Marius '95 Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) Azi dimineata am constatat ca am ramas fara ABS. Becul rosu ramane aprins si ABS-ul nu functioneaza. Pe mufa de diagnostic primesc 3 coduri de eroare: - 11 = Front wheel sensor signal is not received correctly. - 16 = Rear wheel sensor. No continuity in the sensor circuits. - 41 = Front wheel does not recover from the locking tendency even though the signal is continuously transmitted from the ECU (ABS) to release the hydraulic pressure. Nu cred ca toate acele erori sunt prezente acum. Codurile par a fi mai mult un istoric al evenimentelor. Cred ca doar 11 este cea actuala. Am desfacut mufele ambilor senzori si senzorii par in regula la testarea rezistentei. Mufele la ECU sunt bine infipte. Ce altceva as putea sa mai verific? Daca nu rezolv de unul singur, pe mana carui service as putea risca s-o las? Din cate stiu, in Bucuresti nu exista nici un service autorizat Yamaha care sa aibe electrician. Editat August 13, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 13, 2012 Autor Share Postat August 13, 2012 Ba da. Sunt doua. Ambele OK la inspectia vizuala. Maine o sa le si testez dar slabe sanse sa fie de acolo. Daca ar fi fost siguranta, becul nu s-ar fi aprins deloc (de unde curent?). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Ai incercat sa intrerupi total curentul (adica sa scoti borna de la baterie) pentru cateva minute? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 13, 2012 Admin Share Postat August 13, 2012 (editat) Din experienta iti spun ca o asemenea defectiune este greu de remediat fara un tester care sa te trimita exact la problema. Du-te la o reprezentanta Yamaha sa iti puna testerul pe ea. Nu trebuie sa fie neaparat un electrician in reprezentanta, daca ai tester iti spune exact defectul si cum se remediaza. 1.Nu ai precizat cum ai diagnosticat codurile de eroare si de ce crezi ca numai o anumita secventa de eroare este de vina? 2.Peste noapte tii mobra legata cu lant antifurt de stalp? Si parca am mai auzit de treaba asta cand bateria este slaba. Incearca cu alta baterie si vezi. Asta este valabil la BMW, japonezele nu au hiba asta. Editat August 13, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) l.u.v are dreptate, insa avem o mare problema: la noi la yamaha nu au testere cu care sa verifice ceva pe la mobre. am fost la ambele reprezentnte (sau ce sunt ele) yamaha din bucuresti cu un r6 cu probleme electronice si mai mult decat sa faca diagnoza on-bord (lucru facut si de mine de altfel) nu au avut ce sa imi faca. "nu avem tester, costa prea mult si dureaza pana ne amortizam investitia , gasiti la unguri" ps: ba mai gasesti si pe jap problema asta, da nu asa de marcata. Editat August 13, 2012 de bozoro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Mda, asta e o cretinatate de problema de diagnosticat fara tester Yamaha. Posibil sa fie distanta incorecta la senzori (daca la Yamaha e reglabil acest lucru). Posibil sa fie stricat un senzor (ceva imi spune ca nu numai rezistenta trebuie masurata). Posibil sa o fi luat razna ABSul si sa fie necesara o resetare a sistemului (cum se face asta la SV?). Posibil sa fie chiar defect si... atunci e naspa. Dar... fara tester... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat August 14, 2012 Share Postat August 14, 2012 (editat) Pai sa le trimit eu unul ca am doua si-mi platesc in rate. Vezi ca senzorii aia tre sa aibe un curent alternativ oscilant de la 0, .... la 0,8 V ( unii chiar 1,5V) iar senzori tre sa "atinga" aproape de exiter ring o toleranta cat mai mica ,in plus ala trebuie sa fie curat (exiter ring) poate de aia iti da erratic signal sau poate ai joc in rulmenti.Si masoara si continuitatea la fire (toate firele) Succes. www.otrbreakdown.ca Editat August 14, 2012 de DCSAN20 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 14, 2012 Autor Share Postat August 14, 2012 (editat) Din experienta iti spun ca o asemenea defectiune este greu de remediat fara un tester care sa te trimita exact la problema. Du-te la o reprezentanta Yamaha sa iti puna testerul pe ea. Nu trebuie sa fie neaparat un electrician in reprezentanta, daca ai tester iti spune exact defectul si cum se remediaza. 