B.B. Postat Iulie 27, 2012 Share Postat Iulie 27, 2012 (editat) Bah, chestia asta cu "mi-e frica de ea" nu e buna deloc. Nu o sa ajungi niciodata sa faci ceva cu motocicleta sau sa inveti ceva. Pentru ca ti-e frica. Si cand o sa dai prima oara cu ea de pamant o sa-ti fie si mai frica. Orice om invata mai usor gradual, progresiv. Eu am avut 50cc, apoi 125 apoi 600 acum am 750. Am multi km la activ cu moto. La fiecare pas in sus motocicleta noua mi-a inspirat teama stii cat? Cateva zile, maxim 100km, dupa care m-am adaptat imediat. Acum "fac tumbe" cu orice motocicleta imi dai pe mana. Si mi-a venit usor pentru ca aveam reflexele deja formate cu cele mai mici. Am cazut cu toate. Cand am trecut de la 50cc la 125 (2T) imediat am sesizat diferenta de puetere dar ciclistica era la fel. Mi s-a adaptat mana dreapta imediat, in cateva zile. Cand am trecut la enduro de 600 s-a schimbat puterea iar, dar ciclistica foarte putin, am sarit de la 20 de cai la 50. In schimb s-au imbunatatit franele si am inceput sa ma obisnuiesc cu ele. Apoi am trecut la enduro-touring tot de 600. De data asta s-a schimbat mult masa motocicletei, de la 150kg am trecut la 200+, cand am luat-o mi s-a parut si greu de impins pe loc. Dar m-am adaptat imediat. Apoi anul trecut am trecut la sport touring si 100 cai. Diferenta imensa de putere, pozitie, ghidon, ciclistica, frane. Ooo, ce frane! Daca la inceput ma cam speria, m-am obisnuit cu ea imediat, in cateva zile. Ziceai de cumpatare, lol, eu cand mi-am luat Transalpul acum 4ani, am ajuns la 120 la ora numai in drumul scurt cat am dus-o acasa. Asta ultima, sport-touring (VFR750F) am luat-o anul trecut si dupa 4 zile dupa ce am luat-o am plecat cu ea intr-o excursie de 3300km. Excursie in care am mers cu 160-180 chiar 220 pe unele portiuni in germania, cu pasager si bagaje pe ea ca magarul. Te intreb, cam in cat timp o sa poti sa faci tu asta cu acel R1, sau ce o sa inveti tu cu el? Sau, de ce ti-ai luat motocicleta? Sa fii cul? Majoritatea dintre noi de aici ne-am luat motocicleta pentru ca ne place sa mergem pe 2 roti, fie ca ai 20 de cai sau 150. Asta in primul rand si apoi restul, cum arata moto, da bine la terasa, etc. Tu de ce ti-ai luat-o daca zici ca ti-e frica sa mergi cu ea? Iti face placere sa stai asa pe ea cu morcovu in poponeata, stiind ca intr-o situatie extrema care poate aparea oricand (iti franeaza o masina in fata brusc) o sa te fastacesti si o sa franezi cu sfatele, o sa incurci comenzile si o sa accelerezi incercand sa te tii de ghidon? Stapanesti la nivel de instinct fara sa gandesti maneta de ambreiaj sau cea de frana? Ti s-a dat mana asa repede cu finetea acceleratiei la o moto sport??? PLM. Editat Iulie 27, 2012 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator EduardS Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 (editat) Frumoasa mobra,sa o stapanesti sanatos si fara incidente!!! Si eu am fost ceva de genu tau,la 17 ani ,aveam Kawa zx9r,si tot nu am murit. Conteaza foarte mult cum stii sa te stapanesti. Restu e can can ,cum a mai scris cineva ..... Si uite cum la 21 de ani ,am motor de 1200 si nu am avut nici un incident in ultimu timp,prietenii cu care ma plimb ,poate sa iti confirme . In trecut am avut si eu multe accidente,unele mai urate ,altele mai usoare,dar intotdeauna m-am ridicat de jos,si am incercat sa invat din greseli. Teoria in momentu cand ai o faza aiurea ,este exact nula,in momentu acela,tot ce conteaza sunt reflexele.Parerea mea ,inainte de toate(cum a mai scris cineva) e sa iti exersezi reflexele. Cu un mers temperat si cu niste