Dan Cata Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 louis.de Cand dai sa pornesti mobra is reci, apoi devin calde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 (editat) louis.de Cand dai sa pornesti mobra is reci, apoi devin calde Dc nu ii explici la om care e faza cu "bujii reci si bujii calde" ? Faza sta in felul urmator : pune bujiile recomandate de constructor si numai de acelea,nu umbli tu iarna sa ai nevoie de bujii mai calde sau in africa sa ai nevoie de bujii mai reci,una peste alta sunt de acord ca is multe contrafacute iar solutia e simpla : cumpara marci mai putin cunoscute dar de calitate si anume :NGK are mai multe sanse sa fie contrafacut,tu pune de ex denso,champion care sunt marci ok dar sunt mult mai putine sanse sa fie contrafacute,aceasi regula si la uleiuri : Motul cel mai cunoscut....aceasi regula ca si la bujii. Sa fiu on-topic pune bujii recomandate de constructor,daca ai probleme in continuare schimba marca , daca tot ai probleme inseamna ca e de la altceva. Referitor de la ce anume vine bujie rece respectiv calda : temperatura la care bujia poate sa se autocurate aceasta este temperatura la care se face referire adica cu cat temperatura la care se autocurata este mai mare cu atat bujia este mai rece si viceversa. Editat Mai 7, 2012 de Atti the Hun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 De fapt bujiile reci transfera mai multa caldura de la electrod spre chiulasa, iar cele calde mai putina. In acelasi motor o bujie mai rece decat e necesar va functiona la temperatura mai mica si nu se va curata. Una mai calda decat trebuie se va supraincalzi, va crapa izolatia electrodului sau se vor topi electrozii. Trebuie folosite doar bujii recomandate sau echivalente. Bujii cu o clasa mai reci se pun doar cand motorul are modificari serioase nu minore gen filtru sau toba schimbate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 (editat) Pentru explicatii mai amanuntite intra aici. Ideea de baza este ca un motor care produce multa caldura (cum ai tu) si automat multa putere, are nevoie de o bujie care se incalzeste mai greu, adica de o bujie mai rece. Numarul trecut pe bujiile NGK cu cat este mai mare, cu atat este mai rece bujia respectiva. Eu am folosit pe motorul meu o bujie mai rece 9 si motorul nu prea functiona cum trebuie (trebuia sa merg cu el mai turat, racing adica ca sa mearga bine)asa ca am bagat o bujie mai calda cu o clasa, 8 adica si acum merge mai bine cand merg normal cu el (dar cand ma dau la el nu mai fuge atat de tare...asa e in viata, nu poti sa le ai pe toate). Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda! Editat Mai 7, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda! nu-i buna concluzia. trebuie bujie de cifra termica prescrisa. Cat spune producatorul motorului, dinala pui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 In mod normal asa este, insa lucrurile se schimba cand doresti anumite performante de la motorul tau. Niciun producator nu o sa-ti spuna cum sa tunezi motorul sau cum sa-l intretii in momentul in care uzura acestuia este avansata. De exemplu, ca sa elimini din depunerile de calamina din interiorul unui motor trebuie sa pui o bujie mai calda! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Calamina fiind numa pe capu pistonului si a supapelor? Atunci desfaci motorul si il cureti. Nu am auzit pe nimeni sa puna alta bujie ca sa scape de calamina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Calamina in exces se curata alternand mersul linistit cu forja si folosind benzina aditivata. Nici eu n-am auzit de folosirea bujiilor mai calde in scopul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda! eu zic asa: motor mare - pui ce zice-n manual motor mic - pui ce zice-n manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 EPIC Calamina in exces se curata alternand mersul linistit cu forja si folosind benzina aditivata. Nici eu n-am auzit de folosirea bujiilor mai calde in scopul asta. Am mai auzit de o metoda, sa pulverizezi apa in admisii in timp ce merge motorul, nu cu galeata... da asa mai putina; din cauza diferentei mari de temperatura dintre apa si ce e in camera de ardere, s-ar desprinde calamina si s-ar duce afara pe evacuare. Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par Mai degraba as curata pistoanele/supapele cu ultrasunete... De fapt as schimba motoru cu totul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 o chestie pe care-am observat-o. doua bujii diferite, una da scinteie mult mai vizibila, ca intensitate si culoare. ceva diferente tre' sa fie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Distanta intre electrozi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilelsan Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Se baga calgon (pastile) in rezervor, da nu multe, cat sa mai incapa si putina benzina in rezervor. EPIC Am mai auzit de o metoda, sa pulverizezi apa in admisii in timp ce merge motorul, nu cu galeata... da asa mai putina; din cauza diferentei mari de temperatura dintre apa si ce e in camera de ardere, s-ar desprinde calamina si s-ar duce afara pe evacuare. Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par Mai degraba as curata pistoanele/supapele cu ultrasunete... De fapt as schimba motoru cu totul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Distanta intre electrozi? m-am gindit si eu dar poate nu e numai asta. o fi si facaturile astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Prin tot ce s-a zis, esti cu lectia invatata in cateva cuvinte "ce spune manualul si NUMAI ce zice manualul",daca nu merge o marca,incerci alta cum ti-am zis din cauza ca nimic numai e "original" cum era pe vremuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par Din ce am mai citit eu se pare ca nu e trasa de par deloc ideea,fenomenul se observa si in cazul motoarelor care ard si HHO rezultand si ceva apa. Referitor la bujii, dupa cum s-a spus aparent e simplu te uiti in manual si vezi ce trebuie , de multe ori in manuale is date 3 tipuri de bujii una standard, una mai rece si una mai calda in functie de modul si mediul in care folosesti motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 HHO ? Lasa ca intra destui vapori de apa cand ploua. Oricum n-o sa fie niciun motor perfect curat, cu capetele pistoanelor lucitoare mai mult de cateva sute de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snickers Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 louis.de Cand dai sa pornesti mobra is reci, apoi devin calde De ce esti ironic?asta stiam si eu. Ok,am inteles - multam fain de indrumari.Asphalt Uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Calamina fiind numa pe capu pistonului si a supapelor? Atunci desfaci motorul si il cureti. Nu am auzit pe nimeni sa puna alta bujie ca sa scape de calamina De scapat total nu scapi, dar se elimina din ea! La motoarele uzate este recomandat sa se creasca temperatura bujiilor cu o clasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 (editat) De scapat total nu scapi, dar se elimina din ea! La motoarele uzate este recomandat sa se creasca temperatura bujiilor cu o clasa. la motoarele uzate este recomandata RK! si o spun din proprie experienta cu actualul meu motor!poti sa te si caci in el daca papa ulei grav. Editat Mai 7, 2012 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snickers Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 la motoarele uzate este recomandata RK! si o spun din proprie experienta cu actualul meu motor!poti sa te si caci in el daca papa ulei grav. Nu papa ulei deloc,adica RK mai detaliat ..... ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Pe site-ul NGK scrie ca trecerea de la o bujie data la una cu o cifra mai rece se face doar in cazul unui tuning care adauga 100CP. Daca se refera probabil la o masina cu 4 cilindri, ar fi justificat la un tuning care aduce un plus de 25CP/cilindru. O asemenea crestere de putere o obtii cu cresterea compresiei, atunci poti arde eficient un combustibil cu CO mai ridicat => mai multa caldura. Sau supraalimentare cu turbina, oricum iese un exces de caldura. La 2T am mai auzit ca ar merge o bujie o treapta mai rece cand mergi gen autostrada, adica mult timp cu gazul la maxim, ceea ce e oricum un regim distructiv pentru un 2T. Poate o diferenta de o treapta la motoare ce merg iarna in Siberia fata de cele ce merg la ecuator, desi la 450grade in cilindru prea mica diferenta fata de ce e afara. Si toate astea la motoare racite pe aer, ca la cele racite cu lichid nu exista nicio justificare sa schimbi bujia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Nu papa ulei deloc,adica RK mai detaliat ..... ? ai raspunsesem lui Dany la mine a trebuit segmentat motorul.la tine daca nu maninca ulei nu e nevoie. RK =reparatie capitala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_eugen Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 Porneste greu , nu merge rotund , consuma mult , nu accelereaza cand trebuie sau merge bine numai intr-o anumita gama de turatie ! Revenint la titlul topicului , variantele Iridium sunt cu mult peste celelalte indifent ca ar avea 2/4 / jdemii de contacte anod . Pornire perfecta , consum mic , nu necesita incalzire , accelerare f buna in orice regim de turatii ... Pentru cei care au 1-2 bujii chiar se merita , tinand cont de faptul ca la auto iridium-urile rezista cam 90.000 , la moto sunt cma 40.000 - 60.000 , in functie de cum sunt folosite , iar pentru 4 bujii trebuie sa stai bine cu banii ( setul de 4 depaseste 200 ron ) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 ba cred ca da. de fapt sigur da . CO se refera in mod clar la continutul de octani al unui carburant ( se poate extinde discutia cu privire la octani) folosit la motoarele cu aprindere prin scanteie. cifra cetanica este continutul de cetani al unui carburant folosit la motoarele cu aprindere prin comprimare. in nici un caz un combustibil care are cifra cetanica ... nu o sa poata fi folosit la motoare cu aprindere prin scanteie , practic cetanii sunt responsabili de aprinderea amestecului carburant in raport cu presiunea si temperatura. octanul nu o sa faca treaba asta nici cu ordinul procuraturii i-ai bagat in ceatza cu asta. MAS si MAC. ))))) o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto Mesaj completat nu de alta dar am avut o problema acum vreo 2 saptamani ,imi murea motorul in mers si cand am scos bujiile nu erau cele care trebuiau motocicletei,si sunt curios daca asta era cauza e honda, e normal sa faca asa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.