Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Admin

Ideea este ca oricum va consuma ceva,BMW ul are un consum de ulei firesc dat in carte.

Un ulei subtire insa este de la sine inteles ca nu-si face treaba..una la mina..apoi motorul ti-l va arde mai repede.

Cumpara orice ulei,nu te arunca numai la Motul sau Castrol,eu de pilda bag Valvoline si nu am probleme.

Poti sa-i pui linistit si cite un aditiv,nu strica!

Asculta ce ti-a spus Florian(GIV)..omu'minca boxere dimineata la prinz si seara si stie ce spune.Daca stiu si eu cite ceva(putin..) despre BMW uri tot de la el le stiu.

II multumesc din nou si pe aceasta cale. :bigstar:

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ideea este ca oricum va consuma ceva,BMW ul are un consum de ulei firesc dat in carte.

Un ulei subtire insa este de la sine inteles ca nu-si face treaba..una la mina..apoi motorul ti-l va arde mai repede.

Cumpara orice ulei,nu te arunca numai la Motul sau Castrol,eu de pilda bag Valvoline si nu am probleme.

Poti sa-i pui linistit si cite un aditiv,nu strica!

Asculta ce ti-a spus Florian(GIV)..omu'minca boxere dimineata la prinz si seara si stie ce spune.Daca stiu si eu cite ceva(putin..) despre BMW uri tot de la el le stiu.

II multumesc din nou si pe aceasta cale. :bigstar:

Luigi Vicol

faceti o confuzie. daca este sintetic nu inseamna neaparat ca este mai subtire. De aceea am zis ulei sintetic care respecta clasa de vascozitate a unui mineral gen 20W-50.

Nu zic ca daca pui mineral, se strica, dar consider ca un sintetic ii face mai bine motorului in timp. Si nu mai exagerati cand spuneti "cel mai prost ulei posibil", caci nu cred ca Motul, Castrol sunt considerate proaste.

Sunt uleiuri cotate bine. Cand spune cineva "ulei prost" ma duce gandul la d-ala care este 4 ron litru, si care este bun doar de spalat motorul intre schimburi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

..Am senzatia ca nu ai citit bine ce s-a scris;

Cred ca tu faci o confuzie:unde ai vazut ca am spus cum ca Motul sau Castrol sunt uleiuri proaste?

Ai citit ceva,dar printre rinduri,unde spuneam ca 20w50 este cotat ca fiind cel mai prost ulei posibil,asta luind in considerare generatiile actuale de ulei..

Adica acest 20w50 este folosit din anii 60 la batrinele Dacii..

Asta era ideea.

Apoi facem discutii ca sa treaca timpul:s-a spus clar care este uleiul specificat de catre producator pentru tipul acesta de motor iar tu ii dai inainte cu ulei sintetic..

Si pe cele mai noi modele de boxere se foloseste tot 15w50 sau 20w50.

Nu sintetice,nu 0w sau 5w,ci acelasi tip de ulei de nspemii de ani.

Ce este greu de inteles?

Daca sunteti voi mai catolici decit papa este treaba voastra.

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

La recomandarea service-ului BMW de aici, eu folosesc Castrol Power1 GPS. Este ulei partial sintetic, 10w-40. (teilsyntetisches Premium 4-Takt Motorrad MotorenĂśl).

Oricum, BMW recomanda Cstrol in general.

 

Nu mai stiu exact cat a costat, l-am luat dintr-o benzinarie in Cehia... era cca 12-14 euro/L.

 

Pt cine este interesat: 31ian- 2feb salon moto la Viena. Ma astept sa vad noile modele F650/800GS, noul R 1200GS/adv etc.

www.diebike.at

 

 

Vlad

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..Am senzatia ca nu ai citit bine ce s-a scris;

Cred ca tu faci o confuzie:unde ai vazut ca am spus cum ca Motul sau Castrol sunt uleiuri proaste?

