SiD Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Salut. Sunt ok, n-am absolut nimic, decat orgoliul ranit. Am cazut si eu azi, prima data. Mai mult motorul, eu am fost imediat in picioare. Plecat ora 7:30 de acasa, catre munca. Dupa 200 metri de mers, mazga pe toata strada, circulatie bara la bara. S-au pus in miscare, un microbuz a franat violent in fata mea sau ma apropiam eu violent de el (sunt inca in starea aia de soc), am ciupit putin frana fatsa si sanie s-a dus motorul 2 metri pe sub mine. Daca aveam ceva viteza, era nasol. Purtam doar casca si manusi, ceva ghiozdan cu o mica protectie de spate. (stiu ca sunt un exemplu prost). Daune minore, crashpad zgariat etc. ..si uite asa am descoperit ca exista si frana spate. L-am ridicat, pus pe cric, verificat daca e ok, m-am calmat 5 minute si mi-am continuat drumul spre Rahova. Mai era sa pun de alta aroganta pe o straduta de unde a sarit instant un taxi si chinuiete sa pui frana pe asfalt cu nisip. In fine ...URATA zi !!! Scuze daca am scris ceva gresit sau ca e un amalgam de idei. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burb Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 da.. pacat ca asa am descoperit si eu frana spate ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 bine ca ai scapat usor. In rest sanatate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Se intampla...soselele sunt ceva mai bune de la o vreme, dar cate rahaturi gasim pe ele... Oricum, in aceeasi situatie am fost si eu zilele trecute: ma apropiam de o duba, al carei sofer s-a gandit sa opreasca un pic in mijlocul drumului, pe o strada cu 1 banda/sens, si am bruscat spatele=> na si chinuie-te cu porcu' de 250 de kile, cu roata spate blocata Am scapat, dar mi-am reamintit ca trebuie sa conduc linistit si sa ii bag in p..a mamii lor pe toti cretinii din trafic. Asa ca: las distanta destula, oricat mi se pare mie ok (fara a lasa totusi loc cat sa intre vreunul in fata, ca se poate comporta la fel, sa franeze brusc), plecari usoare, in general cam cum am gandit motociclismul la inceput, adica calm si relaxat, in fond de asta m-am si apucat de motociclit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 (editat) Fieru' sa fie sanatos , tu te repari. Sau era invers ??? Ce vrei frate , mai si cadem , ca asa e in tenis , mult noroc in continuare si nu te dezamagi , sint zile si zile. Asa am ciupit si eu fata sa nu intru intr-un bou si la fel m-am dus , tot sanie. Editat Septembrie 24, 2012 de lil debul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SiD Postat Septembrie 24, 2012 Autor Share Postat Septembrie 24, 2012 Multumesc de urari. Chestia cu pastratul distantei ca sa ai timp de franare, doar ii face pe cei din spate sa te claxoneze / flashuri sau sa se bage in fata ta. Da, am scapat ..fierul e fier. Am lasat echipamentul, ieri l-am avut pe mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 ABS... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Chestia cu pastratul distantei ca sa ai timp de franare, doar ii face pe cei din spate sa te claxoneze / flashuri sau sa se bage in fata ta. Asa gandesc si eu. Sa fac loc, sa fiu domn in trafic, sa ma dau intr-o parte, dar cand ii vezi ca desi cedezi se baga peste tine ca taranu'? Asa ca conduc cum cred eu ca sunt in siguranta (a nu se confunda cu mersul de mos cu 30-40km/h pe banda 1), ma comport ca o masina pana la primul semafor, unde ocolesc daca pot si o tai. Intradevar, chiar si asa se pot genera situatii periculoase, ca doar meletenii au sangele fierbinte si sunt ametiti de gandul ca au ales o camasa cu fir argintiu si nu pe cea cu auriu, dar sunt destule modalitati in care se pot evita si astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ohamoha Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Se pare ca-i clasica faza. Si eu m-am botezat anul asta cu o frana pe fata pe ceva pietris. Dar nu am franat ca innecatul si nu aveam nici viteza, doar ce am ciupit-o putin si m-am trezit cu roatele-n sus. Acum sa vezi cum mai strang din fund cand ma trezesc pe-o zona din asta cu aderenta mica . