sebibv Postat Octombrie 18, 2016 Share Postat Octombrie 18, 2016 Credeam ca am postat intamplarea de acum cateva zile...in fine eram cu mobra aproape de casa, pe niste stradute micute. Ma apropii de o intersectie, trecere de pietoni, un mos pe trecere. Parca mi-a mirosit ca nu vrea sa treaca dar opresc (carnetul e al meu, nu vreau sa-l imprumut politailor). Eu: ..... (oprit) El: .... nimic, nici macar nu se uita la mine Eu:...claxon scurt si ii fac semn cu mana politicos sa treaca El:... imi face semn ca nu vrea sa treaca Eu: plec de pe loc si ma opresc langa el, ridic viziera: De ce nu treceti? El: A...dar nu vreau sa trec. Eu: pai de ce stati pe trecere? El: pai ma uitam in partea celalalta ca sa ma asigur ca atunci cand iesiti nu vine nimeni!!! Eu: (WTF...in gand). Stiti, daca e politia in zona, orice sofer ar ramane fara permis daca ar trece! El: A, nu, fi-ti fara grija ca nu trec, deci nicio problema Eu: Nu conteaza, tot ati lasa pe cineva fara permis. El, A, da? Atunci ma urc pe trotuar.... Asa a facut dar statea tot ca si cum ar vrea sa treaca.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 18, 2016 Share Postat Octombrie 18, 2016 Trebuia sa-l ajuti sa traverseze, cu forta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Octombrie 18, 2016 Share Postat Octombrie 18, 2016 Din pacate din cauza unui nehotarat ca asta era sa pic exameul pentru A anul trecut. Am vazut maimuta in apropiere de trecere, nu era cu fata, ci intors sau chiar cu spatele. S-a hotarat brusc sa treaca si a pus piciorul pe zebra. Daca as fi franat la vreo 40KM/h in curba si fara experienta eram sigur varsat. Instructorul mi-a zis ca mergeam un pic cam tare dar ca nu as fi putut sa opresc. Acum nu stiu daca politaiul a vazut faza si a inteles ca am procedat corect (fara sa franez ca boul) ori chiar a ratat-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aurex Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Salut! Incepator , mobra si permis A de 2 luni si jumatate ,3000 km cu mobra in perioada asta (inca fac naveta cu ea la servici).Nu mai sunt chiar adolescent , conduc auto de 21 ani. Azi dimineata , pe Uverturii (Buc.s6) , plecand de la semafor Apusului pe banda 1 ...mergem in spatele unui Volvo S80 si ma tot uitam la el cat de obosit/lovit era. Strada se cam ingusteaza la 1 banda si 1/2 asa ca am ramas in spatele lui. Masina din fata lui da semnal stanga , se opreste pt.viraj la stanga, strada se largeste iar Volvo accelereaza si se baga pe dreapta sa depaseasca. Eu dupa el , in usoara acceleratie. In 5 m Volvo se hotaraste sa faca dreapta pe o straduta chiar cand era inca in dreptul celui care vira la stanga. Normal , nu mai are timp de semnal , doar frana...nu conteaza , vina e doar a mea , el franeaza , incerc si eu .... Acum , afara era 3 sau 4 grade , iar strada era spalata/udata ... Multe nu mai stiu , doar cred ca imi amintesc ca nu am avut aderenta nici cat sa incarce furca , cred ca furca s-a comprimat in bara lui...ABS nici vorba sa intre...Cert e ca m-am trezit pe jos , nu sub mobra , ea a cazut inaintea mea. Tind sa cred ca eu am plecat spre in fata , am intrat perfect perpendicular in bara lui , "decolarea" a fost intrerupta brutal de contactul OOlelor cu rezervorul . Nu stiu daca am cazut sau am ramas in picioare , nu cred ca impactul a fost foarte dur , mobra a cazut pe stanga, imi aduc aminte doar cand o ridicam. Daune mobra vizibile : cateva zgarieturi superficiale pe semicarena stanga si o mica pata de contact pe top box. In rest ...crashbar-ul sa traiasca. Daune personale : OO-le chiar flagelate , durere destul de acuta si acum , la 4 ore dupa. Dupa ce s-a asigurat ca sunt ok , omul a plecat linistit , nu s-a impacientat de masina ( se vedea urma perfect dreapta a rotii in bara - nu sparta sau indoita (oricum revenise plasticul) ci doar crapaturi zdravene in vopsea). Am mai ramas vreo 20 min la fata locului sa evaluez starea mea si a motorului ...dupa care am plecat la servici. Problema este ca am luat mainile de pe ghidon de cateva ori si imediat incepe sa vobleze. Nu pare sa traga st-dr , dar din 10 incercari , de 8 ori a intrat in voblaj. La viteze mici , maxim am incercat la 60. La fiecare semafor pana am ajuns am comprimat furca de multe ori , nu exista urma de ulei pe jambe , sunt perfect uscate. Precizare necesara : mobra e Honda CBF 600 SA 2005 , cauciucurile sunt DOT 11 (nu dati cu pietre, am fost sfatuit sa le schimb , dar am fortat). Sunt atat de strain de ce inseamna suspensie moto/furca incat nu stiu cum as putea sa-mi dau seama daca e afectata sau cat e de afectata. Clar , pare sa se fi intamplat ceva ...cum pot afla daca/ce s-a intamplat? Va rog sa ma scuzati pentru postul lung si multumesc de eventualele sugestii catre un biet incepator cu OO albastre-vinete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 (editat) Cauta alta mobra la fel ca a ta si masoara distanta la furca, de la un punct fix (gen motor) la fiecare jamba a furcii. Dupa aia masoara si la tine si compara... Posibil sa nu fie indoita furca, doar fortata in jug. Bine ca ai scapat intreg. Anvelope vechi, frig, umezeala... reteta perfecta pt accident. Editat Octombrie 19, 2016 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogO. Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 (editat) i-ai luat si tu datele? ai sunat/fost la politie sau l-ai lasat sa plece asa, pur si simplu? la spital ai fost si tu, sa-ti verifice barbatia? ca presupun ca nu-i ok sa faci omleta in halul asta... Editat Octombrie 19, 2016 de gogO. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eek! Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Poate esti sub impresia incidentului si motocicleta nu vobleaza de fapt, nu te impacienta, plimb-o pe indelete seara prin parcarea vreunui supermarket inchis si vezi daca e ok. Nu vad de ce ar fi o problema cu anvelopele cu DOT11, dupa 5 ani anvelopele sunt perfect ok. Inspecteaza atent partea din fata a mobrei, anvelopa, furca, posibil ca voblajul sa ti se para, oualele albastre ar trebui sa fie mai sensibile . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Nu vad de ce ar fi o problema cu anvelopele cu DOT11, dupa 5 ani anvelopele sunt perfect ok. Nu toate. De obicei li se intareste compozitia dupa 2-3 ani si, chiar daca mai au profil, nu mai au aderenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 (editat) @EEK! si eu care am fost fraier si am ascultat de TOTI din jurul meu care au zis ca 4 ani e maxim daca mergi altfel decat duminica pana la biserica si inapoi. @initiator: fa o investitie in siguranta ta si du-te la un service. ori la reprezentanta Honda, ori la unii de care mai auzi aici pe forum. furca stiu ca poate fi indoita suficient de usor incat sa nu te prinzi tu cu ochiul liber dar incat sa faca probleme (de ex voblaj). Editat Octombrie 19, 2016 de XaeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Verifica marginile jantei, posibil ca din cauza impactului sa se fi deformat foarte putin, insesizabil cu ochiul liber (suspenda roata fata si roteste-o mai repejor cu mina, pune linga jamba un deget care sa atinga subtil...apoi repeta si pe partea cealalalta...vei simti orice denivelare a jentii). Si...ar mai fi cite ceva de verificat...dar, incearca asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 (editat) si la mine intra in voblaj usor, mai accentuat cand este top case-ul montat. incearca sa vezi daca mai face fara top case si oricum, daca nu este furca stramba, mi-a soptit cineva ca ar fi din cauza rulmentilor de jug. daca doresti, ne putem vedea pt masuratori, dar numai ca, acum se afla intr-un garaj prin comuna tunari, deci va trebui sa ne deplasam acolo. Editat Octombrie 19, 2016 de george_p Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 Avon zic dupa 5 sau 6 ani.... Pastrate in conditii ideale poate. Altfel, pe strada, cred ca in 4-5 ani sunt deja tari. Se mai inmoaie la cald, asfalt fierbinte, temperaturi mari afara... dar nu e cazul acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eek! Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 http://www.michelinman.com/US/en/help/do-I-need-new-tires.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 http://www.michelinman.com/US/en/help/do-I-need-new-tires.html cand o sa gasesti un ghid asemanator special pentru moto, sa ne anunti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogO. Postat Octombrie 19, 2016 Share Postat Octombrie 19, 2016 cand o sa gasesti un ghid asemanator special pentru moto, sa ne anunti. au si pt moto http://motorcycle.michelinman.com/advice/buying-guide/when-should-i-change-my-tires Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Octombrie 20, 2016 Share Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Caz concret: Michelin Anakee 2 DOT 2013, motocicleta tinuta in garaj. Fata uzata asimetric, spatele ar mai fi tinut minim 5000 km la cum arata profilul. Schimbate anul acesta pentru ca spatele fugea pe acceleratie si se bloca pe franare, mai ales pe ud, desi nu am observat vizual semne de imbatranire (am mai avut Anakee 2 si s-au comportat excelent pe asfalt ud pana au ajuns la limita cu profilul). Ghidul pentru moto pare a fi copiat in parte dupa cel pentru auto, altfel nu vad de ce s-ar mentiona roata de rezerva sau triunghiul reflectorizant. Editat Octombrie 20, 2016 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aurex Postat Octombrie 20, 2016 Share Postat Octombrie 20, 2016 (editat) Multumesc tuturor de feedback. Ieri am fost prins toata ziua (si un pic suferind) , nu am avut cand sa analizez ...insa m-am intors cu ea acasa iar azi sunt tot pe 2 roti la servici... Deci: Cauta alta mobra la fel ca a ta si masoara distanta la furca, de la un punct fix (gen motor) la fiecare jamba a furcii. Dupa aia masoara si la tine si compara... Este o varianta pe care am sa incerc sa o pun in practica... i-ai luat si tu datele? ai sunat/fost la politie sau l-ai lasat sa plece asa, pur si simplu.. Nu aveam de ce ...eu eram singurul vinovat , iar omul era interesat de starea mea...intre timp, azi dimineata am mers din nou in spatele lui , in acelasi loc . Am pastrat o distanta mai mare... Verifica marginile jantei, posibil ca din cauza impactului sa se fi deformat foarte putin, insesizabil cu ochiul liber (suspenda roata fata si roteste-o mai repejor cu mina, pune linga jamba un deget care sa atinga subtil...apoi repeta si pe partea cealalalta...vei simti orice denivelare a jentii). Si...ar mai fi cite ceva de verificat...dar, incearca asta! Am facut aseara verificarea de care spui . Nu este nimic in neregula cu janta.e destul de clar ca impactul nu a fost destul de puternic pentru a se intampla ceva cu janta...A fost un contact "elastic" , janta nu a ajuns in contact cu nimic solid. Furca s-a comprimat impingand in bara , nu a apucat sa se incarce pe frana , bara a absorbit si ea forta deformandu-se elastic , iar intre elemente a fost cauciucul , care a absorbit si el... Contactul dintre motocicleta si bara masinii a fost exclusiv , cred , prin intermediul cauciucului. Nu se vede nici o urma pe janta ( vopseaua ei e intacta si e curata , s-ar vedea orice mic contact cu corp strain). incearca sa vezi daca mai face fara top case si oricum, daca nu este furca stramba, mi-a soptit cineva ca ar fi din cauza rulmentilor de jug. daca