Sari la conținut

Problema ABS


Postări Recomandate

Azi dimineata am constatat ca am ramas fara ABS. Becul rosu ramane aprins si ABS-ul nu functioneaza.

Pe mufa de diagnostic primesc 3 coduri de eroare:

- 11 = Front wheel sensor signal is not received correctly.

- 16 = Rear wheel sensor. No continuity in the sensor circuits.

- 41 = Front wheel does not recover from the locking tendency even though the signal is continuously transmitted from the ECU (ABS) to release the hydraulic pressure.

Nu cred ca toate acele erori sunt prezente acum. Codurile par a fi mai mult un istoric al evenimentelor. Cred ca doar 11 este cea actuala.

Am desfacut mufele ambilor senzori si senzorii par in regula la testarea rezistentei. Mufele la ECU sunt bine infipte.

 

Ce altceva as putea sa mai verific?

 

Daca nu rezolv de unul singur, pe mana carui service as putea risca s-o las? Din cate stiu, in Bucuresti nu exista nici un service autorizat Yamaha care sa aibe electrician.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Din experienta iti spun ca o asemenea defectiune este greu de remediat fara un tester care sa te trimita exact la problema.

Du-te la o reprezentanta Yamaha sa iti puna testerul pe ea.

Nu trebuie sa fie neaparat un electrician in reprezentanta, daca ai tester iti spune exact defectul si cum se remediaza.

1.Nu ai precizat cum ai diagnosticat codurile de eroare si de ce crezi ca numai o anumita secventa de eroare este de vina?

2.Peste noapte tii mobra legata cu lant antifurt de stalp?

 

Si parca am mai auzit de treaba asta cand bateria este slaba. Incearca cu alta baterie si vezi.

Asta este valabil la BMW, japonezele nu au hiba asta.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

l.u.v are dreptate, insa avem o mare problema: la noi la yamaha nu au testere cu care sa verifice ceva pe la mobre. am fost la ambele reprezentnte (sau ce sunt ele) yamaha din bucuresti cu un r6 cu probleme electronice si mai mult decat sa faca diagnoza on-bord (lucru facut si de mine de altfel) nu au avut ce sa imi faca. "nu avem tester, costa prea mult si dureaza pana ne amortizam investitia , gasiti la unguri" :scratch:

 

ps: ba mai gasesti si pe jap problema asta, da nu asa de marcata.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, asta e o cretinatate de problema de diagnosticat fara tester Yamaha.

 

Posibil sa fie distanta incorecta la senzori (daca la Yamaha e reglabil acest lucru). Posibil sa fie stricat un senzor (ceva imi spune ca nu numai rezistenta trebuie masurata). Posibil sa o fi luat razna ABSul si sa fie necesara o resetare a sistemului (cum se face asta la SV?). Posibil sa fie chiar defect si... atunci e naspa. Dar... fara tester...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa le trimit eu unul ca am doua si-mi platesc in rate.

Vezi ca senzorii aia tre sa aibe un curent alternativ oscilant de la 0, .... la 0,8 V ( unii chiar 1,5V) iar senzori tre sa "atinga" aproape de exiter ring o toleranta cat mai mica ,in plus ala trebuie sa fie curat (exiter ring) poate de aia iti da erratic signal sau poate ai joc in rulmenti.Si masoara si continuitatea la fire (toate firele) Succes.

 

 

www.otrbreakdown.ca

Editat de DCSAN20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta iti spun ca o asemenea defectiune este greu de remediat fara un tester care sa te trimita exact la problema.

Du-te la o reprezentanta Yamaha sa iti puna testerul pe ea.

Nu trebuie sa fie neaparat un electrician in reprezentanta, daca ai tester iti spune exact defectul si cum se remediaza.

1.Nu ai precizat cum ai diagnosticat codurile de eroare si de ce crezi ca numai o anumita secventa de eroare este de vina?

2.Peste noapte tii mobra legata cu lant antifurt de stalp?

 

 

Asta este valabil la BMW, japonezele nu au hiba asta.

