONLY SPARK PLUG IN THE WORLD THAT PRODUCE 3 SPARK PER IGNITION IMPULS !!!

 

- - - THAT MEANS - - - WITH A MULTIPLE DISCHARGE IGNITION SYSTEM (ACCEL, CRANE, MSD ...) YOU WILL GET 3 SETS OF 3 SPARKS (9 SPARKS TOTAL) PER EACH SINGLE PRIMARY IGNITION SYSTEM IMPLULSE !!!

 

DESCRIPTION OF OPERATION:

 

SPARK DISCHARGE IS LOOKING FOR A PATH OF LEAST RESISTANCE FROM THE SPARK PLUG CENTER ELECTRODE - - - TO GROUND (SPARK PLUG SHELL).

 

ON THE SURFACE OF THE SPARK PLUG INSULATOR (BETWEEN THE CENTER ELECTRODE AND SPARK PLUG SHELL (GROUND) IS BONDED BY A SPECIAL PATENTED PROCESS CONDUCTIVE TITANIUM OXIDE COMPOUND IN SHAPE OF RINGS.

 

- - BECAUSE THESE RINGS ARE CONDUCTIVE, RINGS ACT AS A "SHORT CUT" FOR THE SPARK DISCHARGE ON THE "WAY" TO GROUND.

 

SPRAK " TRAVEL " FROM THE CETNTER ELECTRODE TO THE EDGE OF THE FIRST CONDUCTIVE RING, USE THE RING AS CONDUCTOR, JUMPS OUT FROM THE OTHER EDGE OF THE FIRST RING INTO THE EDGE OF THE SECOND CONDUCTIVE RING, USES IT AS CONDUCTOR, THEN, THE SPRAK DISCHRAGE " JUMPS OUT " INTO THE SPARK PLUG SHELL (GROUND) TO COMPLETE THE SECONDARY IGNITION CIRCUIT.

 

THE RESULT IS 3 SPARKS AT THE SAME TIME !!!

 

http://www.not2fast.com/ignition/cap-dis-ignit-cdi.pdf

 

Provocarea ramane deschisa, mai ales celor pasionati de electronica:

Bujia cu scantei multiple este un mit, o chestiune de marketing sau functioneaza ?!

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Mi-am pus buji Brisk premium,scanteie globulara,bla,bla. Cei de la Lamborghini au asa ceva.Bun,hai sa le incerc.

Concluzii :

- pornire la rece...instant ! am si uitat ca am soc

-cresterea relantiului cu 300 rot/min :)

-nu imi dau seama daca trage la fel ca si cu cele iridium,dar trage foarte bine si foarte liniar

Acum nu stiu cat o sa tina dar deocamdata sunt foarte multumit de ele :)

 

n-ai bre soc, ai fast idle :D

 

in alta ordine de idei de unde le-ai luat? le-as incerca si eu de curiozitate! :D

 

 

 

asa stiam si eu ca scanteia alege drumul cel mai scurt! acum nah, o fi impartind energia primita in 3? nu prea cred! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator stress_L&P
deci pana la urma care ar fi mai bune pt un CBR, multi spark sau iridium ?

 

 

nu exista bujii multi-spark! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cu iridium e o discutie lunga. eu personal am folosit pe rf si pe mille. cele de pe rf au trecut de 30.000 si inca merg, cele de pe mille au de abia 15-16.000. altora le-au cazut dupa ~5000. eu banuiesc altceva, multi nu stiu ca bujiile se mai si curata si le-au schimbat pentru ca aveau carburatia un pic dusa cu altele cand s-au ancrasat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O bujie trebuie sa aiba cifra termica corespunzatoare. Altfel ori se incalzesc prea tare electrozii sau chiar se topesc, ori se afuma.

Restul caracteristicilor afecteaza doar uzura bujiei in timp. Nu obtii nimic schimband bujiile decat in situatia in care vechile bujii nu functionau corect.

Bujiile se curata singure de la temperatura. Nu se curata cu peria de sarma. La cele cu electrozi de iridiu nici macar nu se masoara distanta dintre electrozi cu o lera obisnuita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O bujie trebuie sa aiba cifra termica corespunzatoare. Altfel ori se incalzesc prea tare electrozii sau chiar se topesc, ori se afuma.

Restul caracteristicilor afecteaza doar uzura bujiei in timp. Nu obtii nimic schimband bujiile decat in situatia in care vechile bujii nu functionau corect.

Bujiile se curata singure de la temperatura. Nu se curata cu peria de sarma. La cele cu electrozi de iridiu nici macar nu se masoara distanta dintre electrozi cu o lera obisnuita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

bujiile se ard pe aragaz/cu lampa cu gaz daca le-ai innecat prea tare sau s-au ancrasat din cauza consumului de ulei/amestecului necorespunzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu creca nu. de fapt sigur nu.

ba cred ca da. de fapt sigur da . CO se refera in mod clar la continutul de octani al unui carburant ( se poate extinde discutia cu privire la octani) folosit la motoarele cu aprindere prin scanteie. cifra cetanica este continutul de cetani al unui carburant folosit la motoarele cu aprindere prin comprimare. in nici un caz un combustibil care are cifra cetanica ... nu o sa poata fi folosit la motoare cu aprindere prin scanteie , practic cetanii sunt responsabili de aprinderea amestecului carburant in raport cu presiunea si temperatura. octanul nu o sa faca treaba asta nici cu ordinul procuraturii :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu de mai mult de 10.000 km folosesc bujii NGK Iridium IX la mandra mea. Desi este pe carburatie, motorul merge perfect rotund si pot spune si ca are un consum scazut cu ele... cel mai putin am scos in jur de 3.7-3.8 la suta de km in mers constant cu o viteza medie de 80 km pe ora. Sunt foarte multumit de ele, si nu a fost nevoie sa le schimb si nici nu o sa fac aceasta operatiune prea curand. Singurul dezavantaj ar fii pretul, cred ca am dat 150 ron pe 2 bucati, dar sper sa tina cat mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto

Mesaj completat

o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto

nu de alta dar am avut o problema acum vreo 2 saptamani ,imi murea motorul in mers si cand am scos bujiile nu erau cele care trebuiau motocicletei,si sunt curios daca asta era cauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...