reflexe cat de cat,ai toate sansele ,sa ajungi cu bine acasa,ori de cate ori iesi cu mobra. Editat Iulie 29, 2012 de EduardS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Iulie 31, 2012 Share Postat Iulie 31, 2012 ...sincer imi e frica de el groaznic...nu cred ca o sa il duc vreodata la limita...vor trece multi ani pana sa merg cu motocicleta care o sa o am la vremea aia la limita... Astea-s tampenii! Asta e la fel ca aia, dezbraca-te ca nu iti fac nimic! Pui pariu ca in 2 luni iti cresc ouale, te simti stapan pe tine, crezi ca ai invatat motocicleta, si-i dai blana? Si exact inainte sa o trantesti de pamant, ai sa-ti doresti sa fi stiut cum sta treaba cu livrarea puterii in curbe, cum e cu aderenta, cum e cu gumele reci/calde, cum e franarea de urgenta.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Iulie 31, 2012 Share Postat Iulie 31, 2012 hai ca ati inceput toti sa fiti mai constructivi si mai la obiect desi mai e si flaming-ul obsinuit printe posturi. si eu am mers foarte cumpatat prima luna cat m-am obisnuit cu mobra si nu am intrat in nicio belea. abia pe urma cand am inceput sa cred ca stiu sa franez si cand sa ii dau gaz m-am bagat singur in situatii maro deci ce zice lumea e valabil, ti se urca vaporii la cap fara sa stii. @dodo foarte bine daca te-ai decis sa renunti la ea. cum ziceam, daca esti atat de interesat de look si chestiile astea, ia-ti un ducati(sper sa nu se ofenseze posesorii) ca astea arata si suna bine iar lista de chestii care le poti customiza e enorma, ai accesorii de toate felurile, poti sa bagi bani in ea cam de juma de audi. gasesti monstere de la 60 de cai in sus, in functie de ani/versiune, ai si tu o pozitie mai omeneasca pe ea(din nou, no offence posesorii de SS-uri) si nici nu o sa te pandeasca ca R1 sa ti-o traga irecuperabil. si iti zic astea doar pentru ca te vad atras mai mult de latura asta a motociclismului. vad totusi ca ai o predispozitie catre SS-uri, aici fiind mai greu sa gasesti ceva la fel de practic. pana la urma, indiferent pe ce cale o sa o apuci o sa te prinda si microbul adevarat al motociclismului, riding-ul. atunci sa te tii bine. astia care tot sustineti ca v-ati urcat verzi pe mobre de 150 de cai si nu ati avut nicio treaba, pun pariu ca nu sunteti la fel de abili ca unul care a mers pe ceva mult mai usor de stapanit fara frica. astea se pot demonstra doar pe niste serpentine sau circuit totusi dar doar pentru ca nu te-a omorat o mobra de 150 de cai, nu inseamna ca stii sa si mergi. doar ca ai reusit sa nu te bagi singur in rahat. pana la urma, pana la piata putem toti sa mergem cu orice motor, in schimb am vazut pe cheia cum se departa un prieten de mine cu un varadero(clar nu o mobra de ars pe viraje) doar din cauza ca omu stia ce trebuie sa faca. cred ca a ajuns acolo mergand 3 ani pe un zephyr de 50cp pe care l-a stors de tot ce putea. cred ca si cu zephyr-ul ala tot nu ma tineam dupa el. nu amestecati supravietuirea cu dezvoltarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat August 1, 2012 Share Postat August 1, 2012 (editat) Ma baiatule,baga-ti mintile-n cap si vinde motocicleta... Tu habar n-ai de motociclism si(cred) nici de capu` tau. Tu vrei sa-nveti cum se merge pe R1 `99 (LOL ) pe motociclism.ro ????Baga-ti mintile in cap! Editat August 1, 2012 de serious sam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodo Postat August 13, 2012 Autor Share Postat August 13, 2012 ...si am ajuns si la +2000 km ... ce pot sa zic , motocicleta e super ok , m-am acomodat cu ea , imi place ... si nu vreau sa o mai schimb curand.. au