Sari la conținut

Honda Africa Twin CRF 1000 si 1100


Postări Recomandate

O fi,dar nu mi se pare normal sa mi se impuna o REVIZIE contracost la 1000km. Ok frate, v-ati zgarcit la locktite si mobra sta de 2 ani cu uleiul nou in ea, face-ti-o din buget propriu. Adica o "invitatie" la o verificare scurta si o cafea din partea firmei ar fi mai frumos... zic si eu.

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai baieti hai sa nu ne certam. ERU-le imi cer scuze ca am fost prea acid cu comentariile (era doar de dragul glumei), Bogdane, tu esti acid (si atat :crack: , cu tine-mi permit ca esti africanist si ne certam mai tare cu un pet de bere la urmatoarele intruniri). In privinta Africanelor (atat a astora vechi cat si a celei noi), din ce vad eu e asa: cine nu a detinut una (nu a mers cativa km cu una) va spune ca e o plita (ceea ce si este), cei care detin una stiu si sunt multumiti de tinuta de drum/ciclistica, de perspectiva unui offroad light catre ceva hardcore (in functie de experienta si caucioace), de problemele cunoscute si simptomele lor;

 

Nu cred ca are sens sa discutam despre Africanele vechi, este un model cu o fiabilitate demonstrata. O mobra foarte completa si competenta la vremea la care a fost lansata. Bineinteles ca i se pot aduce reprosuri si imbunatatiri, dar avand in vedere ca functioneaza si astazi in numar mare si sunt unele din mobrele cu care inca se face Adventure, cred ca e unanim recunoscut ca a fost un model de succes.

 

un prieten cu un TDM 900,injectie, tot carcoteste ca am o plita si ca bag bani in ea (la cati am bagat in ea+valoarea ei, puteam sa iau si BMW si KTM mai nou), dar cand am facut schimb si i-am dat pe Cheia a fost incantat de vaca asta veche si obosita. Cred ca intr-acolo se merge si cu CRF-ul asta, din "buletin" e o plita, cam putini cai, cam multe kile, suspensii si frane ce nu vor excela (probabil),dar vor face treaba buna pe drumuri cu "asfalt" romanesc, pe un pic de offroad.

 

Nu as fi avut nimic de spus, daca Honda nu mi-ar fi cladit niste asteptari foarte mari, Dakar DNA remember?

 

Pana la urma toti suntem fani ai modelului pe care incalecam zilnic, pentru ca altfel nu l-am incaleca. ERU-le, ma intorc la tine, e misto ca iti permiti sa detii o mobra adventure (in Romania nici nu ar trebui sa existe altceva la ce trafic si ce strazi avem), dar si o mobra care sa iti satisfaca pofta de offroad; gandeste-te totusi ca sunt unii care nu isi permit poate sa aibe 2 mobre sau pur si simplu, nu vad niciun motiv sa o faca;

 

Tocmai pt cei care nu isi permit sau nu vor sa aiba doua mobre numarul de kg ar trebui sa fie important.

 

DA, nr. ideal de motociclete din garaj e N+1 (unde N=nr. de mobre deja detinut). Hai sa fim noi sanatosi ca cei de la Honda stiu ei ce scot si DA, cred ca in era capitalista orice mobra e facuta in spirit consumerist (cum ai la BMW revizia la 1000km la motoarele noi, cum ai la unele modele KTM pompa de benzina infecta,care mai si costa o groaza de bani si e compatibila cu pompa de pe Vitara, cum la Super Tenere 1200 nu ai catadicsit sa puna din fabrica un scut calumea si au spart unii baia de ulei intr-un test al modelelor ADV) asa ca Honda nu se va dezice de aceasta moda, poate CRF va fi cea cu cele mai putine vizite necesare in service-ul autorizat, but(t) that's just wishful thinking.

 

