Sari la conținut

Postări Recomandate

Intrebare pentru posesorii de beamveeeeeee...Poate stie careva detalii pana ma apuc sa sap in manual.

 

Problema pe scurt: pornit dimineata motorul, dupa 3 secunde facut bum, motorul nu s-a oprit, zgomotul mult mai mare (ca si cum n-ar avea evacuare la bloc ). Oprit si verficat. Cauza: a "zburat" pe jos ochiul de nivel ulei. Evident o buna parte din ulei imprastiat sub motor. Destul de curios, avand in vedere ca nici macar nu umezea in jurul lui,cum am vazut la altele.... :(.

 

Are cineva idee cum a putut ajunge atata presiune acolo? si mai ales cum se pozitioneaza la loc? momentan l-am pus la loc ( cat am putut de repede, cand m-am prins ce are) pentru a nu curge uleiul, dar problema ramane....

 

Moto este BMW R1100 RT.....asta pana ii dau foc, ca dupa aia va fi greu de recunoscut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stai linistit, nu ai ce sa ii faci. Asa mai crapa astea...

 

La ale mele nu am patit dar cica problema ar fi tot din fabricatie, si anume porozitatea carcasei motorului in jurul ochiului de vizitare. Uleiu are el asa o proprietate sa se bage peste tot unde poate, uleiu cald e si mai al dracu :)

 

Rezolvarea: iei un ochi nou, ala vechi il poti sparge cu o surubelnita si sa il scoti cu un extractor de simeringuri (nu e cazu la tine daca deja a iesit, zic doar daca curge la careva si vrea sa il schimbe) si pe ala nou il presezi in loc la ala vechi. Daca vrei tu sa fie treaba treaba, poti da 2 gauri foarte subtiri, diametral opuse, prin care sa tragi o sarma ca sa eviti situatii de genul pe viitor.

 

Oricum, am inteles ca la 1200 au remediat problema prin montarea unui C-clip pe exterior, ca sa nu mai iasa afara.

 

Si ce imi da mie de gandit ca tie ti-a sarit... nu cumva esti unul dintre posesorii care incalzesc motorul boxer inainte sa se dea cu el? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata nu am tinut motorul pornit sa se incalzeasca, nici macar iarna. Din simplul motiv ( care tine tot de cretinitatea celui care l-a proiectat ) ca nu poti lasa motorul pornit pe cricul lateral...asa incat de cum il pornesc o iau din loc. Si nici nu-l turez pana nu ajunge la regimul normal de lucru. Dar nu a fost cazul, a facut booooom la 2-3 sec dupa pornire. Azi o sa duc cumva motorul la garaj si dau carena jos, sa vad ce pot face pe acolo... Bine macar ca nu m-a lasat departe de casa, o mierleam daca pateam asta prin Paris sau coasta de azur.....de varful alpilor nici nu mai zic :(.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit ca nu de la presiune o puscat. O puscat ca e vechi, ca ala de o avut motoru inaintea ta l-o fi incalzit, sau cine stie...

 

Pentru presiune chiar nu trebuie sa iti faci griji... Pe vibrochen, in capatul dinspre spate ai un aerisitor, e in fata simeringului dintre motor si volanta. Aerisitorul ala duce la furtunu de gaze carter care la randul lui duce la airbox, la busonu ala din stanga spate jos care daca il deschizi o sa navaleasca uleiul afara ;)

 

Deci nu d epresiune o puscat, ci ca era vechi.

 

Legat de releul de semnalizare, asta e cu doua taisuri. Costa cam 450 RON la BMW, si aia e cam singura sursa in afara de o unitate SH de pe ebay.

Partea porno legata de ele e ca sunt foarte slabe/sensibile la interventia "electricienilor" neautorizati, gen cand iti legi o alarma sau mai stiu eu ce la semnale.

Partea buna e ca se poate repara ;)

 

E acelasi releu pe urmatoarele mobre:

 

259E: Details on 259E

259E R 1100 GS 94 (0404,0409) N/A

 

259R: Details on 259R

259R R 1100 R 94 (0402,0407) N/A

259R R 850 R 94 (0401,0406) N/A

 

259S: Details on 259S

259S R 1100 RS 93 (0411,0416) N/A

259S R 1100 S 98 (0422,0432) N/A

 

259T: Details on 259T

259T R 1100 RT 96 (0413,0418) N/A

 

59C1: Details on 59C1

59C1 R 1200 C 97 (0424,0434) N/A

 

59C3: Details on 59C3

59C3 R 1200 C Indep. 00 (0405,0433) N/A

 