doresti, ne putem vedea pt masuratori, dar numai ca, acum se afla intr-un garaj prin comuna tunari, deci va trebui sa ne deplasam acolo. Multumesc mult de intentie , George. Cred ca e mai complicat pe vremea asta . Daca nu ma lamuresc ... te contactez pentru verificari. In alta ordine de idei , un coleg care are motor s-a uitat si el la ea si nu a vazut nimic in neregula , in primul rand ca nu a crezut ca moto a ajuns pe jos ...pentru ca nu se vede intr-adevar nici o urma pe ea de incident. In schimb , el mi-a spus ca i se pare ca roata spate nu ar fi aliniata corect dupa intinderea lantului. Voblajul il observasem inainte de incident si ii spusesem de el , dar mi se pare ca facea doar in anumite conditii....ieri ,dupa incident , mi-a facut la aproape fiecare inecrcare. Azi de dimineata , am incercat si la viteze mai mari si face la fel...nu chiar de fiecare data , dar aproape. Am mai inspectat vizual cu el si limitatoarele de cursa a ghidonului de pe jug , nu se vede nici o urma de lovitura sau ceva mai puternic... Azi , gandindu-ma "la rece" si mai analitic , bunul simt "tehnic" imi spune clar ca nu avea ce sa se intample dupa forta si imprejurarile impactului....dar , cum spuneam , suspensia fata moto este o necunoscuta pentru mine (la fel si fragilitatea/soliditatea ei) ...si de aceea as vrea sa ma asigur de integritatea ei. Probabil ca trebuie sa ajung cat de curand la un service sa fac toate verificarile ....numai de-as gasi unul care sa stie ce face. Multumesc inca o data de feedback...forumul traieste. Editat Octombrie 20, 2016 de Aurex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Octombrie 20, 2016 Share Postat Octombrie 20, 2016 Nu cred ca topcase-ul provoaca voblaj la viteze mici, iar daca sunt dusi rulmentii de jug se observa pe franare. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogO. Postat Octombrie 20, 2016 Share Postat Octombrie 20, 2016 In 5 m Volvo se hotaraste sa faca dreapta pe o straduta (...) Normal , nu mai are timp de semnal , doar frana Nu aveam de ce ...eu eram singurul vinovat , iar omul era interesat de starea mea... cum zici tu, ca pan' la urma-s *oaiele tale... tu sa fii fericit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 (editat) In trafic un mosulete mergea cu ambele oglinzi pliate ...ma pun langa el ii fac semn daca nu cumva ii trebuie sa le foloseasca si incepe sa urle : "ce ba n-ai loc de mine?" Editat Octombrie 26, 2016 de Ribo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 Avea replica pregatita de mult timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 Pe restul le-a uitat ) Probabil s-a panicat si nici n-a mai ascultat ce-i zici, a crezut ca te iei de el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 sa vezi fata de tamp pe ei, stiind ca nu folosesc semnalul neam, cand le spui ca nu le functioneaza.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 (editat) Mosul le pliase pentru a diminua rezistenta aerodinamica si a consuma mai putin. Oricum campul vizual se ingusteaza cu varsta si nu-i folosesc, asa macar nu te astepti sa te vada in oglinda si esti pregatit sa iti taie fata Editat Octombrie 26, 2016 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Octombrie 27, 2016 Share Postat Octombrie 27, 2016 Acelasi scenariu cand eram cu conserva in spatele unui tico long time ago.... Am mers 5km in spatele lui sa vad daca arunca un ochi sa vada ca ii lipsesc ... Concluzie : NICIO treaba. » Post actualizat in 27 Oct 2016 09:32Mosul le pliase pentru a diminua rezistenta aerodinamica si a consuma mai putin. Oricum campul vizual se ingusteaza cu varsta si nu-i folosesc, asa macar nu te astepti sa te vada in oglinda si esti pregatit sa iti taie fata Era RACHETA ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.