Nu sunt un fan al acestei mode consumeriste. 800-le pe care-l detin, avea de asemenea la achizitie o tentativa nereusita de scut de plastic [pe langa surplusul de plastic pe care BMW a avut insolenta sa-l numeasca parbriz ], care nu acoperea nici macar filtrul de ulei, penibil. Si in acelasi spirit CRF1000 are un scut care cel putin din poze/filme pare cam subnutrit, mai ales daca il compari cu scutul de pe vechile africane care e un benchmarck destul de bun sau daca-ti aduci aminte de Dakar DNA si scuturile de la mobrele de Dakar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, la capitolul asteptari, suntem baieti mari totusi, ar trebui sa nu mai muscam din momeala departamentelor de vanzari, ca aia sunt in stare sa vanda si biblii in iad. N-ai vazut ce nebunie a fost cu tancurile de gs-uri mai ales dupa Long way round... desi acolo se vedea clar ca erau prea mari pentru ce trebuiau sa faca. In privinta kilogramelor, DA, e fain sa nu fie asa de multe, dar inca nu e asa de space-age industria moto incat sa poata reduce atat de mult greutatea pentru un mastodont cu motor de 1000 care sa aibe si protectie decenta la vant si electronica in ton cu moda si fiabilitate de ciocan si alte cele, dar atata timp cat nu te bagi pe hardcore off cu experienta 0 si avansezi treptat, cred ca ajungi sa faci balet si cu balenele, a si cauciucurile, alea sunt mai importante decat greutatea si suspensiile (in zone in care tine mult de finete). Inca ceva la capitolul greutate, nu o vrei, alternativa e motorizare mai mica sau monocilindru, iar moda a cam sters partea cu motorizarea mai mica la clasa asta. Cand aparusera XRV750, XTZ750 si R850GS alea erau considerate BIG TRAIL ADVENTURE, acum lumea "urca" de la ele (ca primul motor) la 950/990/1290/XTZ1200/R1200GS (vezi,cum au injectat/manipulat si aici constructorii in mintea populatiei conceptul ca bigger is better).

 

P.S.

1 - consider ca e o mobra potenta inca, raportat la calitate/pret/putere de cumparare/intretinere a romanului

2 - am detaliat mai sus

3 - detaliat mai sus (exprimat parerea de fapt)

4 - Scutul a fost primul lucru de care mi-am amintit, primul lucru pe care l-as face cand imi voi lua CRF (just dreaming) va fi sa adaptez scutul de pe XRV pe el, e testat si rastestat, indoit si indreptat...

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai vazut ce nebunie a fost cu tancurile de gs-uri mai ales dupa Long way round... desi acolo se vedea clar ca erau prea mari pentru ce trebuiau sa faca.

 

r1200gs 2010 - 203 kg la gol, 229 la plin, rezervor 20 litri

r1200gsa 2010 - 223 kg la gol, 256 la plin, rezervor 33 litri

crf1000l std - 208 kg la gol, 228 la plin, rezervor 18.8 litri

crf1000l abs - 212 kg la gol, 232 la plin, rezervor 18.8 litri
crf1000l dct - 222 kg la gol, 242 la plin, rezervor 18.8 litri
nu am luat in considerare bmw-ul nou racit pe apa, dar fata de ala racit pe aer are din specificatii 2kg in plus la gol si 9 in plus la plin, adica tot pe la greutatea noii africane (abs-ul e standard la ala)
evident, astea sunt cifre seci si lipsite de insemnatate, stim cu totii ca hondele sfideaza legile fizicii si plutesc prin hartoape cu gratie fata de tancurile concurentilor care se infunda in noroaie
asta inseamna sa fii fanboy mafiot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

r1200gs 2010 - 203 kg la gol, 229 la plin, rezervor 20 litri

r1200gsa 2010 - 223 kg la gol, 256 la plin, rezervor 33 litri

crf1000l std - 208 kg la gol, 228 la plin, rezervor 18.8 litri

crf1000l abs - 212 kg la gol, 232 la plin, rezervor 18.8 litri
crf1000l dct - 222 kg la gol, 242 la plin, rezervor 18.8 litri

Culcate in noroi sau in momentele acelea in care iti mai trebuie un picior in plus , toate cantaresc 1 tona . :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

r1200gs 2010 - 203 kg la gol, 229 la plin, rezervor 20 litri

r1200gsa 2010 - 223 kg la gol, 256 la plin, rezervor 33 litri

crf1000l std - 208 kg la gol, 228 la plin, rezervor 18.8 litri

crf1000l abs - 212 kg la gol, 232 la plin, rezervor 18.8 litri
crf1000l dct - 222 kg la gol, 242 la plin, rezervor 18.8 litri
nu am luat in considerare bmw-ul nou racit pe apa, dar fata de ala racit pe aer are din specificatii 2kg in plus la gol si 9 in plus la plin, adica tot pe la greutatea noii africane (abs-ul e standard la ala)
evident, astea sunt cifre seci si lipsite de insemnatate, stim cu totii ca hondele sfideaza legile fizicii si plutesc prin hartoape cu gratie fata de tancurile concurentilor care se infunda in noroaie
asta inseamna sa fii fanboy mafiot

 

esti clona lui ERU?

 

la o motoreta conteaza si cum e centralizaat greutatea (masa) si multe alte aspecte. Sunteti patetici cum veniti si vomitati cifrele alea de parca sunteti niste ingineri si cuvantul vostru e lege :))

 

Ma mir ca n-ati specificat greutatea in grame, la virgula, nu de alta, dar nu m-as fi asteptat la ceva mai prejos...