89V3: Details on 89V3

89V3 K 1200 RS 97 (0544,0554) N/A

89V3 K 1200 LT 99 (0545,0555) N/A

 

K30: Details on K30

K30 R 1200 CL (0442,0496) N/A

 

K41: Details on K41

K41 K 1200 GT 01 (0548,0558) N/A

K41 K 1200 RS 01 (0547,0557) N/A

 

R21: Details on R21

R21 R 1150 GS 00 (0415,0495) N/A

 

R21A: Details on R21A

R21A R 1150 Adventure 01(0441,0492) N/A

 

R22: Details on R22

R22 R 1150 RS 01 (0447,0498) N/A

R22 R 1150 RT 00 (0419,0499) N/A

 

R28: Details on R28

R28 R 1150 R 01 (0429,0439) N/A

R28 R 1150 R Rockster (0308,0318) N/A

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator PopaCosmin

Luminati-ma si pe mine ..... de ce nu e bine de incalzit boxeru' inainte de plecarea de pe loc?

Eu il tin sa se incalzeasca pana la prima linie (sau doua) de la nivelul de ulei.

Si in plus de asta, aproape intotdeauna eu o tin pe cricul cenrtal.

 

 

De ce il tin sa se incalzeasca?

Mi se pare normal ca motorul sa intre in regimul de mers cu uleiul incalzit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal sa ti cateva secunde motorul sa se incalzeasca. Cand e rece e obligatoriu sa incalzesti motorul pana cand merge rotund dupa ce ai impins inapoi socul si ia gazul normal.dar atat e de ajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal sa ti cateva secunde motorul sa se incalzeasca. Cand e rece e obligatoriu sa incalzesti motorul pana cand merge rotund dupa ce ai impins inapoi socul si ia gazul normal.dar atat e de ajuns.

E normal la masinile si motocicletele vechi, pe carburatie.

 

Manualul BMW spune sa nu incalzesti motoru sub nicio forma. Pornesti si pleci. Ca stai si tu 10 secunde cu el la relanti dupa ce l-ai pornit si ca 10 minute dupa aia mergi usurel, fara bruscari, asta e altceva.

 

Da' noi facem cum ne taie capu, indiferent ce ne recomanda aia care chiar stiu cum sta treaba. :friends:

 

Cine nu ma crede, ganditi-va de ce R1100-le e conceput sa nu dea scanteie daca e cricul lasat: tocmai ca sa nu stai cu el sa-l incalzesti.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal la masinile si motocicletele vechi, pe carburatie.

 

Manualul BMW spune sa nu incalzesti motoru sub nicio forma. Pornesti si pleci. Ca stai si tu 10 secunde cu el la relanti dupa ce l-ai pornit si ca 10 minute dupa aia mergi usurel, fara bruscari, asta e altceva.

 

Da' noi facem cum ne taie capu, indiferent ce ne recomanda aia care chiar stiu cum sta treaba. :friends:

 

Cine nu ma crede, ganditi-va de ce R1100-le e conceput sa nu dea scanteie daca e cricul lasat: tocmai ca sa nu stai cu el sa-l incalzesti.

Sa nu-mi zici ca tu pornesti cu socul tras :scratch:

 

Am zis cateva secunde stai pana se stabilizeaza relantiul. Bineinteles nu vb de motorul cald .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu-mi zici ca tu pornesti cu socul tras :scratch:

 

Am zis cateva secunde stai pana se stabilizeaza relantiul. Bineinteles nu vb de motorul cald .

Nota: soc = fast idle.

 

La rece (0-1 bare): intotdeauna cu socul tras.

La cald (2-3 bare): uneori trag socul - o ia mai repede.

La cald (3+ bare): fara soc

 

Fara incalzit. Never. Poate doar iarna stat putin pe loc pana e stabil relanti-ul cu soc tras (primele 1-2 minute la -5 grade sta la relanti dar da impresia ca nu merge rotund).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal ma bag si eu in vb la R 1200 rt astea noi poti porni motorul si dupa cricul lateral dar i-ti tai motorul daca bagi in viteza eu cred ca chestia cu taiatul alimentari la 1100 si cu taiatul motorului la 1200 este o protectie de a nu pleca de pe loc cu cricul lasat si mi se pare nomal,iar cu incalzitul eu nu cred ca i-i face rau asa putin dupa pornire macar sa-si fac putin ungerea prin [burtica] si dupa aia plecam ...........

Toate cele bune la tuata lumea .