aparut si primele incidente... * mi-a iesit cineva brusc in fata , si am pus frana brusca cu roata de spate , mi-a facut un mic S pe asfapt...am avut viteza mica ..am scapat... * in treapta a 2a , la aprox 8.000-8.500 rot/min , nu stiu ce s-a intamplat , motocicleta s-a accelerat brusc si ... aici nu stiu daca a fost asa , eu spun ce am simtit , roata din spate parca a patinat , a dat putin motocicleta din poponeata...situatie terminata din nou cu bine.. * incident din care am iesit cu o rana in genunchi..am intors motocicleta pe o panta...aici lipsa de experienta si-a spus cuvantul...am intors-o pe partea gresita , nu am mai ajuns cu piciorul jos , iar cand am ajuns , nu am mai putut sustine greutatea motocicletei , asa ca am culcat-o pe o parte..ea a scapat neatinsa , in schimb genunchiul meu e stampilat putin.... ..sper sa va scriu si la +20.000 km , dar fara alte incidente in afara de astea de mai sus.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 de ce sa faci asa ceva ?! puterea mea de intelegere si empatie este depasita. in urma topicului aici de fata o sa ma fac Ultras si nici macar nu imi place fotbalul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) ...si am ajuns si la +2000 km ... ce pot sa zic , motocicleta e super ok , m-am acomodat cu ea , imi place ... si nu vreau sa o mai schimb curand.. au aparut si primele incidente... * mi-a iesit cineva brusc in fata , si am pus frana brusca cu roata de spate , mi-a facut un mic S pe asfapt...am avut viteza mica ..am scapat... personal nu ma joc cu frana spate decat la sub 70km/h, zici ca ai avut vit mica si s-a terminat cu bine; nu cred ca-i un obicei sanatos sa "sari" pe frana spate la viteze mari..intre noi fie vb, nu stiu cum unora le vine mai la-ndemana sa franeze cu piciorul cand maneta aia e asa.."la-ndemana" sfat: eu tin 2 degete MEREU pe maneta de frana, daca o "pazesti" castigi timp. * in treapta a 2a , la aprox 8.000-8.500 rot/min , nu stiu ce s-a intamplat , motocicleta s-a accelerat brusc si ... aici nu stiu daca a fost asa , eu spun ce am simtit , roata din spate parca a patinat , a dat putin motocicleta din poponeata...situatie terminata din nou cu bine.. poate ai dat intr-o groapa si ai facut manevra celebra "scapatul mainii in gaz", tu stii ce si cum, singura nu cred ca s-a accelerat..nu mai stiu daca stii sau daca a zis cineva, dar trebuie sa tii .."incheietura in jos", in caz de dai in vreo groapa sa nu accelerezi din greseala. repet, tu stii ce-a fost acolo, dar parerea mea e ca nu se accelereaza de nebuna. * incident din care am iesit cu o rana in genunchi..am intors motocicleta pe o panta...aici lipsa de experienta si-a spus cuvantul...am intors-o pe partea gresita , nu am mai ajuns cu piciorul jos , iar cand am ajuns , nu am mai putut sustine greutatea motocicletei , asa ca am culcat-o pe o parte..ea a scapat neatinsa , in schimb genunchiul meu e stampilat putin.... naspa ca nu ajungi calumea jos, macar de-ar fi asta prima si ultima cazatura! ..sper sa va scriu si la +20.000 km , dar fara alte incidente in afara de astea de mai sus.. Editat August 13, 2012 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Exerseaza plecari, franari pe asflat, nisip, ploaie si o sa te scape de multe belele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Am un sfat pentru tine. Lasa-i dracu pe astia si mergi te plimba, nu-i mai baga in seama, nu mai raspunde pe forum. Pana acum, jos palaria ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Rmh Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 monteazai niste crashpaduri,sigur