 

Daca tot iar vorbim de BMW, de ce dracu nu pomeneste nimeni de configuratia boxer, care desi ajuta sa cobori centrul de greutate, este mult mai anevoios in off, pe sleauri,etc... (si nu-mi dati exemple pe X sau pe Y din nu stiu ce clip de pe youtube, ca nu toti sunt rideri profesionisti)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

comparatia cu F800GS este mult mai aproape de adevar decat cea cu R1200GS sau GSA, in primul rand difera configuratia motorului, dimensiunile rotii fata.

 

ATul pare sa fie intre cele doua bavareze, F-ul pare sa fie la fel de potent pe off dar pierde pe asfalt, pe cand Rul e lider pe asfalt dar in off va scartai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

comparatia cu F800GS este mult mai aproape de adevar decat cea cu R1200GS sau GSA, in primul rand difera configuratia motorului, dimensiunile rotii fata.

 

ATul pare sa fie intre cele doua bavareze, F-ul pare sa fie la fel de potent pe off dar pierde pe asfalt, pe cand Rul e lider pe asfalt dar in off va scartai

 

pai nu-i asa mare diff de la 85 la 94 si, oricum, bemve poate oricand sa scoata f-ul cu motorul de pe nuda daca vrea inca ceva caluti....

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

comparatia cu 1200 gsa nu-SI are rostul - cardan + tubeless cu spite ceea ce nu se regaseste la Honda. Se poate compara cu cele pe lant f800, ktm 990. Totusi ca evolutie constructorii se complac in solutia de la 19xx cu spite nontubeless. True adventure e sa o vedem prin Romania si vom vedea ce e de capul ei. Lucrurile nu se mai fac la fel ca in anii 90, dar se compenseaza prin marketing, daca nu se fac reduceri de costuri si la capitolul asta, cum pare ca a reusit Honda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astept sa vad daca va ajunge in Timisoara la dealer-ul Honda ( Paul Moto ) . Sa o vad , sa o ating . . . . si daca face si test drive :whip: ..... sa-mi frang inima . Pana atunci , Honda este Honda ptr este Honda dar nu ma intrebati de ce ptr ca habar nu am :crack: .

On topic :

- imi place motorul de 1000 care este cu multe clase peste babuta mea

- imi plac formele

- imi place furca fata

- imi plac culorile

- NU-MI PLACE PRETUL ptr ca bugetul meu este atat de subred ..... si probabil ca imi voi permite una cand se va discuta de noua Africa Twin la fel cum vorbim acum de RD04 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am convins, e miez noua africana. Dar vorba este cine o aduce si pe meleaguri dambovitene? Ca zicea cineva pe aici pe forum ca Asko nu prea mai aduc mobre si alt dealer nu stiu.

Si, ma rog, de ce doar dambovitene?

Banii ardelenilor nu circula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are bani de Africana asta, automat mai iese si din tara din cand in cand, da o fuga in Germania, face un test drive frumos la un dealer cumsecade, nu ca la noi, care te scuipa doar daca urci in sa, nu cumva sa o zgarii. Si dupa ce se da cu ea, se dumireste daca o cumpara sau nu (evident, mai ieftin decat la noi in tara, ca asa e moda de ceva vreme)...

 

end of story

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si, ma rog, de ce doar dambovitene?

Banii ardelenilor nu circula?

Din comoditate. Am urmarit subiectul si suna interesant pentru mine daca era ceva apropiat de un 9x0. Mergand cu 800gs-ul mi-am dat seama ca prefer sa renunt la anumite calitati de touring in favoare unor kg in minus si a unor suspensii mai bune, deci nu cred ca noua africana va fi pentru mine.

Si desi se spunea mai sus ca fiecare lauda calul din garaj eu chiar nu sunt din filmul asta. Am acceptat un compromis cand am luat motorul asta dar astept cu mare interes sa vad daca apare ceva mai apropiat de ce-mi doresc eu (si de vazut si la ce bani binenteles), si nu cred ca sunt singurul. Din ce citesc se pare ca Eru tot pe acolo este, doar ca el se pare ca a rupt pisica in doua si s-a apucat de modificat 800le. Ar fi multe de dezbatut aici dar nu e topicul potrivit ca pic in offtopic.

Din sondajul de pe advrider se poate observa si la ce vrea lumea sa foloseasca africana noua: greutatea era parca pe locul 4 iar puterea era deasupra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din comoditate. Am urmarit subiectul si suna interesant pentru mine daca era ceva apropiat de un 9x0. Mergand cu 800gs-ul mi-am dat seama ca prefer sa renunt la anumite calitati de touring in favoare unor kg in minus si a unor suspensii mai bune, deci nu cred ca noua africana va fi pentru mine.