Vik55.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal ma bag si eu in vb la R 1200 rt astea noi poti porni motorul si dupa cricul lateral dar i-ti tai motorul daca bagi in viteza eu cred ca chestia cu taiatul alimentari la 1100 si cu taiatul motorului la 1200 este o protectie de a nu pleca de pe loc cu cricul lasat si mi se pare nomal,iar cu incalzitul eu nu cred ca i-i face rau asa putin dupa pornire macar sa-si fac putin ungerea prin [burtica] si dupa aia plecam ...........

Toate cele bune la tuata lumea .

Vik55.

La toate dupa 1100 poti porni cu motoru pe lateral. La 1100 e protectie la incalzire nu la plecat de pe loc :) Si daca neamtzu al batran zice sa NU incalzesti motorul si oamenii ajung cu motoarele neumblate la 500.000km, de ce sa ne credem noi mai destepti decat ei si sa lasam motoarele la incalzit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator PopaCosmin
...la R 1200 rt astea noi poti porni motorul si dupa cricul lateral...

Testat de mine intre schimburile de ulei, mananca mai mult ulei cand il pornesti de pe lateral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu prea inteleg de ce le catarati pe cricul central in afara motivelor de service. Distribuirea greutatii pe sol este muuuult mai buna pe cricul lateral.....

Eu unul niciodata nu il tin pe central, de pornit - evident cu socul tras daca motorul e rece, altfel nici nu ramane pornit in primele 10-15 secunde...

Sau pastrati socul ala drept bibelou?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator PopaCosmin

Pentru mine nu e nici-o problema sa-l ridic pe cricul central.

Din contra chiar imi place pentru ca a mea de obicei e plina cu bagaje si imi e mai usor sa ma urc pe ea cand e pe cricul central.

Singurele dati cand a ramas pe cricul lateral au fost momentele cand am campat in locuri cu teren moale sau denivelat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu este recomandat sa le tii pe cricul lateral dintr-un motiv simplu:orice motor boxer, ca si cele patru in linie(LT, RS, GT)care au motoarele cu cilindrii culcati pot scapa ulei printre segmenti si de acolo, prin supapele deschise, in camera de ardere, mai ales cind motorul este incins.

Nu scoate intodeauna fum, dar daca da la pornire cu fum albastru atunci stiti de unde vine asta!

Asa cum remarca cineva mai sus, ele mananca ulei atunci cind le tineti pe cricul lateral.

Daca nu ma insel scrie acest lucru in manual.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare de la Germania :D

 

Fratilor, nu e bine sa incalzesti motorul de nici o culoare. Te-ai urcat pe el si ai plecat si nu treci de 3500 rpm pana ce nu ajunge la minim 3 bare pe RID.

 

E motor racit cu ulei doar, fara apa. Tolerantele is mult mai mari ca si la un motor racit cu lichid, de unde si faptul ca mananca ulei, cum zice l.u.v. :cheers:

 

Faza cu cricul lateral nu e ca sa nu il incalzesti ci ca sa nu pleci cu el lasat de pe loc, la 1100. Am facut-o o data si era sa ma imprastii. La 1150 care are ~ acelasi motor poti sa il pornesti dar cand intra in viteza moare.

 

Sa ne auzim cu bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal Dan. Inseamna ca azi am trecut pe linga tine (scria pe un indicator Munchen 55km) pe drumul de la Innsbruck la Gyor. Asfalt B-)

 

Eu 'incalzesc' autocarul numai daca e rece max. 1min pina se stabilizeaza ralanti-ul si pot lua mina de pe soc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator PopaCosmin

Nu stiu cum e la voi, insa la mine dupa 70 de mii km pot spune ca in conditiile mele de exploatare nu am avut decat o singura problema, un semering stricat care imi arunca ulei.

 

Mai stiu ca in conditiile mele de exploatare nu imi arunca ulei, capacele nici cand ajung aproape de revizie nu sunt murdare de ulei. Spre deosebire de acei alemanezi cu care am interactionat si care toti imi spuneau ca atunci cand voi ajunge la 50 de mii o sa-mi arunce si mie ulei.

 

Uite ca a mea se tine bine si la 70, deci cum e cu "aia care o incalzesc la rece"? :bounce:

 

PS. Am intalnit italieni, francezi germani si alte natii care incalzeau motorul inainte de a pleca cu el. Insa n-am prea intalnit posesor de bmw care sa plece cu el fara sa-l incalzeasca, daca nu ma insel tot in romania o singura data am intalnit pe cineva care a plecat fara sa-l incalzeasca ... o stii el ceva :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...