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 (editat) ..si uite asa am descoperit ca exista si frana spate. ...This and other results of research and testing conducted by the Promocycle Foundation of Quebec were presented at the International Motorcycle Safety Conference in March. They made more than 800 measured stops on instrumented motorcycles. Here are some of the highlights of Promocycle's findings and advice on how to perform the most effective emergency stops. The rear brake is important: Even if you ride a sportbike that transfers most of its weight to the front wheel, during that first half-second or so, while the rear wheel is still weighted, any braking you perform will have the greatest effect, since you are moving faster than when the weight has been transferred. Most riders can begin to apply the rear brake slightly sooner and harder than the front. Of course, on a cruiser, the rear wheel continues to carry substantial weight and the rear brake continues to be effective right through the stop. Finally, the rear brake also applies some stabilizing effect, so the back wheel won't try to pass the front. One of the test riders was in the habit of not using the rear brake, but even his braking improved noticeably when he was instructed to use it. For best results: Basically, there are two major components of a typical hard, short stop: quick and effective initial braking and then modulating pressure as the bike's weight shifts and speed decreases. The researchers offer this sequence: 1) Close the throttle and apply the rear brake; 2) Straighten the motorcycle and adjust your posture and hand position; 3) Apply the front brake and declutch; 4) Adjust brake pressure. The initial weight transfer takes about .6 second, and the whole stop from 60 mph requires about 3 seconds from initial brake application. Editat Septembrie 24, 2012 de --=HD=-- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzeapa Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Desi am incercat sa postez f rar si doar acolo unde n-au fost balacareli sau discutii inutile trebuie sa remarc ceva. Intamplator ai postat niste poze din plimbarea la Mihai Bravu... ori la cum arata cauciucul tau fata e bine ca n-ai patit mai nimic si poate ar trebui sa te gandesti mai mult la siguranta ta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pstefan Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 si roata spate arata tot pe acolo, mai bine nu mai pune frana deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore Dolghin Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 O sa va sara in cap zeii forumului - aia care sustin ca frana spate e de ca.cat si ca se foloseste numai frana fata.... Eu am cazut de 4 ori pana acum. De FIECARE data a fost frana fata. De-aia n-o mai folosesc deloc si poa'sa-mi spuna oricine orice, nu ala si-a lasat pielea pe asfalt, ci eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Eu am cazut de 4 ori pana acum. De FIECARE data a fost frana fata. De-aia n-o mai folosesc deloc si poa'sa-mi spuna oricine orice, nu ala si-a lasat pielea pe asfalt, ci eu. Fiecare franeaza cum simte el cel mai bine, dar nu cred ca e cazul sa excluzi frana fata. Eu am cazut o data cu frana fata, o data cu frana spate. Prima data era smecleu din ala negru lucios cu apa pe el, a 2-a oara, nisip. Deci tine si de ce noroc ai, peste ce dai, cat de bine observi mediul inconjurator. Lumea motociclismului pe la noi e periculoasa, orice s-ar zice. In alte parti se merge si mai tare si mai haotic, dar probabil strazile sunt strazi si sunt acoperite de asfalt, nu, nisip, apa cu moloz, balega (DA, IN MIJLOCUL ORASULUI!), urme de melc, bale de caine si altele, iar oamenii nu isi bat capul cu orice forjator, fie el oricat de mic, cum e pe la noi: ii f.te pe toti grija de ce face unu'/altu'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 (editat) O sa va sara in cap zeii forumului - aia care sustin ca frana spate e de ca.cat si ca se foloseste