Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

esti sigur ca stii ce vorbesti? Ia cauta tu si spune-mi cite din ele gasesti:

- W20MP-U

- U27ETR

- U27ESR-N

- X24ESR-U

- W9LMR-US

- W20FPR-U

 

 

Eu am gasit bujiile denso de care am avut nevoie la cineva care aducea piese auto si aveau cam toata gama denso. Acum ar fi chiar culmea sa stau eu sa iti caut. Dar te asigur ca sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

bujiile iridium sunt be toata jena, am dat 60 de ron pe una si dr-ul meu de 350 nu merge cu nimic mai bine decat ngk-ul ce il avea inainte. in veci altu iridium. se ancraseaza exact la fel. iar chestia cu 10000de km e pt fazani. eu am invatat la facultate ca o bujie mediocra trebuie sa mearga cam 20000km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

stie cineva ce bujii pot sa pun pe un 636 din 2002?

ma refer aici la marca DENSO,care inteleg ca sunt mai rezistente decat NGK .si de unde as putea cumpara?

multumesc.

 

stie cineva ce bujii pot sa pun pe un 636 din 2002?

ma refer aici la marca DENSO,care inteleg ca sunt mai rezistente decat NGK .si de unde as putea cumpara?

multumesc.

acum eu am NGK CR9E echivalentul DENSO=?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ngk: cr9e (normala), cr9ek (dublu electrod), cr9eix (iridium)

 

denso: U27ESR-N (normala), IU27 (iridium)

salut !

 

este sesizabila activitatea bujiei cu un electrod fata de cea cu doi electrozi ?

 

intreb pentru ca am un gsxf , bujie cu doi electrozi, daca merg pe bujii cu un electrod, o sa-mi para rau ?

 

mulumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

office@revizieOPEL.ro

ei pot aduce cam orice bujie de la denso atita timp cit importatorul (trost) o poate aduce.

 

producatorii de mobra care recomanda bujie multielectrod se lauda cu o camera de ardere special conceputa pt multielectrod. eu personal cred ca e mult marketing ca pina la urma si una multielectrod tot o scinteie da la un moment dat. incearca si tu cu una normala si vezi cum merge, la mine merge identic si cu standard si cu multielectrod, asta spre deosebire de masina care nu merge decit cu standard (la masina daca pun multielectrod imi da erori la aprindere si sta becul de check engine aprins)

 

la denso varianta multiground e cu cod ETR, dar vezi ca gasesi catalog online la denso pe site inclusiv de crossreference

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema este ca nu imi porneste !!!

prima pornire a fost sa-mi cumpar bujii noi, dar, am gasit un topic cu pornirea la gsxf primavara , l-am citit si am inteles ca asta este meteahna lor primavara ; o sa incerc maine sa le curat , si mai vad ...

 

multumesc, XorX !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare la toti bikerii,m-am gandit sa deschid acest topic cu privire la bujiile pe care le folosim.Eu sunt in dilema cu ele m-am interesat ici colo dar n-am gasit un raspuns concret.Ce bujii folositi ce fel si de care (calde sau reci)Cum imi dau seama daca sunt calde sau reci?Eu folosesc buji NGK CR9E la 34 ron /buc acum nu stiu daca sunt calde sau reci,desi am probleme cu ele,unii spun ca ar fi contrafacute;chinezarii.Sunt cele cu iridium CR9EIX care costa dublu,acum care sunt indicate sa le folosesc,unii spun ca nu am de ce sa dau o gramada de bani pentru ca nu folosesc mobra intenziv,adica pe pista si la turatii mari ( 10000rpm ).Acum nu stiu ce fel de bujii sunt indicate ieftin sau scump?.Motocicleta detinuta Suzuki GSX-R 600 an fab. 1998.Ma ajuta cineva si pe mine?Asphalt Uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

louis.de

 

Cand dai sa pornesti mobra is reci, apoi devin calde ;)

Dc nu ii explici la om care e faza cu "bujii reci si bujii calde" ?