o sa te tavalesti,dupa cum au spus si cativa in prima pagina,nu te grabi sa o aranjezi estetic,invata mai intai sa prinzi experienta,sa franezi etc,oricum o sa te tavalesti cu ea ,si nu cred ca o sa iti convina dupa ce ai aranjat-o incearca sa iesi cu ea mai mult cand e liber si atentie nu circula cu viteze mai mari de 70 cel mult pentru ca te pot lua prin surprindere multe,nu conteaza ca ai experienta pe 4 roti asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 Era un baiat pe aici CMD parca ce zicea in felul urmator: investeste prima oara in tine decat in mobra. Se referea la faptul ca poti sa iti platesti niste cursuri de pilotaj decat sa pui rizoame & stuff. Si are dreptate, ai inceput direct pe mobra mare, nu strica deloc pt. ca iti protejezi si pielea si investitia. Eu am inceput pe 400, am trecut pe 650, putin la 750 iar acum... 125cc (pt. oras). Si pot sa spun ca fata de 250kg cat avea 750-ul, asta de 125 are fix jumate si deabia acum am inteles cat de mult conteaza manevrabilitatea si asa nu am mai avut incidente atat de importante in trafic, frana spate chiar o blochez intentionat si nu am nici o emotie... Asta nu inseamna sa iti iei 125cc, doar ca pe 1000 trebuie avut mare grija ca incepator. Trage plimbari serioase in weekend, cat de dimineata (cand se lumineaza, eu asa faceam cand eram incepator), cand e mai liber, pe drumuri stiute de preferat sa capeti experienta si incredere in tine, dar nu prea mare sa nu dai cu fundul de asfalt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexPAC Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 in urma topicului aici de fata o sa ma fac Ultras si nici macar nu imi place fotbalul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serge Postat August 23, 2012 Share Postat August 23, 2012 cum merge treaba? va intelegeti bine pe sosea, ai mai bagat bani in ea si in echipament? spor la calarit si fara incidente! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
INT6 Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 (editat) * in treapta a 2a , la aprox 8.000-8.500 rot/min , nu stiu ce s-a intamplat , motocicleta s-a accelerat brusc si ... aici nu stiu daca a fost asa , eu spun ce am simtit , roata din spate parca a patinat , a dat putin motocicleta din poponeata...situatie terminata din nou cu bine.. Ce s-a intamplat?La 8500 rot/min R1 are explozie de putere si te cam da cu (cuvant urat)'n sus daca nu esti pregatit.Ai grija, schimba si tu mai in 5000 sa eviti chestiile de genu'.Cum mai e cu motoreta? Editat August 28, 2012 de INT6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 Ce s-a intamplat?La 8500 rot/min R1 are explozie de putere si te cam da cu (cuvant urat)'n sus daca nu esti pregatit.Ai grija, schimba si tu mai in 5000 sa eviti chestiile de genu'.Cum mai e cu motoreta? sau sa isi ia ceva de 250 sa schimbe la 8000 fara sa se accelereze motoreta )))))...distractie mare...oricum la cati mai multi km... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodo Postat August 30, 2012 Autor Share Postat August 30, 2012 ..cu motocicleta nu s-a mai intamplat nimic grav , doar o crapatura pe carena stanga si folia de carbon jumulita pe dreapta Am inceput sa ma acomodez destul de bine cu ea , astazi m-am folosit de ea cu adevarat , nu doar pentru plimbari , de la 10 pana dup-amiaza la 18...si chiar am facut km buni doar in oras...am avut ocazia sa invat mai bine ca lumea chiar nu se asigura , ca m-au ajutat mult becurile xenon care le-am montat , ma vede lumea mai bine in oglinzi... De la ultimul post am mai facut aproximativ 