1.Nu ai precizat cum ai diagnosticat codurile de eroare si de ce crezi ca numai o anumita secventa de eroare este de vina? 2.Peste noapte tii mobra legata cu lant antifurt de stalp? Asta este valabil la BMW, japonezele nu au hiba asta. l.u.v are dreptate, insa avem o mare problema: la noi la yamaha nu au testere cu care sa verifice ceva pe la mobre. am fost la ambele reprezentnte (sau ce sunt ele) yamaha din bucuresti cu un r6 cu probleme electronice si mai mult decat sa faca diagnoza on-bord (lucru facut si de mine de altfel) nu au avut ce sa imi faca. "nu avem tester, costa prea mult si dureaza pana ne amortizam investitia , gasiti la unguri" ps: ba mai gasesti si pe jap problema asta, da nu asa de marcata. La Yamaha nu exista tester. Sunt motociclete proiectate decent, sa nu fie nevoie de tester. Toate codurile de eroare fie apar in bord (ECU injectie), fie se citesc cu voltmetrul pe mufa de diagnostic (ECU ABS). Pe mufa de diagnstic se conecteaza firul albastru cu firul negru ca sa intre ECU in modul de diagnostic, pe firul verde se pune minusul voltmetrului iar plusul voltmetrului se pune pe plusul bateriei. Cand pun contactul, acul voltmetrului oscileaza intre 0 si 12V intr-o anumita secventa care indica codurile. Am citit despre baterie. Nu cred ca sunt probleme fiindca am schimbat-o in primavara, porneste la primul buton si nu facea figura asta cu bateria veche care era lesinata rau dimineata. O sa incerc si deconectarea bateriei. Editat August 14, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 14, 2012 Admin Share Postat August 14, 2012 Te-am mai intrebat, parchezi noaptea mobra legata de stalp cu lant antifurt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 14, 2012 Autor Share Postat August 14, 2012 (editat) Nu, am alarma. Am verificat bateria si sigurantele. Sunt OK. Am tinut si bateria deconectata cateva minute. Rulmentii par si ei ok. N-am demontat rotile sa verific, dar nu au joc si nu se aud zgomote la invartire. Deci la care service sa risc sa ma duc? La service-ul Motto din Brasov a fost cineva? Au electrician? Editat August 14, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirel_a Postat August 16, 2012 Share Postat August 16, 2012 /index.php?/topic/394967-service-uri-si-mecanici-buni-moto-in-brasov/ citeste cu atentie! Sunt tel si adrese de contact! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 23, 2012 Autor Share Postat August 23, 2012 (editat) Sunt chiar acum la service. -Au fost curatati senzorii, coroana magnetica, mufe, etc. -Dupa resetarea memoriei, persista un singur cod de eroare: 16 = continuitatea firelor intrerupta la senzorul ABS spate. -Ambii senzori (fata si spate) au 1.4 KOhmi conform manualului, masurati la mufe. -La ambele mufe (fata/spate) ale senzorilor vin 4.8 V de la ECU (in manual nu scrie cat trebuie sa fie). Nu mai stiu ce altceva sa verific. Idei? Editat August 23, 2012 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat August 23, 2012 Share Postat August 23, 2012 nu te lua dupa valori si schimba senzorul cu altul sa vezi ce zice. se mai intampla sa dea valori corecte dar sa nu functioneze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat August 23, 2012 Autor Share Postat August 23, 2012 Am prelungit firele si am reusit sa conectez senzorul spate la mufa senzorului fata, lasand mufa spate deconectata. Dupa resetare am cod de eroare 15 si 16 (senzor fata si spate deconectati). Invers, conectand senzorul fata la mufa spate am doar cod 15 (senzor fata deconectat); cod 16 nu apare. Deci nu pot fi decat 2 lucruri: senzorul spate sau mufa lui. M-am gandit sa incerc sa tai firele de la senzor si sa le leg direct la mufa cu papuci electrici obisnuiti. Daca merge, as putea s-o las asa, sau e prea periculos fiind vorba de frane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat August 23, 2012 Share Postat August 23, 2012 (editat) O sa ramai fara ABS, ca restul de melteni care si-au luat motoare fara. P.S: leag-o cu lant. Iti arat niste smecherii cu o cutie de spuma poliuretanica care s-ar putea sa te lecuiasca de alarme. Editat August 23, 2012 de bogdan192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 23, 2012 Admin Share Postat August 23, 2012 Eu am avut probleme cu cablajul de la senzorul spate ABS, in sensul ca se freca de cardan si s-a ros intrerupandu-se, l-am cositorit si nu a avut nimic. Acolo nu ai tensiune, se transmite doar un impuls electric. Scoate cablajul din mufe si verifica-l atent, masoara-l cu un aparat sa nu fie intrerupt. Daca totul este ok atunci cumpara-ti un senzor spate si ai rezolvat problema! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat August 25, 2012 Share Postat August 25, 2012 (editat) Marius, foarte corect ce zice l.u.v. Eu iti mai recomand o... batraneasca: Mergi pe drept cu 20-30 la ora, taie contactul din cheie pentru 2-3 secunde si pune-l din nou din mers. Posibil rezultat pozitiv in alte 2-3 secunde! Atentie la pozitia cheii sa nu se blocheze ghidonul!! La multi kilometri frumosi! Editat August 25, 2012 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Septembrie 10, 2012 Autor Share Postat Septembrie 10, 2012 A sosit senzorul nou, l-am montat si merge. Senzorul vechi a fost distrus in cursul demontarii. (N-a vrut sa iasa din capac si a trebuit batut cu dalta ca sa iasa. A iesit bucati.) Prin urmare nu pot spune daca era firul intrerupt sau alt defect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.