 

 

l.u.v are dreptate, insa avem o mare problema: la noi la yamaha nu au testere cu care sa verifice ceva pe la mobre. am fost la ambele reprezentnte (sau ce sunt ele) yamaha din bucuresti cu un r6 cu probleme electronice si mai mult decat sa faca diagnoza on-bord (lucru facut si de mine de altfel) nu au avut ce sa imi faca. "nu avem tester, costa prea mult si dureaza pana ne amortizam investitia , gasiti la unguri" :scratch:

 

ps: ba mai gasesti si pe jap problema asta, da nu asa de marcata.

La Yamaha nu exista tester. Sunt motociclete proiectate decent, sa nu fie nevoie de tester. Toate codurile de eroare fie apar in bord (ECU injectie), fie se citesc cu voltmetrul pe mufa de diagnostic (ECU ABS).

 

Pe mufa de diagnstic se conecteaza firul albastru cu firul negru ca sa intre ECU in modul de diagnostic, pe firul verde se pune minusul voltmetrului iar plusul voltmetrului se pune pe plusul bateriei. Cand pun contactul, acul voltmetrului oscileaza intre 0 si 12V intr-o anumita secventa care indica codurile.

 

Am citit despre baterie. Nu cred ca sunt probleme fiindca am schimbat-o in primavara, porneste la primul buton si nu facea figura asta cu bateria veche care era lesinata rau dimineata.

O sa incerc si deconectarea bateriei.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, am alarma.

Am verificat bateria si sigurantele. Sunt OK. Am tinut si bateria deconectata cateva minute.

Rulmentii par si ei ok. N-am demontat rotile sa verific, dar nu au joc si nu se aud zgomote la invartire.

 

Deci la care service sa risc sa ma duc?

La service-ul Motto din Brasov a fost cineva? Au electrician?

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt chiar acum la service.

-Au fost curatati senzorii, coroana magnetica, mufe, etc.

-Dupa resetarea memoriei, persista un singur cod de eroare: 16 = continuitatea firelor intrerupta la senzorul ABS spate.

-Ambii senzori (fata si spate) au 1.4 KOhmi conform manualului, masurati la mufe.

-La ambele mufe (fata/spate) ale senzorilor vin 4.8 V de la ECU (in manual nu scrie cat trebuie sa fie).

 

Nu mai stiu ce altceva sa verific.

Idei?

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am prelungit firele si am reusit sa conectez senzorul spate la mufa senzorului fata, lasand mufa spate deconectata. Dupa resetare am cod de eroare 15 si 16 (senzor fata si spate deconectati).

Invers, conectand senzorul fata la mufa spate am doar cod 15 (senzor fata deconectat); cod 16 nu apare.

 

Deci nu pot fi decat 2 lucruri: senzorul spate sau mufa lui.

M-am gandit sa incerc sa tai firele de la senzor si sa le leg direct la mufa cu papuci electrici obisnuiti. Daca merge, as putea s-o las asa, sau e prea periculos fiind vorba de frane?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa ramai fara ABS, ca restul de melteni care si-au luat motoare fara.

 

 

P.S: leag-o cu lant. Iti arat niste smecherii cu o cutie de spuma poliuretanica care s-ar putea sa te lecuiasca de alarme.

Editat de bogdan192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu am avut probleme cu cablajul de la senzorul spate ABS, in sensul ca se freca de cardan si s-a ros intrerupandu-se, l-am cositorit si nu a avut nimic.

Acolo nu ai tensiune, se transmite doar un impuls electric.

Scoate cablajul din mufe si verifica-l atent, masoara-l cu un aparat sa nu fie intrerupt.

Daca totul este ok atunci cumpara-ti un senzor spate si ai rezolvat problema!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marius, foarte corect ce zice l.u.v.

Eu iti mai recomand o... batraneasca:

Mergi pe drept cu 20-30 la ora, taie contactul din cheie pentru 2-3 secunde

si pune-l din nou din mers. Posibil rezultat pozitiv in alte 2-3 secunde!

Atentie la pozitia cheii sa nu se blocheze ghidonul!!

 

La multi kilometri frumosi!

:burnout:

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...