numai frana fata.... Eu am cazut de 4 ori pana acum. De FIECARE data a fost frana fata. Pai de-aia nici n-am mai vorbit din proprie experienta si am preferat sa-i citez pe altii, pentru ca am mai incercat si alta data si n-a iesit tocmai bine cu "profesorii". Normal, ma astept ca si acum sa spuna Zeii Forumului ca aia-s niste canadieni terminati si n-au facut aia experimente mai bune decat se fac la noi pe Amkart. Editat Septembrie 24, 2012 de --=HD=-- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 ..si uite asa am descoperit ca exista si frana spate. Adica... ai descoperit ca are pedala sau ca poti sa o apesi? la cum arata cauciucul tau fata Ce cauciuc este? Daca se poate, poti sa spui ce producator, tip si an de fabricatie este guma fata? O sa va sara in cap zeii forumului - aia care sustin ca frana spate e de ca.cat si ca se foloseste numai frana fata.... Eu am cazut de 4 ori pana acum. De FIECARE data a fost frana fata. De-aia n-o mai folosesc deloc si poa'sa-mi spuna oricine orice, nu ala si-a lasat pielea pe asfalt, ci eu. Pai ... iti mai aduci aminte ce ai facut? Cum ai procedat, cat de repede ai apasat maneta? Erai inclinat, drept, cum era asfaltul, ce gume aveai? Nu trebuie sa fie o sperietoare mare mare frana asta, trebuie antrenament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pstefan Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 /index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=848890 /index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=848889 /index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=848896 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 (editat) Eu am cazut de 4 ori pana acum. De FIECARE data a fost frana fata. De-aia n-o mai folosesc deloc... "I never use the front brake. It'll make you crash." Hopefully, deliberate avoidance of the front brake is limited to a few dinosaurs (who are likely to be extinct rather quickly). However, the don't-use-the-front-brake concept shares one thing with all those other braking theories: It's wrong. Scriu tot aia de mai sus, care au facut experimentele cu franarea. Editat Septembrie 24, 2012 de --=HD=-- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 (editat) /index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=848890 /index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=848889 /index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=848896 daca asta e motocicleta si astea sunt cauciucurile, comentariile sunt de prisos. Multumesc pt link stefan. De fapt, un singur comentariu e util daca il vei pricepe: singur iti bagi baioneta in inima Editat Septembrie 24, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore Dolghin Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Pai ... iti mai aduci aminte ce ai facut? Cum ai procedat, cat de repede ai apasat maneta? Erai inclinat, drept, cum era asfaltul, ce gume aveai? Nu trebuie sa fie o sperietoare mare mare frana asta, trebuie antrenament. Da, imi aduc aminte. Pe rand, au fost asa: 1. Camil Ressu, viraj 90 dreapta din bulevard intr-o laterala, 15km/ora + pieton dement. Frana fata, cazut pe umarul drept, rupt clavicula (eram inclinat) 2. Prelungirea Ghencea, masina scoate botul dintr-o laterala pana pe banda mea, 60/ora, frana fata, cazut, road rash pe gamba stanga si antebratul stang. (nu eram inclinat) 3. Ploaie torentiala + drum prost, max 30km/ora, ciupit frana fata, cazut pe umarul stang, rupt clavicula. Nu eram inclinat. 