Si desi se spunea mai sus ca fiecare lauda calul din garaj eu chiar nu sunt din filmul asta. Am acceptat un compromis cand am luat motorul asta dar astept cu mare interes sa vad daca apare ceva mai apropiat de ce-mi doresc eu (si de vazut si la ce bani binenteles), si nu cred ca sunt singurul. Din ce citesc se pare ca Eru tot pe acolo este, doar ca el se pare ca a rupt pisica in doua si s-a apucat de modificat 800le. Ar fi multe de dezbatut aici dar nu e topicul potrivit ca pic in offtopic.

Din sondajul de pe advrider se poate observa si la ce vrea lumea sa foloseasca africana noua: greutatea era parca pe locul 4 iar puterea era deasupra.

 

 

De unde ai concluzionat ca 800 GS ul are suspensii mai bune (sau mai bune decat CRF1000L)?

 

Tot pe advrider am uit si m-am lamurit ce fel de 'adv' face majoritatea (repet, majoritatea). Sunt unii pe acolo foarte smecheri care ne bat la cwr, insa majoritatea sunt niste oligofreni care se plimba de ici colo cu 10 cutii si gadget uri....offroad la ei inseamna 'gravel road'....

 

Eu ca posesor de Africana (prin absurd presupunand ca mi-as permite noua Africana), ar fi o optiune interesanta.

 

Interesanta, si-atat... pt ca o mobra high tech nu se tine pe bani putini. Daca-ti pica electronica sau piese scumpe la ea (dupa ce iese din garantie), te costa mult...

 

Insa lasand banii deoparte, clar mi se pare atractiva pt ca orice imi place la actuala, asta noua face mai bine (poate doar o chestie de gust, cu motorizarea, ca as fi vrut in V, insa are cuplu suficient si sunet frumos si cel cu 2 cil. paraleli (vezi XTZ1200)). In rest, ce nu-i de placut fata de asta pe care o am? aproape la fel de grea (se mai usureaza cu o toba sport si cateva mici artificii, suspensie superioara, capacitate offroad cel putin la fel ca asta veche, rezerva de putere, etc...

 

Dar eu oricum nu sunt un posibil client, eu imi dau cu parerea (asa cum fac majoritatea de aici, putini sunt cei care chiar is interesati sau care si-o permit)

 

Si probabil daca m-as uita la F800GS, cred ca daca-s in zona aia mai bine m-as uita si la un Tiger 800XC

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din sondajul de pe advrider se poate observa si la ce vrea lumea sa foloseasca africana noua: greutatea era parca pe locul 4 iar puterea era deasupra.

http://advrider.com/index.php?threads/2016-honda-africa-twin-select-your-disapointments.1090066/

 

nu asa functioneaza un sondaj

te uiti la numerele alea de langa bara si dinaintea semnului %, nu la ordinea lor

sau, daca e mai usor, la cat de plina e bara

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma socheaza e ca 45% is dezamagiti de tube tyres, dar ce vroiau? 19 pe fata si tubeless, ca GS 1200 sau XTZ1200? Ba spun ca nu e dakar dna ba tse plang ca are tube tyres... wtf e cu ei,sunt lobotomizati?

Editat de Korben
limbaj licentios, raportat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma socheaza e ca 45% is dezamagiti de tube tyres, dar ce vroiau? 19 pe fata si tubeless, ca GS 1200 sau XTZ1200? Ba spun ca nu e dakar dna ba tse plang ca are tube tyres... wtf e cu ei,sunt lobotomizati?

 

treaba cu 19 vs 21 nu e chiar asa de grava pe cat pare... poti calcula... la diametru total iesi muuuult mai aproape. ramane tube vs tubeless... daca e tubeless cu spite ca la GS, de exemplu, ai optiunea sa bagi camera daca vrei si rezistenta de spitata...

Editat de Korben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sondajul: daca prima nemultumire e greutatea, probabil ca locul doi - nontubelessul e ales pe considerentul ca nu vor avea nevoie sa dezumfle roata pe offroadul la care s-ar incumeta cu utilajul. Eu nu vad de ce nu ar veni si alti producatori cu o solutie tubless cu spite, care sa-ti dea posibilitatea sa folosesti si cauciucuri staradale, dar si off cu camera. La capitolul asta nu vine cu nimic nou, Indianul de la 1900 era la fel si pe atunci mobrele nu erau impartite pe categorii dar si drumurile erau altele. Parca nu e totusi mobra cu care sa ajungi sa pierzi aer daca nu are camera.

Pentru mine noua AT nu e ceea ce as vrea (n-are nici cardan), dar daca as fi un fel de Jay Leno as lua macar una sa dau cu ea de pamant sa vad daca Honda-i Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Honda Africa Twin CRF 1000 si 1100
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...