Ai citit ceva,dar printre rinduri,unde spuneam ca 20w50 este cotat ca fiind cel mai prost ulei posibil,asta luind in considerare generatiile actuale de ulei..

Adica acest 20w50 este folosit din anii 60 la batrinele Dacii..

Asta era ideea.

Apoi facem discutii ca sa treaca timpul:s-a spus clar care este uleiul specificat de catre producator pentru tipul acesta de motor iar tu ii dai inainte cu ulei sintetic..

Si pe cele mai noi modele de boxere se foloseste tot 15w50 sau 20w50.

Nu sintetice,nu 0w sau 5w,ci acelasi tip de ulei de nspemii de ani.

Ce este greu de inteles?

Daca sunteti voi mai catolici decit papa este treaba voastra.

Luigi Vicol

bre, io cred ca vorbim impreuna, si ne intelegem separat. ULEI PROST inseamna un ulei cu putine proprietati, care se degradeaza repede in timp, & shit...

daca este 20W-50(adica mai vascos decat 0-40, 5-40, 10-50, nu inseamna ca este inferior...faptul ca nu te-ai exprimat tu corect de la inceput, si ca ai lasat loc de interpretari nu este vina mea.

ca idee, un ulei gros(20W-50) se foloseste in cazul motoarelor care merg destul de fierbinti, iar eu sugeram sa se foloseasca un ulei sintetic cu aceeasi vascozitate, caci stiu si eu ca daca pui mai subtire, arunci banii pe esapament.

aproape pentru fiecare ulei mineral, exista cate un inlocuitor sintetic care respecta acceasi vascozitate. de daunat nu o sa dauneze niciodata un sintetic. un sintetic isi pastreaza muult mai mult timp proprietatile.

 

mi-am spus punctul de vedere, si tot am tinut sa ma fac inteles, caci se parea ca nu se intelege ce vreau eu sa zic. nu sufar de mania contrazicerii si nu am dat nici cu parul.

numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...domnilor, nu cred ca este cazul sa va certati sau sa va faceti zile fripte pt un asemenea subiect...credeti-ma nu merita!.. :P

...fiecare foloseste ce ulei vrea si ce-si poate permite,exista uleiuri atit de ieftine incit nu se cumpara din cauza pretului(pare dubios de ieftin) si exista uleiuri care costa o mica avere/litru!...folositi de care va duce buzunarul!...din punctul meu de vedere folositi uleiuri de la NASA din alea cu 15000$ gramul!

...nu va luati de ceea ce va spun eu!...singurul meu scop este de a va deschide ochii, adica de ce sa cheltui o avere cu un schimb de ulei cind poate sa te coste muuuult mai putin mai ales ca ai acordul fabricantului de a folosi uleiuri ieftine!!..boxerele vechi si cele fabricate pina la aparitia lui r 1200 rt, pot functiona foarte bine atit cu ulei mineral cit si cu sintetic!...important este sa respecti codul API!!...ultimul schimb de ulei l-am facut in noiembrie si m-a costat 41.- ron!...ulei+filtru!...uleiul este mineral, 20w-50, bidonul galben petromw cu specificatiile exacte conform cartii tehnice editata de bmw iar filtrul de ulei este de dacia-renault!...ei,la cit ma costa un schimb de ulei i-mi pot permite sa-l schimb la fiecare 5000km si scap mai ieftin decit daca as baga un ulei cu 13 euro litrul!!