 

 

Faza sta in felul urmator : pune bujiile recomandate de constructor si numai de acelea,nu umbli tu iarna sa ai nevoie de bujii mai calde sau in africa sa ai nevoie de bujii mai reci,una peste alta sunt de acord ca is multe contrafacute iar solutia e simpla : cumpara marci mai putin cunoscute dar de calitate si anume :NGK are mai multe sanse sa fie contrafacut,tu pune de ex denso,champion care sunt marci ok dar sunt mult mai putine sanse sa fie contrafacute,aceasi regula si la uleiuri : Motul cel mai cunoscut....aceasi regula ca si la bujii.

Sa fiu on-topic pune bujii recomandate de constructor,daca ai probleme in continuare schimba marca , daca tot ai probleme inseamna ca e de la altceva. Referitor de la ce anume vine bujie rece respectiv calda : temperatura la care bujia poate sa se autocurate aceasta este temperatura la care se face referire adica cu cat temperatura la care se autocurata este mai mare cu atat bujia este mai rece si viceversa.

Editat de Atti the Hun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt bujiile reci transfera mai multa caldura de la electrod spre chiulasa, iar cele calde mai putina. In acelasi motor o bujie mai rece decat e necesar va functiona la temperatura mai mica si nu se va curata. Una mai calda decat trebuie se va supraincalzi, va crapa izolatia electrodului sau se vor topi electrozii.

Trebuie folosite doar bujii recomandate sau echivalente. Bujii cu o clasa mai reci se pun doar cand motorul are modificari serioase nu minore gen filtru sau toba schimbate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru explicatii mai amanuntite intra aici.

Ideea de baza este ca un motor care produce multa caldura (cum ai tu) si automat multa putere, are nevoie de o bujie care se incalzeste mai greu, adica de o bujie mai rece.

Numarul trecut pe bujiile NGK cu cat este mai mare, cu atat este mai rece bujia respectiva.

Eu am folosit pe motorul meu o bujie mai rece 9 si motorul nu prea functiona cum trebuie (trebuia sa merg cu el mai turat, racing adica ca sa mearga bine)asa ca am bagat o bujie mai calda cu o clasa, 8 adica si acum merge mai bine cand merg normal cu el (dar cand ma dau la el nu mai fuge atat de tare...asa e in viata, nu poti sa le ai pe toate).

 

Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda!

nu-i buna concluzia.

 

trebuie bujie de cifra termica prescrisa. Cat spune producatorul motorului, dinala pui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal asa este, insa lucrurile se schimba cand doresti anumite performante de la motorul tau. Niciun producator nu o sa-ti spuna cum sa tunezi motorul sau cum sa-l intretii in momentul in care uzura acestuia este avansata.

De exemplu, ca sa elimini din depunerile de calamina din interiorul unui motor trebuie sa pui o bujie mai calda!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calamina fiind numa pe capu pistonului si a supapelor? Atunci desfaci motorul si il cureti. Nu am auzit pe nimeni sa puna alta bujie ca sa scape de calamina :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzie: motor mare - bujie rece, motor mic bujie calda!

eu zic asa:

motor mare - pui ce zice-n manual

motor mic - pui ce zice-n manual

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

EPIC :laugh:

 

Calamina in exces se curata alternand mersul linistit cu forja si folosind benzina aditivata. Nici eu n-am auzit de folosirea bujiilor mai calde in scopul asta.

Am mai auzit de o metoda, sa pulverizezi apa in admisii in timp ce merge motorul, nu cu galeata... da asa mai putina; din cauza diferentei mari de temperatura dintre apa si ce e in camera de ardere, s-ar desprinde calamina si s-ar duce afara pe evacuare.

 

Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par :) Mai degraba as curata pistoanele/supapele cu ultrasunete... De fapt as schimba motoru cu totul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o chestie pe care-am observat-o.

doua bujii diferite, una da scinteie mult mai vizibila, ca intensitate si culoare.

ceva diferente tre' sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se baga calgon (pastile) in rezervor, da nu multe, cat sa mai incapa si putina benzina in rezervor.

 

 

EPIC :laugh:

 

 

Am mai auzit de o metoda, sa pulverizezi apa in admisii in timp ce merge motorul, nu cu galeata... da asa mai putina; din cauza diferentei mari de temperatura dintre apa si ce e in camera de ardere, s-ar desprinde calamina si s-ar duce afara pe evacuare.

 

Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par :) Mai degraba as curata pistoanele/supapele cu ultrasunete... De fapt as schimba motoru cu totul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...