4. Nicolae Titulescu, viraj stanga spre Pasajul Basarab, eram in banda cu masinile, tocmai plecasem de la stop, max 20km pe ora. Sa zic usor inclinat stanga. Frana fata, ceva nisip, probabil, m-am intins pe jos. "I never use the front brake. It'll make you crash." Hopefully, deliberate avoidance of the front brake is limited to a few dinosaurs (who are likely to be extinct rather quickly). However, the don't-use-the-front-brake concept shares one thing with all those other braking theories: It's wrong. Scriu tot aia de mai sus, care au facut experimentele cu franarea. Dupa cum ziceam, eu conduc pentru mine. Nu conduce altcineva in locul meu, nu-si lasa nimeni pielea pe asfalt in locul meu. In alta ordine de idei, Deauville are CBS. Cand franezi cu spatele, franeaza si cu fata. Si daca ma las cu toata greutatea pe pedala de frana, roata din spate NU se blocheaza. N-am reusit sa o blochez niciodata, desi m-am straduit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 (editat) 1. Camil Ressu, viraj 90 dreapta din bulevard intr-o laterala, 15km/ora + pieton dement. Frana fata, cazut pe umarul drept, rupt clavicula (eram inclinat) 2. Prelungirea Ghencea, masina scoate botul dintr-o laterala pana pe banda mea, 60/ora, frana fata, cazut, road rash pe gamba stanga si antebratul stang. (nu eram inclinat) 3. Ploaie torentiala + drum prost, max 30km/ora, ciupit frana fata, cazut pe umarul stang, rupt clavicula. Nu eram inclinat. 4. Nicolae Titulescu, viraj stanga spre Pasajul Basarab, eram in banda cu masinile, tocmai plecasem de la stop, max 20km pe ora. Sa zic usor inclinat stanga. Frana fata, ceva nisip, probabil, m-am intins pe jos. 1 - Maneta apasata rapid? Pe inclinat apesi si maneta dar si pedala cu "blandete". Apasa scurt si tare spatele si ai sa vezi ca pe inclinat ai sa reusesti sa o blochezi. Vei supravira si ai sa poti sa eviti. Frana de panica nu ajuta. Doar strica. 2 - Frana de panica. probabil maneta apasata prea repede. 3 - Ciupit... adica tot repede? 4 - Cunosc bine zona, nu prea am vazut soseaua murdara acolo dar nu e 100% exclus. Ce cautai in spatele masinilor? Acolo cei de pa banda din stanga, de multe ori se baga in dreapta sa treaca pe lanaga pasaj. Traficul incetineste din senin. Dupa ce pleci de la semafor, cauta-ti culoar sa ai liber inainte. Uita-te si la ce fac masinile din fata celei in spatele careia esti cand ai plecat de la stop. Fiind relativ sus pe motocicleta, le poti vedea stopurile si, daca ai rabdare, le poti "citi" intentiile in trafic. bafta! Editat Septembrie 24, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 De-aia n-o mai folosesc deloc si poa'sa-mi spuna oricine orice, nu ala si-a lasat pielea pe asfalt, ci eu. Sper ca glumesti....... Una e sa falosesti si spatele, alta e sa folosesti numai spatele. Pai distanta de franare de de vreo 4-5 ori mai lunga numai cu spatele. WTF Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Cica are CBS si ii franeaza automat si cu fata.. Desi, eu stiam ca la CBS, este valabil doar invers.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzeapa Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Ce cauciuc este? Daca se poate, poti sa spui ce producator, tip si an de fabricatie este guma fata? Nu am aceste informatii, insa intamplator am vazut aseara pozele postate si chiar ma gandeam ce periculos arata acel cauciuc. Din pacate necazul s-a intamplat mai repede decat as fi crezut. Oricum, bine ca a fost doar atat pt. ca la o situatie limita putea sa fie mult mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Septembrie 24, 2012 Share Postat Septembrie 24, 2012 Eu am cazut de 4 ori pana acum. De FIECARE data a fost frana fata. De-aia n-o mai folosesc deloc si poa'sa-mi spuna oricine orice, nu ala si-a lasat pielea pe asfalt, ci eu. Dude ... experientele tale personale nu pot deveni o generalizare. Daca te refuza 4 femei, ce faci? devi ghei ? Hai da-o naibii, nu de alta, si eu am cazut cu frana fata si am spart un zx9r si m-am facut de la calcai pana la umar numai carne vie. Si mi-am invatat lectia. AM FOLOSIT BRUSC FRANA FATA! Asta ai facut si tu ... te-ai speriat in toate cele 4 datile si ai tras ca un descreierat de frana fata. Tu cand alergi ai cum sa te opresti brusc din alergat? Nu cred ca poti, ai cadea datorita ruperii aderentei din cauza inertiei,sau te-ai rasturna. Parerea mea este sa lasi la o parte traumele psihologice si sa reincepi sa franezi cu fata. Ai noroc ca ai Deuville si e grea pe spate, dar daca iei de imprumut o alta mobra mai sportiva si franezi cu spatele .. nu faci nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.