...alte uleiuri folosite de mine cu succes sunt: esso, valvoline, shell, elf, aral, mol si castrol.In afara de aral si castrol care erau 4T toate celelalte sunt uleiuri normale bune pt autoturisme!!..deci, domnilor folositi ce uleiuri considerati dumneavoastra de cuviinta, toate sunt bune, toate ung pe unde trec doar pretul face diferenta!...si ca sa nu fie vreo cofuzie referitoare ca cunostintele mele in domeniu, ceea ce v-am spus mai sus se aplica doar la motocicletele bmw si doar la motocicletele bmw cu motoare boxer!!...la alte marci si modele nu ma intereseaza nici macar modul de functionare!....succes la ungere! :wink:

 

--- Mesaj completat în 11 Jan 2008 13:03 -------------

Si o sa pateasca ceva motorul daca schimb uleiul sintetic pe care are acuma in motor cu unul mineral?

 

Inainte am vut un R60 in care am bagat ulei mineral BP 20w50 si mergea ca ceasul. Eu am crezut ca boxerele mai noi(96-99) necesita un ulei mai bun- sintetic.

 

...la o mare parte din intrebarile tale am raspuns mai sus asa ca nu ma repet!Am sa ma limitez la doar citeva acum!

...daca motorul tau este cel din poza de avatar, poti schimba ori de cite ori vrei tu tipul de ulei cu conditia sa schimbi si filtrul si sa-l lasi sa se scurga bine afara chiar sa-l tii inclinat spre dreapta o vreme deasemenea da-i jos bujiile si da la automat oleaca(nu te speria nu porneste, nu are cum) cit sa golesti si radiatorul de uleiul ramas in el cu ajutorul pompei de ulei din motor.Cu alte cuvinte tre sa-l storci bine de uleiul vechi inainte de a baga ulei nou.Cele 2 tipuri de uleiuri, mineral si sintetic, nu au nimic daca se amesteca doar sa nu fie in cantitati mari!!

...nu uita sa schimbi la fiecare 10.000km sau minim o data pe an si uleiul din cutie si cel din grupul conic de la roata spate!...e foarte important sa bagi ulei bun de preferat castrol 80w-90 acolo si cu specificatia de cardan sau grup conic nu cutie sau cutie automata!..se gaseste usor, bidon alb cu eticheta verde si are o poza cu un cardan de masina!...costa aprox 20.- ron/litru!

...de asemenea nu uita sa schimbi uleiul in telescoape cel mai tirziu o data la 2 ani!!.. fork oil!...si nu in ultimul rind lichidul de frina la fel o data la 2 ani!!...daca ai abs suna-ma la 0721408941 sa-ti spun cum se face!!...nu incerca singur ca e complicat si ai mari sanse sa zapacesti definitiv abs-ul!! :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...domnilor, nu cred ca este cazul sa va certati sau sa va faceti zile fripte pt un asemenea subiect...credeti-ma nu merita!.. :P

...fiecare foloseste ce ulei vrea si ce-si poate permite,exista uleiuri atit de ieftine incit nu se cumpara din cauza pretului(pare dubios de ieftin) si exista uleiuri care costa o mica avere/litru!...folositi de care va duce buzunarul!...din punctul meu de vedere folositi uleiuri de la NASA din alea cu 15000$ gramul!

...nu va luati de ceea ce va spun eu!...singurul meu scop este de a va deschide ochii, adica de ce sa cheltui o avere cu un schimb de ulei cind poate sa te coste muuuult mai putin mai ales ca ai acordul fabricantului de a folosi uleiuri ieftine!!..boxerele vechi si cele fabricate pina la aparitia lui r 1200 rt, pot functiona foarte bine atit cu ulei mineral cit si cu sintetic!...important este sa respecti codul API!!...ultimul schimb de ulei l-am facut in noiembrie si m-a costat 41.- ron!...ulei+filtru!...uleiul este mineral, 20w-50, bidonul galben petromw cu specificatiile exacte conform cartii tehnice editata de bmw iar filtrul de ulei este de dacia-renault!...ei,la cit ma costa un schimb de ulei i-mi pot permite sa-l schimb la fiecare 5000km si scap mai ieftin decit daca as baga un ulei cu 13 euro litrul!!