1000 km , si sper la cat mai multi fara incidente...multumesc pentru informatia legata de detonarea de la 8.000 rot/min ... am simtit-o de mai multe ori.... Inca o data , multumesc tuturor pentru sfaturile bune ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 (editat) Accidente o sa ai orice ai face , cu orice gume , frine , viteze si alte acarete te-ai da. Important e sa nu te imbeti de viteze si accelerari fantastice , sa respecti puterea mobrei pe care o ai si sa nu ai impresia NICIODATA ca o stapinesti total. Cind vei ajunge la "total" , vei ajunge si la "final". Pentru sfaturi despre pilotaj intra la sectiunea "Accidente" si vezi cum au ajuns unii in spital sau RIP , e mai tare ca orice tutorial despre mersul pe pista. Editat August 30, 2012 de lil debul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
INT6 Postat August 31, 2012 Share Postat August 31, 2012 ..cu motocicleta nu s-a mai intamplat nimic grav , doar o crapatura pe carena stanga si folia de carbon jumulita pe dreapta Am inceput sa ma acomodez destul de bine cu ea , astazi m-am folosit de ea cu adevarat , nu doar pentru plimbari , de la 10 pana dup-amiaza la 18...si chiar am facut km buni doar in oras...am avut ocazia sa invat mai bine ca lumea chiar nu se asigura , ca m-au ajutat mult becurile xenon care le-am montat , ma vede lumea mai bine in oglinzi... De la ultimul post am mai facut aproximativ 1000 km , si sper la cat mai multi fara incidente...multumesc pentru informatia legata de detonarea de la 8.000 rot/min ... am simtit-o de mai multe ori.... Inca o data , multumesc tuturor pentru sfaturile bune ! sa traiesti!asfalt uscat si nu te da la ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodo Postat Septembrie 10, 2012 Autor Share Postat Septembrie 10, 2012 ...salutari...am mai facut 1500 km de la ultimul post , majoritatea pe drumuri Craiova-Calafat-Dr.Tr.Severin..din fericire fara nici un incident..m'am acomodat cu ea , cat de cat..dar tot nu vede mai mult de 120 km/h ))) ..i'am montat o toba scurta DanMoto,in sfarsit nu mai suna a scuter de 49cmc )))..maine o sa merg sa ii montez cauciucuri full slick fata/spate..si..cam atat pentru moment ..sper sa va scriu curand , la 5000 km !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 (editat) maine o sa merg sa ii montez cauciucuri full slick fata/spate.. De ce? Ce te-a facut sa alegi slickuri pt strada in detrimentul cauciucurilor normale? PS: noi sau SH? Editat Septembrie 10, 2012 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristilvk Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 pune cauciucuri sport de strada...n`ai c cauta cu sliicuri in oras, daca te prinde o ploaie ai belit carasu si monteaza crashpaduri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Lasati omul in pace, ca deja le-a dat capat la astea de strada.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodo Postat Septembrie 10, 2012 Autor Share Postat Septembrie 10, 2012 ...o sa ii montez cauciucurile astea pana ii cumpar semi'slickuri noi..oricum cu motocicleta ma mai dau o saptamana si o bag la garaj si la aranjat , si pana la vara nu mai iese...iar legat de ploaie , cum a dat primul strop..cum in primul peco ramane ) ..neaparat trebuie sa ii cumpar oglinzi , cat mai mari , chiar daca o sa arate mai urat..in astea nu vad nimic.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Se face intradevar o preincalzire cu echipament special inainte de intrarea pe circuit si sunt si cam de unica folosinta (maxim 2 cicluri de incalzire) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.