...alte uleiuri folosite de mine cu succes sunt: esso, valvoline, shell, elf, aral, mol si castrol.In afara de aral si castrol care erau 4T toate celelalte sunt uleiuri normale bune pt autoturisme!!..deci, domnilor folositi ce uleiuri considerati dumneavoastra de cuviinta, toate sunt bune, toate ung pe unde trec doar pretul face diferenta!...si ca sa nu fie vreo cofuzie referitoare ca cunostintele mele in domeniu, ceea ce v-am spus mai sus se aplica doar la motocicletele bmw si doar la motocicletele bmw cu motoare boxer!!...la alte marci si modele nu ma intereseaza nici macar modul de functionare!....succes la ungere! :wink:

 

<small>--- Mesaj completat în 11 Jan 2008 13:03 -------------</small><br/>

 

...la o mare parte din intrebarile tale am raspuns mai sus asa ca nu ma repet!Am sa ma limitez la doar citeva acum!

...daca motorul tau este cel din poza de avatar, poti schimba ori de cite ori vrei tu tipul de ulei cu conditia sa schimbi si filtrul si sa-l lasi sa se scurga bine afara chiar sa-l tii inclinat spre dreapta o vreme deasemenea da-i jos bujiile si da la automat oleaca(nu te speria nu porneste, nu are cum) cit sa golesti si radiatorul de uleiul ramas in el cu ajutorul pompei de ulei din motor.Cu alte cuvinte tre sa-l storci bine de uleiul vechi inainte de a baga ulei nou.Cele 2 tipuri de uleiuri, mineral si sintetic, nu au nimic daca se amesteca doar sa nu fie in cantitati mari!!

...nu uita sa schimbi la fiecare 10.000km sau minim o data pe an si uleiul din cutie si cel din grupul conic de la roata spate!...e foarte important sa bagi ulei bun de preferat castrol 80w-90 acolo si cu specificatia de cardan sau grup conic nu cutie sau cutie automata!..se gaseste usor, bidon alb cu eticheta verde si are o poza cu un cardan de masina!...costa aprox 20.- ron/litru!

...de asemenea nu uita sa schimbi uleiul in telescoape cel mai tirziu o data la 2 ani!!.. fork oil!...si nu in ultimul rind lichidul de frina la fel o data la 2 ani!!...daca ai abs suna-ma la 0721408941 sa-ti spun cum se face!!...nu incerca singur ca e complicat si ai mari sanse sa zapacesti definitiv abs-ul!! :makeout:

 

 

Multumesc mult pt ajutor!

 

In motor am sa pun ulei mineral 20W50 probabil Castrol. Am sa schimb uleiul si in cutia de viteze si cardan (am sa pun castrol SAE90 API GL-5 conform cartii tehnice).

Am de gand sa schimb si lichidul de frana . Si aici iti multumesc ca mi-ai atras atentia si ai oferit ajutorul tau. Nu am crezut ca este asa de complicat sa schimb lichidul de frana. Am sa te contactez!

Si nu am stiut ca trebuie sa schimb uleiul in telescoape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pt ajutor!

Si nu am stiut ca trebuie sa schimb uleiul in telescoape.

...sa cresti mare!... :wink:

...la tine operatiunea asta este cea mai simpla!!.. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A propos de uleiuri, iata ce scrie in cartea de R 1200 RT an fabr. 2008, vis-a-vis de vascozitati:

 

Specificatie API SL sau mai buna de atat.

 

 

De la pina la

-20 oC – 10 oC -SAE 20

0 oC – 30 oC -SAE 30

20 oC – 30 oC si peste -SAE 40

-10 oC – 30 oC si peste -SAE 20 W-50

-15 oC – 30 oC si peste -SAE 15 W-50

-15 oC – 30 oC -SAE 15 W-40

-20 oC – 20 oC -SAE 10 W-40

-20 oC – 10 oC -SAE 10 W-30

 

 

Pentru cutia de viteze si cardan, producatorul recomnada SAE 90, (API GL5).

NICAIERI NU SPECIFICA daca uleiurile trebuie sa fie minerale, semisintetice sau sintetice , dar clasa SL si SAE 90, GL 5 spun prin propria lor denumire acest lucru si anume SAE 90 GL 5-mineral, iar cele de motor pot fi gasite si in varianta sintetice si in varianta mineral, pe aceeasi gama de vascozitati ( de exemplu la Castrol vascozitatea 20W 50 este semisintetic)

Ca idee, urmariti valorile de mai sus si in functie de temperatura la care folositi motorul , va alegeti vascozitatea uleiului. Pentru temperaturile din tara noastra, consider ideala varianta cu vascozitate 20W 50. Sintetic sau mineral , asta ramine la latitudinea fiecaruia... . Personal , am sa folosesc Castrol semisintetic ( il recomanda si service-urile BMW), dar poate la motoare mai vechi ESTE MULT MAI INDICAT un ulei MINERAL lucru pe care atat @l.u.v cat si @Giv32 il sustin si cu care sunt perfect de acord. Prietenii stiu de ce... . :wink:

Editat de marele alb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am si eu nevoie de ajutor ptr. achizitionarea unor placute de frina si a unor mansaoane de ghidon ptr. un BMW K 100 LT.

Mentionez ca modelul este cu ABS si incalzire in minere.

Este prima data cind fac schimbul de placute de frina si am inteles ca cele mai potrivite ar fi cele originale.

Despre mansoane trebuie sa spun ca am incercat si unele modele de pe piata da nu se prea potrivesc din cauza sistemului de incalzire.

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placute de frina folosesc Ferodo si sunt multumit.

...ferodo e :wink: !!...platinum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am si eu nevoie de ajutor ptr. achizitionarea unor placute de frina si a unor mansaoane de ghidon ptr. un BMW K 100 LT.

Mentionez ca modelul este cu ABS si incalzire in minere.

Este prima data cind fac schimbul de placute de frina si am inteles ca cele mai potrivite ar fi cele originale.

Despre mansoane trebuie sa spun ca am incercat si unele modele de pe piata da nu se prea potrivesc din cauza sistemului de incalzire.

Multumesc anticipat.

...placute de frina sunt foarte bune ferodo platinum(daca ai de unde le procura), cele originale sunt foarte scumpe si nu-si fac treaba mai bine decit ferodo doar ca o fac mai mult timp si fiind mai dure i-ti subtiaza discul de frina!

...mansoanele incalzite originale costa undeva la 160-180 euro perechea, nu se poate schimba doar mansonul de cauciuc deoarece rezistentele electrice sunt incorporate in el!!...daca nu mai functioneaza incalzirea e bine de verificat cauza iar daca cauza este rezistentele din manson atunci trebuie schimbata cu alta originala.Daca incalzirea merge dar esti nemultumit de mansoane ca te inegresc pe maini sau sunt uzate, se poate rezolva relativ repede si ieftin imbracindu-le cu banda adeziva din care se foloseste la manerele rachetelor de tenis!!..aceste benzi adezive sunt de mai multe tipuri in functie de aderenta la mina pe care o vrei!...succes! :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am si eu nevoie de ajutor ptr. achizitionarea unor placute de frina si a unor mansaoane de ghidon ptr. un BMW K 100 LT.

Mentionez ca modelul este cu ABS si incalzire in minere.

Este prima data cind fac schimbul de placute de frina si am inteles ca cele mai potrivite ar fi cele originale.

Despre mansoane trebuie sa spun ca am incercat si unele modele de pe piata da nu se prea potrivesc din cauza sistemului de incalzire.

Multumesc anticipat.

Eu sunt adeptul lucrului original! Si s-ar putea sa ai surpriza ca piesa originala sa nu fie mai scumpa sau sa fie nesemnificativ mai scumpa.

Sunt de acord ca poate service-ul de la Bavaria poate fi scump sau au fost probleme etc. cum am mai citit pe forum dar din fericire multe le putem face singuri sau in alta parte.

 

E clar ca lucrul mai scump deobicei este si mai bun calitativ, mai usor de montat, se potriveste "la fix" etc etc. E o vorba in care eu cred: "suntem prea saraci sa luam lucruri proaste".

 

A mai fost o discutie pe acest forum despre side-case (coburi?) ca nu merita originali... Nu sunt de acord. D-aia sunt si putin mai scumpi, se potrivesc perfect pe moto, sunt de calitate, arata mai bine (nu a incropeala), poti pune aceeasi cheie etc. Si am observat ca daca iei de alta firma dar cat de cat de calitate (ex. Givi) pretul nu e departe de cei originali.

 

As spune acelasi lucru si despre echipament. Tot ce am luat de la BMW este de calitate f buna, f bine gandit, comod, etc etc. Este intr-adevar mai scump decat altele dar si primesti in plus.

 

Eu nu sunt deloc adeptul "teoriei conspiratiei" ca e vorba doar de marketing, ca platesti doar firma etc.

Atunci, de ce ne-am luat BMW cand puteam lua o japoneza mai ieftin?

 

Cred ca unii ma vor interpreta ca fiind snob si vor incepe cu tot felul de contraargumente, mai mult sau mai putin fondate. Mi-am exprimat o parere formata in timp iar fiecare este liber sa aiba parerea lui.

Nu ma voi lansa in polemici cum se tot face in unele topic-uri, nu asta este rolul acestui forum...

 

Va salut pe toti!

 

Vlad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor si un 2008 freicit si fara evenimente negative sa aveti!!!!!!

 

 

Ce bine de unii care se pot da acuma pe motor, ca deh,... la ei sunt vreo 12 grade si nu au zapada si drumuri inghetate..... no nu-i bai... asa-i Floriane? :wink:

Serios, mi usor ciuda putin pe situatia asta, dar no acuma asta este.

 

Oricum nu mai este mult pana trece zapada, sper...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor si un 2008 freicit si fara evenimente negative sa aveti!!!!!!

Ce bine de unii care se pot da acuma pe motor, ca deh,... la ei sunt vreo 12 grade si nu au zapada si drumuri inghetate..... no nu-i bai... asa-i Floriane? :makeout:

Serios, mi usor ciuda putin pe situatia asta, dar no acuma asta este.

 

Oricum nu mai este mult pana trece zapada, sper...

... :wink: ..de o saptamina jumate avem o vreme de invidiat aici in arad si 80% din motociclisti au scos fiarele de la iernat!... :P

...las ca vine vremea buna si la voi...but not yet!!... :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva codul curelei de alternator de la BMW R 1150 GS (Poly-V Belt)? Am inteles ca trebuie schimbata la 60000 km.

Editat de cretescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva codul curelei de alternator de la BMW R 1150 GS (Poly-V Belt)? Am inteles ca trebuie schimbata la 60000 km.

 

Pt R1100R codul e : curea de alternator 12 31 1 342 086

Pretul e 117 lei cu tva.

Poate este identic cureaua de la cele 2 modele.

Succes si rabdare!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt R1100R codul e : curea de alternator 12 31 1 342 086

Pretul e 117 lei cu tva.

Poate este identic cureaua de la cele 2 modele.

Succes si rabdare!!

 

 

Multam. Nu stiu daca este identica dar o sa incerc sa aflu. De unde ai luat cureaua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva codul curelei de alternator de la BMW R 1150 GS (Poly-V Belt)? Am inteles ca trebuie schimbata la 60000 km.

...e la fel cu cele de la 1100cmc si se schimba la 40000km!....al meu la 80000km era in stare f buna!..durabilitatea conteaza in functie de intinderea curelei din suportii alternatorului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...